Výmena motorčeka v zámku
-
- Příspěvky: 238
- Registrován: čtv čer 21, 2012 15:59
- Bydliště: LM slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Výmena motorčeka v zámku
Ak vam neodomyka dvere tak vacsinou je chyba v motorceku v zamku. Pridavam navod na rozobratie zamku a vymenu motorceka.
Na tejto foto mam pripravene dva zamky. Jeden s nefunkcnym motorcekom a druhy s funkcnym, ale je z anglickej verzie lava strana a v tom pripade tam chyba ovladanie klucikom. Nemenil som cely mechanizmus, koli tomu aby bol zachovany funkcny klucik.
V pravo je mechanizmus uz otvoreny. Odobraty je kryt plastovy ktory ide lahko dole. Drzi len na rohoch toho plastu, staci vypacit.
Na tejto foto vydime kovovu poistku, ktora drzi klin, alebo nit, ktoru musime odobrat aby sme mohli odelit ten plastovy biely mechanizmus od kovoveho. Ja som najprv ihlou vypacil tie zarazky a potom srobovakom to islo von. Z druhej strany som vybral ten klin.
Na tejto fotke vidime ako to vyzera ked je uz plastovy biely mechanizmus oddeleny od toho kovoveho. Ide to trochu tazsie. Treba len pacit srobovakom a postupne vysuvat. Ked uz mame vysunuty ten plastovy biely mechanizmus tak je zosrobovany styrma srobami torx. Po odsrobovani treba srobovakom vypacit ten cierny kryt od toho bieleho, drzi na plastovych zarazkach ktore sa lahko lamu, tak opatrne. Mne sa zlomili asi dva, ale drzi to aj bez nich, kedze je to zosrobovane.
Tu uz vidime ako to vyzera ked je oddeleny ten biely kryt od cierneho. Su tam dva motorceky. Jeden mi nefungoval. Nefunkcny som vymenil za funkcny z druheho zamku. Funkcnost moroceka sa da zisti pripojenim 12V na kontakty samotneho motorceka.
Pri skladani sa postupuje v opacnom poradi.
V pripade nejakych nejasnosti mozem doplnit info, ak som na nejake zabudol.
Na tejto foto mam pripravene dva zamky. Jeden s nefunkcnym motorcekom a druhy s funkcnym, ale je z anglickej verzie lava strana a v tom pripade tam chyba ovladanie klucikom. Nemenil som cely mechanizmus, koli tomu aby bol zachovany funkcny klucik.
V pravo je mechanizmus uz otvoreny. Odobraty je kryt plastovy ktory ide lahko dole. Drzi len na rohoch toho plastu, staci vypacit.
Na tejto foto vydime kovovu poistku, ktora drzi klin, alebo nit, ktoru musime odobrat aby sme mohli odelit ten plastovy biely mechanizmus od kovoveho. Ja som najprv ihlou vypacil tie zarazky a potom srobovakom to islo von. Z druhej strany som vybral ten klin.
Na tejto fotke vidime ako to vyzera ked je uz plastovy biely mechanizmus oddeleny od toho kovoveho. Ide to trochu tazsie. Treba len pacit srobovakom a postupne vysuvat. Ked uz mame vysunuty ten plastovy biely mechanizmus tak je zosrobovany styrma srobami torx. Po odsrobovani treba srobovakom vypacit ten cierny kryt od toho bieleho, drzi na plastovych zarazkach ktore sa lahko lamu, tak opatrne. Mne sa zlomili asi dva, ale drzi to aj bez nich, kedze je to zosrobovane.
Tu uz vidime ako to vyzera ked je oddeleny ten biely kryt od cierneho. Su tam dva motorceky. Jeden mi nefungoval. Nefunkcny som vymenil za funkcny z druheho zamku. Funkcnost moroceka sa da zisti pripojenim 12V na kontakty samotneho motorceka.
Pri skladani sa postupuje v opacnom poradi.
V pripade nejakych nejasnosti mozem doplnit info, ak som na nejake zabudol.
