Odemknutí servisního menu na R75
Napsal: pát úno 05, 2010 16:00
Možná někteří víme a někteří nevíme že R75 má určité OBC servisní menu. Toto pomáhá například při problémech diagnostikovat kde by mohla být potíž. Standardně jsou odemknuty první dvě položky(info o voze a diagnostika palubky). Následujícím postupem se dají odemknout i další položky. Rizika si nese každý sám, ale než jsem se rozhodl to sem zkopírovat (originální diskuse zde: http://www.the75andztclub.co.uk/forum/s ... hp?t=53045) vše z toho jsem si sám vyzkoušel na svém autě.
Následující výpis vychází z plánu BMW a může se někdy trošku lišit od reality(viz poznámky u stavu nádrže). Někomu se nemusí podařit diagnostiku napoprvé aktivovat. Problém je většinou v tom, že nemačkáte tlačítko (tlačítko na palubovce kterým se resetují ujeté kilometry) dostatečně rychle. Pokud je mačkání přerušeno na více než sekundu, přepne se to zpět do standardního zobrazování ujetých kilometrů.
Pro zapnutí palubní diagnostiky:
1) vlož klíč do zapalování a otoč do polohy 1 (palubka svítí)
2) Zmáčkni a drž tlačítko na reset ujeté vzdálenosti.
3) Tvůj LCD displej zobrazí “test.1-“
4) Ihned mačkej tlačítko každé půl sekundy dokud se nedostaneš na “test 19.-“ (odemknutí všech možností)
5) Displej nyní střídavě zobrazuje “Log 1 -on” / “Log 1 -off”
6) Když se zobrazí “Log 1 -off” zmáčkni tlačítko a
7) Bez vyčkávání mačkej opakovaně každé půl vteřiny
8 ) Obrazovka bude vypadat stejně jako předtím ale jedná se o odlišný sled (na obrazovce nejsou žádné titulky)
1 Auto, Motor a skupinová data
1.0 VIN číslo
1.1 K-číslo
1.2 Skupinové číslo
1.3 Kódování (04) / diagnóza (52) / index sběrnice (10)
1.4 1200 týden (12)/rok výroby (2000)
1.5 09_160 HW(09) a SW(16.0) verze
1.6 Injekční status číslo z motorového – válcového čísla (nic mi to neukázalo)
2 Displejový systém test
2.0 Aktivuje ručičky, indikátory a LEDky do testovací funkce (pro spuštění nutno krátce zmáčknout tlačítko)
Když sej vybraná 2.0 palubovka poskytne test výstražných indikátorů, hlavních a vedlejších testů, displejů a funkcí kontrolek. Ručičky projedou celý rozsah a vrátí se zpět. Všechny blikátka se rozsvítí, všechny barevné pixely blikají v testovacím vzoru.
3 Servisně inspekční data
3.0 Palivo spotřebované od poslední servisní inspekce
3.1 Periodická inspekce zbývající dny
4 Aktuální spotřeba
4.0 Aktuální spotřeba paliva – 0145 = 14.5 litrů/100km
4.1 Aktuální spotřeba paliva – 0018 = 1.8 l/hod
5 Dlouhodobá spotřeba
5.0 Průměrná spotřeba – 082 = 8.2 litrů /100 km
5.1 Výpočet dojezdu
6 Senzory hladiny paliva v litrech
6.0 Obě hladiny paliva (109330 = levý poloviční senzor 10.9 litrů, pravý senzor 33 litrů)
6.1 Celková hladina (0439 = 43.9 = 10.9 + 33 litrů)
6.2 Indikovaná hodnota a diagnostika : poslední číslice 1- oba senzory OK, 2- chyba senzoru, 3 – chyba signálu – nezobrazuje se.
Poznámka: Je zde pochybnost zda to platí pro 75/ZT
Zdá se, že 6.0 poskytuje měření prvního čidla a 6.2 dává měření druhého.
