asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj

hozyp
Příspěvky: 11
Registrován: pát črc 12, 2013 19:19

asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj

Příspěvek od hozyp » úte pro 02, 2014 10:41

Ahoj, mám 25 Streetwise 1,6 80kw, ztrácí se voda. Pumpa nová, chladič nový, vypadá to na těsnění. Neporadíte někdo specializovaná nebo znalý servis z ústeckého kraje? Nechci po přečtení topiců na téma těsnění pod hlavou absolvovat zbytečné investice a několikeré výměny. Děkuji za dobré tipy a kontakty. Petr

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj

Příspěvek od Trunda » úte pro 02, 2014 12:07

Ahoj,
na výběr je toto viewtopic.php?f=6&t=8425 ... takže asi pan Mareda. Jinak to ztrácení může být ještě těsněním pod sáním. Pokud by to bylo těsnění pod hlavou, tak se to bude projevovat i tlakováním do chladícího okruhu. Resp. lepší servis umí změřit, jestli to do vody tlakuje tak, že změří obsah oxidu uhličitého v kapalině.
Určitě je ale dobře, že chceš vyhledat kvalitní servis, bo to je základ ;-) Hlavně pak na opravě nešetřit. Když se oprava udělá pečlivě, tak dalších klidně 100 tis. km budeš na motoru řešit jen provozní kapaliny a serepetičky okolo ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj

Příspěvek od Pítrs » úte pro 02, 2014 12:28

Jen pár drobností:
- chladící kapalina se může kromě těsněním sacího potrubí ztrácet i přes vodní pumpu a není to na první pohled hned poznat- častý to problém u K motorů
- taky je možná netěsnost v hadicích a spojkách, případně na chladiči
- "lepší servis" je to taky schopen prověřit tak, že natlakuje specielním přípravkem expanzku na tuším 1 bar a po nějaké době jsou docela zřetelně poznat úniky
- nechci vypadat jako hnidopich, ale jde o oxid uhelnatý, nikoliv oxid uhličitý, ale jinak je to v podstatě fuk, rozumíme si :)
- únik může být i do oleje (je na měrce a na víčku majonéza?)
- únik do spalovacího prostoru prokáže taky i nadměrný bílý kouř z výfuku
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

hozyp
Příspěvky: 11
Registrován: pát črc 12, 2013 19:19

Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj

Příspěvek od hozyp » úte pro 02, 2014 15:48

Děkuju. Úniky kolem chladiče nejsou zřetelné. olej ve vodě není, ani voda v oleji (Měrka i víčko jsou čisté, žádný šlem). Z výfuku to nadměrně nekouří. Popravdě, nechápu, kde se může takové množství vody ztrácet (litr na 1000km). Můj mechanik chce sundat hlavu a nechat ji srovnat, včetně broušení sedel ventilů, popravdě mi to přijde zbytečné, ale rád si poslechnu další názory. Především bych bych ale byl nejradši, kdybych to mohl svěřit k někomu, kdo má zkušenosti přímo na těchto motorech. Ale vypadá, že nejblíž je praha, což není za rohem, ale přes 100km. Nemá někdo další typ na odbornou pomoc z okolí ústecka?

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj

Příspěvek od Trunda » úte pro 02, 2014 15:56

Jak to startuje? Vždy napoprvé po delším stání bez problémů, nebo to je jakoby chvilku na tři válce? Nedělal bych těsnění, dokud bych nevyloučil ostatní možnosti. Tedy těsnění sání (kterým to taky občas sákne), případně úniky z hadic. Kdyby bylo špatné těsnění pod hlavou, tak to bude tlakovat a bude to zjistitelné oním zjištěním oxidu uhelnatýho (či jakýho :-D) a to udělají v kterémkoli větším servisu. To bych asi udělal jako první krok. Sundání hlavy je až v momentě, kdy je všechno ostatní vyloučené, nebo opravdu nic jiného se neprokázalo.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj

Příspěvek od AnderN » úte pro 02, 2014 16:04

V případě, že je to zjevné, tak je na místě těsnění vyměnit bez prodlení. Ale v tomto případě symptomy jasné nejsou. Také bych se dal cestou prověření jednodušších věcí. Klidně to může být vadný chladič nebo ta pumpa.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj

Příspěvek od Pítrs » úte pro 02, 2014 17:36

K tomu bych ještě dodal, že chladící kapalina se skládá z padesáti procent vody, ta se odpaří, takže to zjistitelné není, ale nemrzka dělá po čase usazeniny, takže jsou pak pěkně vidět v podobě barevného nánosu - v případě červeného/růžového chladiva je to jako světle růžový sediment.
Při úniku litru chladiva na 1 000 km je to celkem rychle poznat a hlavně třeba u toho růžového je z toho docela silný, typický a nezaměnitelný smrad...který občas na dálku cítívám na parkovištích před supermarkety atp.....
Ale fakt je, že to teď v zimě přes hulení se z výfuku je poznat dost špatně, to kouří každý studený motor víc nebo míň a třeba u mě to hulí i 20 km, než se prohřeje pořádně celá soustava (a chladivo mi nijak neubývá).
Jo kdyby to bylo v létě, tak to je poznat okamžitě!

