vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
Záležitost s akumulátorem vyřešena, už mi stojí na chodbě, zbývá už jen namontovat.
Pak sem ještě napíšu finální závěr.
Ještě bych se chtěl zeptat, co si myslíte o tom, kdybych ho vypodložil nějakým pružným materiálem (guma, pěna).
Jde mi o alespoň teoretickou eliminaci vibrací od nerovností na vozovce.
Časem totiž dochází vlivem vibrací k rozpadání olověných mřížek= snížená životnost. Tímhle argumentují lidé od Optimy.
Já jen, jestli to má nějaký smysl brát v potaz.
Pak sem ještě napíšu finální závěr.
Ještě bych se chtěl zeptat, co si myslíte o tom, kdybych ho vypodložil nějakým pružným materiálem (guma, pěna).
Jde mi o alespoň teoretickou eliminaci vibrací od nerovností na vozovce.
Časem totiž dochází vlivem vibrací k rozpadání olověných mřížek= snížená životnost. Tímhle argumentují lidé od Optimy.
Já jen, jestli to má nějaký smysl brát v potaz.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
Neřešil bych... musel bys mít i uchycení akumulátoru pružný, jinak ti to bude fixovat napevno.
Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
Ale vlastně jo...pravda, musí se to stáhnout páskem, takže by se to odpružení asi dost omezilo..
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
Ano, akumulátor nemá vibrace rád. Toto řešení by bylo každopádně jen k dobru, ale neočekával bych nějaké zásadní prodloužení životnosti. Tedy valný smysl by to mělo, kdybys ten akumulátor vozil třeba na žebřiňáku. Mnohem větším zabijákem akumulátoru (když pominu nevhodné podmínky provozu a údržby v režii majitele vozidla) je ale podle mě teplota nad 40°C.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
Je to tak. Nicméně vysokým teplotám zabránit nejde. Ona asi ta teplota není zas tak fatální problém sama o sobě, ale při vysokých hodnotách dochází ke značnému samovybíjení.
Ne nadarmo je ideální skladování akumulátorů při teplotách kolem nuly °C.
Jak budu mít přes rok čas (v rámci dobití aku mimo auto), vystříhnu nějakou podložku, tím se rozhodně nic nezkazí.
Ne nadarmo je ideální skladování akumulátorů při teplotách kolem nuly °C.
Jak budu mít přes rok čas (v rámci dobití aku mimo auto), vystříhnu nějakou podložku, tím se rozhodně nic nezkazí.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
S rostoucí teplotou se zvyšující samovybíjecí proud ještě nemusí být takový problém - např. v létě kdy se parkuje venku na přímém slunci, takto strávená chybějící kapacita akumulátoru při startu není většinou postřehnutelná (pokud se tedy mezi dvěma jízdami neparkuje od června do září). Počítám ale, že při vysokých teplotách dochází také k nějakým degradačním procesům ve struktuře desek. Např. při nabíjení akumulátoru mimo vozidlo se doporučuje hlídat teplotu elektrolytu a při překročení 40°C omezit nabíjecí proud nebo nabíjení přerušit.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
Já jsem to vyřešil když jsem vyndal a dobíjel baterii,tak jsem si tam vystřihnul podložku z materiálu co se dává za radiátor pro lepší odvod tepla do místnosti.Je to vlastně stejný jako když si jí dáte na čelní sklo aby nenamrzlo.Při mrazíkách je to opravdu znát.
Rover 45 ,2.0 ITD 74Kw,r.v.2000 ,5dv.
Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
Paradoxně, mrazy akumulátoru, který je správně udržován, neškodí tolik, jak vysoké teploty.
Jen se snižuje kapacita, ale při určité rezervě to není žádný problém.
Díky za tip na materiál
Jen se snižuje kapacita, ale při určité rezervě to není žádný problém.
Díky za tip na materiál
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2281
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
VARTA : vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
Mám od roku 2008 v autě Vartu Blue typ 550155054 tj. 50AH 540A
minulá zima byla mírná, ale ta letošní nemusí,
a jelikož mám CVT tj. automat, tak jízdou z kopce si v případě problému nepomohu, musím mít baterii na kterou bude spolehnutí.
Tahle už má 7 let odslouženo tak půjde do jiného auta nebo k časomíře ap.
Koukal jsem že bych koupil novou, ale zmíněný typ 50Ah se již ASI nevyrábí. Nikdo ho nenabízí.
Ani vyhledavač Varta http://www.varta-automotive.cz/cs-cz/pr ... 52-400-047
U SILVER modelů mne děsí popisek:
Vhodná do moderních automobilů - není vhodná pro starší vozidla vzhledem k nutnosti vyšších dobíjecích proudů komentář ??
Blue o které bych uvažoval http://www.nejlevnejsibaterie.cz/autoba ... 52-400-047 má ale 470Ah nikoliv 540Ah jako stará, což mi vadí.