6.1 se zdá být nepoužito. První číslice na 6.2 může být indikátor chyby
7 Teploty a rychlosti
7.0 Teplota chladicí kapaliny/ teplota motoru (např.: 021 + je 21 ° C)
7.1 Momentální / venkovní teplota - se mění každých 0,5 stupně Celsia. (např.125/130/135 je 12,5 ° / 13,0 ° / 13,5 ° C)
7.2 Otáčky motoru / Aktuální (RPM)
7.3 Rychlost vozidla / Aktuální rychlost (km / hod)
8 Hodnoty 8.0 – 8.3 ve formátu HEX
8.0 1d0+ ADC hodnota systémového napětí v Hex kódu
8.1 26C33C+ ADC hodnoty HG left/HG right (ať už to znamená cokoli)
8.2 0000 ADC hodnota senzorů opotřebení brzdových destiček (000=o.k.)
8.3 18C ADC hodnota venkovní teploty
Poznámka: Převzato z BMW, nemusí platit pro R75/MG ZT
9 Baterie
9.0 Napětí baterie (např.: 140 = 14.0v)
10.0 Kód země
11.0 Kód jednotky
12.0 Nepoužívá se
13.0 Gong test
14.0-14.4 Chyba paměti: pokud se objeví 000000 žádná chyba v paměti není
15.0 Status Test I/O portů (bitové zobrazení)
1) kontakt řidičova pásu,zapnutý=0; 2) kontakt spínací skříňky, klíč vložen=0; 3) dveřní kontakt, dveře otevřeny=0; 4)tlačítko zmáčknuto=0; 5) Servisní Indikátor reset=0, reset=0; 6) -
Digitální výstupy (bitové zobrazení) 0=neaktivní, 1=aktivní
1) Gong ; 2) Bzdový indikátor; 3) indikátor nedostatku paliva ; 4) - ; 5) indikátor pásu; 6) -
Poznámka: Převzato z BMW, nemusí platit pro R75/MG ZT
16.0 – 18.0 nepoužito
19 Zamykání funkcí odemkne funkce v rozmezí 3-18
19.0 Log1-On/Log1-Off odemkne: stiskněte tlačítko, když svítí "Log1-Off"
20 Korekční faktor pro spotřebu paliva OBC zobrazení
Vzorec pro korekční faktor:
Faktor = Indikovaná Spotřeba X 1000 / Naměřená spotřeba (pomocí výpočtů z plné do plné nádrže)
(např.: Faktor = 1234 Stiskněte tlačítko, začne nastavení první číslice (4) – číslice se začne zvyšovat, stiskněte tlačítko reset, když se objeví správná číslice
20.1 Nastavení druhé (3) číslice jako výše
20.2 Nastavení stovkové (2) a tisícové (1) číslice
20.3 Uložit a zobrazit korekční faktor
21.0 Software Reset, reset nastavení OBC
Děkuji Thomsonovi za podklady.
Následující výpis vychází z plánu BMW a může se někdy trošku lišit od reality(viz poznámky u stavu nádrže). Někomu se nemusí podařit diagnostiku napoprvé aktivovat. Problém je většinou v tom, že nemačkáte tlačítko (tlačítko na palubovce kterým se resetují ujeté kilometry) dostatečně rychle. Pokud je mačkání přerušeno na více než sekundu, přepne se to zpět do standardního zobrazování ujetých kilometrů.
Pro zapnutí palubní diagnostiky:
1) vlož klíč do zapalování a otoč do polohy 1 (palubka svítí)
2) Zmáčkni a drž tlačítko na reset ujeté vzdálenosti.
3) Tvůj LCD displej zobrazí “test.1-“
4) Ihned mačkej tlačítko každé půl sekundy dokud se nedostaneš na “test 19.-“ (odemknutí všech možností)
5) Displej nyní střídavě zobrazuje “Log 1 -on” / “Log 1 -off”
6) Když se zobrazí “Log 1 -off” zmáčkni tlačítko a
7) Bez vyčkávání mačkej opakovaně každé půl vteřiny
8 ) Obrazovka bude vypadat stejně jako předtím ale jedná se o odlišný sled (na obrazovce nejsou žádné titulky)
1 Auto, Motor a skupinová data
1.0 VIN číslo
1.1 K-číslo
1.2 Skupinové číslo
1.3 Kódování (04) / diagnóza (52) / index sběrnice (10)
1.4 1200 týden (12)/rok výroby (2000)
1.5 09_160 HW(09) a SW(16.0) verze
1.6 Injekční status číslo z motorového – válcového čísla (nic mi to neukázalo)
2 Displejový systém test
2.0 Aktivuje ručičky, indikátory a LEDky do testovací funkce (pro spuštění nutno krátce zmáčknout tlačítko)
Když sej vybraná 2.0 palubovka poskytne test výstražných indikátorů, hlavních a vedlejších testů, displejů a funkcí kontrolek. Ručičky projedou celý rozsah a vrátí se zpět. Všechny blikátka se rozsvítí, všechny barevné pixely blikají v testovacím vzoru.
3 Servisně inspekční data
3.0 Palivo spotřebované od poslední servisní inspekce
3.1 Periodická inspekce zbývající dny
4 Aktuální spotřeba
4.0 Aktuální spotřeba paliva – 0145 = 14.5 litrů/100km
4.1 Aktuální spotřeba paliva – 0018 = 1.8 l/hod
5 Dlouhodobá spotřeba
5.0 Průměrná spotřeba – 082 = 8.2 litrů /100 km
5.1 Výpočet dojezdu
6 Senzory hladiny paliva v litrech
6.0 Obě hladiny paliva (109330 = levý poloviční senzor 10.9 litrů, pravý senzor 33 litrů)
6.1 Celková hladina (0439 = 43.9 = 10.9 + 33 litrů)
6.2 Indikovaná hodnota a diagnostika : poslední číslice 1- oba senzory OK, 2- chyba senzoru, 3 – chyba signálu – nezobrazuje se.
Poznámka: Je zde pochybnost zda to platí pro 75/ZT
Zdá se, že 6.0 poskytuje měření prvního čidla a 6.2 dává měření druhého.
6.1 se zdá být nepoužito. První číslice na 6.2 může být indikátor chyby
7 Teploty a rychlosti
7.0 Teplota chladicí kapaliny/ teplota motoru (např.: 021 + je 21 ° C)
7.1 Momentální / venkovní teplota - se mění každých 0,5 stupně Celsia. (např.125/130/135 je 12,5 ° / 13,0 ° / 13,5 ° C)
7.2 Otáčky motoru / Aktuální (RPM)
7.3 Rychlost vozidla / Aktuální rychlost (km / hod)
8 Hodnoty 8.0 – 8.3 ve formátu HEX
8.0 1d0+ ADC hodnota systémového napětí v Hex kódu
8.1 26C33C+ ADC hodnoty HG left/HG right (ať už to znamená cokoli)
8.2 0000 ADC hodnota senzorů opotřebení brzdových destiček (000=o.k.)
8.3 18C ADC hodnota venkovní teploty
Poznámka: Převzato z BMW, nemusí platit pro R75/MG ZT
9 Baterie
9.0 Napětí baterie (např.: 140 = 14.0v)
10.0 Kód země
11.0 Kód jednotky
12.0 Nepoužívá se
13.0 Gong test
14.0-14.4 Chyba paměti: pokud se objeví 000000 žádná chyba v paměti není
15.0 Status Test I/O portů (bitové zobrazení)
1) kontakt řidičova pásu,zapnutý=0; 2) kontakt spínací skříňky, klíč vložen=0; 3) dveřní kontakt, dveře otevřeny=0; 4)tlačítko zmáčknuto=0; 5) Servisní Indikátor reset=0, reset=0; 6) -
Digitální výstupy (bitové zobrazení) 0=neaktivní, 1=aktivní
1) Gong ; 2) Bzdový indikátor; 3) indikátor nedostatku paliva ; 4) - ; 5) indikátor pásu; 6) -
Poznámka: Převzato z BMW, nemusí platit pro R75/MG ZT
16.0 – 18.0 nepoužito
19 Zamykání funkcí odemkne funkce v rozmezí 3-18
19.0 Log1-On/Log1-Off odemkne: stiskněte tlačítko, když svítí "Log1-Off"
20 Korekční faktor pro spotřebu paliva OBC zobrazení
Vzorec pro korekční faktor:
Faktor = Indikovaná Spotřeba X 1000 / Naměřená spotřeba (pomocí výpočtů z plné do plné nádrže)
(např.: Faktor = 1234 Stiskněte tlačítko, začne nastavení první číslice (4) – číslice se začne zvyšovat, stiskněte tlačítko reset, když se objeví správná číslice
20.1 Nastavení druhé (3) číslice jako výše
20.2 Nastavení stovkové (2) a tisícové (1) číslice
20.3 Uložit a zobrazit korekční faktor
21.0 Software Reset, reset nastavení OBC
Děkuji Thomsonovi za podklady.