rover 214-dotaz nováčka

Odpovědět
R4ms3S
Příspěvky: 1496
Registrován: úte úno 05, 2008 18:12
Bydliště: Brno / Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: rover 214-dotaz nováčka

Příspěvek od R4ms3S » úte říj 28, 2008 22:08

Prolez si celé forum :wink:
Tady najdeš vše co k tomuto auto můžeš potřebovat za informace, hlavně to chce 2xDO a nejlíp i 2xklíč pak kouknout do nádobky na chladící kapalinu (tenhle rok ho má v levo nahoře) zda má v sobě nějakej bílej bordel tzn. jde ti do vody olej, tím vyřešíš i problém s přehříváním ;)
Další věc je spojka, blbne zpátečka a 1, mě když jsem auto koupil tak mi zpátečka šla tak 50:50 ale začal jsem jí tam dávat přes 5 tzn. dopředu na 5 a pak zpět na zpátečku a už je to vpohodě a jde mi už dávat napoprvý i bez 5, ale zato mi sem tam nejde dát 1 ale zkusím znova a už to jde.

Nevím co dál říct, koukni pak na typický věci, podvozek, vyfuk, interier, výbava (klima, ABS) ;)
A na díly se můžeš podívat tady: http://www.elitecat.cz/CarSelection.aspx

Kdyby něco ptej se odpovím :admin:
Obrázek
CTR EP3 - http://www.r4ms3s.cz/ctr/" onclick="window.open(this.href);return false; - track car
MG ZR 160 - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=462" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
Rover 214Si - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=104" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: rover 214-dotaz nováčka

Příspěvek od Tommi_82 » stř říj 29, 2008 6:38

Jojo jak říká ramses, chce to dvě dálkový ovládání, zkontrolovat všecko v elektrice jestli funguje. Problém je často u pátých dveří, při bouchání kufrem se často buďto překousne hadička u zadního ostřikovače, nebo celá kabeláž pátých dveří(zámek,osvětlení SPZ,..) a celý auto pak může dělat psí kusy podle toho co se s čím zkratuje. Zkontrolovat "kapučíno" v expanzní nádržce(který má nejen bílou barvu ale spíš takovou světle hnědou), laik by to mohl přehlédnout ale když otevřeš nádržku a uvidíš na hladině cokoli jinýho než čirou barevnou vodu, tak je to ono.
Oprava stojí na poměry Roveru relativně dost: těsnění 1200, šrouby do hlavy 10x300, propláchnutí chladícího systému a nová náplň +-800(je potřeba to propláchnout víc než jednou takže 800 x počet propláchnutí). Celý to může vyjít až na nějakých 6000. Spojka stojí +-3000 levnější a +-6000 značková s tím že oprava trvá několik hodin. Ostaní díly jsou relativně levný. Záleží na tom co se ti podaří pokazit. JInak podívat se můžeš na elitecat.cz , kde zadáš přímo například Rover 214 Si a máš tam vypsaný nejběžnější díly i s cenou. Prakticky všechny díly stojej stejně jak na jakýkoli jiný takhle malý auto. Olejovej filtr 300, svíčky 4*115, vodní pumpa 1000,brzdovej kotouč 1000-1300,...

Navíc v každé části republiky jsou specializovaný vrakáče Praha, Hradec K., Jeseník. Není problém na tohle auto sehnat jakejkoli díl. Hodně koegů už svoje auto rozstřelilo a prodávaj díly i tady na fóru.

Jinak budeš se muset smířit s tím že spojka na tomhle autě je taková sportovnější a laik bez zkušeností může mít problém se s tím autem rozjet(například renaulty scenic, megane,.. maj podobnou tvrdou spojku), ale zas na druhoustranu, jak si zvykneš tak se rozjedeš se vším.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: rover 214-dotaz nováčka

Příspěvek od Tommi_82 » stř říj 29, 2008 6:47

Jinak si myslím že přehřívání u tohohle auta právě moc nehrozí, osobně se mi zdá že dvoustovka je v tomhle jedno z těch lepších aut, přehřívat se může jedině právě když má problémy s těsněním pod hlavou a to tak že je proražený z chladícího okruhu příímo do spalovacího prostoru. Řeší se to výměnou těsnění pod hlavou. Nebo maximálně když se kousne termostat. Termostat stojí pár korun.
Pokud by kolísaly otáčky volnoběhu tak si nemyslím že to je závažnej problém, řeší se výměnou svíček, připadně kabeláže a vyčištěním rozdělovače, nebo výměnou cívky. Každopádně si myslím že se jedná o korunový položky.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: rover 214-dotaz nováčka

Příspěvek od Tommi_82 » stř říj 29, 2008 7:08

Jinak sám budu tohle auto prodávat, stav odpovídá věku + jsou tam další závady na který poctivě upozorním(na všechny)+ doložím doklady o servisu. Jde mi o to aby ten kdo to bude kupovat přesně věděl do čeho jde. Pokud bys uvažoval o tomhle autě, můžeme se přímo tady na fóru domluvit, klidně ti ho dovezu předvést pokud bydlíš poblíž Moravy.
Je to 214 Si(76kW 16v benzín), vyrobeno 1996 v provozu od 3/1997. Modrá barva, 5 dveří, ABS, 4x kotoučové brzdy(vzadu nové kotouče i destičky), 2x airbag, střešní okno, vše kromě zadních oken v elektrice. Bez klimatizace. Dlouhodobá celoroční průměrná spotřeba 7.2 l/100 km(1:1:1 město:mimo město:dálnice)
Je potřeba to po koupi dát do servisu, je tam protřeba vyměnit právě to těsnění pod hlavou, a podle toho jak se s tím bude novýmu majiteli jezdit si tam musí dát novou lamelu na spojku nebo celou spojku (řadit s tím jde bez problémů). Já osobně bych ji tam s klidem ještě pár tisíc km nechal, ale fakt jde o to jak se s tím bude novýmu majiteli jezdit a kde s tím bude jezdit. Dále samozřejmě výměna oleje a dal bych už i nový svíčky(maj najeto 15 000).Do roka bude potřeba dát novej poslední díl výfuku. Má to tenhle měsíc dělaný STK i emise s platností do 10/2010. Dovezený z CH, jsem 2.majitel v ČR. Je k tomu autorádio(s mp3, slot na SD karty, slot na USB) hraje opravdu dobře. Jsou k tomu letní(nový) i zimní gumy(2 nový 2 starší), plechové disky a originál rover poklice. Najeto 175 tis. km, takže za 15 000 km tomu bude potřeba vyměnit rozvodovej řemen (vodní pumpa je tam nová a nemusí se měnit). Cena bude rozhodně pod 50 tisíc CZK.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Odpovědět