Další Tourer 416
Napsal: úte zář 06, 2011 23:55
Ahoj, hlásím se jako nový majitel starého Roveru (1997). Předem se omlouvám všem pravověrným, ale nekoupil jsem si ho jako miláčka - na to už mám SUBARU LIBERO. Nicméně Rovera jsem si vybral proto, že to není úplná tuctovka, za pár šupů se dá koupit celkem solidní auto a mimo jiné i pohled na Káčkový motor mému oku lahodí více, než plastový dekl pod kapotou /např./ Oktávky.
Motoricky by na tom moje auto mělo být dobře (nedávná GO), mezi ostatními agregáty se najde sem tam taky něco zánovního, ale jinak stav jak se říká "odpovídá stáří". Jak už jsem naznačil, nehodlám z Tourera dělat leštěnku - pouze jej chci uvést do stavu, který mi bude provozně vyhovovat. Za tím účelem jsko správný nováček hned vyrukuji s několika dotazy
:
1) Karoserie nese znaky, že auto bylo někdy v hlubší minulosti trochu pomuchlané. Dá se nějak poznat, jestli jsou funkční airbagy a předpínače pásů, nebo jen zamaskované stopy po jejich vystřelení? Kontrlka SRS zháší chviličku po ABS - takže asi správně - ale obvod s takovou funkcí zvládne postavit každý klučina z elektrokroužku, takže bych raději nějaký průkaznější test (samozřejmě nedestrukční
).
2) Volant se neotáčí plynule - v určitých (vždy stejných) polohách je cítit něco jako škubnutí či klepnutí. Dělá to dojem, že kloub na hřídeli volantu je vymletý nebo nějak poškozený, ale co já vím - může to být i v pastorku nebo někde jinde. Má někdo s takovou věcí zkušenost?
3) Při dobržďování se často rozdrnčí ABS, podle předchozího majitele je prasklý zubatý kroužek, ze kterého se sbírají impulzy. Je výměna náročná?
4) K vozu mám jen jeden dálkový ovladač ... a víme jak je to s věcmi, které se nesmí ztratit. Zde na foru už jsem našel, že se dá do imobilizéru kód zadat ručně a pak zamykat a odmykat klíčem, ale netuším, jak kód zjistit. Dá se vyčíst přes diagnostiku z ŘJ nebo oscanovat z ovladače? Kde je v autě klávesnice nebo tlačítka, přes která jde kód naťukat ručně? A jaké jsou možnosti opatřit si včas záložní ovladač? (Ale dávat za něj 4kKč se mi teda nechce.)
5) Pro zvýšení nákladních schopností mám v úmyslu namontovat tažné zařízení a asi i střešní ližiny. Ližiny by určitě šly použit i z řady jiných aut, ale ve střeše je šíbr, takže by nebylo rozumné do ní jen tak na divoko vrtat díry. Jestli má někdo na Toureru se šíbrem origo střešní ližiny, prosím o nafocení a oměření polohy kotevních míst. Kdyby se někde našlo nadbytečné tažné s papírama, prosím o nabídku .. totéž platí o ližinách.
6) Jak je dobrým zvykem, auta se prodávají bez povinné výbavy, takže musím poshánět žárovky. Je v hlavních světlech klasika H4/H1, nebo něco jiného?
Dík všem za rady
Motoricky by na tom moje auto mělo být dobře (nedávná GO), mezi ostatními agregáty se najde sem tam taky něco zánovního, ale jinak stav jak se říká "odpovídá stáří". Jak už jsem naznačil, nehodlám z Tourera dělat leštěnku - pouze jej chci uvést do stavu, který mi bude provozně vyhovovat. Za tím účelem jsko správný nováček hned vyrukuji s několika dotazy

1) Karoserie nese znaky, že auto bylo někdy v hlubší minulosti trochu pomuchlané. Dá se nějak poznat, jestli jsou funkční airbagy a předpínače pásů, nebo jen zamaskované stopy po jejich vystřelení? Kontrlka SRS zháší chviličku po ABS - takže asi správně - ale obvod s takovou funkcí zvládne postavit každý klučina z elektrokroužku, takže bych raději nějaký průkaznější test (samozřejmě nedestrukční

2) Volant se neotáčí plynule - v určitých (vždy stejných) polohách je cítit něco jako škubnutí či klepnutí. Dělá to dojem, že kloub na hřídeli volantu je vymletý nebo nějak poškozený, ale co já vím - může to být i v pastorku nebo někde jinde. Má někdo s takovou věcí zkušenost?
3) Při dobržďování se často rozdrnčí ABS, podle předchozího majitele je prasklý zubatý kroužek, ze kterého se sbírají impulzy. Je výměna náročná?
4) K vozu mám jen jeden dálkový ovladač ... a víme jak je to s věcmi, které se nesmí ztratit. Zde na foru už jsem našel, že se dá do imobilizéru kód zadat ručně a pak zamykat a odmykat klíčem, ale netuším, jak kód zjistit. Dá se vyčíst přes diagnostiku z ŘJ nebo oscanovat z ovladače? Kde je v autě klávesnice nebo tlačítka, přes která jde kód naťukat ručně? A jaké jsou možnosti opatřit si včas záložní ovladač? (Ale dávat za něj 4kKč se mi teda nechce.)
5) Pro zvýšení nákladních schopností mám v úmyslu namontovat tažné zařízení a asi i střešní ližiny. Ližiny by určitě šly použit i z řady jiných aut, ale ve střeše je šíbr, takže by nebylo rozumné do ní jen tak na divoko vrtat díry. Jestli má někdo na Toureru se šíbrem origo střešní ližiny, prosím o nafocení a oměření polohy kotevních míst. Kdyby se někde našlo nadbytečné tažné s papírama, prosím o nabídku .. totéž platí o ližinách.
6) Jak je dobrým zvykem, auta se prodávají bez povinné výbavy, takže musím poshánět žárovky. Je v hlavních světlech klasika H4/H1, nebo něco jiného?
Dík všem za rady
