Stránka 1 z 2

Napsal: pát lis 16, 2007 14:57
od Eny45
Ahoj... že se do toho pletu, nevím zda máme stejnou převodovku, ale mám naprosto to samé:

Spojku mám dost sjetou, zabírá až nahoře. Ale zatím neprokluzuje.

Převodový olej je čerstvě nový, zlepšení neznatelné/ žádné, najeto už asi 2000km - každopádně kolem 100 tisíc by se měl i tak vyměnit.

Synchrony možná, ale spíše to vidím na vedení od řadící páky. Někdo už tu o tom psal. Těsně u převodovky, ze spodu auta, se cosy opotřebuje, a má to 3-4mm vůly. když řadíš 1,2,3, tak díky té vůli tam ty rychlosti jdou těžko narvat. nejde to přez zuby, ale de to těžko.

jinak na pětku při vysoké rychlosti taky hučej ložiska.

Napsal: pát lis 16, 2007 20:26
od Spooky
asi před půl rokem vyměnil kusilu řazení,byla tam vůle asi 3mm a stálo mě to asi 1500 už přesně nevím.řadící páka se tolik netřepe a hlavně řazení je přesnější.i tak chci ale na jaře sundat převodovku,páč mi občas jde špatně zařadit 1. a jediný co to může být je synchron.jinak nové ozubené kolečko se synchronem 1-5.stupeň cca 6500.spíš se vyplatí koupit starší převodovku na vrakáči.výběr tu nějaký je a pokud člověk chce,tak to sežene.a bud si necháš vyměnit celou nebo jen to co potřebuješ 8) ale výměna kulisy je taky supr :wink:

Napsal: pát lis 16, 2007 20:39
od Spooky
objednával sem to u firmy CD Motor Liberec mají i stránky a je tam číslo.jsou ochotní a i když sem jim nevěděl jak jim to vysvětlit,aby mi poslaly to co chci,poslali mi faxem obrázek kde bylo celý ústrojí řazení rozebraný na součástky u každýho číslo,já jen zašel za automechanikem,ten mi řekl co mám objednat a bylo to.jo a určitě kup i silenblok nebo jak se tomu číká,prostě ten hlavní šroub,i na guma na něm byla spatná a byla tam vůle

Napsal: stř lis 28, 2007 9:43
od Eny45
Pak mi ale vysvětli proč je problém jen u jedna, dva, a trochu tři. A proč to na čtyřku a pětku nemá vliv... když je to spojkou ? :wink:

Si někde psal že máš spojku v cajku... Mě třeba zabírá už hodně nahoře a cca od podlahy do půlky dráhy spojky, se neděje nic.
No asi to tím pádem u mě bude to samé.

Napsal: stř lis 28, 2007 11:14
od Eny45
Tak si počkám, jak dopadneš :) A přeju ať to dopadne dobře.
Koukal jsem že bys sehnal spojku i kolem 4 tisíc. No ale jinou značku...
http://www.oblibene.biz/atsservis/?ktg=1280

Napsal: stř lis 28, 2007 23:46
od Zakar
Eny45 píše:Pak mi ale vysvětli proč je problém jen u jedna, dva, a trochu tři. A proč to na čtyřku a pětku nemá vliv... když je to spojkou ? :wink:

Si někde psal že máš spojku v cajku... Mě třeba zabírá už hodně nahoře a cca od podlahy do půlky dráhy spojky, se neděje nic.
No asi to tím pádem u mě bude to samé.
Vyšší rychlosti jdou zařadit lépe protože nedochází k velkému rozdílu otáček ozubených kol.To máš jako kdyby jsi chtěl auto roztlačit a pokoušel by jsi se tam při pohybu narvat jedničku.Nešlo by to ale trojka čtyřka by už byla bez problémů.Jeyteeho Rover neřadí,protože i při plně vyšlápnuté spojce dochází k otáčení hnací hřídele.Problém je v přítlačném talíři. :lol:

Napsal: čtv lis 29, 2007 11:03
od Eny45
Díky Zakare, takle už je to pro mě pochopitelné. :wink:
Nemáš stručný návod, jak to ověřit. Jsem sice rozhodnut v brzké době zajet do Českého Dubu, a nechat auto komplet prohlédnout. A zjískat o té prohlídce nějakej papír. Pač nemám servisní knihu, a jednou při prodeji tak budu mít aspoň něco :) No ale jsem kluk zvědavá,a rád se v tom autě hrabu.

Přidáno Tak jsem právě udělal malej test. Když stojím nebo jedu kolem dvacítky, tak tam tu jedičku s těží nacpu. Ale když jedu 30 a víc, tak jí tam nedostanu. Lépe řečeno čím rychleji jedu, tím hůř de řadit. Což plně podporuje Zakarův názor. tedy pravděpodobně mám v háji spojku, či lanko... ?

