Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor Reinz
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2288
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R
Vidíte, já v 2012 udělal hlavu v DS v Brně, dohodli jsme se že nic není lepší než origo a dali jsme tam zpět původní šrouby (cca v 100tkm) a to silnější těsnění.
Ujel jsem asi 30tkm a vše je ok.
Největší problém spatřuji v tom, že obecně zalézají vložky válců, to není jak řešit.
Ujel jsem asi 30tkm a vše je ok.
Největší problém spatřuji v tom, že obecně zalézají vložky válců, to není jak řešit.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R
Zdravím chlapy,
je to sice už starší téma, ale pro mě celkem aktuální. Šla mi voda do oleje, ve válcích nic nebylo a měli dobré tlaky. Sundal jsem hlavu, musím říct že jsem trochu rozpačitý protože jsem čekal že to bude na těsněnínebo na hlavě celkem znatelně vidět, ale nebylo
teda aspon pro me ne, zkusenejsi oko by to mozna poznalo. Mam ale podezreni na jedno misto. Nicmene, hlavu jsem dal prebrousit, rovnou jsem nechal zabrousit sedla ventilu a vymenit gufirka ventilu. Delali tlak zkousku a kontrolu hlava praskla nebyla, dneska si pro ni snad stihnu dojed. Kazdopadne ted resim to tesneni a utahovaci moment. Tesneni i srouby jsem chtel koupit v kelly Victor Reinz, ale koukam ze tu na nej dost nadavate. Nicmene nikde tam nevidim to oznaceni MLS.
http://autokelly.cz/Catalog/rover-200-r ... 3;33135458
http://autokelly.cz/Catalog/rover-200-r ... 3;33219617
Co myslíte o tom Elringu? Nekdo se tu ptal ale nedostal moc jasnou odpoved.
Jeste k tomu utahovacimu momentu. Našel jsem si servisní manual, takze poradi sroubu znam, je tam napsano utahovat po 20Nm, tady jsem koukal ze pisete po 20Nm 180° - 180° , z toho nejsemuplne moc moudry (priznam se ze nejsem mechanik)
Mozna jeste taková drobnost jedná se o MGF 18K4F non VVC takze 88KW
Zde galerka po sundání
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
budu rád za všechny rady zatím díky chlapy
P.S. A to jse se s tatou s tezkym srdcem rozhoupali ze ho letos dame pryc protoze na nej ani jeden nemame cas a uz nemame garaz a prijde tohle
, Takze nevim jestli si ho po oprave nenecham kdyz bude mit po repasy
je to sice už starší téma, ale pro mě celkem aktuální. Šla mi voda do oleje, ve válcích nic nebylo a měli dobré tlaky. Sundal jsem hlavu, musím říct že jsem trochu rozpačitý protože jsem čekal že to bude na těsněnínebo na hlavě celkem znatelně vidět, ale nebylo

http://autokelly.cz/Catalog/rover-200-r ... 3;33135458
http://autokelly.cz/Catalog/rover-200-r ... 3;33219617
Co myslíte o tom Elringu? Nekdo se tu ptal ale nedostal moc jasnou odpoved.
Jeste k tomu utahovacimu momentu. Našel jsem si servisní manual, takze poradi sroubu znam, je tam napsano utahovat po 20Nm, tady jsem koukal ze pisete po 20Nm 180° - 180° , z toho nejsemuplne moc moudry (priznam se ze nejsem mechanik)
Mozna jeste taková drobnost jedná se o MGF 18K4F non VVC takze 88KW
Zde galerka po sundání
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
budu rád za všechny rady zatím díky chlapy
P.S. A to jse se s tatou s tezkym srdcem rozhoupali ze ho letos dame pryc protoze na nej ani jeden nemame cas a uz nemame garaz a prijde tohle

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R
Ahoj,
MLS označení tam sice není, zato je to tam česky - vícevrstvé kovové těsnění. takže se jedná o MLS těsnění, které není z jednoho plechu a polymerových těsnicích plošek, ale z několika vrstev plechu na sobě.
Voda do oleje se ti dostávala kolem šroubu mezi 1. a 2. válcem na výfukové straně, krásně je tam vidět, jak se polymerové těsnění odlepilo.
MLS označení tam sice není, zato je to tam česky - vícevrstvé kovové těsnění. takže se jedná o MLS těsnění, které není z jednoho plechu a polymerových těsnicích plošek, ale z několika vrstev plechu na sobě.
Voda do oleje se ti dostávala kolem šroubu mezi 1. a 2. válcem na výfukové straně, krásně je tam vidět, jak se polymerové těsnění odlepilo.
Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R
Ahoj,
dekuju za vysvetleni, jak rikam nejsem mechanik takze ted jsem o neco chytrejsi a uz vim ze MLS je vice vrstve tesneni
A somozrejme dekuju i za diagnostiku toho tesneni
a co ten Elring http://autokelly.cz/Product/EL-167-411/ ... 3;33135458
to je kovove elastomerni, byla by to tedy lepsi varianta?
dekuju za vysvetleni, jak rikam nejsem mechanik takze ted jsem o neco chytrejsi a uz vim ze MLS je vice vrstve tesneni

a co ten Elring http://autokelly.cz/Product/EL-167-411/ ... 3;33135458
to je kovove elastomerni, byla by to tedy lepsi varianta?
Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R
Ano, šel bych do Elringu, protože je to volba na mnohem větší jistotu. Všimni si konstrukce těsnících cestiček na starém a novém těsnění. Nové má mnohem lepší fixaci, takže by tam nemělo tak snadno dojít k profouknutí cestičky. MLS je fakt loterie, která za to nestojí...
A nebeč... nejde o žádnou tragedii
Auto si nechej, garáž někde sežeň a čas si udělej... už kvůli sobě 
A nebeč... nejde o žádnou tragedii


Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R
... a jen taková technická.
Na hlavě je dobré očistit od otřepů odtokové kanálky vody. Je to tím zúžené a narušuje to plynulost toku kapaliny.
Na hlavě je dobré očistit od otřepů odtokové kanálky vody. Je to tím zúžené a narušuje to plynulost toku kapaliny.
Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R
Šrouby také Elring? objednám to a snad se k tomu v neděli dostanu. Jak s tím utahováním? dotáhnout všechny v daném pořadí na těch 20Nm, a poté je ve stejném pořadí přetáhnout o 180° chápu to dobře?
Njn štve mě to loni jsem vyměnil i okno ve střeše, nové svíčky, kabely ke svíčkám sundaná vyčištěná a přetěsněná olej vana
, karosérie je ok. Asi si ho vážně necháme.
Njn štve mě to loni jsem vyměnil i okno ve střeše, nové svíčky, kabely ke svíčkám sundaná vyčištěná a přetěsněná olej vana

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R
http://forums.mg-rover.org/how-do-i-ans ... ts-394089/ ... tu jsou popsané postupy....
Jasný... vezmi to komplet. Šrouby, co si tak vybavuji, se nikdy nějak moc nehrotily co se týká výrobce.
Jasný... vezmi to komplet. Šrouby, co si tak vybavuji, se nikdy nějak moc nehrotily co se týká výrobce.
Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R
Dobrý den.
Popletl jste hrušku s jabkem.
Co se týče užití MLS vs. elastomer, jsou mezi tím rozdíly, spousta debat, plodných a neplodných názorů, akademických informací, založených na reálných datech pomálu.
Obecně platí, že MLS těsnění míň odpouští rozdíly mimo tolerance, pokud jsou vložky válců pod předepsanou úroveň, nebo jsou usazeny nerovnoměrně, mělo by se užít elastomerní těsnění.
Pro MLS je vhodné též užít zesílené plato LCN000140L.
Při použití neznačkových (laciných) těsněních často dochází k brzkému úniku chladící kapaliny pod výfukovými svody- alespoň to tak udávají.
Pak je ještě řešení v podobě zatím poslední revize ZUA000530. Obsahuje modifikované MLS těsnění, zesílené plato a šrouby třídy oceli 10.9, pro které platí jiný dotahovací postup. Tohle by jistě fungovalo na motoru, který by byl ve stavu "nový", když píšete, že chcete auto vyhodit, tak užijte elastomerní, je to nejjednodušší a nejlevnější řešení.
Popletl jste hrušku s jabkem.
Je buď těsnění typu "MLS" (multi-layer steel gasket = vícevrstvé kovové těsnění), nebo "elastomer" (elastomerní). Elastomer je druh polymerního materiálu, pooužívaný jako náhrada termoplastu a kaučuku, kvůli houževnatosti. To jsou ty gumičkové housenky.steer píše:a co ten Elring http://autokelly.cz/Product/EL-167-411/ ... 3;33135458
to je kovove elastomerni, byla by to tedy lepsi varianta?
To je proto, že při větším dotažení šroubu nelze spolehlivě užít momentový klíč, ježto se k tomu ještě přičítá tření na styčných plochách, tudíž by výsledné utažení bylo nerovnoměrné.steer píše:Jeste k tomu utahovacimu momentu. Našel jsem si servisní manual, takze poradi sroubu znam, je tam napsano utahovat po 20Nm, tady jsem koukal ze pisete po 20Nm 180° - 180° , z toho nejsemuplne moc moudry (priznam se ze nejsem mechanik)
Co se týče užití MLS vs. elastomer, jsou mezi tím rozdíly, spousta debat, plodných a neplodných názorů, akademických informací, založených na reálných datech pomálu.
Obecně platí, že MLS těsnění míň odpouští rozdíly mimo tolerance, pokud jsou vložky válců pod předepsanou úroveň, nebo jsou usazeny nerovnoměrně, mělo by se užít elastomerní těsnění.
Pro MLS je vhodné též užít zesílené plato LCN000140L.
Při použití neznačkových (laciných) těsněních často dochází k brzkému úniku chladící kapaliny pod výfukovými svody- alespoň to tak udávají.
Pak je ještě řešení v podobě zatím poslední revize ZUA000530. Obsahuje modifikované MLS těsnění, zesílené plato a šrouby třídy oceli 10.9, pro které platí jiný dotahovací postup. Tohle by jistě fungovalo na motoru, který by byl ve stavu "nový", když píšete, že chcete auto vyhodit, tak užijte elastomerní, je to nejjednodušší a nejlevnější řešení.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R
A věnovat pečlivost utahování šroubů- zvlášť prvnímu kroku. Musí být rovnoměrné - utahnout, oklepat, znova přejet a to opakuju do té doby, dokud po oklepání nejdou všechny stejně. Šrouby důkladně naolejovat a s citem vkládat do otvorů - dole to drží v hliníku.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.