Takže bych přemýšlel o http://www.varta-automotive.cz/cs-cz/pr ... 52-401-052
ale jaký dobíjecí proud má muj alternátor na 1,6 RF ? tato má 520Ah
nebo to samé zde http://www.nejlevnejsibaterie.cz/autoba ... 52-401-052
a cena je parádní, dřív stávala okolo 2000,-
Čím se řídit při výběru ?
Má Silver magické oko jako Blue ?
Je pro auto r.v. 99 lepší zvolit Blue nebo Silver ?
Když mám teď 540 AH, tak 520Ah jeh ok ale ústup na 480-460 Ah je asi nic moc že ?
Optimu nezaplatím a jinou značku víceméně nechci (špatné zkušenosti).
minulá zima byla mírná, ale ta letošní nemusí,
a jelikož mám CVT tj. automat, tak jízdou z kopce si v případě problému nepomohu, musím mít baterii na kterou bude spolehnutí.
Tahle už má 7 let odslouženo tak půjde do jiného auta nebo k časomíře ap.
Koukal jsem že bych koupil novou, ale zmíněný typ 50Ah se již ASI nevyrábí. Nikdo ho nenabízí.
Ani vyhledavač Varta http://www.varta-automotive.cz/cs-cz/pr ... 52-400-047
U SILVER modelů mne děsí popisek:
Vhodná do moderních automobilů - není vhodná pro starší vozidla vzhledem k nutnosti vyšších dobíjecích proudů komentář ??
Blue o které bych uvažoval http://www.nejlevnejsibaterie.cz/autoba ... 52-400-047 má ale 470Ah nikoliv 540Ah jako stará, což mi vadí.
Takže bych přemýšlel o http://www.varta-automotive.cz/cs-cz/pr ... 52-401-052
ale jaký dobíjecí proud má muj alternátor na 1,6 RF ? tato má 520Ah
nebo to samé zde http://www.nejlevnejsibaterie.cz/autoba ... 52-401-052
a cena je parádní, dřív stávala okolo 2000,-
Čím se řídit při výběru ?
Má Silver magické oko jako Blue ?
Je pro auto r.v. 99 lepší zvolit Blue nebo Silver ?
Když mám teď 540 AH, tak 520Ah jeh ok ale ústup na 480-460 Ah je asi nic moc že ?
Optimu nezaplatím a jinou značku víceméně nechci (špatné zkušenosti).
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
Ahoj tak jasně exide je top a přitom ještě dobrá cena mrkni na testy .. varta se tváří jakože značka, ale je to ve třídě baner akorát cenou platíš jakože značku a přitom výroba tady v Č Lípě. i když také slouží ..
Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
.. má pravdu ten chlapecKDB píše:Zátky proto, aby se dal zkontroloval a dolít elektrolyt. To samozřejmě není dost často potřeba, ale vtip je v tom, že u nedolévací baterie se může stát, že se např. poškodí přetlakem ventil - tím baterie přestane být uzavřená a začne ztrácet vodu z elektrolitu, ktrerou ovšem bez zátek už nedoleješ.
Mám rád servisovatelné věci.
U té Varty zřejmě nebude náhoda (často značky těží ze své pověsti, které odpovídá hlavně cena, nikoliv kvalita),
dovolím si citovat kolegu Eliotta (má servis) z příbuzenského LR fora :
"Ono s baterkama je to dnes bída, já reklamoval baterku (Johnson Controls, koncern Varta) po 14 měsících, prodejce mne varoval, že to asi výrobce neuzná a navíc, prý budou tvrdit, že baterie je ''přecyklovaná'' a že vyřízení bude trvat přes měsíc. Když jsem se ptal proč, tak prý proto, že mají reklamaci moc :coze: . Načež jsem mu řekl, že to asi něco znamená, když je reklamací moc, a že ať vzkáže výrobci, že jestli nebude reklamace včas a v můj prospěch vyřízená, dám to do televize. Za 14 dní jsem měl peníze zpět. Optima mi vydržela 2 roky, baterky už jsou prostě stejný šmejd jako většina věcí... " konec citátu.
Hlavně vývoj kostění nákladů a optimalizace životnosti jde tak živelně dopředu, že ten, co to děla slušně dnes, za 3-4 roky může být shit a opačně.
A ještě doplním seznam o jednu zásadu -
- vyhýbám se "hi-tech" technologiím- stříbro, svitky, vápník - většinou jsou choulostivé na nevhodné podmínky a zacházení, na které reagují zkrácením životnosti .
Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
Poté, co mi chcípla v Rangi Varta 72Ah/680A na sníženou kapacitu, těsně po záruce, koupil jsem znova Vartu (protože jediná nabízela, co jsem potřeboval) a po půl roce se začal rosit elektrolyt kolem záporného pólu. Už jí třetí týden zkoumají....
