Cukání motoru při akceleraci

Uživatelský avatar
Vykuk
Příspěvky: 50
Registrován: pát bře 21, 2008 8:41
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání motoru při akceleraci

Příspěvek od Vykuk » úte črc 03, 2012 17:11

Ještě mě napadlo... když jsme vytáhli ten snímač tlaku v sání, tak byl celý od karbonu (nebo nějakého jiného svinstva), čidlo z kamošova motoru ale bylo naprosto čisté, proto spekulujeme, kde se v sání mohla vzít taková vrstva bordelu a jestli by to nemohlo mít souvislost s oním cukáním (ať už jako příčina nebo jako důsledek).
Naprosto netuším, jak vypadá vnitřek toho sání a jestli je možné, že usazováním toho karbonu došlo například ke snížení průchodnosti vzduchu do válců.
Aktuálně proto máme v plánu udělat 2 kroky - vyměnit celé to plastové sání, případně nějak vyčistit současné (netuším čím).
Další možnost, která nás napadá zavání generálkou motoru - vzhledem k cukání a občasnému startování na 3 válce máme podezření, že na některém válci není dostatečná komprese, ať už vinou špatných pístních kroužků nebo třeba nějakým poškozeným ventilem. Každopádně komprese ve válcích snad již brzy proměříme a budeme moudřejší.

Máte někdo tušení, kudy by se do sání mohl dostat (zřejmě) karbon? Pokud se nepletu, tak by to snad šlo vadným ventilem - do sání by se mohla tlačit spálená směs... případně do sání vede ještě trubka pro vedení oleje, ale kde by se tam vzal karbon, tak to nechápu, vždyť od olejového filtru je olej vytlačen do horní části hlavy (a tam je hned ta odbočka do sání, olej by tedy měl být "filtrovaný").
Rover 200 (12/97) 1.6 16V 82kW

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Cukání motoru při akceleraci

Příspěvek od Trunda » úte črc 03, 2012 17:42

No karbon.... muze to byt jen prach nachytany na mastnem, ktere se tam dostava z prefuku.... nicmene zmereni tlaku na valcich je dalsi dobry krok.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Vykuk
Příspěvky: 50
Registrován: pát bře 21, 2008 8:41
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání motoru při akceleraci

Příspěvek od Vykuk » úte črc 03, 2012 18:15

Nešlo to vůbec setřít, jenom doslova seškrábat nožíkem, čert ví, co to je za "sračku".
Rover 200 (12/97) 1.6 16V 82kW

Uživatelský avatar
Vykuk
Příspěvky: 50
Registrován: pát bře 21, 2008 8:41
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání motoru při akceleraci

Příspěvek od Vykuk » sob črc 07, 2012 11:03

Dneska jsme měřili tlaky ve válcích - naměřili jsme 15, 14, 15 a 15 barů, takže to snad vypadá dobře.

Vzhledem k tropickému počasí na JM jsem v týdnu párkrát použil klimu a docela mne překvapilo, že na volnoběh měl motor tendenci chcípat (při sepnutí klimy se nezvýšily otáčky), tak jsme rozdělali volnoběžný ventil a byl docela podezřelý (zasviněný a zdá se nám, že reaguje strašně pomalu). Po očištění a namontování ventilu jsme objeli blok, zkusili jsme asi 4x nasimulovat situaci 1300 rpm na dvojku a šlápnout na plyn a necukalo to. Tak jsme doufali, že jsme to vyřešili, ale prd. Na cestě domů se zhruba v situacích, kdy by to mohlo dle zkušeností cuknout ozýval z motorového prostoru takový divný zvuk (přirovnal bych to asi k tomu, když přeskakují zuby na malých plastových kolečkách - třeba v autíčku na dálkové ovládání). Než jsem dojel domů, tak už to zase začalo pocukávat a právě vždy snad půl vteřiny po cuknutí jsem uslyšel i ten zmíněný zvuk.

