Stránka 1 z 1

Preventivní vyvážení kol/kontrola

Napsal: pát bře 20, 2015 19:50
od Pítrs
Zdravím kolegy.
Prosím o radu.
Ještě jsem nepřezul na letní pneumatiky a času mám celkem dost.
Napadlo mě, že bych v servisu nechal zkontrolovat kola, jestli je vše v pořádku.
Chystám se navoskovat disky, jsou informace o tom, že z navoskovaných ráfků rády odpadávají nalepená závaží.
Mám pneumatiky v provozu asi 5 let, tak mě napadlo, jestli by nebylo na škodu to zkontrolovat.
Pro jistotu, ať je vše stoprocentní, problémy s tím nemám, za jízdy nic nedrncá, ani neháže, po poli, ani přes kanály nejezdím.

Re: Preventivní vyvážení kol/kontrola

Napsal: pát bře 20, 2015 20:22
od J0hny
Rozhodně převážit, to s voskem a odpadacím závaží je pravda, problém je, že běžnej odmaštovač na brzdy (tech. benzín), co se používá na odmaštění při lepení závaží, vosk z kol nedostane :roll:

Re: Preventivní vyvážení kol/kontrola

Napsal: pát bře 20, 2015 20:35
od Pítrs
Celkem spolehlivě jakýkoliv vosk sundá isopropanol, ale nechce se mi to opravovat.
Bych první zkontroloval kola a pak až ten zbytek.

Re: Preventivní vyvážení kol/kontrola

Napsal: ned bře 22, 2015 20:44
od MíraMT
Vyvazit určitě, vosk a ruzny lestenky na kola sou pro lepeni zavazi utrpeni.. Kazdej rok je to to samy a vysvetluju lidem ze si ty kola maj umejt a vylestit az potom, co je vyvazim jinak to drzet nebude. Ono je rozdil i zavazi, pokud pouzivaj smejdy nebude to drzet nikdy, a ono mezi nama treba zavazi franken je jednou tak drahy co čínský, takze ho pouziva malo kdo..

Re: Preventivní vyvážení kol/kontrola

Napsal: pon bře 23, 2015 7:26
od KDB
Praxe mi říká, že převážit (zkontrolovat) je dobré po sezoně, respektive, když jsou kola v provozu. Pokud se kolo nehýbe, hmota se trochu přeskupí a vyvážit to v tomto stavu znamená, za chvíli to dělat znovu. Je to rozdílné podle povedenosti, guma od gumy. Někdy to je zanedbatelné, někdy za 500km . Je pravda, že jsem na háklivej na sebemenší projev nevyváženosti :mrgreen:
To mě říká moje zkušenost ...

Re: Preventivní vyvážení kol/kontrola

Napsal: pon bře 23, 2015 10:18
od AnderN
Karle, obecně rozumím tvému příspěvku, ale co přesně znamená toto? Je to nějaký fyzikální jev, nebo jak si to mám představit?
KDB píše:... Pokud se kolo nehýbe, hmota se trochu přeskupí ...
Taky nemám rád nevyvážená kola, ale moje zkušenost je taková, že když mám nově nazuté vyvážené pneumatiky, tak je pak vhodné je nechat převážit po pár tisících km, až si ty gumy více sednou. Poté už prakticky není potřeba, resp. při kontrole na vyvažovačce se pak kola už stále jeví jako dobře vyvážená, pokud člověk třeba nevymetl nějakou mega díru nebo tak něco (což na našich cestách není velký problém).

Re: Preventivní vyvážení kol/kontrola

Napsal: pon bře 23, 2015 13:25
od KDB
To je míněno tak, že tak jako se nová guma zajede (rozválí), tak se ten proces funguje částečně i obráceně.
Když zajetou a vyváženou gumu třeba po zimě nasadím, tak některé pár km mají vibrace, které zmizí. Guma si sedne do své "provozní" podoby.
To je moje vysvětlení faktu, že nejdéle a nejlépe je vyvážená guma, kterou nechám vyvážit v provozní formě.
Samozřejmě hodně záleží i na šikovnosti pneuservisáka.

Re: Preventivní vyvážení kol/kontrola

Napsal: pon bře 23, 2015 15:15
od AnderN
OK, rozumím ...