Stránka 1 z 2

Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor Reinz

Napsal: čtv pro 13, 2012 21:21
od Hombre
Jelikož jsem před rokem a půl použil těsnění typu MLS značky Victor Reinz a nové šrouby téže značky, pokládám za důležité infornovat Vás o tom, že jsem včera objevil, že z rožku hlavy(u výfuku 4 válce) se jednou za čas vyroní malá krůpěj chladicí kapaliny. Tak jsem se rozhodl pro klid duše zkusit hlavu dotáhnout, i když jsem ze zkušeností dobře věděl, že s těma šroubama nehnu, protože jsou našponované jak struna. K mému velkému překvápku našponované nebyly, byly dá se říct volné, tak jsem je o čtvrt otáčky - 90° všechny v předepsaném pořadí dotáhl. Takže milé šrouby made in (možná)Germany zdaleka nedosahujou kvality španělské Ajusy (které jsem měl na prvním motoru) a natáhly se. Tak prosím všechny, neleňte a zkontrolujte, (nebo nechte zkontrolovat) dotažení hlavy, je to práce na 10 minut a ušetříte si tak možná spoustu starostí.
(Tím žádám i Reznu, kterému jsem tyto šrouby a těsnění osobně namontoval, aby naplánoval, kdy se staví na servisní prohlídku :-) )

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Napsal: čtv pro 13, 2012 21:26
od Trunda
Tyjo.... počkat a proč jsi to nepřetáhl momenťákem?

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Napsal: čtv pro 13, 2012 21:44
od Miskjo
no paráda..... tak to caka aj mna.... mam otazku, po akej dobe od vymeny tesnenia sa objavila ta kvapka chl. kvapaliny ???

edit... pardon... odpoved je hned prva veta... ja som ostal v takom soku ze som si uz nepametal zaciatok... :D

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Napsal: pát pro 14, 2012 6:29
od Hombre
Trunda: tak dlouhé šrouby se podle momentu dotahovat nedají, protože je dost napnutej a než se pohne, musíš celkem dost zabrat, přičemž ten dotahovací moment o hodně překročíš. Pak to zapraská a už to jde lehce. Proto je taky postup při utahování : 20 Nm - 180° - 180°. Tak jsou všechny šrouby utaženy stejně i když utahovací moment při tom dotahování silně kolísá.
Miskjo: motor jsem přetěsňoval na jaře 2011 a je tam od 4. dubna téhož roku. V kilometrech asi 19 000 km. Ale přetáhnout hlavu můžeš hned. Nevím, jestli je to vina těch šroubů, že se natáhly, nebo toho těsnění, že si trochu sedlo, ale myslím, že 1000 km by mělo stačit.
Voda zatím nekape, tak to budu sledovat.

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Napsal: pát pro 14, 2012 6:52
od Trunda
Aha... Pravda, tak to pak chapu... Porad se mam co ucit :-) Jakym zpusobem ale poznam, ze je ten sroub volny.... jak lze slovo volny specifikovat?

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Napsal: pát pro 14, 2012 7:51
od Hombre
No nasadíš klíč a zkusíš dotahovat. Kdysi jsem zkoušel dotahovat ty Ajusy, s tím fakt nešlo hnout, hlavou šroubu otočíš o nějakých 30°, ale cítíš, že péruje a v závitu se nepohnul. Ale teď ty Reinzy ani moc nepérovaly, jenom v nich luplo a šly lehce. Kdybych to měl vyjádřit momentem, měl jsem asi půlmetrovou páku a síla mohla být okolo 200N, takže 100Nm.

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Napsal: pát pro 14, 2012 13:34
od Pítrs
A jaké jsou zkušenosti s Elringama?

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Napsal: pát pro 14, 2012 15:04
od AnderN
Zajímavé ... se značkou Victor Reinz mám teď taky špatnou zkušenost. Koupil jsem těsnící kroužek na zátku v olejové vaně, ale za boha jsem ho nemohl na tu zátku narvat -- malý vnitřní průměr. Nakonec jsem použil starou a dotáhl předepsaným momentem, naštěstí těsní dobře.