Napsal: pon pro 10, 2007 22:05
od Zakar
Jeytee píše:Vyřešeno: výměna spojkové sady.
Všechny rychlostní stupně jdou nádherně zařadit :!:
Díky Zakare :wink:
Nemáš zač Jeytee.Jsem rád,že vše funguje jak má. :D

Napsal: pon pro 10, 2007 22:13
od Zakar
Eny45 píše:Díky Zakare, takle už je to pro mě pochopitelné. :wink:
Nemáš stručný návod, jak to ověřit. Jsem sice rozhodnut v brzké době zajet do Českého Dubu, a nechat auto komplet prohlédnout. A zjískat o té prohlídce nějakej papír. Pač nemám servisní knihu, a jednou při prodeji tak budu mít aspoň něco :) No ale jsem kluk zvědavá,a rád se v tom autě hrabu.

Přidáno Tak jsem právě udělal malej test. Když stojím nebo jedu kolem dvacítky, tak tam tu jedičku s těží nacpu. Ale když jedu 30 a víc, tak jí tam nedostanu. Lépe řečeno čím rychleji jedu, tím hůř de řadit. Což plně podporuje Zakarův názor. tedy pravděpodobně mám v háji spojku, či lanko... ?
Takhle to nemůžeš testovat.Pokud motor běží na volnoběh a ty při plně vyšlápnuté spojce nemůžeš zařadit jedničku nebo zpátečku a nebo ji zařadíš problematicky jde zřejmě o nějaký problém.pokud máš správně nastavenu vůli na spojkovém pedálu zřejmě se jedná o poruchu přítlačného kotouče. :shock:

Re:

Napsal: úte srp 19, 2008 12:51
od Fujitsu
Zakar píše:Takhle to nemůžeš testovat.Pokud motor běží na volnoběh a ty při plně vyšlápnuté spojce nemůžeš zařadit jedničku nebo zpátečku a nebo ji zařadíš problematicky jde zřejmě o nějaký problém.pokud máš správně nastavenu vůli na spojkovém pedálu zřejmě se jedná o poruchu přítlačného kotouče. :shock:
Spojka mi zabírá taky nahoře, občas dle tvého návodu nemůžu při plně vyšlápnuté spojce zařadit jedničku, napodruhé (třetí) už tam jde aniž bych spojku znovu mačkal. V jednom servisu mi říkali, že spojku mám OK, ve dvou i to že vůle na řadících táhlech není. Krom toho mi nejde občas zařadit trojka, někdy jde i tíž pětka, ale ta se ještě nikdy nezasekla (trojka jo). Velmi zřídka tam jde ta rychlost uplně lehoučce a sama...tak by to asi mělo jít... Jak tedy v domácích podmínkách mohu zjistit, jestli je ta spojka opravdu OK, nebo není...??? Dá se nějak seřídit to lanko spojky? Kde a jak? Diskusi jsem objevil až teď když zpětně procházím stará témata, ačkoliv problém už jsem asi řešil i jinde... Jeytee, Zakar...?? Help mi please.

Re: Postupné zhoršování řazení převodů u R220SDi - VYŘEŠENO!

Napsal: úte srp 19, 2008 14:36
od TommyLee
No já měl podobný problém když mi nešla zařadit několikrát napoprví jednička+zpátečka, ale jednoho dne když jsem byl pod autem jsem namazal všechny klouby těch táhel a řazení jde jedna radost, žádný zasekávání, vše jde lehce a hlavně napoprví... :-D

Re: Postupné zhoršování řazení převodů u R220SDi - VYŘEŠENO!

Napsal: úte srp 19, 2008 17:25
od Fujitsu
No fajn :) Můžeš to trošku rozepsat, jakým způsobem jsi to mazal a čím? Rozdělával jsi to nějak (asi ne, ale radši se zeptám 8) )? Je fakt, že tento prvotní úkon bych si mohl udělat doma sám a hned budu vědět, jestli to pomůže nebo ne.

Btw: můj 200stýýýýý :lol:

Re: Postupné zhoršování řazení převodů u R220SDi - VYŘEŠENO!

Napsal: úte srp 19, 2008 17:49
od R4ms3S
tak tohle by mě zajímalo taky... všechny fotky, všechno info sem ;)

Re: Postupné zhoršování řazení převodů u R220SDi - VYŘEŠENO!

Napsal: stř srp 20, 2008 17:15
od TommyLee
No teď u sebe nemám foťák, tak žádný fotky nemám, ale zkusím to nějak popsat. Z řadící páky pod autem vedou takový táhla (tyčky) který jsou spojený takovýma kulatýma kloubama, tak na každý ten kloub jsem stříkl olej ve spreji, nasedl do auta a chvíli řadil aby se to dostalo všude a pak to šlo nádherně, zlehka a vše napoprví. Ale teď už to zase trošku drhne, tak si myslím, že lepší bude trocha vazelíny než olej. Vydrželo to +- 2 měsíce... :wink:

Re: Postupné zhoršování řazení převodů u R220SDi - VYŘEŠENO!

Napsal: stř srp 20, 2008 17:28
od Fujitsu
Na tom není moc co k focení, navíc by se ti to pěkně blbě fotilo... zespoda od řadící páky vedou dvě tyče, které jsou pod motorem několikrát přepákované, není to ani nijak zakrytované, takže je tam docela dobrý přístup.... uplně k převodovce se člověk lépe dostane, když se ohne zvrchu přez levý blatník....zkusím to teda namazat tou vazelínou, jen nevím kdy se k tomu dostanu...pak dám vědět.