Dusenie motora
Dusenie motora
Nazdar chalani. mam problem a asi dost velky a ani mechanik nevie co a ako teda aeste nenasiel chybu.
Mam rovera 1,4 2005 a pri zosliapnuti plynu auto dusi a trha motor.
Z vyfuku ide brutal biely dym a zere to nenormalne olej.
Dusenie motora som myslel ze to bude svieckami, kablami, cievkami, palivovym filtrom nie nebolo to tym takze stale to pretrvava.
Zjistili sme ze mizne olej no tesnenie pod hlavou bolo menene minuly rok aj hlava zbrusena a pretlakovana.
Dalej ze tesnenie je ok podla jedneho meraca ktory som videl prvy krat.
Je to taka tuba ktora sa namontuje na vodu do chladica v tej tube je daka modra tekutina a keby bolo cosi s hlavou teda tesnenim tak by sa ta tekutina mala sfarbit na zeleno az zlto. nesfarbilo sa to takze teraz mu uz dosli napady cim by to mohlo byt. v
iete mi poradit a vysvetlit cim to moze byt? som zufali z toho auta. diky moc
Mam rovera 1,4 2005 a pri zosliapnuti plynu auto dusi a trha motor.
Z vyfuku ide brutal biely dym a zere to nenormalne olej.
Dusenie motora som myslel ze to bude svieckami, kablami, cievkami, palivovym filtrom nie nebolo to tym takze stale to pretrvava.
Zjistili sme ze mizne olej no tesnenie pod hlavou bolo menene minuly rok aj hlava zbrusena a pretlakovana.
Dalej ze tesnenie je ok podla jedneho meraca ktory som videl prvy krat.
Je to taka tuba ktora sa namontuje na vodu do chladica v tej tube je daka modra tekutina a keby bolo cosi s hlavou teda tesnenim tak by sa ta tekutina mala sfarbit na zeleno az zlto. nesfarbilo sa to takze teraz mu uz dosli napady cim by to mohlo byt. v
iete mi poradit a vysvetlit cim to moze byt? som zufali z toho auta. diky moc
Re: Dusenie motora
Pokud to žere olej, bylo by dobré změřit tlaky ve válcích. Olej v chladicí kapalině není?, Je chladící kapalina čistá?
A to dusení může být třeba vadným potenciometrem škrtící klapky, takže je třeba napojit to na diagnostiku, nebo něčím jiným (přeskočené nebo špatně nastavené rozvody, ucpané sání...).
A to dusení může být třeba vadným potenciometrem škrtící klapky, takže je třeba napojit to na diagnostiku, nebo něčím jiným (přeskočené nebo špatně nastavené rozvody, ucpané sání...).
Re: Dusenie motora
tolko vela toho ze neviem kde skor zacat
Re: Dusenie motora
cauko chalani stale mam problem ze mi zere auto olej cca 1500km a zmizne cely olej z motora. auto ma daku poruchu sklbe s nim a dusi ho. tlaky vo valcoch zmerane a vsetko ok sviecky zmenene skrtiaca klapka precistena no uz som vsetko urobil ale daco som googlil a pytam sa moze byt chyba v lamb sonde? mechanik mi povedal ze treba vymenit cely komplet motor
ale to sa mi zda poriadna blbost. prosim rady

Re: Dusenie motora
Jak moc to kouří a smrdí? Asi by mělo, jestli to olej žere... taky to může házet olej přefukama do sání...
To škubání by se nejlépe fakt odhalilo na diagnostice (myšleno origo, která ukáže hodnoty všech čidel)... může to být problém i někde v kabelech. Ale lambda by škubání při akceleraci nedělala. To spíš fakt vynechává něco, co řídí vstřikování a zapalování, tedy čidlo kliky a nebo zapalování... ale to je fakt těžko takto na dálku soudit. Chce to dát k někomu, kdo Roverky zná a má zkušenosti.
To škubání by se nejlépe fakt odhalilo na diagnostice (myšleno origo, která ukáže hodnoty všech čidel)... může to být problém i někde v kabelech. Ale lambda by škubání při akceleraci nedělala. To spíš fakt vynechává něco, co řídí vstřikování a zapalování, tedy čidlo kliky a nebo zapalování... ale to je fakt těžko takto na dálku soudit. Chce to dát k někomu, kdo Roverky zná a má zkušenosti.
Re: Dusenie motora
Podle mě po konzumaci 4,5 litru oleje na 1500 km ten motor nemůže jít snad ani nastartovat natož po něm chtít aby jel a nedusil se
Viděl bych to na GO nebo fakt nějaký jetý motor se zárukou, jinak je to trápení

