Tesneni pod hlavou
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Víceméně se tomu asi nevyhneš, každej K-čkovej motor si tím jednou za život projde. To jak jezdit za studena je jasná věc, v žádným případě bys neměl jet se studeným motorem víc než 3000 otáček, motor se ohřeje na pracovní teplotu (po pár kilometrech) a pak už si jezdi jak chceš.
Chjo já jsem tak nasranej, olej se mi ztrácí a v expanzce přibývá kapučíno, jestli nepomůžou nový šrouby tak už fakt nevim. Štve mě že to neudělali rovnou.
Chjo já jsem tak nasranej, olej se mi ztrácí a v expanzce přibývá kapučíno, jestli nepomůžou nový šrouby tak už fakt nevim. Štve mě že to neudělali rovnou.
S tím olejem bych si nedělal starosti, asi to s těsněním pod hlavou nesouvisí, hlava je ještě vodorovně půlená a z té dělicí roviny to vetšinou teče (mě taky), ale kromě toho svinstva na výfuku a v alternátoru to nevadí, teda pokud to neteče moc. Nevím jestli to jde přetěsnit bez demontáže hlavy, každopádně musí dolů rozvody a vačky - takže odbornej servis.Eny45 píše:Jojo Těsnění pod hlavou mám nové, ale šrouby zůstali staré. A čím více o tom vím, tím víc se bojím. Najel jsem už asi 10 tisíc. Není tam ubytek ani vody, ani oleje. Jenže na motoru je lehká olejová skvrna, a nevím jak dlouho. Je nad svody vejfuků. A třeba včera když sem mu pustil 6000 votáček do táhlého kopce, sem nahoře cejtil spálenej volej. A to pak člověk neví jestli je to z jeho auta, nebo té 120ky co sem předjel. Tak nevím jestli dodatečně dát nové šrouby... Asi otřu tu skvrnu, vyčistím celej motor zvenčí,a budu to sledovat. když se někde ěnco obejví, enbo ubyde, je to jasný... A přitom stačili ty šrouby
Tommi_82 píše:Víceméně se tomu asi nevyhneš, každej K-čkovej motor si tím jednou za život projde. To jak jezdit za studena je jasná věc, v žádným případě bys neměl jet se studeným motorem víc než 3000 otáček, motor se ohřeje na pracovní teplotu (po pár kilometrech) a pak už si jezdi jak chceš.
Chjo já jsem tak nasranej, olej se mi ztrácí a v expanzce přibývá kapučíno, jestli nepomůžou nový šrouby tak už fakt nevim. Štve mě že to neudělali rovnou.
Díky,tak nějak teda přesně jezdím.Ze začátku to točím do těch 3000 a ještě než se vůvec rozjedu tak to nechávám zahřát.V zimě, mezitím než odhrabu sníh tak už to i celkem topí.
Ještě k tomu kapučínu v expanzce, asi to není vina starých šroubů, ale je tam taková zvláštnost: tlakový mazací kanál, který vede z bloku do hlavy přes takový kousek plastové trubky je u některých typů těsnění utěsněn tmelem naneseným na těsnění po celém svém obvodu. Takže když olej těsnění protlačí, tak ve většině případů do vody, ta je asi v 80% plochy kolem toho kanálu. Ale některé těsnění mají tuto linku těsnícího tmelu přerušenou zrovna v místě, kde je jeden z kanálů pro odtok oleje z hlavy zpět do bloku. Takže prolínající olej nic neprotrhne, ale skrz skulinku v těsnící hmotě odtéká tam, kam patří a šťastný majitel rovera se ani nic nedozví. Měl jsem na svém autě přesně tuto závadu a protržený tmel bylo zřetelně vidět (mám i fotky), a na novém těsnění bylo už to přerušení. bylo to těsnění koupené přes ATS servis myslím že značky Ajusa.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Počkej to mě docela zajímá nemohl bys to nějak přesně popsat? Když jsem koupil Rovera, tak tam bylo evidentní že je tam napatlanej po celým obvodu nějakej tmel nicméně trochu oleje ve vodě bylo tak jsem to dal do servisu(stejně to tam po koupi muselo jít), tam těsnění vyměnili a evidentně už tam žádnej tmel není, ale teče mi to do vody fakt hodně a od září, kdy to bylo v servisu už jsem musel dolívat litr oleje(najeto 4-5 tis km) pokud máš ty fotky tak mi je pošli na tommi.d@centrum.cz
fotky ti pošlu, ale až z domu, teď jsem v práci a nemám je tu, ale ten tmel není zvenčí vidět, je nanesený na těsnící ploše a po montáži hlavy nevyleze - je ho tam minimum. Jestli to bylo zapiplané tmelem, tak se to někdo pokoušel přetěsnit bez demontáže což se ve 100% případů nepovede ať se jedná o netěsnost jakéhokoli spoje, takže to nestojí ani za pokus, jen to svědčí o tom, jaký ten mechanik co to opravoval je prase.
