Do přepadu voda půjde protože jde vratkou od chladiče
Nesepíná ventilátor chlazení.
-
- Příspěvky: 2384
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Nesepíná ventilátor chlazení.
Jo pravda, Lenhame. Tak ok, pak to je pořád téma. V tom případě zkusit skřípnout tu větev vratky k chaldiči, odpojit od expanzky a zkusit "nasát", jestli je to průchozí.
Jestli to ukazuje něco málo přes 100°C, tak to není nějaký extrém a sahara se pouští až o něco výš, než píšeš že ti to leze. Tomu čidlu bych spíš věřil. Že by byl seklej malej okruh, to asi není důvod a pokud je otevřený velký okruh, tak tím malým nic moc neteče, tak klidně může být chladnější. Čidla jsou umístěná v tom sojužu tak, že je už to samotné těleso přihřáté i vodou z velkého okruhu, takže kecat spíš nemůžou. Ano, může být, že je třeba termostat seklej otevřenej, nebo třeba ne zcela. Prostě nechodí jak má. Což u druhovýrobních termostatů se děje často - jsou to dost často šmejdy a rozhdně to chce nekupovat ty nejlevnější, které jsou i konstrukčně ošizené.
Jak psal J0hny, tohle opravdu zavání tím, že ten okruh nedrží tlak. Zkusit koupit jiné víčko (vím, že jsi ho zkoušel vyměnit) a do původního navrtat díru, ventilek a zkusit to chladné natlakovat na nějaký tlak, co má udržet víčko a jestli to někde neutíká. Může být třeba vadná expanzka.
Každopádně vyměnit termostat by asi taky nebylo od věci.
Jestli to ukazuje něco málo přes 100°C, tak to není nějaký extrém a sahara se pouští až o něco výš, než píšeš že ti to leze. Tomu čidlu bych spíš věřil. Že by byl seklej malej okruh, to asi není důvod a pokud je otevřený velký okruh, tak tím malým nic moc neteče, tak klidně může být chladnější. Čidla jsou umístěná v tom sojužu tak, že je už to samotné těleso přihřáté i vodou z velkého okruhu, takže kecat spíš nemůžou. Ano, může být, že je třeba termostat seklej otevřenej, nebo třeba ne zcela. Prostě nechodí jak má. Což u druhovýrobních termostatů se děje často - jsou to dost často šmejdy a rozhdně to chce nekupovat ty nejlevnější, které jsou i konstrukčně ošizené.
Jak psal J0hny, tohle opravdu zavání tím, že ten okruh nedrží tlak. Zkusit koupit jiné víčko (vím, že jsi ho zkoušel vyměnit) a do původního navrtat díru, ventilek a zkusit to chladné natlakovat na nějaký tlak, co má udržet víčko a jestli to někde neutíká. Může být třeba vadná expanzka.
Každopádně vyměnit termostat by asi taky nebylo od věci.
Re: Nesepíná ventilátor chlazení.
Dignostika mi ukazovala 100 st. a to už byla expanzka plná vody. Při 101-102 to šlo víčkem ven. To už jsem odpojil konektor čidla chlazení aby se chladilo ventilátorem. Teploměr ukazoval pořád svoji polohu v půlce rozsahu budíku.
Re: Nesepíná ventilátor chlazení.
A hadice v ten moment byla tvrdá? Při 100°C a správném tlaku chladící kapalina nemá vařit a kypět. Navíc jsou tam dvě čidla, jedno pro budík, druhé pro saharu, tím pádem to o teplotě nekecalo.
Takže za mě buď špatný tlak v okruhu, nebo nekvalitní kapalina, nebo třeba taky špatně fungující vodní punpa (uvolněná/odrbaná vrtulka), nebo někde zablokovaný obtok, takže to pak lokálně v motoru vyvře.
Pokud je ale hadice v ten moment tvrdá jak šutr a teprv pak to pustí víčko, tak by to mohlo být tou pumpou... vyměnit jen ji není zas takový problém. Musí se jen zaaretovat rozvody a povolit je a s trochou snahy to jde vyměnit i s nasazeným řemenem. Jak se nemusí povolovat kolečko na klice, tak to není zas taková výzva a stojí to za ti zkusit.
Takže za mě buď špatný tlak v okruhu, nebo nekvalitní kapalina, nebo třeba taky špatně fungující vodní punpa (uvolněná/odrbaná vrtulka), nebo někde zablokovaný obtok, takže to pak lokálně v motoru vyvře.
Pokud je ale hadice v ten moment tvrdá jak šutr a teprv pak to pustí víčko, tak by to mohlo být tou pumpou... vyměnit jen ji není zas takový problém. Musí se jen zaaretovat rozvody a povolit je a s trochou snahy to jde vyměnit i s nasazeným řemenem. Jak se nemusí povolovat kolečko na klice, tak to není zas taková výzva a stojí to za ti zkusit.
Re: Nesepíná ventilátor chlazení.
Horní hadice není vůbec tvrdá. Dnes jsem profouknul hadičku co vede od přepadu do sání ze zadu. Kulička byla taky funkční. Jinak se vše ohřeje. V 90 st. Otevřel termostat a začala se pozvolna ohřívat spodní hadice do chladiče. Ostatní už byly horké kromě hadice od expanzky do trubky za termostatem. Teplota se zvedala a s ní i hladina vody v expanzce. Při stovce se zvedla cca o 3 cm. Ventilátor pořád nic. Díky za další a další rady.
-
- Příspěvky: 2384
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Nesepíná ventilátor chlazení.
Tak už jedině těsnění pod hlavou
Re: Nesepíná ventilátor chlazení.
Horní hadice na chladiči nemá jít přes hadru když je to zahřáté přes těch 100°C vůbec zmáčknout k sobě. Pokud ano, tak netěsní expanzka. Říkám... zkusit to opatrně natlakovat, jestli okruh drží tlak. Víčko může být ok, ale může být někde prasklá expanzka, netěsnit napojení přepadové hadičky, nebo bát špatná dosedací plocha na hrdle.
Re: Nesepíná ventilátor chlazení.
Dnes jsem se dostal k dalším pokusům o roztočení vevtilátoru. Po prohlídce motoru jsem našel na zadní straně motoru nějakou kostru ze svazku kabelů co vedou k různým čidlům na potrubí od sání. Byla poněkud zaoxidovaná, tak byla provedena náprava. Po natočení motoru, zahřátí a dalším odvzdušnění s otevřeným topením jsem zahříval dál. Teplota opět šla na horu a tím i hladina v nádobce. Při nervozním očekávání a sledování teploty na diagnostice, která vystoupala na 103st.C. Při přechodu o stupeň výše a to na 104 st. Se sahara roztočila a vy chladila na 95st.C. Pro ujištění jsem toto nechal zopakovat se stejným výsledkem. Nevím jestli to bylo způsobeno kostrou, odvzdušněním nebo výdrž při stopající teplotě na již zmíněnou teplotu. Kazdopádně to šlape a já děkuju všem roverákům za rady a příspěvky do fóra.
Re: Nesepíná ventilátor chlazení.
Mě tam pořád neštymuje to zvednutí hladiny v nádobce. Popisuješ to tak, jako kdyby ta hladina tam sloupla nějak významně a nás to možná mate. Navíc pokud by se nespouštěla sahara, tak ta teplota půjde postupně nahoru a nahoru....
Není ten aktuální pokus ovlivněný i tím, že venku výrazně poklesla teplota?
Jako jo, koukám na první příspěvek a ten říká, že se údajně nepsíná sahara. Hm... tak jestli už se sepla a bylo to jen o tomto, tak asi vyřešeno a nemá smysl se babrat v těch věcech okolo
Hlavně ať auto slouží k radosti
Není ten aktuální pokus ovlivněný i tím, že venku výrazně poklesla teplota?
Jako jo, koukám na první příspěvek a ten říká, že se údajně nepsíná sahara. Hm... tak jestli už se sepla a bylo to jen o tomto, tak asi vyřešeno a nemá smysl se babrat v těch věcech okolo

Hlavně ať auto slouží k radosti

Re: Nesepíná ventilátor chlazení.
Každopádně jsem rád, že sahara běží. Ta zvýšená hladina cca. max. tři cm je mi taky podivná záležitost. S porovnáním s tou druhou pěteadvacítkou o stejné motorizaci r.v. 2001 kde hladina drží pořád stejnou úroveň při zapnutí sahary. O tom už bylo zmíněno dříve. drive. Rád bych porovnal dosaženou teplotu, ale nemůžu se spojit s diagnostikou, což nechápu proč. drive.
Re: Nesepíná ventilátor chlazení.
2001 může být ještě verze se starším firmware v jednotce, který není kompatibilní s tím obecným OBD protokolem. Na to je potřeba aspoň Delphi diagnostika.
Re: Nesepíná ventilátor chlazení.
Hmm. To asi jo. Poptam se, díky moc.
Re: Nesepíná ventilátor chlazení.
Ale jinak přesně jak říkáš a kor když máš srovnání, to soupání hladiny ok nebude. Může být, že tam má vlastně dva problémy. Nebo třeba ano, nefungovala sahara, kvůli ní jsi nějakou dobu jezdil s přehřívajícím se autem. Saharu jsi sice vyřešil, takže teplota už tolik nelítá, ale tím provozem při vyšší teplotě se tam odprásklo něco jiného... těsnění, nebo, nebo....
Ale pokud ta taplota bude nějak v normě, tak holt s tím jezdit a čekat co přijde.
Ale pokud ta taplota bude nějak v normě, tak holt s tím jezdit a čekat co přijde.
Re: Nesepíná ventilátor chlazení.
No hele asi tak ňák. Má to nalítáno "130 000" km. Prevence na těsně s rozvodama a pumpou. Nechám to na léto. Díky za konverzaci a rady.