ROVER 75 TOURER CDTi
- roverix
- Příspěvky: 3065
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: Vymena motorceka v zamku
Výborně A to tu někdo nedávno psal, že ten zámek nejde rozebrat.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504
-
- Příspěvky: 238
- Registrován: čtv čer 21, 2012 15:59
- Bydliště: LM slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vymena motorceka v zamku
pravda. A tomu niiekomu niekto napisal ze to ide rozobrat, tak som sa na to pozrel lepsie. A naozaj to islo.
ROVER 75 TOURER CDTi
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vymena motorceka v zamku
Hezkej návod.
Re: Vymena motorceka v zamku
Supr .... Zkousel jsi rozebrat ten motorek a kouknout co je v nem spatne...? Jestli zedrene kartacky, nebo komutator, nebo spalena civka.... Treba by sel zrepasovat, takze by pripadny opravujici mel sanci to opravit bez nutnosti porizovat druhy motorek.... Jinak co koukam, tak ten motorek by se dal poridit urcite i podle katalogu z elektro obchodu.... Nevypada to na zadny atyp...
-
- Příspěvky: 238
- Registrován: čtv čer 21, 2012 15:59
- Bydliště: LM slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vymena motorceka v zamku
Ano to su motorceky bezne dostupne. Mozno aj podla tych cisiel co su nanom sa da vyhladat na internete. Neskusal som. Ale na hriadeli to ozubene koliecko neviem ci je zohnatelne. Ten vpravo ma vacsie to ozubenie ako ten vlavo. A myslim ze take motorceky niesu drahe, takze ak by bola cievka prepalena, alebo nieco podobne tak neoplatilo by sa previjat. Nerozoberal som motorcek.
ROVER 75 TOURER CDTi
Re: Vymena motorceka v zamku
Ten šnek je na té hřídelce jen nalisovaný, takže by měl jít stáhnout....
Re: Vymena motorceka v zamku
Ahoj, řešil jsem stejný problém před měsícem s motorkem na otevírání skla pátých dveří na svém toureru.
Stačilo sundat plastovou část motorku (odehnout ty dvě kovové pacičky a vysunout) a projet 1500 šmirglem komutátor, který byl dost zasviněný a opálený.
Složit zpátky a motorek funguje dál bez závad.
Stačilo sundat plastovou část motorku (odehnout ty dvě kovové pacičky a vysunout) a projet 1500 šmirglem komutátor, který byl dost zasviněný a opálený.
Složit zpátky a motorek funguje dál bez závad.
Re: Vymena motorceka v zamku
Jj, přesně tak nějak jsem to myslel.... 90% problémů se stejnosměrnýma motorkama je právě v komutátoru (kartáčcích)... ono se tam v praxi ani nic jiného nemá moc co poškodit. Spálené vinutí na stejnosměrném motorku s takovým příkonem snad ani není reálné....
Re: Vymena motorceka v zamku
Tiež som sa pred časom zabával s tými zámkovými motorčekami. Na niektorých boli komutátory boli v hroznom stave (až rozpadnuté), na niektorých boli kefky zničené, až mi to neberie, ako sa môže ten motorček tak zničiť. Týka sa to hlavne tých motorčekov, ktoré majú za úlohu odomknúť zámok - tie so šnekom s menším priemerom. Motorček so šnekom s väčším priemerom má za úlohu to "super zamykanie", či ako to nazvať a má o niečo nižšie otáčky. Motorčeky sa medzi sebou jednoducho nedajú zameniť - majú opačný smer otáčania. Smer sa dá zmeniť otočením permanetných magnetov o 180st. Šnek ide jednoducho stiahnuť a nasadiť. Mám z vrakoviska niekoľko daľších zámkov a pokúšal som sa zreparovať a vyskladať motorčeky do mojeho auta, no nevydržalo to dlho (rádovo mesiace). Nakoniec to dopadlo tak, že som zámky objednal u Rimmerbros (Vďaka AnderNovi za pomoc s obj. č.).
Re: Vymena motorceka v zamku
Nevíte někdo kde by se tyhle motůrky daly sehnat? Koukal všude možně po netu i tady ve městě a nic jsem nenašel. Potřeboval bych ten, co je na fotce vlevo, ten mám úplně spálenej.
Rover 75 2,5 V6 Connoisseur r.v. 2000
- roverix
- Příspěvky: 3065
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: Vymena motorceka v zamku
Auticka autodrahy maji podobne motorky
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504