P.S. Dobrý servis to pozná velmi rychle, kde je problém a pokud mají tu chemikálii na detekci CO + případně ten tlakovací přípravek, zvedák a trochu času, tak se to dá spolehlivě identifikovat. Ten litr chladiva na 1 000 km je dostatečně hodně na rychlou diagnostiku.
P.S.2.: Pro zajímavost, ten detektor spalin je např. toto: http://www.uni-max.cz/tester-uniku-spal ... systemu/d/, tlakovací přípravek je např. toto: http://www.uni-max.cz/souprava-na-kontr ... -okruhu/d/
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

mastemace
Příspěvky: 191
Registrován: čtv kvě 03, 2012 19:11
Bydliště: Český Těšín

Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj

Příspěvek od mastemace » úte pro 02, 2014 19:46

Mizelo mi to taky tak podobně, uvažoval jsem pořád, co to může být. Těsnění pod hlavou padlo, protože tam nemám K sérii. Nakonec se ukázalo, že byla prasklá expanzka. na prvni pohled neviditelné, šlo o část dole, na kterou je nasazena hadička. A nikde jsem únik neviděl. Až jeden servis to natlakoval a odhalil. Koupil jsem použitou nádobku, ta byla v tom stejném místě prasklá taky. Až druhá použitá koupena byla ok, po výměně bez problému. Jde o to, že někdo moc dotáhl kroužek držící hadičku a plast popraskal.
Rover 214Si 1997 (prodáno) | Rover 25 2.0td MKII 2005 (prodáno) | MG ZR 160 2003 (prodáno) | Toyota Prius 2008 :)

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj

Příspěvek od Hombre » úte pro 02, 2014 21:40

Pítrs píše: - únik do spalovacího prostoru prokáže taky i nadměrný bílý kouř z výfuku
Už se nějakou dobu snažím tento mýtus vyvrátit, tak mi to nedá a musím reagovat: Těch pár kapek, co by případně vniklo do spalovacího prostoru po dobu, co budeš sledovat výfuk jestli kouří to množství kouře nezmění. Jestli se bude kouřit z výfuku záleží hlavně na teplotě okolí a teplotě výfukových plynů na výstupu z potrubí, ale jestli je v těch plynech 85 litrů vody/1000 km, nebo o litr více, se fakt okem nepozná. A to ani v létě.
Omlouvám se za OT a přeju opravu bez komplikací, osobně to taky vidím na nějaký únik ven a pokud to topí a voda i olej jsou čisté, tak takové radikální věci, jako výměna těsnění s broušením hlavy bych nechal až jako poslední možnost. Zkus se podívat za studena, některé netěsnosti se po zahřátí zatáhnou a netečou. Třeba čistý kartón pod motorem na noc by to mohl pomoct odhalit :-)
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

hozyp
Příspěvky: 11
Registrován: pát črc 12, 2013 19:19

Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj

Příspěvek od hozyp » stř pro 03, 2014 16:29

Díky. Pozorně jsem přečetl vaše rady a zkusím se ještě pídit po úniku, začnu kartónem, nechám natlakovat expanzku. Auto startuje i v tomhle počasí perfektně. Možná by to mohlo souviset s výměnou chladiče. Nárazem při nedobrždění- měnila se nová celé chladičovka v létě, od té doby jsou patrné úniky. Dám vědět, na co sem přišel!

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj

Příspěvek od Pítrs » čtv pro 04, 2014 18:33

Hombre píše:Už se nějakou dobu snažím tento mýtus vyvrátit, tak mi to nedá a musím reagovat
Jak jsem koupil, tak prodávám.

https://www.youtube.com/watch?v=jgkrPGJrZts
https://www.youtube.com/watch?v=gx6I8wpJbg0
Z čeho to může být?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj

Příspěvek od Hombre » čtv pro 04, 2014 20:43

To první je podle mě olej, ten kouř nevypadá úplně jako pára. To druhé video je buďto studený motor v zimě, nebo únik vody, ale dost masivní, takový ten případ, jak to po 10 km všechno vyvře a jde tam víc vody než paliva. Litr na 1000 km je zhruba necelý mililitr za minutu, to asi ve výfuku neuvidíš.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj

Příspěvek od J0hny » pát pro 05, 2014 17:16

Hlavně zéůeží jak ten kouř smrdí, pára by smrděla hodně po fridexu a z olejovýho kouře se zase dusíš, stejně jako na tom videu se saabem ;)
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj

Příspěvek od Karel825 » pát pro 05, 2014 17:50

Hm, já teda ani na jednom videu Saaba nevidím :roll: , ale jinak souhlas podle čichu se dá dost poznat ;)
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj

Příspěvek od KDB » pát pro 05, 2014 18:12

Zkontrolovat svíčky - dost může napovědět barva. Další věc je pumpa, když je starší, nebo horší druhovýroba, může to utíkat dlouho a neznatelně. Nicméně fridex po čase vždycky udělá barevnou stopu.
Co víčko expanzky ?
Když to netlakuje, nevaří, olej i voda jsou čísté, nechal bych hlavu na pokoji a hledal jiné místo úniku.
Na Rangi mi od začátku prolíná jedna protimrazovka - čím větší koncentrace fridexu, tím víc. Mění se to ale blbě, takže to jen kontroluju a těch pár deci do měsíce doleju. Někdy je to lepší řešení.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Odpovědět