vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
Zdravím všechny,
prosím zkušené kolegy o radu, jaký akumulátor je v současné době nejlepší.
Nechce se mi kupovat produkt pro spotřební masu za cenu večeře v restauraci, raději si připlatím.
Přehled nemám, neměním to pravidelně.
Zaujalo mě toto: http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/Test ... y-se-start
Tedy, vychází z toho nejlépe značka Intact.
(http://www.fg-forte.cz/cz/kategorie/233 ... rmany.aspx)
prosím zkušené kolegy o radu, jaký akumulátor je v současné době nejlepší.
Nechce se mi kupovat produkt pro spotřební masu za cenu večeře v restauraci, raději si připlatím.
Přehled nemám, neměním to pravidelně.
Zaujalo mě toto: http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/Test ... y-se-start
Tedy, vychází z toho nejlépe značka Intact.
(http://www.fg-forte.cz/cz/kategorie/233 ... rmany.aspx)
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
no za mě exide original pro VW škoda. stejně jako celej koncern VW, tak i mi je montujem do aut, cena nejni nijak hrozná, a v dieselech se ty baterky dožívaj běžně kolem 7-8 let bez problémů. berem je přímo ze škodovky (auto ševčík) vodňany.
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165
Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
Já mám velice dobrou zkušenost s Varta Silver... ale asi tím, že každý den jezdím 60 km a tedy baterka se pravidelně dostatečně dobíjí, tak by mi spolehlivě fungovala jakákoli baterka
K nabíječce jsem ji musel připojovat jen tehdy, když jsem ji v důsledku jiné závady vyšťavil. Jinak vůbec, ani v zimě...

- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
Spolehlivé baterie dělá i VARTA, doporučuji řadu Silver Dynamic. Oproti EXIDE je typicky srovnatelná baterie o něco dražší, ale má i o něco lepší parametry (zejm. startovací proud).
Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
Přesně, Silver Dynamic postupně vymenuju do všech svých aut.
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
Postupuju přesně opačně - Varta mi po 2 letech v RR chcípla na malou kapacitu - a to jsem jí měl od nova.
Požadavky na baterii rozlišuju podle provozu v kterém budou. Kapacita je dobrá co největší, ale pokud se jedná o auto v denním provozu s minimem startů - stačí i malá (rok jsem vozil ve Free V6 starou 44Ah baterku - ač minimum je 74Ah).Kapacita na štítku není ale vše - pro životnost je důležitá konstrukce desek.
Zjednodušeně:
- kupuju tam kde koupím nejčerstvější
- váha - čím těžší, tím lepší
- musí mít dolévací zátky
- cena - co nejnižší
- co největší kapacita
Požadavky na baterii rozlišuju podle provozu v kterém budou. Kapacita je dobrá co největší, ale pokud se jedná o auto v denním provozu s minimem startů - stačí i malá (rok jsem vozil ve Free V6 starou 44Ah baterku - ač minimum je 74Ah).Kapacita na štítku není ale vše - pro životnost je důležitá konstrukce desek.
Zjednodušeně:
- kupuju tam kde koupím nejčerstvější
- váha - čím těžší, tím lepší
- musí mít dolévací zátky
- cena - co nejnižší
- co největší kapacita
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
Pravda, dvě auta mám v městském provozu a tam dobíjím cca 3-4x ročně přes noc v garáži. U toho, co jezdí štreky, dobíjím jednou ročně před zimou.
Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
Děkuji všem za příspěvky.
ad b) hmotnost- vzhledem ke konstrukci je to tak, to se dá porovnat
ad c) k čemu dolévací zátky? to jsou opravdu nutné pro největší životnost? To by tam muselo být odvětrání, u R75 je nějaké řešení pro přívod hadičky? to se bere v potaz?
K té Vartě jsem již zaznamenal pár reklamací....ale nevím, jestli to o něčem, vzhledem k počtu prodaných kusů, vypovídá.KDB píše:Postupuju přesně opačně - Varta mi po 2 letech v RR chcípla na malou kapacitu - a to jsem jí měl od nova.
ad a) argument dobrý, ale kde jsou nejčerstvější, to netušímKDB píše: Zjednodušeně:
- kupuju tam kde koupím nejčerstvější
- váha - čím těžší, tím lepší
- musí mít dolévací zátky
- cena - co nejnižší
- co největší kapacita
ad b) hmotnost- vzhledem ke konstrukci je to tak, to se dá porovnat
ad c) k čemu dolévací zátky? to jsou opravdu nutné pro největší životnost? To by tam muselo být odvětrání, u R75 je nějaké řešení pro přívod hadičky? to se bere v potaz?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
Zátky proto, aby se dal zkontroloval a dolít elektrolyt. To samozřejmě není dost často potřeba, ale vtip je v tom, že u nedolévací baterie se může stát, že se např. poškodí přetlakem ventil - tím baterie přestane být uzavřená a začne ztrácet vodu z elektrolitu, ktrerou ovšem bez zátek už nedoleješ.
