Stránka 1 z 1

Má smysl chip tunning na 1.4 16v?

Napsal: čtv dub 28, 2011 9:39
od Clif
Zdravim,

chtěl bych se vás zeptat jestli tady někdo nemáte zkušenost s chip tunningem na Rover 25 1.4 16v r.v.2000 najeto cca 140 000. Našel jsem nabídku http://www.autochip.eu/cz/chiptuning-ta ... -14-103hp/ a podle mě to vypadá docela zajímavě, jen bych se bál co to udělá s motorem aby se mi třeba po 1000 km nerozsypal. A ještě otázka, má smysl dávat tam sportovní vzduchový filtr? Nebo je to jen minimální zvýšení výkonu za hodně peněz?

Předem díky za odpovědi.

Re: Má smysl chip tunning na 1.4 16v?

Napsal: čtv dub 28, 2011 9:48
od undy
Minulý týždeň mi upravovali Chrysler 300C diesel. Meranie výkonu na valcovej brzde pred/po. Výsledky: 160kW/198kW, 510nM/600nM. Zrýchlenie 5.74s. Cena podobná ako píšu v Tvojom odkaze. Pocitovo ide auto výrazne lepšie, je živšie, akcelerácia super. Spotrebu to nejako extra neovplyvnilo / možno minimálne, nevšimol som si/

www.profituning.sk

Re: Má smysl chip tunning na 1.4 16v?

Napsal: čtv dub 28, 2011 9:50
od Hombre
Clif: To jsou podvodníci jak vyšití, lákají lidi na hezké stránky a na zvýšení výkonu, které ani nepoznáš, se snížením spotřeby jsou opatrnější a když se podíváš na jiné značky a motory, je to pořád to samé dokolečka. Takže dělají nějaké univerzální úpravy. Nabízí třeba u všech motorů renovaci váhy vzduchu, aniž chudáci tuší, že motory K-series žádnou nemají. Asi jim pošlu dotaz :D
Taky nevím, jak chtějí na zážehovém motoru zvýšit výkon, současně snížit spotřebu a zachovat bohatost směsi jen pomocí software - asi nějaké kouzlo, nebo ti vyberou katalyzátor :D
Undy: U dieselu je to samozřejmě něco jiného.

Re: Má smysl chip tunning na 1.4 16v?

Napsal: čtv dub 28, 2011 9:51
od AnderN
Podle mě to smysl nemá. Rozsypání se asi bát nemusíš (pokud nemáš motor před smrtí, pak by ho to možná dorazilo), ale na jízdě to prakticky nepoznáš. Chiptuning má daleko větší smysl u motorů s přeplňováním, jak píše undy, kde se zvýšení výkonu dosahuje zejména zvýšením plnícího tlaku turbodmychadla a úpravou palivových map v ECU. Ale tady je ten rozdíl tak minimální, že bych o tom vůbec neuvažoval.

Pokud jde o vzduchový filtr, tak s přidáním výkonu taky moc nepočítej. Možná pár koní, ale to taky na jízdě nepoznáš. Vyloženě sportovní vzduchové filtry (např. kónické K&N) se projeví spíš sportovnějším zvukem. Pokud chceš motoru udělat dobře, kup sportovní vložku vzduchového filtru od K&N do standardního airboxu -- oproti papírovému filtru má tento bavlněný lepší propustnost a už ho nemusíš měnit. Jen se čas od času propere.

Re: Má smysl chip tunning na 1.4 16v?

Napsal: čtv dub 28, 2011 10:03
od Trunda
... hmmm... vypada to zajimave, ale zajimala by me realita. Taky mi to prijde spis jako blbost... Nerikam, ze by neslo lepe poresit palivovou mapu, ale co znam jedina konkretni reseni pro zvyseni vykonu na K-series, tak zvysenim tlaku paliva, vetsi ventily a ostrejsi vacky... pricemz s tim tlakem paliva souvisi jine vstriky...
Kdyz tak nad tim premyslim, tak u 1,4ky by asi problem nastat nemel, protoze vsechno je na ni dimenzovano minimalne na parametry 1.6ky... no pokud bys do toho sel, tak bych hodne rad slysel tvou zpetnou vazbu... ale fakt si to over u nekoho, kdo to podstoupil... dost by mne to zajimalo.
Jinak ten filtr asi na celkovy vykon nebude mit nejak markantni vliv... mozna trosku v nizsich otackach se zvysi kroutak. No a pak trosku zdrsni zvuk motoru... :-)

Re: Má smysl chip tunning na 1.4 16v?

Napsal: čtv dub 28, 2011 10:33
od Hombre
Myslím, že u atmosférického benzínu nemůžeš nic dělat s palivovou mapu, ta je prostě daná konstrukcí motoru a bohatost směsi měnit nelze - stechiometrický poměr je daný - 1:14,7 a jen při něm je spalování dokonalé. Můžeš to palivo tam vstříknout pod větším tlakem - tzn rychleji (ale k tomu software nestačí), jindy, ale to je všechno. Pokud se nezmění množství vzduchu, nelze změnit ani množství paliva.
Navíc pochybuju, že nějaký chiptuning, co nabízí zvýšení výkonu jakéhokoli motoru jakékoli značky je s výzkumem dále, než konstruktéři K-series.