Dusenie motora

Odpovědět
MartinPB
Příspěvky: 8
Registrován: sob lis 16, 2013 21:49

Dusenie motora

Příspěvek od MartinPB » ned lis 24, 2013 18:01

Nazdar chalani. mam problem a asi dost velky a ani mechanik nevie co a ako teda aeste nenasiel chybu.
Mam rovera 1,4 2005 a pri zosliapnuti plynu auto dusi a trha motor.
Z vyfuku ide brutal biely dym a zere to nenormalne olej.
Dusenie motora som myslel ze to bude svieckami, kablami, cievkami, palivovym filtrom nie nebolo to tym takze stale to pretrvava.
Zjistili sme ze mizne olej no tesnenie pod hlavou bolo menene minuly rok aj hlava zbrusena a pretlakovana.
Dalej ze tesnenie je ok podla jedneho meraca ktory som videl prvy krat.
Je to taka tuba ktora sa namontuje na vodu do chladica v tej tube je daka modra tekutina a keby bolo cosi s hlavou teda tesnenim tak by sa ta tekutina mala sfarbit na zeleno az zlto. nesfarbilo sa to takze teraz mu uz dosli napady cim by to mohlo byt. v
iete mi poradit a vysvetlit cim to moze byt? som zufali z toho auta. diky moc

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Dusenie motora

Příspěvek od Hombre » ned lis 24, 2013 19:39

Pokud to žere olej, bylo by dobré změřit tlaky ve válcích. Olej v chladicí kapalině není?, Je chladící kapalina čistá?
A to dusení může být třeba vadným potenciometrem škrtící klapky, takže je třeba napojit to na diagnostiku, nebo něčím jiným (přeskočené nebo špatně nastavené rozvody, ucpané sání...).
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

MartinPB
Příspěvky: 8
Registrován: sob lis 16, 2013 21:49

Re: Dusenie motora

Příspěvek od MartinPB » pon lis 25, 2013 10:29

tolko vela toho ze neviem kde skor zacat

MartinPB
Příspěvky: 8
Registrován: sob lis 16, 2013 21:49

Re: Dusenie motora

Příspěvek od MartinPB » stř zář 10, 2014 22:29

cauko chalani stale mam problem ze mi zere auto olej cca 1500km a zmizne cely olej z motora. auto ma daku poruchu sklbe s nim a dusi ho. tlaky vo valcoch zmerane a vsetko ok sviecky zmenene skrtiaca klapka precistena no uz som vsetko urobil ale daco som googlil a pytam sa moze byt chyba v lamb sonde? mechanik mi povedal ze treba vymenit cely komplet motor :( ale to sa mi zda poriadna blbost. prosim rady

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Dusenie motora

Příspěvek od Trunda » stř zář 10, 2014 22:52

Jak moc to kouří a smrdí? Asi by mělo, jestli to olej žere... taky to může házet olej přefukama do sání...
To škubání by se nejlépe fakt odhalilo na diagnostice (myšleno origo, která ukáže hodnoty všech čidel)... může to být problém i někde v kabelech. Ale lambda by škubání při akceleraci nedělala. To spíš fakt vynechává něco, co řídí vstřikování a zapalování, tedy čidlo kliky a nebo zapalování... ale to je fakt těžko takto na dálku soudit. Chce to dát k někomu, kdo Roverky zná a má zkušenosti.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 17:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Dusenie motora

Příspěvek od Karel825 » stř zář 10, 2014 22:58

Podle mě po konzumaci 4,5 litru oleje na 1500 km ten motor nemůže jít snad ani nastartovat natož po něm chtít aby jel a nedusil se :roll:
Viděl bych to na GO nebo fakt nějaký jetý motor se zárukou, jinak je to trápení :idea:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Dusenie motora

Příspěvek od Hombre » čtv zář 11, 2014 6:21

Tady asi diagnostika nepomůže (i když hodnoty čidel ukazuje i neorigo diagnostika). Vzhledem k té spotřebě oleje není asi problém v elektronice, ale mechanický. Pokud jsou tlaky OK ( nepíšeš kolik bylo naměřeno) a olej nikde neteče, napadají mě jedině gufera na vodítkách ventilů. Ale i tak je to dost vysoká spotřeba.
A ještě něco - nedal někdo náhodou opačně těsnění pod víko ventilů? Jako myslím těma odtokovýma dírama nahoru k sání.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

wrabesek
Příspěvky: 368
Registrován: úte zář 04, 2012 15:47
Bydliště: Kousek od Ústí nad Labem

Re: Dusenie motora

Příspěvek od wrabesek » čtv zář 11, 2014 8:31

Bílý kouř, takže ti mizne i voda ? Ono je dost možné, že je to těsnění znova prasklý.. Dostal jsem nový MLS těsnění, ujel 300 km sežralo mi to půlků nádobky a asi 0,3 l oleje s tím, že mi to těsnění znova prasklo a po týdnu jsem prostě dostával nový těsnění pod hlavu.. Má osobní zkušenost..
Roverka 214i 55kW, r.v.98 - Prodáno
MG ZR 160 118kw, r.v. 03 Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Dusenie motora

Příspěvek od Pítrs » čtv zář 11, 2014 9:43

Ahoj!
Tohle, co tu popisuješ, by měl schopný diagnostik umět opravit.
Tady ty všemožné vypsané příznaky mají různé příčiny, takže takhle od klávesnice se to bohužel nevyřeší.
Takže nejlépe navštívit jiného technika, který si dokáže poradit....(že často bývá problém takového najít, chápu)
A vzít v potaz i to, co říká Karel825- buď GO nebo nějaký jetý motor se zárukou.
A pokud byl v minulosti motor vícekrát zle přehřátý, tak je i pravděpodobné, že může být vyžíhaná hlava, zkroucený blok, rozhozené vložky válců, atd..= blok a hlava v kýblu, to je opravdu lepší ten motor tam dát druhý. (jen ÚVAHA!).
Ale všechno jde vyřešit :)
Jen to někdy může být dražší, než by si člověk představoval.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Dusenie motora

Příspěvek od Hombre » čtv zář 11, 2014 10:40

Bílý kouř je spálený olej (možná je trochu do modra, ale pokud hodnotíme kouř jako černý nebo bílý, je rozhodně bílý). Pokud to sežere během 300 km půl litru vody, žádný bílý kouř to vytvářet nebude, protože během těch 300 km proletí výfukem zdravého motoru asi 30 kg vodní páry, takže půl kila navíc žádný kouř nevytvoří.
Musí se ten olej někudy do toho spalovacího prostoru dostávat. Pokud jste opravdu naměřili dobré tlaky (to je dost důležité), tak bych ten motor neodepisoval, zbývají ty gufera na vodítkách (ale to by nežralo tak moc), prasklá hlava (musela by být prasklina mezi mazacím kanálem a spalovacím prostorem - velmi nepravděpodobné), nebo je problém v tom odvětrání víka ventilů - pokud by bylo obráceně to těsnění pod víkem, mohl by to být problém, pak ještě je myslím v tom víku drátěnka, která by měla částečně tu olejovou mlhu pochytat, aby se nedostala do sání. Nebo to je naopak ucpané, a olej se tlačí přes kroužky nad písty. Tak doporučuju před odvezením toho motoru do šrotu zkontrolovat aspoň tyto věci.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Odpovědět