Otázka zní - může to cukání motoru způsobovat vadný volnoběžný ventil :?:
Rover 200 (12/97) 1.6 16V 82kW

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání motoru při akceleraci

Příspěvek od J0hny » sob črc 07, 2012 16:55

Cukání při akceleraci by rozhodně neměl způsobovat volnoběž. ventil, vypadá to na problém v zapalovaní nebo dodávce paliva, těžko říct.
Palivovej filtr měněnej? Lambda? Jinak všechny díly zapalování doufám, že už jo a hlavně svíčky za ty co tam patří, nejlépe NGK.
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Uživatelský avatar
Vykuk
Příspěvky: 50
Registrován: pát bře 21, 2008 8:41
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání motoru při akceleraci

Příspěvek od Vykuk » sob črc 07, 2012 19:34

Jasně, svíčky mám NGKčka, mají najeto odhadem 4000km, z ostatních zmíněných věcí je měněno vše až na lambda sondu, je to v tomto tématu uvedeno.
Co se týká zapalování, tak jsme vyměnili od cívky až po svíčky všechno, ohledně dodávky paliva - přeměřili jsme tlak benzínu, dokonce jsme vyměnili i celou vstřikovací lištu i se vstřikama, benzínový filtr je asi rok starý...

K tomu volnoběžnému ventilu - nejsem automechanik, ale teoreticky, pokud by se ten pístek ve ventilu zasekával, tak by to minimálně mohlo způsobovat, že by motor měl třeba více nebo méně vzduchu, než je nadefinováno v řídící jednotce - tzn. mohla by být chvílemi chudá/bohatá směs a čert ví, jestli v takovém případě motor nezačne vynechávat.
Rover 200 (12/97) 1.6 16V 82kW

Uživatelský avatar
Vykuk
Příspěvky: 50
Registrován: pát bře 21, 2008 8:41
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání motoru při akceleraci

Příspěvek od Vykuk » úte črc 17, 2012 19:23

Pánové tak možná vyřešeno... dneska mi kamoš "cvičně" vyměnil kompletní plastové sání - nepomohlo...
A pak tam přišel mechanik z vedlejší dílny a že co řešíme, tak jsme mu vysvětlili cukání, a on hned začal stejně jako tady - svíčky, kabely, palec, víčko a tak dále...
Tak jsme mu řekli, že je všechno vyměněný za nový kusy a on, že měl teď podobnou závadu na jiném autě a musel kupovat nové kabely ke svícím 3x (2x je vracel jako nefunkční), tak jsme to zkusili a chlapi... hned po výměně kabelu k prvnímu válci problém zmizel... aspoň to tak vypadá, mám najeto tak 30km, zkoušel jsem nasimulovat "skákací" podmínky 20x a nic... tak se modlím, ať už je to za mnou.

Pokud to tímto skončí, tak to má aspoň jedno pozitivum - mám docela jistotu, že je motor OK, protože jsme prověřili snad všechno :-D Ale těch piv, co budu muset kamošovi zaplatit (a s ním i vypít)... joj, to bude náročný...
Rover 200 (12/97) 1.6 16V 82kW

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Cukání motoru při akceleraci

Příspěvek od Trunda » pon srp 06, 2012 12:05

:-) .... dej sem prosim info o tom, od jakeho vyrobce ty kabely byly, at se jich vyvarujeme...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Majkl
Příspěvky: 217
Registrován: čtv říj 04, 2007 8:50
Bydliště: Třemošnáááááááá

Re: Cukání motoru při akceleraci

Příspěvek od Majkl » sob srp 18, 2012 16:11

_________________________________________________________
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105

Krismi
Příspěvky: 1
Registrován: čtv kvě 02, 2013 17:47

Re: Cukání motoru při akceleraci

Příspěvek od Krismi » čtv kvě 02, 2013 17:50

Měl jsem ten samý problém, byl špatnej zapalovací kabel na 4 válci (po vytažení od svíčky při chodu motoru bez reakce), odzkoušeno s kabelem z Focuse 1.8, jelo to parádně. Takže koupě nové sady a už zase jezdí :) (Rover 214si, 76kW)

wrabesek
Příspěvky: 368
Registrován: úte zář 04, 2012 14:47
Bydliště: Kousek od Ústí nad Labem

Re: Cukání motoru při akceleraci

Příspěvek od wrabesek » úte črc 02, 2013 19:18

Dnes jsem vůli škubání vyzkoušel měnit svíčky a všiml jsem si, že byla taková nabělavá.. Ještě jsem s autem nejel, ale kdyby to nepomohlo, je možný, že bych měl nechat nějak přenastavit ECU, že by bylu chudá směs paliva ? Podle internetu to co jsem měl an svíčce znamená třeba chudou směs paliva, to mi připadá jako dobrý důvod, aby auto cukalo, jelikož by z toho nedostalo dostatečný výkon. Je někde nějaký návod, který bych dal třeba servisákovi ? Navíc soused je servisák, že bych nejlépe se zeptal jeho ? :D
Roverka 214i 55kW, r.v.98 - Prodáno
MG ZR 160 118kw, r.v. 03 Obrázek

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3382
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Cukání motoru při akceleraci

Příspěvek od Keksin » stř črc 03, 2013 7:47

Otcovi kdysi cukal při akceleraci R75 1.8. Vyměnily se svíčky, kabely ke svíčkám a indukční cívky. No a bylo po cukání.