Mám rád servisovatelné věci.
U té Varty zřejmě nebude náhoda (často značky těží ze své pověsti, které odpovídá hlavně cena, nikoliv kvalita),
dovolím si citovat kolegu Eliotta (má servis) z příbuzenského LR fora :
"Ono s baterkama je to dnes bída, já reklamoval baterku (Johnson Controls, koncern Varta) po 14 měsících, prodejce mne varoval, že to asi výrobce neuzná a navíc, prý budou tvrdit, že baterie je ''přecyklovaná'' a že vyřízení bude trvat přes měsíc. Když jsem se ptal proč, tak prý proto, že mají reklamaci moc :coze: . Načež jsem mu řekl, že to asi něco znamená, když je reklamací moc, a že ať vzkáže výrobci, že jestli nebude reklamace včas a v můj prospěch vyřízená, dám to do televize. Za 14 dní jsem měl peníze zpět. Optima mi vydržela 2 roky, baterky už jsou prostě stejný šmejd jako většina věcí... " konec citátu.
Hlavně vývoj kostění nákladů a optimalizace životnosti jde tak živelně dopředu, že ten, co to děla slušně dnes, za 3-4 roky může být shit a opačně.
A ještě doplním seznam o jednu zásadu -
- vyhýbám se "hi-tech" technologiím- stříbro, svitky, vápník - většinou jsou choulostivé na nevhodné podmínky a zacházení, na které reagují zkrácením životnosti .
Mám rád servisovatelné věci.
U té Varty zřejmě nebude náhoda (často značky těží ze své pověsti, které odpovídá hlavně cena, nikoliv kvalita),
dovolím si citovat kolegu Eliotta (má servis) z příbuzenského LR fora :
"Ono s baterkama je to dnes bída, já reklamoval baterku (Johnson Controls, koncern Varta) po 14 měsících, prodejce mne varoval, že to asi výrobce neuzná a navíc, prý budou tvrdit, že baterie je ''přecyklovaná'' a že vyřízení bude trvat přes měsíc. Když jsem se ptal proč, tak prý proto, že mají reklamaci moc :coze: . Načež jsem mu řekl, že to asi něco znamená, když je reklamací moc, a že ať vzkáže výrobci, že jestli nebude reklamace včas a v můj prospěch vyřízená, dám to do televize. Za 14 dní jsem měl peníze zpět. Optima mi vydržela 2 roky, baterky už jsou prostě stejný šmejd jako většina věcí... " konec citátu.
Hlavně vývoj kostění nákladů a optimalizace životnosti jde tak živelně dopředu, že ten, co to děla slušně dnes, za 3-4 roky může být shit a opačně.
A ještě doplním seznam o jednu zásadu -
- vyhýbám se "hi-tech" technologiím- stříbro, svitky, vápník - většinou jsou choulostivé na nevhodné podmínky a zacházení, na které reagují zkrácením životnosti .
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
Já ti nevím... u tebe je to Karle zase jiné v tom, že ty máš dost atypický provoz aut. S některými asi hodně moc, s některými zas asi celkem málo, navíc RR bude mít určitě na baterku jiné nároky, než naše autka...
Já za sebe proti Vartě Silver nemůžu říct ani ň - v autě ji mám cca 5 let (najetých cca 70 tis. km) a jak jsem psal, nemusím ji ani dobíjet a i tak skvěle pokrývá v jakémkoli období, za jakékoli situace (třeba včera dvakrát rozjezd auta na startér
). Ale možná to je jen o tom, že jsem měl štěstí a natrefil na dobrou variantu vzhledem k mému provozu.
Já za sebe proti Vartě Silver nemůžu říct ani ň - v autě ji mám cca 5 let (najetých cca 70 tis. km) a jak jsem psal, nemusím ji ani dobíjet a i tak skvěle pokrývá v jakémkoli období, za jakékoli situace (třeba včera dvakrát rozjezd auta na startér

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
Trundo, bohužel je to tak, jak píše KDB, že jeden rok je to takové, druhý rok zas kokosové, takže 5 let starý akumulátor je sice pěkné mít a být si jistý, že se další 3 roky bude vozit po kapotou , ale o značce to, žel, nic neříká.
Proto píšu ZIMA 2014/2015 a od toho by se mělo vše odvíjet, včetně testů. Dva tři roky staré srovnávací testy na webu/v časopisech jsou k ničemu.
