Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)
Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)
Dobrý den, koukám že se tady roztrh pytel s Coupe turbo. Chtěl bych se tedy pochubit a případně i poradit a otevřít diskuzi ohledně tohoto tématu.
Motor už mám z 620ti vymontovaný a právě probíhá jeho oprava a očista. (výměna spojky a ložisek v diferenciálu) Zapojení elektroinstalace, imobilizéru už mám analyzované a připravené.
Zatím řeším pár drobných zádrhelů - zavešení motoru je mírně odlišné, ovládání spojky je hydraulické - nemáte nějaké tipy na úpravu?
Dále řeším jak je to s poloosama měli by tam pasovat z bubliny 220td, ale nemám možnost si to ověřit.
Poslední úprava se bude týkat brzd, kotouče není problém koupit ale jak je to s brzdiči? z jakých vozů by se eventuálně dali použít?
Jsem tu nový, a tohle je vlastně můj první příspěvek. Děkuji všem, a hlavně člověku "roverny" a jeho fotografiím, díky kterým sem dostal odvahu se do toho pustit.
Motor už mám z 620ti vymontovaný a právě probíhá jeho oprava a očista. (výměna spojky a ložisek v diferenciálu) Zapojení elektroinstalace, imobilizéru už mám analyzované a připravené.
Zatím řeším pár drobných zádrhelů - zavešení motoru je mírně odlišné, ovládání spojky je hydraulické - nemáte nějaké tipy na úpravu?
Dále řeším jak je to s poloosama měli by tam pasovat z bubliny 220td, ale nemám možnost si to ověřit.
Poslední úprava se bude týkat brzd, kotouče není problém koupit ale jak je to s brzdiči? z jakých vozů by se eventuálně dali použít?
Jsem tu nový, a tohle je vlastně můj první příspěvek. Děkuji všem, a hlavně člověku "roverny" a jeho fotografiím, díky kterým sem dostal odvahu se do toho pustit.
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165
Re: Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)
Vítej 
Krásný projekt jsi rozjel
.... ale nebude to ještě lehká cesta....
Zavěšení motoru...
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID002431

jediná rozumná varianta je to, že seženeš zavěšení z Coupe Turbo (případně Coupe 220 bez turba)... proti běžnému XW je jiná přední i zadní část nápravnice, protože uchycení je kompletně jiné, jak u K-Series... navíc jsou tam kompletně jiná ramena a silentbloky, než na R600... a to nebude úplně lehké sehnat. Zkusil bych pohledat na Allegru a eBay.co.uk .... jiná cesta bude hrozný bastl a měl bys problémy s tím, že bude motor špatně usazený a pořád se ti něco bude trhat....
Poloosy ....
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-TDC100690
ano, pasovat budou z jakéhokoli modelu řady XW a RF s převodovkou PG1, tedy i ze zmiňovaného chrochtáka... ale opět pozor! Poloosy mají jinak dimenzované klouby (nejsem si jistý jestli nemají i jinou tloušťku tyče) a obávám se, že jiná poloosa, než ta, která je pro tento výkon, to prostě nedá.... už ty originální poloosy mají problém s tím, když se motor trošku přifoukne. Podle tohoto odkazu, to vypadá, že je ta poloosa s chrochtákem opravdu shodná... ale na 100% tomu nedokážu věřit, protože je u toho psané, že to je pro verzi se standardním sáním (tedy ne vysloveně turbo)
Spojka
První věc je to, že budeš mít ne zcela vhodně zpřevodovanou převodovku. R600 má jinou váhu, jiný rozměr kol, ale ve finále, když dáš větší kola, tak to nebude taková katastrofa a jezdit s tím půjde... Jestli se nepletu, tak na převodovce budeš muset akorát vyměnit rameno, sehnat uchycení převodovky s okem pro uložení lanovodu a lanovod samotný (opět klidně z chrochtáka). Tím tedy narážím na to, že budeš muset sehnat i uchycení převodovky (taky klidně z chrochty)
Brzdy
Pro začátek bych je neřešil... pokud tam máš chlazené 262mm, tak ty byly standardně i na Coupe Turbo. I když pravda, že jsou slabé. Nicméně na předek pak pasují 282mm brzdiče z R600Ti (eventulně z verze s autom. převodovkou), ale musí se na těhlici uchytit přes podložky (unašeč je jinak vyosený vůči kotouči). Snažší a bez úprav je pořízení brzdičů a to předních i zadních (260mm) z MG ZR 160 a MG ZS 180 (pouze tyto varianty). Ty mají správné rozteče i osu vůči kotouči... ... pak jsou ještě možnosti shánět brzdiče z různých typů Hond (Integra, R-Types, Prelude, atd.), ale lépe se to neshání a levnější to taky nebude.
Tak tolik narychlo ode mě... ostatní mě určitě doplní

