Stránka 1 z 2
Tažná zařízení a vozíky
Napsal: pon pro 23, 2013 10:45
od Austin
Máte -li na autě tažné zařízení, napadlo mne, ža by Vás mohl zaujmout tento článek
http://auto.aktualne.centrum.cz/clanek.phtml?id=797897
Nevím, zda všichni víte, že kromě ŘP sk. B existuje i BE na tahání těžných vozíků / dopravníků.
Případně se podělte o zkušenosti kde jste k tažnému přišli, zda ho doporučujete, zda byste si koupili Rovera s tažným jako ojeté auto atp.
Sbírka zákonů č. 297 / 2011 § 80a
f) B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,
s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg, pokud
největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg nebo v případě rozšíření rozsahu BE nepřevyšuje 4 250 kg,
Re: Tažná zařízení a vozíky
Napsal: pon pro 23, 2013 11:11
od rOMAN007
Ja jsem to resil protoze auto ma pohotovosku 2060 a podval 1500,
ale kdyz jsem se ptal po autoskolach jak je to s BE tak nikdo nic nevedel.
Re: Tažná zařízení a vozíky
Napsal: pon pro 23, 2013 13:00
od kptHergot
zákon 361, paragraf 80a odstavec e)
do skupiny B1 jsou zařazena čtyřkolová motorová vozidla s vyjímkou AM, jejichž výkon nepřevyšuje 15 kW a hmotnost v nenaloženém stavu nepřevyšuje 400kg nebo 550kg u vozidel určených k přepravě zboží
možno mít od 17ti let
nepleteš si to s C1??? B1 s vozíky nemá nic společného
Re: Tažná zařízení a vozíky
Napsal: pon pro 23, 2013 13:09
od rOMAN007
ne B1 ale B “96“ jsem myslel to je to rozsireni Bcka
Re: Tažná zařízení a vozíky
Napsal: pon pro 23, 2013 13:13
od kptHergot
na vozík do 750kg stačí béčko, souprava nesmí mít víc jak 3,5 t , v případě rozšíření rozsahu nesmí mít souprava víc jak 4250kg . . . jinak musíš mít B+E
Re: Tažná zařízení a vozíky
Napsal: pon pro 23, 2013 13:21
od rOMAN007
prave na tech 4250kg potrebujes bud to rozsizene Bcko s priznakem 96 nebo BE. A R75 + podval jsem pres 3500 ale do 4250
Re: Tažná zařízení a vozíky
Napsal: pon pro 23, 2013 13:26
od kptHergot
96 = B+E . . . zjistím co znamená "v případě rozšíření rozsahu" ale na těch 4250kg stačí béčko
Re: Tažná zařízení a vozíky
Napsal: pon pro 23, 2013 17:12
od rOMAN007
B96 neni B+E. Jestli to dobre chapu tak B96 je rozsireni B aby jsi prave mohl jit nad 750kg s pripojnym vozikem, ale ne vice jak 4250kg za celou soupravu. Alespon takhle jsem to pochopil.
Rozsireni z B na B96 jsou jen jizdy v autoskole.
Re: Tažná zařízení a vozíky
Napsal: pon pro 23, 2013 23:27
od kptHergot
takhle - 96 je harmonizační kód, což znamená :
řidič složil doplňovací zkoušku pro řízení jízdní soupravy složené z vozidla skupiny B a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750kg, jejichž největší povolená hmotnost převyšuje 3500kg
do skupiny B+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg
v podstatě je to to samé - 96 - auto + vozík převyšuje 3500kg, B+E - vozík nepřevyšuje 3500kg - obojí je to "rozšíření rozsahu nepřevyšující 4250kg"
Re: Tažná zařízení a vozíky
Napsal: pon pro 23, 2013 23:32
od JK Mini
Ještě,že mám no limit.

Re: Tažná zařízení a vozíky
Napsal: úte pro 24, 2013 0:18
od Austin
Ano BE ne B1, špatně jsem si to pamatoval.
Hodí se to při přepravě aut, hned jste přes 3500kg a pokuta na světě, v A a D se dálniční policie soustředí na CZ PL vleky a řidiče co nemají rozšíření, nyní se to začíná objevovat i u nás.
Ono to nabývá na významu bo hodně lidí vozí své auto na závody na vozíku, již vhodně obuté ap.
Ale zpět k tažným, nic jsme se nedozvěděli, kde se za kolik kupuje, které je možno doporučit ap.
