Zdravím kolegy.
Prosím o radu.
Ještě jsem nepřezul na letní pneumatiky a času mám celkem dost.
Napadlo mě, že bych v servisu nechal zkontrolovat kola, jestli je vše v pořádku.
Chystám se navoskovat disky, jsou informace o tom, že z navoskovaných ráfků rády odpadávají nalepená závaží.
Mám pneumatiky v provozu asi 5 let, tak mě napadlo, jestli by nebylo na škodu to zkontrolovat.
Pro jistotu, ať je vše stoprocentní, problémy s tím nemám, za jízdy nic nedrncá, ani neháže, po poli, ani přes kanály nejezdím.
Preventivní vyvážení kol/kontrola
Preventivní vyvážení kol/kontrola
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preventivní vyvážení kol/kontrola
Rozhodně převážit, to s voskem a odpadacím závaží je pravda, problém je, že běžnej odmaštovač na brzdy (tech. benzín), co se používá na odmaštění při lepení závaží, vosk z kol nedostane 

Re: Preventivní vyvážení kol/kontrola
Celkem spolehlivě jakýkoliv vosk sundá isopropanol, ale nechce se mi to opravovat.
Bych první zkontroloval kola a pak až ten zbytek.
Bych první zkontroloval kola a pak až ten zbytek.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Preventivní vyvážení kol/kontrola
Vyvazit určitě, vosk a ruzny lestenky na kola sou pro lepeni zavazi utrpeni.. Kazdej rok je to to samy a vysvetluju lidem ze si ty kola maj umejt a vylestit az potom, co je vyvazim jinak to drzet nebude. Ono je rozdil i zavazi, pokud pouzivaj smejdy nebude to drzet nikdy, a ono mezi nama treba zavazi franken je jednou tak drahy co čínský, takze ho pouziva malo kdo..
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165
Re: Preventivní vyvážení kol/kontrola
Praxe mi říká, že převážit (zkontrolovat) je dobré po sezoně, respektive, když jsou kola v provozu. Pokud se kolo nehýbe, hmota se trochu přeskupí a vyvážit to v tomto stavu znamená, za chvíli to dělat znovu. Je to rozdílné podle povedenosti, guma od gumy. Někdy to je zanedbatelné, někdy za 500km . Je pravda, že jsem na háklivej na sebemenší projev nevyváženosti
To mě říká moje zkušenost ...

To mě říká moje zkušenost ...
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preventivní vyvážení kol/kontrola
Karle, obecně rozumím tvému příspěvku, ale co přesně znamená toto? Je to nějaký fyzikální jev, nebo jak si to mám představit?
Taky nemám rád nevyvážená kola, ale moje zkušenost je taková, že když mám nově nazuté vyvážené pneumatiky, tak je pak vhodné je nechat převážit po pár tisících km, až si ty gumy více sednou. Poté už prakticky není potřeba, resp. při kontrole na vyvažovačce se pak kola už stále jeví jako dobře vyvážená, pokud člověk třeba nevymetl nějakou mega díru nebo tak něco (což na našich cestách není velký problém).KDB píše:... Pokud se kolo nehýbe, hmota se trochu přeskupí ...
Re: Preventivní vyvážení kol/kontrola
To je míněno tak, že tak jako se nová guma zajede (rozválí), tak se ten proces funguje částečně i obráceně.
Když zajetou a vyváženou gumu třeba po zimě nasadím, tak některé pár km mají vibrace, které zmizí. Guma si sedne do své "provozní" podoby.
To je moje vysvětlení faktu, že nejdéle a nejlépe je vyvážená guma, kterou nechám vyvážit v provozní formě.
Samozřejmě hodně záleží i na šikovnosti pneuservisáka.
Když zajetou a vyváženou gumu třeba po zimě nasadím, tak některé pár km mají vibrace, které zmizí. Guma si sedne do své "provozní" podoby.
To je moje vysvětlení faktu, že nejdéle a nejlépe je vyvážená guma, kterou nechám vyvážit v provozní formě.
Samozřejmě hodně záleží i na šikovnosti pneuservisáka.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preventivní vyvážení kol/kontrola
OK, rozumím ...