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání motoru při akceleraci

Příspěvek od J0hny » stř črc 03, 2013 18:12

At přeměří tlak benzínu, vyměn palivovej filtr, přes diagnostiku bych se podíval jestli ukazuje čidlo teploty správnou teplotu řj... a pak to může bejt špatnej vstřik, zkusil bych ten jeden vyměnit, jestli bude pořád bílá jen ta jedna svíčka :shock:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Uživatelský avatar
Vykuk
Příspěvky: 50
Registrován: pát bře 21, 2008 8:41
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání motoru při akceleraci

Příspěvek od Vykuk » pon říj 13, 2014 8:52

Můj problém bohužel stále přetrvává - respektive moje auto z nějakého důvodu doslova žere zapalovací kabely.

Za poslední rok a půl mám už myslím třetí sadu kabelů, vždy po výměně je cca 2000km klid a pak se cukání začne objevovat znovu, s postupujícím časem se to natolik zhorší, že jdu koupit nové kabely a zase dokola.

Moje kabely jsme zkoušeli dát do Rovera ke kamošovi a cukalo mu to s nima taky.

Jelikož si nemyslím, že bych měl až takový pech, že bych 3x koupil vadné kabely (střídám značky, měl jsem Bosch, pak cosi "made in USA", ze zoufalství už i Star Line), tak bych to viděl, že odcházející kabely sice způsobují ono cukání, ale příčina bude někde jinde. Podle "čichu" to zřejmě vždy z nějakého důvodu odnese nejdelší kabel k prvnímu válci, který při výměně doslova smrdí spáleninou.

Pořád přetrvává to, že se cukání projevuje především ve vlhku (takže po deštivém létě si asi dovedete představit, že skoro pořád). Nemusí ani pršet, stačí ranní rosa, například dnes 2x v koloně - stojím v zácpě, motor na volnoběh 850-900 ot/min, najednou přijdou záškuby, otáčky padají dolů, řídící jednotka se to snaží zachránit, tak jdou chvíli nahoru, pak zase pár záškubů, rachot jak kdybych do motoru mlátil kladivem (tipuju od toho, jak se snaží "vyběhnout z podkapoty) a ticho... Po tomto "chcípnutí" nechce startovat - zřejmě jak přestane nějaký válec pálit směs, tak navlhnou svíčky... nevím, každopádně to chce točit tak 10 vteřin, než zase chytne.

Mám vyzkoušené, že stačí s takto cukajícím motorem ujet (protrápit se) cca 10km (než se pořádně zahřeje), pak nechat auto stát cca 15 minut) a po dalším nastartování je problém pryč / respektive to cukání se značně omezí.

Problém je zjevně v elektrice, co by to mohlo být? Napadá mne cívka (tu jsme sice měnili, ale ne za nový kus - byla jetá z bouraného Rovera, takže je možnost, že má stejnou vadu jako cívka původní). V autě byl před 4mi lety měněn alternátor, ale počítám, že kdyby s ním něco nebylo v pořádku, tak mi budou v autě odcházet i jiné věci než ty zatracené kabely.

Mám začít shánět jinou cívku? Co myslíte?
Rover 200 (12/97) 1.6 16V 82kW

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání motoru při akceleraci

Příspěvek od AnderN » pon říj 13, 2014 9:09

Kabely prochází řádově desítky kV. Správně píšeš, že kdyby to bylo alternátorem, odcházely by dříve jiné věci -- např. kontrolky, světla, rádio, ECU motoru by to mohla odnést. Nicméně to můžeš změřit ... vezmi si voltmetr a změř napětí, které dává alternátor na volnoběh a pak v zátěži, řekněme 2-3 tis. otáček.

Cívkou si nemyslím, že by to bylo, resp. by to byla velká náhoda. Svíčky jsou tam předepsané?
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Odpovědět