Oprava ventilatoru topení s automatickou klimatizacií

Jak na to, tipy, triky ...
Odpovědět
Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Oprava ventilatoru topení s automatickou klimatizacií

Příspěvek od Hombre » pon led 03, 2022 19:48

Tento návod je pro všechny, kteří mají ve svém vozidle automaticou klimatozaci s ovladačem, který je na obrázku.
teaserbox_39269528.jpg
První moje rada zní: Věnujte půlhodinku času a vymontujte ventilátor topení, dokud není pozdě, vyčistěte ho od listí a bordelu a hlavně zkontrolujte, zda se lehce otáčí a pokud ne, opravte jej. Ušetříte si spoustu starostí.
Pokud ale čtete tento příspěvek proto, že vám už ventilátor shořel (jako se stalo mě), vězte, že pouhá jeho výměna nebude nic platná, protože velmi pravděpodobně vam velký proudový odběr spáleného vinutí rotoru ventilátoru poškodil regulátor otáček známý pod názvem "ježek", který je umístěn na stejném místě jako na vozech s manuální klimatizací deska se spirálovými rezistory. Ježek má číslo dílu JGN000010, ale už se nedodává, na rimmerbross ho už nenajdete ani v katalogu. Pár jich je ještě po bazarech, ale vesměs za dost vysoké ceny okolo 150€.
Naštěstí je stejná ovládací soustava klimatizace ještě na několika dalších typech vozidel, takže se mi podařilo vygooglit, že ve většině případů stačí vyměnit dva tranzistory uvnitř ježka, zde tedy stručný návod:
Z vymontovaného ježka odtrhněte gumové těsnění, šdoubovákem odstraňte zbytky tmelu, mezi obalem a chladičem ježka a zapáčením mezi obalem a chladičem vyloupněte chladič ven. Vyskočí vám z toho 3 ocelové pérka, dvě držely trazistory v kontaktu s chladičem a jedno je jakási vymezovací podložka mezi nimi. Mezi tranzistory a chladičem je ještě bílá kontaktní termopasta. Posuňte vodiče dovnitř obalu, aby šlo vše pohodlně rozložit. Nyní je třeba odpájet a vyměnit dva tranzistory IRFZ44V, které lehce objednáte za cenu okolo 45 Kč/ks např. na tme.cz. Samozřejmě nezapomeňte přikoupit termopastu. Tranzistory se pájí docela pohodlně, není to žádná VŠ, místa dost. Při sborce dbejte, aby se tranzistory celou plochou dotýkaly chladiče a použijte novou termopastu.
Přeji hodně úspěchů.
Děkuji nadšenému členovi francouzského Ferrari klubu, že to tak krásně opravil, popsal a vyfotil
https://www.ferrarista.club/forum-ferra ... rop-forte/
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Oprava ventilatoru topení s automatickou klimatizacií

Příspěvek od Trunda » pon led 03, 2022 19:58

Takže panel za Pagáni Zonda a ježek z Ferrári.... no dobře ty ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava ventilatoru topení s automatickou klimatizacií

Příspěvek od AnderN » stř led 05, 2022 2:07

Pěkná práce mir: Takových úkonů nás asi čeká do budoucna více. Čím dál víc dílů už není k sehnání, takže nezbude než opravovat a renovovat, pokud ty naše angličáky chceme udržet v provozu.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Odpovědět