asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
tlaková zkouška ukázala vše- jde to do motoru. Otlakuje se hlava, přetěsní a bude se jezdit.
Jsem z toho sice rozladěn, ale co se dá dělat.
Jsem z toho sice rozladěn, ale co se dá dělat.
Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
Teď ještě zjistit, kudy to do toho motoru teče.
Možnost je buď pod hlavou nebo sáním....
Tak jako tak...jako těsnění sacího potrubí (při opravě) bych použil toto: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-LKJ101110
Možnost je buď pod hlavou nebo sáním....
Tak jako tak...jako těsnění sacího potrubí (při opravě) bych použil toto: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-LKJ101110
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
No ono většinou, pokud to jde do sání, tak se to pozná po nastartování, protože to chvilinku jde na tři válce, resp. nechce to chytnout na první škyt... pokud jsou starty ok, tak to bude těsnění pod hlavou. Mimochodem, jaké tam je teď těsnění - MLS, nebo klasické elastomerní? Jo a jakou tlakovou zkouškou jsi to ověřoval?
Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
Zdravím, už dlhší čas sledujem témata zamerané na tesnenie pod hlavou. No aj na môj dotaz mi nikto neodpovedal že aké tesnenie treba použiť
každý vypisuje MLS, ale ktoré je MLS čo som pozeral stránky predajcov tak ponúkaju ELRING, alebo VICTOR REINZ , nie každý bude objednávať
z EBAY alebo Anglicka a na čo aj keď dnes sa dá kúpiť aj u našich predajcov. Takže zhrniem to asi takto, aké tesnenie použiť aby bolo dobré a malo kovové vodiace púzdra najlepšie by bolo dať nejaký odkaz na konkrétneho predajcu a typ tesnenia. Takto nejako si predstavujem fungovanie tejto stránky,lebo donekonečna vypisovať to nemá zmysel, tak ako keď niekto tu požiadá o radu na nejaký problém ostatný ktorí môžu tak mu radia ale ten dotyčný sa viac neozve aby poinformoval ako to dopadlo to potom nemá zmysel niekomu radiť, veď sa jedná aj o to aby aj ostatný členovia sa mohli poučiť.Takže váženy dajte typ na tesnenie.
každý vypisuje MLS, ale ktoré je MLS čo som pozeral stránky predajcov tak ponúkaju ELRING, alebo VICTOR REINZ , nie každý bude objednávať
z EBAY alebo Anglicka a na čo aj keď dnes sa dá kúpiť aj u našich predajcov. Takže zhrniem to asi takto, aké tesnenie použiť aby bolo dobré a malo kovové vodiace púzdra najlepšie by bolo dať nejaký odkaz na konkrétneho predajcu a typ tesnenia. Takto nejako si predstavujem fungovanie tejto stránky,lebo donekonečna vypisovať to nemá zmysel, tak ako keď niekto tu požiadá o radu na nejaký problém ostatný ktorí môžu tak mu radia ale ten dotyčný sa viac neozve aby poinformoval ako to dopadlo to potom nemá zmysel niekomu radiť, veď sa jedná aj o to aby aj ostatný členovia sa mohli poučiť.Takže váženy dajte typ na tesnenie.
Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
Tohle téma je celkem náročné a ožehavé a rozhodně by si zasloužilo nějaké skutečně akademické vlákno.
Trunda se před časem nechal slyšet, že ho založí, ale nejspíš to časově nezvládá a přiznám se, že já taky moc ne...
Informací je na to ale dost.
Akorát to nějak setřídit, přefiltrovat a uveřejnit....
Ve stručnosti:
MLS:
Výhody:
- lépe drží, ale za předpokladu, že je přesah vložek válců mimimálně 0.004 palce = 0.101 mm a víc, navíc musí mít vložky pokud možno každá stejný přesah, pokud jsou tam rozdíly, tak to tak dobře nefunguje a časem to opět selže
- pokud selže, tak pozvolna, takže se s tím dá při troše štěstí dojet do servisu
Nevýhody:
- často se nedá použít vůbec, při sebemenší nerovnosti není schopno, vzhledem ke konstrukci, utěsnit nerovnosti, takže to často po montáži opět někde prosakuje
- doporučuje se při montáži užít zesílené spodní plato LCN000140L http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-LCN000140L
- rovinnost bloku motoru by měl být důkladně změřena, pokud je někde rozdíl, je nutno užít elastomerové těsnění
- *blok K motoru nebyl na tento typ těsnění cíleně konstruován*
Elastomerové:
Výhody:
- pokud jsou na styčných plochách nerovnosti, tak je schopno je lépe vymezit
- pokud mají vložky válců menší přesah, než 0.004 palce = 0.101 mm, nebo mají vložky každá jiný přesah, toto je jediná spolehlivá volba
- v případě pochybností je to nejúčinnější a nejlevnější volba
Nevýhody:
- pokud selže, tak často velmi rychle
Ocelové středící štefty by měly být užity zcela automaticky.
Dále pak platí, že tvrdost povrchu hlavy by měla být minimálně 95 Brinella. Prosté přebroušení nestačí a bez změření tvrdosti se to poznat nedá. Pokud byla někdy za provozu hlava moc přehřátá, tak je její povrch vyžíhaný a změklý a snáze se omačká.
To samé platí i o bloku. Normálně se to poznat nedá, ale pokud měl auto v minulosti uživatel, který to zle přehřál a jel s tím tak dlouho, až se motor skoro sám od sebe zastavil, tak je do nějaké míry pravděpodobné, že je blok natolik vyhřátý a změklý, že existuje potencionální možnost další závady.
Může za to užitý hliníkový materiál LM25, který přehřátím trpí.
Číslo elastomerového těsnění: LVB000321 (Payen BW750-doporučuje se)
Číslo MLS těsnění: LVB500190A
Poslední revize MLS těsnění (sada těsnění+ pevnější šrouby třídy 10.9 - (standard je 9.8 ) + zesílené plato): ZUA000530 http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-ZUA000530
Vyvinuto společnostmi X-part a MG, ve spolupráci s inženýry firmy MG (bývalými zaměstnanci Powetrain)
Na této stránce je přehled osvědčených těsnění:
http://www.dmgrs.co.uk/collections/head-gasket-kits
Jak Elring, tak Victor Reinz jsou určitě správnou volbou. To samé by mělo platit i pro šrouby.
Ale v podstatě se dá použít jakékoliv. Zaznamenal jsem, že často při užití neznačkových těsnění (MLS) dochází brzy k úniku chladící kapaliny z dělící roviny hlava-blok pod výfukovými svody.
Trunda se před časem nechal slyšet, že ho založí, ale nejspíš to časově nezvládá a přiznám se, že já taky moc ne...