Krásný projekt jsi rozjel

Zavěšení motoru...
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID002431

jediná rozumná varianta je to, že seženeš zavěšení z Coupe Turbo (případně Coupe 220 bez turba)... proti běžnému XW je jiná přední i zadní část nápravnice, protože uchycení je kompletně jiné, jak u K-Series... navíc jsou tam kompletně jiná ramena a silentbloky, než na R600... a to nebude úplně lehké sehnat. Zkusil bych pohledat na Allegru a eBay.co.uk .... jiná cesta bude hrozný bastl a měl bys problémy s tím, že bude motor špatně usazený a pořád se ti něco bude trhat....
Poloosy ....
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-TDC100690
ano, pasovat budou z jakéhokoli modelu řady XW a RF s převodovkou PG1, tedy i ze zmiňovaného chrochtáka... ale opět pozor! Poloosy mají jinak dimenzované klouby (nejsem si jistý jestli nemají i jinou tloušťku tyče) a obávám se, že jiná poloosa, než ta, která je pro tento výkon, to prostě nedá.... už ty originální poloosy mají problém s tím, když se motor trošku přifoukne. Podle tohoto odkazu, to vypadá, že je ta poloosa s chrochtákem opravdu shodná... ale na 100% tomu nedokážu věřit, protože je u toho psané, že to je pro verzi se standardním sáním (tedy ne vysloveně turbo)
Spojka
První věc je to, že budeš mít ne zcela vhodně zpřevodovanou převodovku. R600 má jinou váhu, jiný rozměr kol, ale ve finále, když dáš větší kola, tak to nebude taková katastrofa a jezdit s tím půjde... Jestli se nepletu, tak na převodovce budeš muset akorát vyměnit rameno, sehnat uchycení převodovky s okem pro uložení lanovodu a lanovod samotný (opět klidně z chrochtáka). Tím tedy narážím na to, že budeš muset sehnat i uchycení převodovky (taky klidně z chrochty)

Brzdy
Pro začátek bych je neřešil... pokud tam máš chlazené 262mm, tak ty byly standardně i na Coupe Turbo. I když pravda, že jsou slabé. Nicméně na předek pak pasují 282mm brzdiče z R600Ti (eventulně z verze s autom. převodovkou), ale musí se na těhlici uchytit přes podložky (unašeč je jinak vyosený vůči kotouči). Snažší a bez úprav je pořízení brzdičů a to předních i zadních (260mm) z MG ZR 160 a MG ZS 180 (pouze tyto varianty). Ty mají správné rozteče i osu vůči kotouči... ... pak jsou ještě možnosti shánět brzdiče z různých typů Hond (Integra, R-Types, Prelude, atd.), ale lépe se to neshání a levnější to taky nebude.
Tak tolik narychlo ode mě... ostatní mě určitě doplní

Re: Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)
Díky za vyčerpávající odpověď, přečíst sem jí musel hned několikrát 
Ohledně zavěšení motoru, chtěl sem jít právě cestou použití silentbloků a držáků z 620ti, a upravovat karoserii a přední příčku nápravy, ale zatím sem ještě nic moc neměřil. Zaoriginál zavěšení na coupe turbo se mi zdá podle přečtení spousty diskuzí na zahraničních webech docela problematické, právě že u silnějších verzí lidé často kombinují jednu poloosu dieselovou a jednu benzínovou, dieselová by měla být o 1cm delší a tím eliminovat vyskakování vnitřního kloubu ven z diferenciálu. Dimenzovaní poloos by mělo být shodné, 220tdi má taky poměrně velký kroutící moment.
Brzdy bych asi použil ty 262mm, boužel mám momentálně plné kotouče vpředu a bubny vzadu. vzadu bubny asi zachovám, ale předek je slabej i na tu 1,4/76kw. Na zadku půjdou vyřadit původní omezovače tlaku, nahradím je za nějaký nastavitelný, třeba z vozu škoda felicia kombi, kdy nastavování nebude odvozené od zdvihu nápravy, ale ručně předpětím pružiny.
O úpravě mechanizmu řazení snad netřeba mluvit, to je naprosto jednoduchá úprava.
Co se týče zpřevodování, necháme se překvapit. převodovku z 620ti do malých roverů dává spoustu lidí s tím, že ona je poměrně dlouhá, přece jen je z limuzíny, a rozdíl v převodech není tak velký.
Jinak co se týče úprav, nejsem rozhodně laik, něco už sem upravil, od motorek, i pár aut, ale tohle je můj první turbo benzín... na hlavní problém na který po celou dobu u roverů narážím, je špatný přístup k informacím (katalogová čísla dílů, zaměnitelnosti, schémata). úprava elektroinstalace pro mě není problém
Dílů z mám dost, kabriolety mám dva - jeden mi kamarádka v srpnu nabourala - ohnutý v podlaze
bohužel byli oba v motorizaci 214i - 66kw a druhý 76kw
Sranda začne teprv při vyztužení podlahy a uložení obou náprav, karoserie kabrioletu nepatří rozhodně k nejpevnějším
i vzpěry mezi předními a zadními tlumiči dělá hodně...
No každopádně se budu pokoušet všechno fotit, a se zkušenostmi se rád podělím.

Ohledně zavěšení motoru, chtěl sem jít právě cestou použití silentbloků a držáků z 620ti, a upravovat karoserii a přední příčku nápravy, ale zatím sem ještě nic moc neměřil. Zaoriginál zavěšení na coupe turbo se mi zdá podle přečtení spousty diskuzí na zahraničních webech docela problematické, právě že u silnějších verzí lidé často kombinují jednu poloosu dieselovou a jednu benzínovou, dieselová by měla být o 1cm delší a tím eliminovat vyskakování vnitřního kloubu ven z diferenciálu. Dimenzovaní poloos by mělo být shodné, 220tdi má taky poměrně velký kroutící moment.
Brzdy bych asi použil ty 262mm, boužel mám momentálně plné kotouče vpředu a bubny vzadu. vzadu bubny asi zachovám, ale předek je slabej i na tu 1,4/76kw. Na zadku půjdou vyřadit původní omezovače tlaku, nahradím je za nějaký nastavitelný, třeba z vozu škoda felicia kombi, kdy nastavování nebude odvozené od zdvihu nápravy, ale ručně předpětím pružiny.
O úpravě mechanizmu řazení snad netřeba mluvit, to je naprosto jednoduchá úprava.
Co se týče zpřevodování, necháme se překvapit. převodovku z 620ti do malých roverů dává spoustu lidí s tím, že ona je poměrně dlouhá, přece jen je z limuzíny, a rozdíl v převodech není tak velký.
Jinak co se týče úprav, nejsem rozhodně laik, něco už sem upravil, od motorek, i pár aut, ale tohle je můj první turbo benzín... na hlavní problém na který po celou dobu u roverů narážím, je špatný přístup k informacím (katalogová čísla dílů, zaměnitelnosti, schémata). úprava elektroinstalace pro mě není problém

Dílů z mám dost, kabriolety mám dva - jeden mi kamarádka v srpnu nabourala - ohnutý v podlaze

Sranda začne teprv při vyztužení podlahy a uložení obou náprav, karoserie kabrioletu nepatří rozhodně k nejpevnějším

No každopádně se budu pokoušet všechno fotit, a se zkušenostmi se rád podělím.
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165
Re: Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)
Tak to pokud tam máš plné kotouče, tak to je fakt potřeba vyměnit....
Nechápu kde jsi přišel na omezení tlaku do zadní brzdy... pokud vím, tak toto rovery už dlouhá léta nemají nemají...
Jinak informací je hodně (samozřejmě asi né tolik, jako na jiná tuctová auta), jen je potřeba je umět hledat.... a zaměnitelnost dílů s jinými modely se dá dohledat v katalogu právě rimmerbros.co.uk ..... pravda, ničemu jinému se tak věřit nedá....
No jinak byla by pecka, pokud by jsi sem občas nějaké ty fotky dal..... ať je co číst
Nechápu kde jsi přišel na omezení tlaku do zadní brzdy... pokud vím, tak toto rovery už dlouhá léta nemají nemají...
Jinak informací je hodně (samozřejmě asi né tolik, jako na jiná tuctová auta), jen je potřeba je umět hledat.... a zaměnitelnost dílů s jinými modely se dá dohledat v katalogu právě rimmerbros.co.uk ..... pravda, ničemu jinému se tak věřit nedá....
No jinak byla by pecka, pokud by jsi sem občas nějaké ty fotky dal..... ať je co číst

Re: Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)
No projekt je to jistě zajímavej, ale jak to chceš legálně provozovat, takovou přestavbu ti nikdo nepovolí a vozit to na podvalu
,
ale pokud to bereš čistě jako výzvu, že to prostě chceš dokázat postavit, tak asi jo
Převodovka z 620 Ti má kratší převody než origo 220 kupé turbo, právě kvůli váhovému rozdílu, takže pokud u cabria moc nezvýšíš váhu při zpevňování karoserie, tak to pojede víc než slušně, možná až moc , pokud to dají poloosy

ale pokud to bereš čistě jako výzvu, že to prostě chceš dokázat postavit, tak asi jo

Převodovka z 620 Ti má kratší převody než origo 220 kupé turbo, právě kvůli váhovému rozdílu, takže pokud u cabria moc nezvýšíš váhu při zpevňování karoserie, tak to pojede víc než slušně, možná až moc , pokud to dají poloosy

Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)
Sakra to tu začíná bejt samej PROTOTYP 

Re: Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)
Jedinej můj prototyp je úředně v pořádku
..... jako zkuste napsat panu Stehlíkovi, za to nic nedáte... ale obávám se, že jak to nebude typově výsledné auto odpovídající autu, které se sériově vyrábělo, tak to jinak, než přes homologaci nepůjde....

-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)
Já myslím, že to nemá ani cenu zkoušet ZST nikdo nezlegalizuje 

Re: Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)
No tak záleží, jak umíš argumentovat
.... T-Series se do RT/XW dával, takže ok.... Nápravy nepotřebují úpravu, převodovka s poloosama jde taková, jaká se s tím motorem dává... a brzdy jsou dimenzované dost (MG ZS 180).... a to je v podstatě všechno, co by se koumalo
Teda aspoň u mě to tak bylo...


Re: Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)
Hlavně by se měl Míra vyjádřit v jakém rozsahu do toho hodlá jít 

Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
Re: Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)
V rozsahu tom největším
. Zde přikládám foto z Webu jak by to mělo být s poloosama, nejsem autorem fotky, ale mělo by to bejt takhle:
benzín - diesel, benzín - diesel..

benzín - diesel, benzín - diesel..
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165
Re: Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)
No...
Diesel má delší blok, takže převodovka je posunutá víc doleva... proto je ta delší poloosa delší jak u K-Series benzínu ...
Jinak, když kouknu na porovnání poloos u Rover RT, kde se dával jak diesel, tak T-Series, tak tam je katalogově v poloosách shoda ( http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-TDC100600 ).... z toho plyne následující závěr:
Teoreticky, dle typů a dle katalogu, jsou poloosy z Rover RF Diesel a Rover XW 2.0 T-Series shodné a převodovka je v příčném směru umístěna ve stejné pozici - tedy uchycení převodovky je shodné s dieselem....
No a jestli dávat tu levou poloosu z K-Series, tak to je trošku loterie... aby nebyl problém při propružení, kdy by kloub naopak mohl zajet zas moc hluboko.... ale tak jestli to tak dělají a není s tím špatná zkušenost, tak to pravda může pomoct... protože vzhledem ke geometrii nápravy vnitřní kloub kratší poloosy dělá delší podélný pohyb a riziko vyskočení tam je větší, jako na druhé straně....
Tak to jen tak moje analýza bez studia zjištění jiných lidí...
Diesel má delší blok, takže převodovka je posunutá víc doleva... proto je ta delší poloosa delší jak u K-Series benzínu ...
Jinak, když kouknu na porovnání poloos u Rover RT, kde se dával jak diesel, tak T-Series, tak tam je katalogově v poloosách shoda ( http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-TDC100600 ).... z toho plyne následující závěr:
Teoreticky, dle typů a dle katalogu, jsou poloosy z Rover RF Diesel a Rover XW 2.0 T-Series shodné a převodovka je v příčném směru umístěna ve stejné pozici - tedy uchycení převodovky je shodné s dieselem....
No a jestli dávat tu levou poloosu z K-Series, tak to je trošku loterie... aby nebyl problém při propružení, kdy by kloub naopak mohl zajet zas moc hluboko.... ale tak jestli to tak dělají a není s tím špatná zkušenost, tak to pravda může pomoct... protože vzhledem ke geometrii nápravy vnitřní kloub kratší poloosy dělá delší podélný pohyb a riziko vyskočení tam je větší, jako na druhé straně....
Tak to jen tak moje analýza bez studia zjištění jiných lidí...

-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)
Blok T-series = L-series blok stejnětak převodovka a uchycení motoru
Re: Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)
No Honzo, blok je mozna stejny a mozna ze uchyceni motoru v R600 je taky stejne, ale uchyceni dieselu v RF a uchyceni T-Series v XW je hodne odlisne... to pro diesel je podobne resene jako pro K-Series a tedy pro T-Series celkem slabe ... Ale pravda, ze by se mozna po doplneni predniho spodniho uchytu dalo pouzit za predpokladu, ze se daji tuzsi silentbloky....
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)
aaaha, tak v 600 a ZS je to stejně
Blbý je, že když ztvrdíš silentbloky, tak může začít uhybat něco jinýho

Blbý je, že když ztvrdíš silentbloky, tak může začít uhybat něco jinýho