Tady jsou fotky těch těsnění:
http://picasaweb.google.cz/martin.ondru ... 5551563906
http://picasaweb.google.cz/martin.ondru ... 5551563906
Těsnění pod hlavou
Loni když jsem koupil svého mazla(najeto 103tis km),tak jsem zjistil ,že se mi pomalu ztrácí voda.Po poradě z mechanikem jsme měnili těsnění pod hlavou,stím že šrouby není třeba měnit.No ještě v září na srazu v Lednici po ujetí 16tis.km bylo vše OK,ale příchodem prvních mrazu mi při stání před domem začal vytékat Fridex kolem 4tého válce k výfuku.Po zahřátí motoru to bylo OK.Zajel jsem k mechanikovi a ten znovu dotáh hlavu,zatím vše drží.Těsnění už mám koupené raději i šrouby,tak uvidím kdy na tu výměnu dojde zatím to nechám tak.Mám ale obavy co s tím broušením hlavy?Brousit nebo nebrousit?Jinak taky mám ten problém s tím prolínáním oleje na alternátor co s tím rozpulit hlavu a přetěsnit nějakým tmelem?Nyní najeto 126tis.km velká spokojenost z Rovříkem!!
Jestli ti to neteče přes to sání, ono se to pak rozlévá po té těsnící rovině až dopředu a tam to kape jakoby mezi hlavou a blokem, ale ve skutečnosti to nenápadně teče z pod sacího potrubí u 1.nebo 4. válce. Mě se stalo po výměně těsnění to samé, taky jsem dotahoval hlavu, je to tam moc špatně vidět. Jinak šrouby určitě nové a hlavu nebrousit, pokud to nebude nutné (vypálené důlky, nerovnosti apod.). A s tím půlením hlavy nevím, chystám se to udělat při příští výměně rozvodů, což bude tak za dva tři roky, pokud to půjde bez sundání hlavy.Zatím to moc neteče. Jestli budeš sundávat hlavu tak bych to určitě přetěsnil.
Těsnění pod hlavou
No zatím to neteče tak že asi fakt to bylo tím těsněním pod hlavou.Těsnění pod sáním a výfukem jsem dělal při těch 106tis.km a to drží uvidím až přijdou větší mrazy,to by se mohlo projevit.Pulit tu hlavu budu taky až při těsnění tak uvidím kdy na to dojde.
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: stř zář 26, 2007 0:37
- Bydliště: IRSKO
head gasket
pry vymene tesnenia nie je nutne pouzit nove sroby pokial nepresahuju danu dlzku vid technicke manualy a menia sa len z jedneho dovodu a to aby neprasky ked sa dotakuje hlava vtedy je srob nadmerne namahany ale na zivotnost motora to nema ziadny vliv co sa tyka hlavy tak sa brusia len tisicinky milimetra a to z dovodu aby nebola nejak pokrutena a lebo prehnuta tesnenie dokaze absorbovat nerovnost iba okolo 0.03 mm tak pri zrovnavani hlavy pouzite radsej nejaky odborny servIs kde naozaj zbrusia len nerovnosti a nie nejakeho farmara co vam stiahne pol mm a potom sa nedivte vysledku a pri vymene tesnenia este treba skontrolovat presahy vloziek valcov..... ked je hlava dole z motora NEPRETACAT MOTOR