Viděl bych to na GO nebo fakt nějaký jetý motor se zárukou, jinak je to trápení

Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
Re: Dusenie motora
Tady asi diagnostika nepomůže (i když hodnoty čidel ukazuje i neorigo diagnostika). Vzhledem k té spotřebě oleje není asi problém v elektronice, ale mechanický. Pokud jsou tlaky OK ( nepíšeš kolik bylo naměřeno) a olej nikde neteče, napadají mě jedině gufera na vodítkách ventilů. Ale i tak je to dost vysoká spotřeba.
A ještě něco - nedal někdo náhodou opačně těsnění pod víko ventilů? Jako myslím těma odtokovýma dírama nahoru k sání.
A ještě něco - nedal někdo náhodou opačně těsnění pod víko ventilů? Jako myslím těma odtokovýma dírama nahoru k sání.
Re: Dusenie motora
Bílý kouř, takže ti mizne i voda ? Ono je dost možné, že je to těsnění znova prasklý.. Dostal jsem nový MLS těsnění, ujel 300 km sežralo mi to půlků nádobky a asi 0,3 l oleje s tím, že mi to těsnění znova prasklo a po týdnu jsem prostě dostával nový těsnění pod hlavu.. Má osobní zkušenost..
Re: Dusenie motora
Ahoj!
Tohle, co tu popisuješ, by měl schopný diagnostik umět opravit.
Tady ty všemožné vypsané příznaky mají různé příčiny, takže takhle od klávesnice se to bohužel nevyřeší.
Takže nejlépe navštívit jiného technika, který si dokáže poradit....(že často bývá problém takového najít, chápu)
A vzít v potaz i to, co říká Karel825- buď GO nebo nějaký jetý motor se zárukou.
A pokud byl v minulosti motor vícekrát zle přehřátý, tak je i pravděpodobné, že může být vyžíhaná hlava, zkroucený blok, rozhozené vložky válců, atd..= blok a hlava v kýblu, to je opravdu lepší ten motor tam dát druhý. (jen ÚVAHA!).
Ale všechno jde vyřešit
Jen to někdy může být dražší, než by si člověk představoval.
Tohle, co tu popisuješ, by měl schopný diagnostik umět opravit.
Tady ty všemožné vypsané příznaky mají různé příčiny, takže takhle od klávesnice se to bohužel nevyřeší.
Takže nejlépe navštívit jiného technika, který si dokáže poradit....(že často bývá problém takového najít, chápu)
A vzít v potaz i to, co říká Karel825- buď GO nebo nějaký jetý motor se zárukou.
A pokud byl v minulosti motor vícekrát zle přehřátý, tak je i pravděpodobné, že může být vyžíhaná hlava, zkroucený blok, rozhozené vložky válců, atd..= blok a hlava v kýblu, to je opravdu lepší ten motor tam dát druhý. (jen ÚVAHA!).
Ale všechno jde vyřešit

Jen to někdy může být dražší, než by si člověk představoval.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Dusenie motora
Bílý kouř je spálený olej (možná je trochu do modra, ale pokud hodnotíme kouř jako černý nebo bílý, je rozhodně bílý). Pokud to sežere během 300 km půl litru vody, žádný bílý kouř to vytvářet nebude, protože během těch 300 km proletí výfukem zdravého motoru asi 30 kg vodní páry, takže půl kila navíc žádný kouř nevytvoří.
Musí se ten olej někudy do toho spalovacího prostoru dostávat. Pokud jste opravdu naměřili dobré tlaky (to je dost důležité), tak bych ten motor neodepisoval, zbývají ty gufera na vodítkách (ale to by nežralo tak moc), prasklá hlava (musela by být prasklina mezi mazacím kanálem a spalovacím prostorem - velmi nepravděpodobné), nebo je problém v tom odvětrání víka ventilů - pokud by bylo obráceně to těsnění pod víkem, mohl by to být problém, pak ještě je myslím v tom víku drátěnka, která by měla částečně tu olejovou mlhu pochytat, aby se nedostala do sání. Nebo to je naopak ucpané, a olej se tlačí přes kroužky nad písty. Tak doporučuju před odvezením toho motoru do šrotu zkontrolovat aspoň tyto věci.
Musí se ten olej někudy do toho spalovacího prostoru dostávat. Pokud jste opravdu naměřili dobré tlaky (to je dost důležité), tak bych ten motor neodepisoval, zbývají ty gufera na vodítkách (ale to by nežralo tak moc), prasklá hlava (musela by být prasklina mezi mazacím kanálem a spalovacím prostorem - velmi nepravděpodobné), nebo je problém v tom odvětrání víka ventilů - pokud by bylo obráceně to těsnění pod víkem, mohl by to být problém, pak ještě je myslím v tom víku drátěnka, která by měla částečně tu olejovou mlhu pochytat, aby se nedostala do sání. Nebo to je naopak ucpané, a olej se tlačí přes kroužky nad písty. Tak doporučuju před odvezením toho motoru do šrotu zkontrolovat aspoň tyto věci.