Nebejt toho, že do Range není moc možností, vyhnul bych se jí obloukem.
Nebejt toho, že do Range není moc možností, vyhnul bych se jí obloukem.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: VARTA : vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
Nemyslím, že se u Rovera musíš obávat. Jde o skutečně staré vozy, Š120, Lada, Wartburg a další, které měly alternátor slabý a každá ptákovina jako rozsvícení světel se projevila na výkonu. Když do takového muzejního exponátu pořídíš Vartu Silver, nebude ji zvládat dobíjet. Jinak ano, startovací proud je důležitá veličina, řada lidí to vůbec neřeší a pak se diví. Jinak Vartu SIlver 77Ah mám v ZT diesel asi 3-4 roky a funguje dobře. Kontrolní oko myslím nemá, zátky určitě, absence obojího mi trochu vadí, ale dobíjím preventivně zhruba 2x ročně v garáži.Austin píše:U SILVER modelů mne děsí popisek:
Vhodná do moderních automobilů - není vhodná pro starší vozidla vzhledem k nutnosti vyšších dobíjecích proudů komentář ??
Trochu naddimenzované do R216, ne? Když už tak třeba tuto: http://www.kupoleje.cz/cz-detail-884841 ... 0-010.html
Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
To Austin:
Dobíjecí proud alternátoru je závislý na otáčkách - těsně po startu, při volnoběhu třeba 50 A, v maximálních otáčkách třeba 100 A, dále na výkonu samotného alternátoru (jmenovitý výkon - uvedeno na štítku alternátoru, dáno konstrukcí) a pak, při konkrétním rozdílu napětí na akumulátoru a alternátoru, na všech odporech v obvodu alternátor - akumulátor, jako jsou vlastní odpor silových vodičů, přechodové odpory všech jejich spojů a také vnitřní odpor akumulátoru. Krom tohoto není nabíjecí proud nijak omezen. Po vyrovnání svorkového napětí akumulátoru s napětím na alternátoru nabíjecí proud poklesne na několik desítek až stovek mA.
Při výběru bych se řídil:
1. tím co je uvedeno v technické dokumentaci vozidla ohledně nároků na startovací proud. Pod tuto hodnotu bych při výběru akumulátoru nešel.
2. zároveň bych se snažil najít akumulátor s největší kapacitou, který se do držáku ještě vejde. Pravděpodobně tato hodnota nebude o mnoho větší.
3. výběr podle výrobce bych nenadřazoval. Chápu, že někdo může mít své oblíbené, ale měla by to být náklonost získaná hlavně provozními zkušenostmi, nikoliv reklamní masáží či např. perleťovým nádechem obalu toho kterého akumulátoru. Ale někde zpět jsem tady o tom již psal.
4. pokud padne volba na bezúdržbový akumulátor, tak přítomnost magického oka je určitě příjemná věc.
A ještě pro zorientování se v této problematice v poněkud širších dimenzích doporučuji články od Jiřího Čecha - Akumulátor, Alternátor, odkazy uvedeny v tématu zde: viewtopic.php?f=21&t=9623
Dobíjecí proud alternátoru je závislý na otáčkách - těsně po startu, při volnoběhu třeba 50 A, v maximálních otáčkách třeba 100 A, dále na výkonu samotného alternátoru (jmenovitý výkon - uvedeno na štítku alternátoru, dáno konstrukcí) a pak, při konkrétním rozdílu napětí na akumulátoru a alternátoru, na všech odporech v obvodu alternátor - akumulátor, jako jsou vlastní odpor silových vodičů, přechodové odpory všech jejich spojů a také vnitřní odpor akumulátoru. Krom tohoto není nabíjecí proud nijak omezen. Po vyrovnání svorkového napětí akumulátoru s napětím na alternátoru nabíjecí proud poklesne na několik desítek až stovek mA.
Při výběru bych se řídil:
1. tím co je uvedeno v technické dokumentaci vozidla ohledně nároků na startovací proud. Pod tuto hodnotu bych při výběru akumulátoru nešel.
2. zároveň bych se snažil najít akumulátor s největší kapacitou, který se do držáku ještě vejde. Pravděpodobně tato hodnota nebude o mnoho větší.
3. výběr podle výrobce bych nenadřazoval. Chápu, že někdo může mít své oblíbené, ale měla by to být náklonost získaná hlavně provozními zkušenostmi, nikoliv reklamní masáží či např. perleťovým nádechem obalu toho kterého akumulátoru. Ale někde zpět jsem tady o tom již psal.
4. pokud padne volba na bezúdržbový akumulátor, tak přítomnost magického oka je určitě příjemná věc.
A ještě pro zorientování se v této problematice v poněkud širších dimenzích doporučuji články od Jiřího Čecha - Akumulátor, Alternátor, odkazy uvedeny v tématu zde: viewtopic.php?f=21&t=9623
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R