asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
Ahoj, mám 25 Streetwise 1,6 80kw, ztrácí se voda. Pumpa nová, chladič nový, vypadá to na těsnění. Neporadíte někdo specializovaná nebo znalý servis z ústeckého kraje? Nechci po přečtení topiců na téma těsnění pod hlavou absolvovat zbytečné investice a několikeré výměny. Děkuji za dobré tipy a kontakty. Petr
Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
Ahoj,
na výběr je toto viewtopic.php?f=6&t=8425 ... takže asi pan Mareda. Jinak to ztrácení může být ještě těsněním pod sáním. Pokud by to bylo těsnění pod hlavou, tak se to bude projevovat i tlakováním do chladícího okruhu. Resp. lepší servis umí změřit, jestli to do vody tlakuje tak, že změří obsah oxidu uhličitého v kapalině.
Určitě je ale dobře, že chceš vyhledat kvalitní servis, bo to je základ
Hlavně pak na opravě nešetřit. Když se oprava udělá pečlivě, tak dalších klidně 100 tis. km budeš na motoru řešit jen provozní kapaliny a serepetičky okolo 
na výběr je toto viewtopic.php?f=6&t=8425 ... takže asi pan Mareda. Jinak to ztrácení může být ještě těsněním pod sáním. Pokud by to bylo těsnění pod hlavou, tak se to bude projevovat i tlakováním do chladícího okruhu. Resp. lepší servis umí změřit, jestli to do vody tlakuje tak, že změří obsah oxidu uhličitého v kapalině.
Určitě je ale dobře, že chceš vyhledat kvalitní servis, bo to je základ


Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
Jen pár drobností:
- chladící kapalina se může kromě těsněním sacího potrubí ztrácet i přes vodní pumpu a není to na první pohled hned poznat- častý to problém u K motorů
- taky je možná netěsnost v hadicích a spojkách, případně na chladiči
- "lepší servis" je to taky schopen prověřit tak, že natlakuje specielním přípravkem expanzku na tuším 1 bar a po nějaké době jsou docela zřetelně poznat úniky
- nechci vypadat jako hnidopich, ale jde o oxid uhelnatý, nikoliv oxid uhličitý, ale jinak je to v podstatě fuk, rozumíme si
- únik může být i do oleje (je na měrce a na víčku majonéza?)
- únik do spalovacího prostoru prokáže taky i nadměrný bílý kouř z výfuku
- chladící kapalina se může kromě těsněním sacího potrubí ztrácet i přes vodní pumpu a není to na první pohled hned poznat- častý to problém u K motorů
- taky je možná netěsnost v hadicích a spojkách, případně na chladiči
- "lepší servis" je to taky schopen prověřit tak, že natlakuje specielním přípravkem expanzku na tuším 1 bar a po nějaké době jsou docela zřetelně poznat úniky
- nechci vypadat jako hnidopich, ale jde o oxid uhelnatý, nikoliv oxid uhličitý, ale jinak je to v podstatě fuk, rozumíme si

- únik může být i do oleje (je na měrce a na víčku majonéza?)
- únik do spalovacího prostoru prokáže taky i nadměrný bílý kouř z výfuku
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
Děkuju. Úniky kolem chladiče nejsou zřetelné. olej ve vodě není, ani voda v oleji (Měrka i víčko jsou čisté, žádný šlem). Z výfuku to nadměrně nekouří. Popravdě, nechápu, kde se může takové množství vody ztrácet (litr na 1000km). Můj mechanik chce sundat hlavu a nechat ji srovnat, včetně broušení sedel ventilů, popravdě mi to přijde zbytečné, ale rád si poslechnu další názory. Především bych bych ale byl nejradši, kdybych to mohl svěřit k někomu, kdo má zkušenosti přímo na těchto motorech. Ale vypadá, že nejblíž je praha, což není za rohem, ale přes 100km. Nemá někdo další typ na odbornou pomoc z okolí ústecka?
Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
Jak to startuje? Vždy napoprvé po delším stání bez problémů, nebo to je jakoby chvilku na tři válce? Nedělal bych těsnění, dokud bych nevyloučil ostatní možnosti. Tedy těsnění sání (kterým to taky občas sákne), případně úniky z hadic. Kdyby bylo špatné těsnění pod hlavou, tak to bude tlakovat a bude to zjistitelné oním zjištěním oxidu uhelnatýho (či jakýho
) a to udělají v kterémkoli větším servisu. To bych asi udělal jako první krok. Sundání hlavy je až v momentě, kdy je všechno ostatní vyloučené, nebo opravdu nic jiného se neprokázalo.

- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
V případě, že je to zjevné, tak je na místě těsnění vyměnit bez prodlení. Ale v tomto případě symptomy jasné nejsou. Také bych se dal cestou prověření jednodušších věcí. Klidně to může být vadný chladič nebo ta pumpa.
Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
K tomu bych ještě dodal, že chladící kapalina se skládá z padesáti procent vody, ta se odpaří, takže to zjistitelné není, ale nemrzka dělá po čase usazeniny, takže jsou pak pěkně vidět v podobě barevného nánosu - v případě červeného/růžového chladiva je to jako světle růžový sediment.
Při úniku litru chladiva na 1 000 km je to celkem rychle poznat a hlavně třeba u toho růžového je z toho docela silný, typický a nezaměnitelný smrad...který občas na dálku cítívám na parkovištích před supermarkety atp.....
Ale fakt je, že to teď v zimě přes hulení se z výfuku je poznat dost špatně, to kouří každý studený motor víc nebo míň a třeba u mě to hulí i 20 km, než se prohřeje pořádně celá soustava (a chladivo mi nijak neubývá).
Jo kdyby to bylo v létě, tak to je poznat okamžitě!
P.S. Dobrý servis to pozná velmi rychle, kde je problém a pokud mají tu chemikálii na detekci CO + případně ten tlakovací přípravek, zvedák a trochu času, tak se to dá spolehlivě identifikovat. Ten litr chladiva na 1 000 km je dostatečně hodně na rychlou diagnostiku.
P.S.2.: Pro zajímavost, ten detektor spalin je např. toto: http://www.uni-max.cz/tester-uniku-spal ... systemu/d/, tlakovací přípravek je např. toto: http://www.uni-max.cz/souprava-na-kontr ... -okruhu/d/
Při úniku litru chladiva na 1 000 km je to celkem rychle poznat a hlavně třeba u toho růžového je z toho docela silný, typický a nezaměnitelný smrad...který občas na dálku cítívám na parkovištích před supermarkety atp.....
Ale fakt je, že to teď v zimě přes hulení se z výfuku je poznat dost špatně, to kouří každý studený motor víc nebo míň a třeba u mě to hulí i 20 km, než se prohřeje pořádně celá soustava (a chladivo mi nijak neubývá).
Jo kdyby to bylo v létě, tak to je poznat okamžitě!
P.S. Dobrý servis to pozná velmi rychle, kde je problém a pokud mají tu chemikálii na detekci CO + případně ten tlakovací přípravek, zvedák a trochu času, tak se to dá spolehlivě identifikovat. Ten litr chladiva na 1 000 km je dostatečně hodně na rychlou diagnostiku.
P.S.2.: Pro zajímavost, ten detektor spalin je např. toto: http://www.uni-max.cz/tester-uniku-spal ... systemu/d/, tlakovací přípravek je např. toto: http://www.uni-max.cz/souprava-na-kontr ... -okruhu/d/
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
Mizelo mi to taky tak podobně, uvažoval jsem pořád, co to může být. Těsnění pod hlavou padlo, protože tam nemám K sérii. Nakonec se ukázalo, že byla prasklá expanzka. na prvni pohled neviditelné, šlo o část dole, na kterou je nasazena hadička. A nikde jsem únik neviděl. Až jeden servis to natlakoval a odhalil. Koupil jsem použitou nádobku, ta byla v tom stejném místě prasklá taky. Až druhá použitá koupena byla ok, po výměně bez problému. Jde o to, že někdo moc dotáhl kroužek držící hadičku a plast popraskal.
Rover 214Si 1997 (prodáno) | Rover 25 2.0td MKII 2005 (prodáno) | MG ZR 160 2003 (prodáno) | Toyota Prius 2008 

Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
Už se nějakou dobu snažím tento mýtus vyvrátit, tak mi to nedá a musím reagovat: Těch pár kapek, co by případně vniklo do spalovacího prostoru po dobu, co budeš sledovat výfuk jestli kouří to množství kouře nezmění. Jestli se bude kouřit z výfuku záleží hlavně na teplotě okolí a teplotě výfukových plynů na výstupu z potrubí, ale jestli je v těch plynech 85 litrů vody/1000 km, nebo o litr více, se fakt okem nepozná. A to ani v létě.Pítrs píše: - únik do spalovacího prostoru prokáže taky i nadměrný bílý kouř z výfuku
Omlouvám se za OT a přeju opravu bez komplikací, osobně to taky vidím na nějaký únik ven a pokud to topí a voda i olej jsou čisté, tak takové radikální věci, jako výměna těsnění s broušením hlavy bych nechal až jako poslední možnost. Zkus se podívat za studena, některé netěsnosti se po zahřátí zatáhnou a netečou. Třeba čistý kartón pod motorem na noc by to mohl pomoct odhalit

Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
Díky. Pozorně jsem přečetl vaše rady a zkusím se ještě pídit po úniku, začnu kartónem, nechám natlakovat expanzku. Auto startuje i v tomhle počasí perfektně. Možná by to mohlo souviset s výměnou chladiče. Nárazem při nedobrždění- měnila se nová celé chladičovka v létě, od té doby jsou patrné úniky. Dám vědět, na co sem přišel!
Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
Jak jsem koupil, tak prodávám.Hombre píše:Už se nějakou dobu snažím tento mýtus vyvrátit, tak mi to nedá a musím reagovat
https://www.youtube.com/watch?v=jgkrPGJrZts
https://www.youtube.com/watch?v=gx6I8wpJbg0
Z čeho to může být?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
To první je podle mě olej, ten kouř nevypadá úplně jako pára. To druhé video je buďto studený motor v zimě, nebo únik vody, ale dost masivní, takový ten případ, jak to po 10 km všechno vyvře a jde tam víc vody než paliva. Litr na 1000 km je zhruba necelý mililitr za minutu, to asi ve výfuku neuvidíš.
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
Hlavně zéůeží jak ten kouř smrdí, pára by smrděla hodně po fridexu a z olejovýho kouře se zase dusíš, stejně jako na tom videu se saabem 

Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
Hm, já teda ani na jednom videu Saaba nevidím
, ale jinak souhlas podle čichu se dá dost poznat 


Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
Zkontrolovat svíčky - dost může napovědět barva. Další věc je pumpa, když je starší, nebo horší druhovýroba, může to utíkat dlouho a neznatelně. Nicméně fridex po čase vždycky udělá barevnou stopu.
Co víčko expanzky ?
Když to netlakuje, nevaří, olej i voda jsou čísté, nechal bych hlavu na pokoji a hledal jiné místo úniku.
Na Rangi mi od začátku prolíná jedna protimrazovka - čím větší koncentrace fridexu, tím víc. Mění se to ale blbě, takže to jen kontroluju a těch pár deci do měsíce doleju. Někdy je to lepší řešení.
Co víčko expanzky ?
Když to netlakuje, nevaří, olej i voda jsou čísté, nechal bych hlavu na pokoji a hledal jiné místo úniku.
Na Rangi mi od začátku prolíná jedna protimrazovka - čím větší koncentrace fridexu, tím víc. Mění se to ale blbě, takže to jen kontroluju a těch pár deci do měsíce doleju. Někdy je to lepší řešení.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.