Informací je na to ale dost.
Akorát to nějak setřídit, přefiltrovat a uveřejnit....
Ve stručnosti:
MLS:
Výhody:
- lépe drží, ale za předpokladu, že je přesah vložek válců mimimálně 0.004 palce = 0.101 mm a víc, navíc musí mít vložky pokud možno každá stejný přesah, pokud jsou tam rozdíly, tak to tak dobře nefunguje a časem to opět selže
- pokud selže, tak pozvolna, takže se s tím dá při troše štěstí dojet do servisu
Nevýhody:
- často se nedá použít vůbec, při sebemenší nerovnosti není schopno, vzhledem ke konstrukci, utěsnit nerovnosti, takže to často po montáži opět někde prosakuje
- doporučuje se při montáži užít zesílené spodní plato LCN000140L http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-LCN000140L
- rovinnost bloku motoru by měl být důkladně změřena, pokud je někde rozdíl, je nutno užít elastomerové těsnění
- *blok K motoru nebyl na tento typ těsnění cíleně konstruován*
Elastomerové:
Výhody:
- pokud jsou na styčných plochách nerovnosti, tak je schopno je lépe vymezit
- pokud mají vložky válců menší přesah, než 0.004 palce = 0.101 mm, nebo mají vložky každá jiný přesah, toto je jediná spolehlivá volba
- v případě pochybností je to nejúčinnější a nejlevnější volba
Nevýhody:
- pokud selže, tak často velmi rychle
Ocelové středící štefty by měly být užity zcela automaticky.
Dále pak platí, že tvrdost povrchu hlavy by měla být minimálně 95 Brinella. Prosté přebroušení nestačí a bez změření tvrdosti se to poznat nedá. Pokud byla někdy za provozu hlava moc přehřátá, tak je její povrch vyžíhaný a změklý a snáze se omačká.
To samé platí i o bloku. Normálně se to poznat nedá, ale pokud měl auto v minulosti uživatel, který to zle přehřál a jel s tím tak dlouho, až se motor skoro sám od sebe zastavil, tak je do nějaké míry pravděpodobné, že je blok natolik vyhřátý a změklý, že existuje potencionální možnost další závady.
Může za to užitý hliníkový materiál LM25, který přehřátím trpí.
Číslo elastomerového těsnění: LVB000321 (Payen BW750-doporučuje se)
Číslo MLS těsnění: LVB500190A
Poslední revize MLS těsnění (sada těsnění+ pevnější šrouby třídy 10.9 - (standard je 9.8 ) + zesílené plato): ZUA000530 http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-ZUA000530
Vyvinuto společnostmi X-part a MG, ve spolupráci s inženýry firmy MG (bývalými zaměstnanci Powetrain)
Na této stránce je přehled osvědčených těsnění:
http://www.dmgrs.co.uk/collections/head-gasket-kits
Jak Elring, tak Victor Reinz jsou určitě správnou volbou. To samé by mělo platit i pro šrouby.
Ale v podstatě se dá použít jakékoliv. Zaznamenal jsem, že často při užití neznačkových těsnění (MLS) dochází brzy k úniku chladící kapaliny z dělící roviny hlava-blok pod výfukovými svody.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
Podnětná připomínka....
Vím, že Lenham v tomhle teď laboruje, jestli MLS, nebo ne (když dával, tak Victor Reinz), takže on sám asi neporadí konkrétně... Já teď taky jistotu nemám, protože u MLS mi do nějaké míry pomohlo přetažení šroubů, ale zatím nemám jistotu, že únik chladící kapaliny není i skrz těsnění.
Napíšu Zakarovi SZ, aby se tu vyjádřil.
Každopádně, u elastomerních bych se nebál těch vylepšených (osobně nyní fandím spíš tomuto, než MLS), které mají elastomerní materiál lépe kotvený - rozdíl viz obrázek:

zdroj: http://www.modusengineservices.co.uk/ro ... oblem.html
... a dá se koupit za slušné peníze http://www.litep4x4.cz/detail/freelande ... avy-motoru a šrouby třeba takto http://www.litep4x4.cz/detail/freelande ... motoru-1-8
Vím, že Lenham v tomhle teď laboruje, jestli MLS, nebo ne (když dával, tak Victor Reinz), takže on sám asi neporadí konkrétně... Já teď taky jistotu nemám, protože u MLS mi do nějaké míry pomohlo přetažení šroubů, ale zatím nemám jistotu, že únik chladící kapaliny není i skrz těsnění.
Napíšu Zakarovi SZ, aby se tu vyjádřil.
Každopádně, u elastomerních bych se nebál těch vylepšených (osobně nyní fandím spíš tomuto, než MLS), které mají elastomerní materiál lépe kotvený - rozdíl viz obrázek:

zdroj: http://www.modusengineservices.co.uk/ro ... oblem.html
... a dá se koupit za slušné peníze http://www.litep4x4.cz/detail/freelande ... avy-motoru a šrouby třeba takto http://www.litep4x4.cz/detail/freelande ... motoru-1-8
Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
LVB000320L je staré číslo, L na konci je jen pro LandRover, čistě obchodní označení.
Myslím, že to vylepšené elastomerové je právě Payen BW750
Myslím, že to vylepšené elastomerové je právě Payen BW750
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
-
- Příspěvky: 1106
- Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
- Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz
Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
Já používám pouze LVB000321 a nebo Elring EL167.411. Ty vylepšené jsem si vyzkoušel a už je nechci vidět. A hlava nejde brousit do nekonečna. Jednou,dvakrát a je konec. Pak můžeš dávat jaké chceš těsnění a nevydrží to.
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L
Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
Vylepšenými myslíš MLS?
-
- Příspěvky: 2384
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
Ano nechce videt MLS tak jako ja 

Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
Diky chlapi za jasny postoj k veci.
Kdo se prida se svou zkusenosti z praxe?
Za posledni dobu se nam podarilo nakupit celkem velke mnozstvi argumentu, takze myslim, ze uz budeme schopni sesmolit nejake oficialni komplexni doporuceni...
Kdo se prida se svou zkusenosti z praxe?
Za posledni dobu se nam podarilo nakupit celkem velke mnozstvi argumentu, takze myslim, ze uz budeme schopni sesmolit nejake oficialni komplexni doporuceni...
Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
Poslední dvě těsnění, co jsem měnil, jsem dával MLS Victor Reinz, jedno sobě, to začalo téct, ale po utažení naštěstí přestalo. Druhé Řezňovi, toho jsem se ptal a říkal, že neteče. Další už bych určitě dal elastomerové, nějaké s těma širokýma těsnícíma linkama.
MLS možná na motor s krátkýma šroubama, co se dotahují více podle utahovacího momentu a tím je zaručeno, že je hlava dobře dotažená i když se to vícevrstvé těsnění stlačilo a sedlo. Způsob dotahování těch dlouhých šroubů je, si myslím, hlavní důvod nepoužitelnosti MLS těsnění na K-Series, ale zkoušet už to nebudu
MLS možná na motor s krátkýma šroubama, co se dotahují více podle utahovacího momentu a tím je zaručeno, že je hlava dobře dotažená i když se to vícevrstvé těsnění stlačilo a sedlo. Způsob dotahování těch dlouhých šroubů je, si myslím, hlavní důvod nepoužitelnosti MLS těsnění na K-Series, ale zkoušet už to nebudu

-
- Příspěvky: 1106
- Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
- Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz
Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
Jo. Myslím to co se prodává na ebay jako uprated head gasket. Ale zkoušel jsem ho i od Elringu a stejně to nebylo dobré. Pokud chci mít jistotu,že to vydrží musí být dobrá hlava (nejlépe jenom jednou broušená) nové šrouby a utáhnout to podle předpisu. Ale u 1,8 je třeba zkontrolovat dosedací plochu vložky válce v bloku.U auta,které jezdilo na špatnou nemrznoucí směs dojde ke korozi té nepatrné plochy na které vložka sedí a je konec. Pak je to na výměnu bloku.Trunda píše:Vylepšenými myslíš MLS?
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L
Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
Můžu potvrdit, že i toto se dá úspěšně a kvalitně opravit - měl jsem spadenou vložku a podařilo se jim čímsi tu dosedací plochu doplnit tak, že to fungovalo skvěle dál.
Hombré i tobě děkuji
Hombré i tobě děkuji

Re: asi těsnění pod hlavou- servis ústecký kraj
Dá se říct, že LVB000321 bude srovnatelné s LVB000320L?
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí