Stránka 4 z 5

Re: Cukání motoru při akceleraci

Napsal: čtv říj 30, 2014 13:23
od Vykuk
Tak víčkem to asi taky nebude. V pondělí to po vyčištění vesele cukalo během 40km jízdy, kdy jsme s kamošem projeli okolí Brna, i po dálnici. Motor neustále cukal, ale jel... Btw: kamoš je trochu "prase", takže tomu pořádně vytnul, motor bez jakýchkoliv protestů točí do 6500 otáček a jede jak pila (samozřejmě když zrovna nezačne cukat). V úterý pak zkoušel očistit i palec, během testovací jízdy cca 5km žádný problém. Včera jsem si auto vezl domů a opět cukatura.
A dnes ráno už jsem ani nedojel do práce, nejdřív jenom cukatura, kdo zná Brno, tak z Tomkáče Husovickým tunelem nahoru na trojku při něco kolem 3000 otáček neustálé cukání (prdel mi cvakala 5ku drát, abych nezůstal stát zrovna v tunelu) a pak asi po 2 km to 3x na asi 500m chcíplo (semafory), po posledním chcípnutí už ani nejde nastartovat. Pouze sem tam zapálí jeden válec. Jakoby tam přestalo jít palivo a nebo vůbec nejde jiskra na svíčky. Na druhou stranu se možná lépe pozná, co odešlo.

EDIT: právě jsem dostal info od kamoša, že kontakty na víčku jsou opět "zoxidované" - pokryté nějakým bílým sajrajtem... od úterního čištění kontaktů v rozdělovači to auto najelo tak 30 km maximálně... Teď tam zkusil dát svoje víčko a uvidíme, co se bude dít.

EDIT2: Aktuální informace - vypadá to, že odešel palec rozdělovače... Dle specifikací by měl mít odpor 1 kiloohm, má ale prý 6,3 kiloohmu, to se asi nelze divit, že to prostě chcíplo a odmítlo startovat. Otázka je, proč se podělal, v autě je rok a půl maximálně.

Re: Cukání motoru při akceleraci

Napsal: pon lis 03, 2014 10:36
od Vykuk
Tak palec vyměněn za nový kus, do auta mi zatím kamoš dal cívku z jeho kabria a po 50ti najetých kilometrech bez jediného cuknutí to vypadá nadějně. Snad už bude klid. (klep klep klep na dřevo)

Re: Cukání motoru při akceleraci

Napsal: ned lis 09, 2014 15:53
od J0hny
Zase palec :D

Re: Cukání motoru při akceleraci

Napsal: úte črc 28, 2015 11:13
od TommiL
Ahojky lidičky, mám tak trochu podobný problém u svého Roviho 25RF, ale jen s tím rozdílem, že se to projevuje cukáním až po 2 či vícerém nastartování. Třebas když po jízdě do města zastavím na pár minut a jdu něco koupit, nebo po tankování, či popojíždění z místa na místo. Četl jsem že v 99% je to způsobeno zapalovací soustavou - svíčky jsou tam nové NGK, teď jsou tam nové kabely a i dvě nové cívky obojí taktéž NGK. A navíc na nádrž ujedu jen asi 500km, což je žalostně málo, takže podezřívám Lambda sondu... řadím převážně okolo 2tis otáček, do kopce okolo 3tis - občas na dálnici, když potřebuji akcelerovat, tak ho podržím až na 4tis... Vyměnil jsem na autě kvůli spotřebě i děravý výfuk - střední a koncový díl. Další co mám v plánu měnit je vzd. filtr a lambda sondu...
Nevím co může ještě způsobovat nenažranost mého Roviho :lol: Díky za vaše postřehy a náměty...

Re: Cukání motoru při akceleraci

Napsal: úte črc 28, 2015 13:28
od Trunda
Jakou máš vypočítanou spotřebu a to při jakém charakteru provozu?

Bych řekl, že kdyby byla blbá lambda, tak ti svítí kontrolka motoru. Možná bys udělal dobře, kdybys to připojil na diagnostiku.

Re: Cukání motoru při akceleraci

Napsal: úte črc 28, 2015 14:13
od AnderN
O jakém motoru v R25 se tady bavíme? V podpisu je 1.6, ale podle toho řazení bych usuzoval spíš na diesel :roll:

Taky by se hodilo uvést, kolik litrů paliva většinou po těch 500 km natankuješ. Ono totiž RF sice má nádrž na 50 litrů, ale nemá kontrolku rezervy, přičemž když padne ručka palivoměru k červenému poli, vejde se třeba jen 35 litrů. Potom spotřeba by byla 7 l/100 km a to je naprosto v pořádku.

