rizeni ventilatoru topeni

alda
Příspěvky: 3
Registrován: čtv pro 27, 2007 19:45

rizeni ventilatoru topeni

Příspěvek od alda » čtv pro 27, 2007 20:53

Zdravim, prestal me fungovat ventilator na stupen 1 a 2. Po rozebrani jsem zjistil, ze mam prepaleny odporovy dratky, co jsou na demontovatelny desticce primo na ventilatoru. Nevite nekdo, z jakyho duvodu jsou tam odporovy dratky a ne odpory? Lepsi chalzeni? A je mozny je nahradit odporama? :shock:

Uživatelský avatar
Karel G.
Příspěvky: 233
Registrován: úte zář 18, 2007 14:08
Bydliště: Havířov

rizeni ventilatoru topeni

Příspěvek od Karel G. » čtv pro 27, 2007 21:01

Zdravim.Určitě to je k vuli chlazení,ale asi nějaký více watový odpor by se dal použít.Mě odešel přesně ten prostřední odpor,tak že I,II, stupen topení,
nahradil jsem ho odporovým drátem z topení z Favorita.Šlape to už půl roku

Zakar
Příspěvky: 1098
Registrován: pon zář 17, 2007 8:39
Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz

Re: rizeni ventilatoru topeni

Příspěvek od Zakar » čtv pro 27, 2007 23:17

alda píše:Zdravim, prestal me fungovat ventilator na stupen 1 a 2. Po rozebrani jsem zjistil, ze mam prepaleny odporovy dratky, co jsou na demontovatelny desticce primo na ventilatoru. Nevite nekdo, z jakyho duvodu jsou tam odporovy dratky a ne odpory? Lepsi chalzeni? A je mozny je nahradit odporama? :shock:
Ten resistor topení jde normálně objednat.Také jsem ho měnil.Nemusíš nic vymýšlet. :o
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L

alda
Příspěvky: 3
Registrován: čtv pro 27, 2007 19:45

Re: rizeni ventilatoru topeni

Příspěvek od alda » pát pro 28, 2007 8:18

Zakar píše: Ten resistor topení jde normálně objednat.Také jsem ho měnil.Nemusíš nic vymýšlet. :o
A cena zhruba?

Zakar
Příspěvky: 1098
Registrován: pon zář 17, 2007 8:39
Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz

Re: rizeni ventilatoru topeni

Příspěvek od Zakar » pát pro 28, 2007 8:45

alda píše: A cena zhruba?
Přesně nevím ale bylo to necelé dva tis. :o
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L

cham
Příspěvky: 77
Registrován: ned zář 16, 2007 23:36
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cham » pát pro 28, 2007 9:40

Přesně nevím ale bylo to necelé dva tis.
Teda nevím, možná 2k pro tebe nic neznamenají, ale za takovu blbost, která se dá opravit za dvacku.

Odpor jde vyrobit z běžně dostupného odporového drátu a nebo to lze nahradit výkonovými rezistory, v prodejně s elektrosoučástkami to stojí do 20Kč.
Hodnoty odporů si nepamatuji (první stupeň je myslím 1 nebo 2 ohmy), ale lze je dohledat na fóru Hondy.

Zakar
Příspěvky: 1098
Registrován: pon zář 17, 2007 8:39
Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz

Příspěvek od Zakar » pát pro 28, 2007 9:54

cham píše:
Teda nevím, možná 2k pro tebe nic neznamenají, ale za takovu blbost, která se dá opravit za dvacku.

Odpor jde vyrobit z běžně dostupného odporového drátu a nebo to lze nahradit výkonovými rezistory, v prodejně s elektrosoučástkami to stojí do 20Kč.
Hodnoty odporů si nepamatuji (první stupeň je myslím 1 nebo 2 ohmy), ale lze je dohledat na fóru Hondy.[/quote

Samozřejmě pokud nemáš co dělat a chceš si s tím hrát tak to lze provizorně opravit tímto způsobem.Jediná možná profesionální oprava je ale vyměnit celý resistor.A protože se opravami aut živím nemůžu si dovolit dělat pokusy. :D
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L

Uživatelský avatar
podjarek
Příspěvky: 18
Registrován: pon zář 17, 2007 11:36
Bydliště: Střezimíř, Styrov

Příspěvek od podjarek » pát pro 28, 2007 11:02

Zdravím, musím o tom taky něco napsat. Mám rovera 200 a přestal mi fungovat také rezistor, nešla II na ventilátoru. Také jsem koupil novou celou destičku a nevymýšlel jsem tam nějaké odpory, to bych pak mohl udělat z rovera Ferrari. To je nejlepší profesionální oprava, jak řiká pan Zakar. :wink:
podjaris

Uživatelský avatar
Karel G.
Příspěvky: 233
Registrován: úte zář 18, 2007 14:08
Bydliště: Havířov

rizeni ventilatoru topeni

Příspěvek od Karel G. » pát pro 28, 2007 12:12

Netvrdil jsem,že příma cesta není správná(objednat nový díl),ale někdy je to dost drahé a položme si otázku takový odpor má vliv na funkci? Nemyslím živočichaře!

svrco
Příspěvky: 13
Registrován: pon říj 29, 2007 15:25
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od svrco » pát pro 28, 2007 12:42

Ja som mal ten isty problem a nakoniec som to vyriesil vykonnostnym kremikovym rezistorom (stal cca 30Sk), problem je len zohnat spravnu velkost (ohm) odporu. Dakde v manuali to najdes, ja uz si presne nepamatam ale bolo to nieco male okolo 1,3 ohmu alebo tak dako... Mne to takto funguje uz par mesiacov a v pohode... Osobne tiez radsej volim nahradne dieli ako opravu na kolene, ale dat za taketo daco 2k... to je dost.

Uživatelský avatar
podjarek
Příspěvky: 18
Registrován: pon zář 17, 2007 11:36
Bydliště: Střezimíř, Styrov

Příspěvek od podjarek » pát pro 28, 2007 12:47

To jo, ale pak bych to auto asi nekoupil. Mě to vyšlo na to dvoukilo cca na 1000 Kč, ale tak do vozu se investovat musí, je to jen stroj. Zatím :shock:
podjaris

alda
Příspěvky: 3
Registrován: čtv pro 27, 2007 19:45

Příspěvek od alda » ned pro 30, 2007 10:45

v kazdym pripade diky za rady

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: rizeni ventilatoru topeni

Příspěvek od Fujitsu » čtv kvě 28, 2009 7:17

Jen pro informaci, docela slušný návod, co jak a kde vyměnit je tady:

http://www.hondaclub.cz/default.aspx?a=1764

Třeba to někomu novému usnadní práci....věcná je i diskuse pod článkem.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
undy
Příspěvky: 974
Registrován: pon zář 17, 2007 15:14
Bydliště: Horné Saliby SR

Re: rizeni ventilatoru topeni

Příspěvek od undy » pát kvě 29, 2009 8:43

píšu tam niečo o keram.odporoch miesto toho drôtu

http://cgi.ebay.co.uk/ROVER-HEATER-RESI ... 7C294%3A50
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2271
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: rizeni ventilatoru topeni

Příspěvek od Austin » pát kvě 29, 2009 9:06

Ještě že to na Austiny stojí asi tři libry od Unipartu originální díl Austin Rover, přemýšlím kolik asi stojí neoriginální díl :shock:

Poptám se po tom v Uk v létě co to tam stojí, ať litr či dva, je docela palba. Za tokovoukravinu. Rád ovšem strkám originální díly do auta a myslím že se to obecně vyplatí,
ať už u altíku, startér, ložisek, atp.

Baví mne jak např. palec rozdělovače Unipart stojí 90 Kč na Jaguára XJ a na BMW stojí 1200 Kč.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Odpovědět