zámky- obecné téma pro všechny auta
Napsal: pon dub 14, 2014 8:28
Zdravím.
Od jistého nejmenovaného výrobce zámků (mimochodem je to subdodavatel pro mnoho současných automobilek- Citroen, Land Rover, Volvo, atp...) se mi podařilo zjistit následující informaci:
Zámky dveří, vík kufrů, atp., se standardně ve výrobě mažou vazelínami zn. Topas, Renolit nebo Molykol.
Vlevo je Topas, vpravo je Molykol.
Tento údaj není asi nikde oficiálně uveřejňován, zřejmě se počítá s tím, že až po letech vazelína vyschne a zámek se rozpadne, vymění se za nový.
Ty vazelíny jsou celkem drahé, protože to neprodávají v tak malých kelímcích, jako na uvedeném obrázku, ale je toto je asi nejspolehlivější způsob, jak zajistit bezproblémový provoz na mnoho let.
Stříkání jiných vazelín, WDček, atp. nejspíš nebude to pravé, proto výrobci používají výše uvedené.
Od jistého nejmenovaného výrobce zámků (mimochodem je to subdodavatel pro mnoho současných automobilek- Citroen, Land Rover, Volvo, atp...) se mi podařilo zjistit následující informaci:
Zámky dveří, vík kufrů, atp., se standardně ve výrobě mažou vazelínami zn. Topas, Renolit nebo Molykol.
Vlevo je Topas, vpravo je Molykol.
Tento údaj není asi nikde oficiálně uveřejňován, zřejmě se počítá s tím, že až po letech vazelína vyschne a zámek se rozpadne, vymění se za nový.
Ty vazelíny jsou celkem drahé, protože to neprodávají v tak malých kelímcích, jako na uvedeném obrázku, ale je toto je asi nejspolehlivější způsob, jak zajistit bezproblémový provoz na mnoho let.
Stříkání jiných vazelín, WDček, atp. nejspíš nebude to pravé, proto výrobci používají výše uvedené.