Stránka 1 z 2

Problém neudržení volnoběhu

Napsal: úte zář 28, 2010 17:50
od Spede
Zdravím

Moje problémy s otáčky motoru nepřestávají konce.. Dnes jsem úplně mimo. Můj problém s 200. Přijdu k autu, nastartuji a auto chcípne.(znovu a znovu). Motor mi nedrží volnoběžné otáčky. Pokud nastartuji a hned začínám přidávat plyn tak mohu se rozjet, ale jakmile dám nohu z plynu tak auto chvíli s tím bojuje kolem 200 až 500 otáček, ale potom hned chcípne zase.

Škrtící klapka je čištěná, dělané rozvody, svíčky v pořádku, baterie plně nabita, plynové lanko v pořádku, benzín také plno, palivový filtr měněn, řídící jednotku jsem měl na diagnostice a vše jsem v pořádku. Jediné co jsem naposledy dělal na autě tak jsem skracoval pružinku na škrtící klapce, aby rychleji dovírala.

Tento problém jsem měl za 2 týdny cca 2-3, kdyby mě otáčky klesali skoro na nulu, ale vše bylo zase v pořádku.


Prosím o radu

Re: Problém neudržení volnoběhu

Napsal: úte zář 28, 2010 18:09
od Hombre
zkontroluj a vyčisti krokový motorek, ten má na starost volnoběh.

Re: Problém neudržení volnoběhu

Napsal: úte zář 28, 2010 18:16
od Spede
Hombre píše:zkontroluj a vyčisti krokový motorek, ten má na starost volnoběh.
Krokový motorek? Ten je u škrtící klapky?

Ten jsem ěl, ale cca před měsícem čištěnej... A vždy olej a vodu mezi škrtící klapkou a kolen u sání pravidelně čistím

Tak kde je?
Obrázek

Re: Problém neudržení volnoběhu

Napsal: úte zář 28, 2010 18:21
od Spede
Díval jsem se tady forku co lidé měli za problém. Že byla vádná řídící jednotka, propálený rozdělovač, špatné svíčky apod. Tak to by mě přece nepustilo dál, abych mohl točit motor do vysokých otáček a dokonce jsem na parkovišti jel, ale musel jsem mít pořád auto pod plynem.. Tak pokud by to byly tyto věci tak by mě to vůbec nepustilo dál... Tak jsem si říkal, že třeba čidlo na volnoběžné otáčky

Re: Problém neudržení volnoběhu

Napsal: úte zář 28, 2010 18:25
od lenham3
zkontrojej podtlaky zda to nekde neprisava vzduch.......

Re: Problém neudržení volnoběhu

Napsal: úte zář 28, 2010 18:42
od Hombre
Krokový motorek je na fotce přesně nad víčkem na dolévání oleje - vedou k němu dráty. Vyšroubuješ 2 šroubky na přírubě motorku, odpojíš zásuvku a vytáhneš motorek. Vyčisti hadici, která k němu vede, zkontroluj, jestli se neprotáčí kužel a očisti ho, pak i jeho dosedací plochu. Taky jak píše kolega prohlídni všechny hadice kolem sání a jejich připojení.

Re: Problém neudržení volnoběhu

Napsal: úte zář 28, 2010 19:11
od Spede
Hombre píše:Krokový motorek je na fotce přesně nad víčkem na dolévání oleje - vedou k němu dráty. Vyšroubuješ 2 šroubky na přírubě motorku, odpojíš zásuvku a vytáhneš motorek. Vyčisti hadici, která k němu vede, zkontroluj, jestli se neprotáčí kužel a očisti ho, pak i jeho dosedací plochu. Taky jak píše kolega prohlídni všechny hadice kolem sání a jejich připojení.
Že by se po měsící čištění zašpinil tolik, že nelze nastartovat? To se mi nezdá

Re: Problém neudržení volnoběhu

Napsal: stř zář 29, 2010 13:16
od Trunda
To ze je spinavy nebyva zas takovy problem, spis to, jestli neni vydrbany... tzn. ten kovovy kuzilek nesmi jit rukou otocit (bacha! ne zadne nasili!)... akorat ze tohle by asi nemelo mit vliv na kolisani otacek... tohle spis dela pomale klesani otacek, nez kolisani.... takto na dalku tezko rict.