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Napsal: pát pro 14, 2012 15:14
od Trunda
... nj Ondro, takové spotřební veci se kupují na rozměr a né podle katalogu. Ale chápu problém kdy se chystáš vyměnit olej, nevíš rozměr šroubu, ale potřebuješ těsnění... já to vyřešil tak, že jsem koupil pytlíček různých rozměrů a nakonec jeden z nich pasoval :-)
A jednou jsem tam taky vracel původní, ze začátku ok, ale po čase to začalo kapat... a to je psycho, protože to pak buď kapání tolerovat a nebo celé vypustit, dát tědnění a nalejt zpět.... což je docela prasečina :?

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Napsal: pát pro 14, 2012 20:10
od roverix
Já dotahoval ELRING asi po 4 měsících a šly pootočit pouze asi o 15 stupňů. Nebo spíš 10st. to pružilo a pak to 5st. luplo. Dle mého názoru je stoupáni závitu ( M9 x 1,25) příliš hrubé. M9 x 1 by se utahovalo o něco líp

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Napsal: stř pro 02, 2015 17:45
od Roman.45
stalo se mě to stejne koupil jsem MLS těsnění pod hlavu a šrouby a tak týden po přetěsnění jezdím a teď jsem si všiml že chybí voda, motor poteklý u svodů 4 válce ale mám i vodu oleji, doufám že bude stačit přetáhnutí šroubů. Hlavu jsem dělal protože na jednom válci byl malý tlak ale olej do vody ani voda do oleje nešla a nic se neztrácelo :-/

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Napsal: stř pro 02, 2015 17:55
od Trunda
Cca před půl rokem se tu toto dost živě diskutovalo a závěr je z toho takový, že téměř nikdo už raději MLS nepoužívá. Dají se koupit vylepšený elastomerní těsnění, který nemají neduhy těch původních a mají mnohem lepší vytěsňovací vlastnosti, než MLS a životnost není horší.
Nicméně šrouby přetáhnout můžeš zkusit, ale je to tak 50 na 50....

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Napsal: stř pro 02, 2015 21:54
od Roman.45
já jsem právě slyšel že pár lidem po výměně těsnení pod hlavou ten elastomer povolil a začala se ztrácet voda. Co bys mě doporučil za těsnění? Nechce se mě to dělat znovu ale možná nic jiného nezbyde :-(

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Napsal: stř pro 02, 2015 22:23
od Trunda
Myslím, že i VR má elastomerní a to lepší se pozná podle toho, že má na těch cestičkách takové nálitky do boků. Elastomerní netěsní jen když je křivý blok či hlava, ale jinak rozhodně lépe, jako kovové. Zkus utáhnout šrouby a uvidíš. Někomu to pomůže, někomu ne...

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Napsal: čtv pro 03, 2015 8:43
od Pítrs
Doporučil bych LVB000320, potažmo LVB000321 (elastomerní).
Plechové MLS se nemusí zatracovat, jen je třeba mít motor v co nejlepší kondici= rovný blok, nevyhřátá hlava (nezměklé dosedací plochy) a HLAVNĚ kromě přesahu vložek válců i jejich maximálně SHODNÝ přesah.
Taky je dobré kupovat značkové plechové, žádný laciný šmejd.
Mimo to je dobré myslet i na šrouby, žádné laciné bláto.
Rovněž se pro plechové MLS doporučuje vyměnit spodní plato, ve kterém ty šrouby drží, za zesílenou verzi (kvůli tuhosti sestavy).
Užitím dobrého elastomerního se rozhodně nic nezkazí, je to asi nejjednodušší a nejlevnější řešení, MLS se dá taky, ale s výše zmíněným je třeba na to mít koule to tam montovat, ne jen slepě a automaticky někam sáhnout.
Zde je celkem srozumitelně popsáno, jaké těsnění se dá použít:
http://www.dmgrs.co.uk/pages/choosing-t ... gasket-kit