Re: Tažná zařízení a vozíky
Napsal: úte pro 24, 2013 0:36
od rOMAN007
Ja jsem to tu nekde uz psal ja mel SPORT JACHT pevne (na imbusy) za 3800 i s praci a papirem na prihlaseni.
Re: Tažná zařízení a vozíky
Napsal: čtv úno 20, 2014 14:25
od ketzll
Chychy.. Tohle téma je věčné na každém fóru...
Když mám B mohu řídit osobní auto do 3500kg a k němu mohu mít zapřaženo vozík do 750kg čili, když se sečtou váhy mohu jet s Bčkem se soupravou 4250kg.
Dále mohu s B řídit soupravu kde se sčítají nejvyší povolená hmotnost auta a vleku, přičemž nesmí být překročena nejvyší hmotnost auta vlekem.. Příklad : Auto má celkovou 2000kg a vlek 1500kg... I tuto soupravu mohu řídit s Béčkem.. jelikož se vejdu do 3500kg jakožto jízdní soupravy..
B plus E Je na tahání těžkých přívěsů..
příklad:
Mám auto s max váhou 3500kg a za to zapřáhnu vozík na 3000kg... Na tuto soupravu už musím mít B plus E
Re: Tažná zařízení a vozíky
Napsal: čtv úno 20, 2014 14:54
od AnderN
http://cs.wikipedia.org/wiki/Skupiny_%C ... %9Bn%C3%AD
Kód: Vybrat vše
+---+---------------------------------------------------------------------+--------+
| | Opravňuje k řízení | |
| | * motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující | |
| | 3,5 tuny a maximálně 8 místy k sezení mimo řidiče. Pod oprávnění | |
| | nespadá řízení motocyklů, tato výjimka je však v zákoně | |
| | formulována zmatečně – nejprve jsou z oprávnění vyjmuty úplně | |
| | všechny motocykly (t. j. všechna vozidla spadající do skupiny A), | |
| | krom toho ještě jednou lehké motocykly spadající do skupiny A1 a | |
| | pak ještě motocykly o výkonu nad 25 kW nebo s postranním vozíkem, | |
| B | pokud poměr výkon/hmotnost přesahuje 0,16 kW/kg. | 18 let |
| | * jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného výše a | |
| | přípojného vozidla o maximální přípustné hmotnosti do 750 kg. | |
| | * traktorů a samojízdných pracovních strojů s maximální přípustnou | |
| | hmotností nepřevyšující 3,5 tuny | |
| | * jízdních souprav složených z některého z motorových vozidel | |
| | uvedených u skupiny B výše, pokud maximální přípustná hmotnost | |
| | soupravy nepřevyšuje 3,5 tuny a maximální přípustná hmotnost | |
| | přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového | |
| | vozidla. | |
+---+---------------------------------------------------------------------+--------+
Re: Tažná zařízení a vozíky
Napsal: čtv úno 20, 2014 16:12
od Hombre
Tak reaguji na původní Austinovu otázku: pokud můžu posoudit tažná zařízení podle toho, jak je vidím v práci po několika letech provozu, seřadil bych to asi takhle:
České výrobky:
- nejkvalitnější se mi zdají být výrobky SVC Náchod, pokud bych kupoval tažné, asi bych šel do tohohle. Kvalitní zpracování, starší zařízení téměř vždy bez koroze, sklápění zásuvky funkční a robustní
- Hook BTZ je asi takový průměr, tažná zařízení vyrábějí někdy od r.2000, takže zatím nejsou tak stará, přesto už není výjimkou koroze, absence výrobního štítku díky korozi atd.
- Sport Jacht - tradiční česká značka, ale kvalita nic moc.
- Profsvar - humus, téměř vždy hluboká koroze a tlusté plátky komaxitu se rzí odlupující se při každém doteku. štítek ani nevím jak vypadá, protože je vždycky bez výjimky upadlý, nebo sežraný rzí.
Zahraniční výrobky:
- polská tažná zařízení vídávám zatím krátce, takže kolik vydrží nevím, ale pozor, TZ musí být homologováno podle EHK 55 nebo ES 94/20, viděl jsem už i polské TZ bez homologace na štítku
- Oris, Brink - zase takový průměr
- Westfalia - podle mého názoru nejkvalitnější tažné, trošku bude asi dražší, ale zato opravdu vysoká kvalita