Re: Cukání motoru při akceleraci

Napsal: úte črc 28, 2015 14:47
od Karel825
Andern může mít pravdu, zkus motor po zahřátí párkrát protáhnout k omezovači ať se vše pořádně vyčistí, takové šudlání pro tem motor není dobré ;)

Re: Cukání motoru při akceleraci

Napsal: stř črc 29, 2015 12:38
od TommiL
AnderN píše:O jakém motoru v R25 se tady bavíme? V podpisu je 1.6, ale podle toho řazení bych usuzoval spíš na diesel :roll:

Taky by se hodilo uvést, kolik litrů paliva většinou po těch 500 km natankuješ. Ono totiž RF sice má nádrž na 50 litrů, ale nemá kontrolku rezervy, přičemž když padne ručka palivoměru k červenému poli, vejde se třeba jen 35 litrů. Potom spotřeba by byla 7 l/100 km a to je naprosto v pořádku.

Bavíme se o benzínovém agregátu 1,6, ale nehoním ho z důvodu, aby se mi neodporoučelo těsnění pod hlavou. Někde jsem tu četl, že řadit tak do 3tis otáček, tak se k němu snažím být ohleduplný. Ikdyž tento víkend jsem ho trochu provětral, po zahřátí jsem řadil okolo 3tis v normálu a při předjíždění okolo 4,5 - 5tis otáček :lol: Ale taky jsem furt po očku sledoval teplotu vody zda nevyletí nahoru..
S tím cukáním si nevím rady na první nastartování a jízdu se to neobjeví tahle závada. Ale jakmile někde zastavím a vypnu motor na 80 procent po nastartování si tu závadu přivolám. Napadá mne vstřikovací lišta když jsem jednou něco dělal na autě měl jsem klíček v poloze kdy sepne čerpadlo a z lišty lezl takový divný zvuk jako krákání vrány v dálce... oo: . Pak mne napadá průtokoměr hmotnosti vzduchu... či řídící jednotka... Nevím, doufal jsem že to bude kabely.... ale po výměně nezměněný stav. Asi by bylo dobré na diagnostiku jak píše Trunda, ale tobude až koncem srpna. Dřív do CZ nejedu, by the way je někdo v okolí Příbramě kdo má diagnostiku na Roverky??


Tak vyřešeno po výměně zapalovacích cívek a kabelů za nové stav nezměněn, svíčky taktéž ok, tak jsem to nechal dát na OBD diagnostiku a verdikt zněl lambda sonda v háji. Zakoupeno, vyměněno a od té doby vše v naproszém pořádku. drive: weed:

Re: Cukání motoru při akceleraci

Napsal: stř črc 29, 2015 13:21
od Trunda
Ty už bys to teoreticky mohl píchnout na univerzální OBD2, tak kvůli tomu nemusíš shánět nikoho spešl... Jinak asi to nemáš daleko k Zakarovi do Benešova.

Re: Cukání motoru při akceleraci

Napsal: čtv črc 30, 2015 9:35
od TommiL
Trunda píše:Ty už bys to teoreticky mohl píchnout na univerzální OBD2, tak kvůli tomu nemusíš shánět nikoho spešl... Jinak asi to nemáš daleko k Zakarovi do Benešova.
Ještě technický dotaz ke svíčkám jaký typ do rf25 patří, oni jsou tam sice nové, ale Johny mi říkal něco o tom že používá BKR6E a já tam mám PKR6N od NGK, může teoreticky dělat binec i to? Já je tam nedával, ale v servisu v D předtím než jsem to kupoval, prý byly špatné svíčky tak je měnili...

Re: Cukání motoru při akceleraci

Napsal: čtv črc 30, 2015 9:50
od Trunda
Ano, může to mít vliv na chování motoru, pokud mají svíčky například špatný odtrh.

Re: Cukání motoru při akceleraci

Napsal: čtv črc 30, 2015 10:33
od TommiL
Trunda píše:Ano, může to mít vliv na chování motoru, pokud mají svíčky například špatný odtrh.
A jaký typ tam skutečně má patřit?

Re: Cukání motoru při akceleraci

Napsal: čtv črc 30, 2015 10:51
od J0hny
NGK BKR6E

Re: Cukání motoru při akceleraci

Napsal: čtv črc 30, 2015 11:16
od TommiL
J0hny píše:NGK BKR6E
Díky Johny, svíčky objednám na ebay, tak snad už bude klid zapalování mám teď komplet nové - cívky, kabely :lol:

Re: Cukání motoru při akceleraci

Napsal: čtv črc 30, 2015 11:23
od AnderN
Opravdu? NGK ve svém katalogu doporučuje pro všechny benzinové motory v R25 svíčky typu PFR6N-11.