Stránka 1 z 1

Výměna kapaliny v okruhu posilovače řízení

Napsal: úte kvě 24, 2011 15:09
od Thomson
Nevim jestli uz to nekdo delal a jestli na to je nejaky predepsany interval ale uskodit to urcite neuskodi. Vymena je vcelku jednoducha a financne taky nevyjde na zavratnou castku. Postup je jednduchy. Je potreba odsat veskerou kapalinu z nadobky (i pod takovym bilym klobouckem) Odmontpvat nadobku aby byla volna a dalo se s ni manipulovat. Sundat spodni prepadovou hadici z nadobky (je dobre prostor pod nadobkou hodne vystlat hadrami aby se olej nedostal do alternatoru) a nasmerovat ji do nejake plastove lahve kterou tam pobliz musime nacpat. Volny konec na nadpbce po hadici musime zacpat. Zvednout predek tak aby byly obe kola volne a dalo se nimi tocit volantem. Pak uz jenom staci nalivat novou kapalinu kroutit volantem do krajnich poloh a tu starou chytat do pripravene lahve. Minimalne 1,5L na proplach a 0,5L na doliti. Po nastartovani pomalu pootacet a hlidat hladinu bude ubyvat. Nova kapalina ma krasne tresnovou pruhlednou barvu a to co jsem vypustil smele konkurovalo vyjetemu oleji.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Vymena oleje v rizeni.

Napsal: úte kvě 24, 2011 16:21
od Tommi_82
Precizní postup. Máš velkou pochvalu i za fotodokumentaci.
Osobně už jsem měnil 2009 a 2011. Nic neodmontovávám, vzhledem k tomu že kapalina při absolutně plným rejdu docela obstojně cirkuluje. Vysaju nádržku do sucha (asi 0,3 litrů), doleju čerstvou, nastartuju, plný rejdy, vysaju, doleju, nastartuju, plný rejdy, vysaju, doleju. Spotřeba je litr ATF Dexron III. Trvá to zhruba 15 minut. Výsledek taky slušnej ale je fakt že tak dobrej jako při tvým postupu není, protože tam vždy něco zůstane.

Re: Vymena oleje v rizeni.

Napsal: stř kvě 25, 2011 11:13
od Thomson
No fotit tam moc co nebylo. Delal jsem to i na na BMW a je fakt ze ta kapalina vymenit chce. U sebe jsem pouzival original MG Rover.

Re: Vymena oleje v rizeni.

Napsal: stř kvě 25, 2011 12:07
od Keksin
Moc dobrej návod.
Což to dát do sekce "OZNÁMENÍ".