Re: Problém neudržení volnoběhu

Napsal: stř zář 29, 2010 14:07
od Spede
Dnes jsem jel s autem, ale musel jsem držet plyn a ujel jsem několik set metrů i při řazení. Jak jsem zastavil tak motor se chvilu snažil vyrovnat otáčky a nakonec to chcíplo. Ale když jsem odpojil čidlo od krokového motorku tak motor mi jel, ale tak při cca 500-700 otáček (byl to takový nepravidelný chod, ale motor mi nechcípl. Tak, že je chyba v krokovém motorku nebo v čidlu?

Re: Problém neudržení volnoběhu

Napsal: stř zář 29, 2010 14:45
od Trunda
Tohle by mohl byt problem spis s potenciometrem na klapce (zkontrolovat plynulost zmeny odporu na nejakem rucickovem meraku)... ale to servo taky zkontroluj...

Re: Problém neudržení volnoběhu

Napsal: stř zář 29, 2010 18:42
od Spede
Tak, že pánové možná jsem našel příčinu v mém problému. Demontoval jsem krokový motorek, který měl být čístý a v pořádku. Po vyjmutí tomu vše nasvědčovalo, ale jakmile jsem decentně zabral za kuželík (byla to doopravdy nepatrná síla) tak se celý motorek rozsypal. Na ocelovém závitu jsem viděl stopy plastu tak, že vyrvaný závit. Tak by to asi vysvštlovalo proč mi to někdy dělalo a někdy ne... Že jak se ten kuželík měl otáčet díky tomu závitu tak jak tam byl smeté z toho plastu tak někdy zabral a držel volnoběh a někdy ne. Záleželo jak se to v něm asi usadilo. Tak jsem zajel koupit na vrakoviště krkový motorek předchvíli jsem ho namontoval a jel cca 5-8km a vše v naprostém pořádku. Co vy na to?
O víkendu budu mít čas tak udělám i nějaké fotky na podívání...

PS: Pokud to byla ta závada tak bych rád všem poděkoval. Dost lidí mě zde dalo dost nápadů, které by mě nenapadly a nebo napadly po dlouhé době. Díky všem

Re: Problém neudržení volnoběhu

Napsal: stř zář 29, 2010 18:51
od Hombre
Tak to je dobrá zpráva, vypadá to, žes to opravil. Kolik tě stál motorek?

Re: Problém neudržení volnoběhu

Napsal: stř zář 29, 2010 19:04
od Spede
Hombre píše:Tak to je dobrá zpráva, vypadá to, žes to opravil. Kolik tě stál motorek?
Kupoval jsem ho kus od nás. A tam vše prodávají za 500 nebo za 1000,- a další násobky jinak nic neuznávají... A smlouvat nemůžeš tak, že jsem vytáhl 1 000,- a snad to bude v pořádku. Pokud ne a bude zase vychozenenej motorek tak budu muset kompletně nový, ale nerozumím, že se tak vychodil. Jestli to bude tím, že jsem si hrál s pružinama na škrtící klapce, ale to by s tím asi nesouviselo. Se sílou škrtící klapky...

Doufám, že tenhle topic někomu pomůže jako mě :)

Re: Problém neudržení volnoběhu

Napsal: čtv zář 30, 2010 6:00
od Hombre
Tos ušetřil, novej by stál kolem 5000, ale nedá se sehnat :-)
S tou klapkou to asi nesouvisí, prostě je to plast, tak to odešlo.

Re: Problém neudržení volnoběhu

Napsal: čtv zář 30, 2010 14:22
od Trunda
No kdybys trosku hledal, tak ja jsem to tu nedavno resil na svem aute ;-) viewtopic.php?f=7&t=4042 ... mel jsem taky rozpadle servo a myslim ze u K-acek je to kolem 200.000km celkem casty problem... samozrejme zalezi v jakem stavu je auto udrzovane...
Ja jsem to servo sehnal za cca 200 Kc a teda 1000 za kus z vraku povazuju za sprostarnu, ale co se da delat... Doufej, ze neco vydrzi...
Jinak u bratri Rimmeru ho maji za cca 2280 Kc ( http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003475 )