Vartu jsem asi před rokem ze zvědavosti studoval a četl jsem celkem dost negativních referencí.
P.S.: Nemyslím, že vápník Ca-Ca by byl nějak nevhodný, když s vozem najedu dost kilometrů v létě a v zimě o dost míň s tím, že to častěji nabodnu na nabíječku a častěji kontroluju napětí naprázdno a k tomu mám elektrosoustavu v pořádku, tak nevidím problém to pořídit.
Proto píšu ZIMA 2014/2015 a od toho by se mělo vše odvíjet, včetně testů. Dva tři roky staré srovnávací testy na webu/v časopisech jsou k ničemu.
Vartu jsem asi před rokem ze zvědavosti studoval a četl jsem celkem dost negativních referencí.
P.S.: Nemyslím, že vápník Ca-Ca by byl nějak nevhodný, když s vozem najedu dost kilometrů v létě a v zimě o dost míň s tím, že to častěji nabodnu na nabíječku a častěji kontroluju napětí naprázdno a k tomu mám elektrosoustavu v pořádku, tak nevidím problém to pořídit.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
Nechtěl sem to psát, ale vartu dnes opravdu nee. pro nás se varty vozí z polska. je to znát i v nákupních cenách, sou o dost (20% ?) levnější. (koncová pro zákazníka se moc nezměnila
) a reklamujou se dost často. tři roky stará varta je ok, kvalitní vydrží dost, ale varty vyrobený v posledních dvou letech a novější sou dost problémový, a dost se reklamujou, to je fakt. dolejvacím baterkám bych se vyhnul. dost těžko se v případě problémů reklamujou... vždycky vám napíšou že po neodborné údržbě došlo k tomu a tomu.... za mě klasickou, bezúdržbovou. o starost míň.

kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165
Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
Taky celkem zajímavý a nepřehlédnutelný názor.
Vartu po tom, co jsem četl a stále tu i čtu, dám stranou (bohužel, když ji jako "značce" věřím).
Ve hře mám Exide a Intact.
Uvidíme, času mám dost, nespěchám, auto jsem odstavil.
To i nuceně, protože mi při snaze o demontáž z vozidla doslova zůstal záporný pól v ruce
Mám originál MG Rover akumulátor od Delphi a pokud se nemýlím, dle servisní historie (za předpokladu, že si to majitel nedělal sám a vše se evidovalo) od roku 2006 je tam stále původní akumulátor. Tomu říkám životnost.
Dle určení výrobce do pětasedmy patří bezúdržbová baterie.
Vartu po tom, co jsem četl a stále tu i čtu, dám stranou (bohužel, když ji jako "značce" věřím).
Ve hře mám Exide a Intact.
Uvidíme, času mám dost, nespěchám, auto jsem odstavil.
To i nuceně, protože mi při snaze o demontáž z vozidla doslova zůstal záporný pól v ruce

Mám originál MG Rover akumulátor od Delphi a pokud se nemýlím, dle servisní historie (za předpokladu, že si to majitel nedělal sám a vše se evidovalo) od roku 2006 je tam stále původní akumulátor. Tomu říkám životnost.
Dle určení výrobce do pětasedmy patří bezúdržbová baterie.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
Zrovna Ca-Ca baterie například nesnáší vybití - už stav kolem 11V jí nedělá dobře, o hranici 10,5V nemluvě. I nabíjení z tohoto stavu vyžaduje spec. postup.
Vyžadují i o něco vyšší dobíjecí napětí, takže těch 14-14,2V v R75 není pro ně to pravé.
Nové technologie často bývají prostě háklivější, proto se jim vyhýbám.
Range je spíš náročnější na alternátor, nejen kvůli výbavě, ale díky kompresoru podvozku, čerpadlu brzd,..
Baterka tam trpí jen v případě, že se auto neuspí - což se stávalo v době nástupu Wifi sítí, řešil to jiný přijímač dálky. Je to pak schopno brát 2-4A.
Vyžadují i o něco vyšší dobíjecí napětí, takže těch 14-14,2V v R75 není pro ně to pravé.
Nové technologie často bývají prostě háklivější, proto se jim vyhýbám.
Range je spíš náročnější na alternátor, nejen kvůli výbavě, ale díky kompresoru podvozku, čerpadlu brzd,..
Baterka tam trpí jen v případě, že se auto neuspí - což se stávalo v době nástupu Wifi sítí, řešil to jiný přijímač dálky. Je to pak schopno brát 2-4A.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada
Co akumulátory Optima?
http://www.baterieoptima.cz/baterie-optima-uvod.html
http://www.baterieoptima.cz/baterie-optima-uvod.html
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS