Výmena motorčeka v zámku

Odpovědět
JaRoY
Příspěvky: 238
Registrován: čtv čer 21, 2012 15:59
Bydliště: LM slovakia
Kontaktovat uživatele:

Výmena motorčeka v zámku

Příspěvek od JaRoY » pát pro 14, 2012 20:59

Ak vam neodomyka dvere tak vacsinou je chyba v motorceku v zamku. Pridavam navod na rozobratie zamku a vymenu motorceka.

Na tejto foto mam pripravene dva zamky. Jeden s nefunkcnym motorcekom a druhy s funkcnym, ale je z anglickej verzie lava strana a v tom pripade tam chyba ovladanie klucikom. Nemenil som cely mechanizmus, koli tomu aby bol zachovany funkcny klucik.
V pravo je mechanizmus uz otvoreny. Odobraty je kryt plastovy ktory ide lahko dole. Drzi len na rohoch toho plastu, staci vypacit.
Obrázek

Na tejto foto vydime kovovu poistku, ktora drzi klin, alebo nit, ktoru musime odobrat aby sme mohli odelit ten plastovy biely mechanizmus od kovoveho. Ja som najprv ihlou vypacil tie zarazky a potom srobovakom to islo von. Z druhej strany som vybral ten klin.
Obrázek

Na tejto fotke vidime ako to vyzera ked je uz plastovy biely mechanizmus oddeleny od toho kovoveho. Ide to trochu tazsie. Treba len pacit srobovakom a postupne vysuvat. Ked uz mame vysunuty ten plastovy biely mechanizmus tak je zosrobovany styrma srobami torx. Po odsrobovani treba srobovakom vypacit ten cierny kryt od toho bieleho, drzi na plastovych zarazkach ktore sa lahko lamu, tak opatrne. Mne sa zlomili asi dva, ale drzi to aj bez nich, kedze je to zosrobovane.
Obrázek

Tu uz vidime ako to vyzera ked je oddeleny ten biely kryt od cierneho. Su tam dva motorceky. Jeden mi nefungoval. Nefunkcny som vymenil za funkcny z druheho zamku. Funkcnost moroceka sa da zisti pripojenim 12V na kontakty samotneho motorceka.
Obrázek

Pri skladani sa postupuje v opacnom poradi.
V pripade nejakych nejasnosti mozem doplnit info, ak som na nejake zabudol.
ROVER 75 TOURER CDTi
Obrázek

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3065
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Vymena motorceka v zamku

Příspěvek od roverix » pát pro 14, 2012 22:08

Výborně :!: A to tu někdo nedávno psal, že ten zámek nejde rozebrat. msm:
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

JaRoY
Příspěvky: 238
Registrován: čtv čer 21, 2012 15:59
Bydliště: LM slovakia
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymena motorceka v zamku

Příspěvek od JaRoY » pát pro 14, 2012 22:23

pravda. A tomu niiekomu niekto napisal ze to ide rozobrat, tak som sa na to pozrel lepsie. A naozaj to islo. msm:
ROVER 75 TOURER CDTi
Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymena motorceka v zamku

Příspěvek od Tommi_82 » pát pro 14, 2012 23:29

Hezkej návod.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Vymena motorceka v zamku

Příspěvek od Trunda » sob pro 15, 2012 1:17

Supr ;-) .... Zkousel jsi rozebrat ten motorek a kouknout co je v nem spatne...? Jestli zedrene kartacky, nebo komutator, nebo spalena civka.... Treba by sel zrepasovat, takze by pripadny opravujici mel sanci to opravit bez nutnosti porizovat druhy motorek.... Jinak co koukam, tak ten motorek by se dal poridit urcite i podle katalogu z elektro obchodu.... Nevypada to na zadny atyp...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

JaRoY
Příspěvky: 238
Registrován: čtv čer 21, 2012 15:59
Bydliště: LM slovakia
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymena motorceka v zamku

Příspěvek od JaRoY » sob pro 15, 2012 10:03

Ano to su motorceky bezne dostupne. Mozno aj podla tych cisiel co su nanom sa da vyhladat na internete. Neskusal som. Ale na hriadeli to ozubene koliecko neviem ci je zohnatelne. Ten vpravo ma vacsie to ozubenie ako ten vlavo. A myslim ze take motorceky niesu drahe, takze ak by bola cievka prepalena, alebo nieco podobne tak neoplatilo by sa previjat. Nerozoberal som motorcek.
ROVER 75 TOURER CDTi
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Vymena motorceka v zamku

Příspěvek od Trunda » sob pro 15, 2012 13:34

Ten šnek je na té hřídelce jen nalisovaný, takže by měl jít stáhnout....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Bouk
Příspěvky: 9
Registrován: ned zář 02, 2012 23:01
Bydliště: Hodkovice n.M.

Re: Vymena motorceka v zamku

Příspěvek od Bouk » pon pro 17, 2012 13:54

Ahoj, řešil jsem stejný problém před měsícem s motorkem na otevírání skla pátých dveří na svém toureru.
Stačilo sundat plastovou část motorku (odehnout ty dvě kovové pacičky a vysunout) a projet 1500 šmirglem komutátor, který byl dost zasviněný a opálený.
Složit zpátky a motorek funguje dál bez závad.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Vymena motorceka v zamku

Příspěvek od Trunda » pon pro 17, 2012 14:34

Jj, přesně tak nějak jsem to myslel.... 90% problémů se stejnosměrnýma motorkama je právě v komutátoru (kartáčcích)... ono se tam v praxi ani nic jiného nemá moc co poškodit. Spálené vinutí na stejnosměrném motorku s takovým příkonem snad ani není reálné....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

noris
Příspěvky: 41
Registrován: čtv zář 20, 2007 8:16

Re: Vymena motorceka v zamku

Příspěvek od noris » stř pro 19, 2012 22:20

Tiež som sa pred časom zabával s tými zámkovými motorčekami. Na niektorých boli komutátory boli v hroznom stave (až rozpadnuté), na niektorých boli kefky zničené, až mi to neberie, ako sa môže ten motorček tak zničiť. Týka sa to hlavne tých motorčekov, ktoré majú za úlohu odomknúť zámok - tie so šnekom s menším priemerom. Motorček so šnekom s väčším priemerom má za úlohu to "super zamykanie", či ako to nazvať a má o niečo nižšie otáčky. Motorčeky sa medzi sebou jednoducho nedajú zameniť - majú opačný smer otáčania. Smer sa dá zmeniť otočením permanetných magnetov o 180st. Šnek ide jednoducho stiahnuť a nasadiť. Mám z vrakoviska niekoľko daľších zámkov a pokúšal som sa zreparovať a vyskladať motorčeky do mojeho auta, no nevydržalo to dlho (rádovo mesiace). Nakoniec to dopadlo tak, že som zámky objednal u Rimmerbros (Vďaka AnderNovi za pomoc s obj. č.).

Uživatelský avatar
AlešB
Příspěvky: 202
Registrován: úte kvě 29, 2012 20:34
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymena motorceka v zamku

Příspěvek od AlešB » ned led 27, 2013 15:45

Nevíte někdo kde by se tyhle motůrky daly sehnat? Koukal všude možně po netu i tady ve městě a nic jsem nenašel. Potřeboval bych ten, co je na fotce vlevo, ten mám úplně spálenej.
Rover 75 2,5 V6 Connoisseur r.v. 2000

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3065
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Vymena motorceka v zamku

Příspěvek od roverix » ned led 27, 2013 19:06

Auticka autodrahy maji podobne motorky
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Odpovědět