Ale nejprve stručně fakta...
Nádrž má mít 50 litrů.
Tankovat jdu po té, co se mi začne stávat to, že např při předjíždění a akceleraci na plný kotel se jakoby odleje benzín a motor "umře". Ze začátku stačí vyšlápnout spojku, chvilku plachtit a benzín si to dotáhne. Ale během dalších 30ti kilometrů už se stane i to, že motor zdechne úplně.
Pak jsem schopný natankovat cca 33 litrů a benzín už letí hrdlem ven.
Tedy najedu max. cca 400 km, ale správně bych měl dát 500 km.
Problém existoval už od mé koupi před 4mi lety. Na podzim jsem se konečně dostal k tomu vyměnit čerpadlo v nádrži za druhé komplet, které jsem koupil od Stilga. Výměna vyřešila ale pouze to, že palivoměr ukazoval o jednu čárku méně. Bylo to nakonec tím, že v původním čerpadle byla vyskočená destička s odporovou cestou ze svého uložení. To se spravilo, takže nyní natankuji dle ukazatele do plné, ale cukání se stále děje na předposlední čárce.
Dodatečně jsem provedl inspekci původního čerpadla. Už zvenčí za destičkou s odporovou cestou byl zachycený kus nějakého papírku. Když jsem rozloupnul tělo čerpadla dostal se k samotnému motorku, tak jsem nechápal co jsem tam objevil. Ony kousky papíru (zřejmě jestli rozpadlá etiketa z motorku, kterou někdo na něm nechal nalepenou, nebo co) byly nasáté přímo ve vstupním hrdle do vnitřního malého filtru na vstupu do motorku. Záhada záhada. Měl jsem nějaké menší pochybnosti o uložení motorku v těle čerpadla, ale nenapadalo mě nic, jiného, než že by čerpadlo bylo v nádrži křivě a sací pytlík nebyl u dna.
Nakonec jsem jsem uznal, že moje analytické schopnosti jsou v koncích a tak jsem vzal čerpadlo sebou na klubovou vánoční večeři a tam spáchal malý analytický workshop

Dole v té plastové nádržce je zahloubení, do kterého zapadá hrdlo vstupu motorku s vnitřním filtrem. Ten filtr má hlavní hrdlo kterým saje z vnějšku nádržky přes vnější sací pytlík a pak má možnost sát přes svůj malý filtr přímo z nádržky, která se plní přepadem. Což slouží jako permanentní lázeň pro chlazení motorku a zároveň asi jako dočasný zdroj kapaliny v případě odlití.
Jenže to hrdlo vnitřního filtru do zahloubení zapadalo bez žádného těsnění. To způsobovalo to, že dokud byla hladina benzínu v nádrží nad úroveň toho místa napojení vnitřního filtru do zahloubení, tak se vlastně benzín sám cpal do motorku. Ale jakmile hladina klesla pod tuto úroveň, tak motorek vycucnul hladinku ze své nádržky. Tedy typicky při té akceleraci, kdy přepadem nic nešlo, hladina se odlila a klesla, vycuclo to nádržku a tím netěsným hrdlem to sálo vzduch, místo benzínu ze sacího pytlíku.
Heuréká!!!!!!! Najednou se rozsvítilo a svět začal opět dávat logiku


Necítím žádnou zášť a beru to, že jsme lidi a prostě stane se. Pro mě je prostě zásadní to, že záhada je rozluštěna a že je to super zkušenost, díky které se třeba někomu podaří podobnému problému vyvarovat. Ale musím se i tak zeptat:
Stilgu, prosím prosím... tys kdysi psal, že jsi v tom čerpadle měnil motorek. Určitě jsi si to nafotil, nebo si třeba vybavuješ to, jak jsi to montoval. Rozkryj nám prosím záhadu jak se může někomu podařit to, že tam tu těsnící gumičku nedá zpět?

Děkuji za pozornost. Na jaře se do nádrže podívám znova a tentokrát už bude vše tak, jak má být
