STK a Emise 2019
Re: STK a Emise 2019
Ano, mimochodem je na to kontrolni ukon pri evidencce i pri pravidelne prohlidce. A v metodice od MD je, ze pokud auto najede s poklicema, technik vyzve ridice, aby je sundal. Pokud odmitne, nebo to nejde, zapise prislusnou zavadu. Fotka s poklicema muze byt brana jako dukaz neprovedeni kontrolniho ukonu. Na krajskem urade mame noveho referenta, ktery ma k fotografiim v ISTP pristup a ten mi docela durazne doporucil, at to s poklicema nefotime. Z praxe uz vime ze za nezapsani vazne zavady je pokuta minimalne 2000 pokud je to prvni prestupek.
Re: STK a Emise 2019
Teď mi říkal kamarád co mi řeší převody na úřadě a technické,že tam byl někdo s novým autem na první technické a měl originál kola s poklicema chycenýma pod všechny šrouby tak ho vyhodili ať přijede bez nich...ale když má někdo na autě jinou barvu než v TP je áčková závada takže to normálně projde.To mi přijde zrovna dost zásadní,pro případ nehody,odjetí,identifikace...prostě ukázkový absurdistán po česku...taky je vtipné,že je sice schváleno to,že auto starší 30let s veteránskou testací,která je zapsaná v TP nemusí na emise,ale je to v praxi tak,že si člověk musí vystát frontu na emise,které normálně zaplatí,udělají hromadu fotek,zkontroluvjí VIN a emise neměří.Pak pokračuje ve stejné budově na technickou,kde to opět fotí,znovu kontrolují VIN a pokračuje to už standartně...to fakt nevymyslíš....
Range Rover a MG B GT
Re: STK a Emise 2019
Jj, taky miluji film Absurdistán
Evropa už k němu míří velice rychle....

- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: STK a Emise 2019
Takový R600 má na plechových kolech taky originální poklice přichycené šrouby společně s diskem. Takže stejný problém, komplikuje to třeba i seřizování geometrie. Navíc jsem si myslel, že disky mají identifikátor vyražený/odlitý z vnitřní strany. Ale zřejmě to tak mají jen alu kola, zatímco plech to má zvenku... no je to pakárna. Že někdo nasadí na auto pěkná alu kola většího rozměru, než má v TP, tomu rozumím a děje se to. Ale že by někdo montoval jiné plechové disky — proč jako? Tomu nerozumím.
Re: STK a Emise 2019
Protože.... "aha, potřebuji na zimu plecháče, mám tam 15" kola a protože nejsu blbé, tak by to mělo mít správnou rozteč šroubů, abych to tam vůbec nasadil..... kouknu se na bazoš" .... a jde a koupí první hlíny, které tomu odpovídají. Ale už nedořeší, že to má jiné ET, jinou šířku ráfku a jiný středový průměr. Typicky třeba to, co máme na Roverech 4x100 je rozteč, která byla i na Golfech, Hondách, Renaultech, ale v rozpětí ET od pidi po maxi.
Re: STK a Emise 2019
A ted si predstav, ze sou zeme, kde se nejake ET nebo sirka disku vubec neresi.... Oooooo HRUZA! .... a pritom zadnej armagedon na silnicich a cary maminek s kocarkama kolem silnic se nedeji.
Resi se tak amx, aby to nebylo zjevne nefunkcni, aby to nelezlo z pod blatniku (to samozrejme je zavada), ale jestli mas psany ET45 a nasazeny ET38 je kazdymu fuk.
U nas se resi picoviny (ok, takovy maly rozdil ET nejspis projde, ale treba to, ze mas 205/40/R17 misto 205/45/R17 uz nejspis ne... a pritom je to stejna malichernost, ktera nic neohrozuje, jenom tvuj zadek
)
EDiT: a ano, samozrjeme ET vliv na nastaveni napravy ma. O tom se vubec nepru, ale ten vliv je tak nepodstatnej, kdyz si vemes v jak rozdilnym stavu auta sou.... jedno auto co ma cepy, silenty, loziska apod na hranici zivotnosti se bdue patrne chovat hur, nez auto co ma secko cajk, ale "spatny" ET.... lec jedno je legalni a druhy ne.
STK omezit na kontrolu "vitalnich" funkcni .. .sviti (a hlavne neoslnuje!), troubi, zataci, brzdi, drzi pohromade a cau. Jenze to skrze lobby neprojde. Je to krasnej byznys no.
Resi se tak amx, aby to nebylo zjevne nefunkcni, aby to nelezlo z pod blatniku (to samozrejme je zavada), ale jestli mas psany ET45 a nasazeny ET38 je kazdymu fuk.
U nas se resi picoviny (ok, takovy maly rozdil ET nejspis projde, ale treba to, ze mas 205/40/R17 misto 205/45/R17 uz nejspis ne... a pritom je to stejna malichernost, ktera nic neohrozuje, jenom tvuj zadek

EDiT: a ano, samozrjeme ET vliv na nastaveni napravy ma. O tom se vubec nepru, ale ten vliv je tak nepodstatnej, kdyz si vemes v jak rozdilnym stavu auta sou.... jedno auto co ma cepy, silenty, loziska apod na hranici zivotnosti se bdue patrne chovat hur, nez auto co ma secko cajk, ale "spatny" ET.... lec jedno je legalni a druhy ne.
STK omezit na kontrolu "vitalnich" funkcni .. .sviti (a hlavne neoslnuje!), troubi, zataci, brzdi, drzi pohromade a cau. Jenze to skrze lobby neprojde. Je to krasnej byznys no.
Re: STK a Emise 2019
JakubP píše: ↑stř dub 17, 2019 21:15…...taky je vtipné,že je sice schváleno to,že auto starší 30let s veteránskou testací,která je zapsaná v TP nemusí na emise,ale je to v praxi tak,že si člověk musí vystát frontu na emise,které normálně zaplatí,udělají hromadu fotek,zkontroluvjí VIN a emise neměří.Pak pokračuje ve stejné budově na technickou,kde to opět fotí,znovu kontrolují VIN a pokračuje to už standartně...to fakt nevymyslíš....

-
- Příspěvky: 1106
- Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
- Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz
Re: STK a Emise 2019
Myslím,že kdyby jste znali tu partu bývalých komoušů na ministerstvu dopravy co to vymýšlí tak by jste se nedivili vůbec ničemu ! Několikrát jsem absolvoval STK v Německu a nikdy to netrvalo déle než 15 min.
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L
Re: STK a Emise 2019
Není to vtip,to je bohužel realita v této zemi

Range Rover a MG B GT
Re: STK a Emise 2019
Nepíšu o zelených veteránských značkách,které na emise a technickou samozřejmě nejezdí.Píšu o autech starších 30ti let na běžných černobílých značkách s klubovou testací historického vozidla zapsanou v TP.
Range Rover a MG B GT
Re: STK a Emise 2019
Hm, ale Keksin psal o zelených 

Re: STK a Emise 2019
No tak to jsem špatně pochopil,že by chtěl Keksin přejít z běžných značek na veteránské...ještě že jsi mně poučil že píšu takové nesmysly,děkuju 

Range Rover a MG B GT
Re: STK a Emise 2019
jsem myslel, že veterán si může v nějakém případě podržet originál - nezelenou - SPZ a i že tím je cennější. Jakože vše řeší jako veterán ale nemá veteránskou značku...nicméně můj případ to nebude.
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu
2024- ...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu

Re: STK a Emise 2019
No tak jsem to původně pochopil.Určitě je lepší auto nechat na černobílých značkách,byla by škoda je rušit a přehlásit na V.Jde o tu klubovou testaci,nechat jí zapsat do TP aby nedělali ty emise,a nízkou pojistku už předpokládám máš dle roku výroby?Pak jde jen o TK jednou za dva roky,to mi dělá kamarád abych neztrácel čas čekáním ve frontě a byli na auto hodní...S testací mohu případně pomoci přes náš klub kdybys chtěl,a kontak na zajištění STK můžu předat.A budeš mít klid 

Range Rover a MG B GT