Tesneni pod hlavou
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tesneni pod hlavou
Jojo souhlas, rozvody pumpu a kladku bych taky vyměnil ať je klid. Nikdy nevíš jak dlouho to tam je.
Re: Tesneni pod hlavou
prosakuje viko?
(celni pohled)
(celni pohled)
(u rozdelovace)
sorry za OT, ale jaky olej dat do posilovace rizeni pro 416Si 82kW (RT) ?
sorry za OT, ale jaky olej dat do posilovace rizeni pro 416Si 82kW (RT) ?
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tesneni pod hlavou
Sector: Myslím, že jo...
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Tesneni pod hlavou
No myslel jsem si, ze viko je to co je vyznaceno zelenym a cervena vec je tesneni hlavy... nebo se v tom nevyznam? Je to rover 416Si

- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: Tesneni pod hlavou
To pod tím černým krytem ventilů je klasika těsnění ventilového víka. To co je v červeném rámečku je nějake těsnění mezi díly hlavy. Myslím, že je to nějak lepené, nějakým svinstvem, ale u tvé fotky to vypadá na nějaké gumové těsnění. Klasické těšnění hlavy, které je tady postrachem všech Roveristů je až pod výfukovýmy svody, tam kde končí hlava a přechází v blok motoru. Osobně si myslím, že ti rosí těsnění víka ventilů, jako to rosí každému roveru, co má staré zpuchřelé a vymačkané těsnění a pak ti to zasviní celou hlavu.
Te´d když ty tvoje fotky tak koumu, tak to možná opravdu rosí u toho u toho těsnění v červeném rámečku. Asi bych to umyl benzínem a hadrem pořádně vysušil a koukal, kde se začně objevovat mastnota.
Te´d když ty tvoje fotky tak koumu, tak to možná opravdu rosí u toho u toho těsnění v červeném rámečku. Asi bych to umyl benzínem a hadrem pořádně vysušil a koukal, kde se začně objevovat mastnota.
2x Rover 620ti
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: sob led 24, 2009 15:28
Re: Tesneni pod hlavou
Tak jsem to dal do servisu a mechanik mi rekl, ze to nevypada na propalene tesneni pod hlavou ale na nefunkcni termostat (ponevazd kdyz doliji kapalinu, nepusti ji dolu do okruhu). Coz se mi ovsem nezda, protoze se mi objevuje kapucino, jak v oleji tak v chladici kapaline. Bylo by to tedy jedine dobre, ale moc tomu neverim...
-
- Příspěvky: 1106
- Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
- Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz
Re: Tesneni pod hlavou
To co je označeno červeně tak tam může prosakovat olej pokud byly tyto plochy při montáži špatně slepeny.Není tam žádné těsnění ale specielní anaerobní lepidlo,které nelze ničím nahradit.A pokud ano tak to dopadá tak,že olej prosakuje.. Lepení těchto ploch je třeba svěřit profesionálovi,protože kanálky oleje mají malý průměr a může dojít k jejich ucpání.
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L
Re: Tesneni pod hlavou
Taky mi to prosakovalo, ale to byla moje chyba po výměně těsnění pod hlavou. Normálně se tenhle díl-drží vačky, nemusí sundavat. Řešení: sundat víko, rozvoďák, povolit celou tu klec co drží vačky a podmáznout ji těsnícím tmelem na motory, ale měl by to dělat někdo, kdo ví co dělá, protože pokud by se tam toho dalo moc, tak by se ty kanálky mohly ucpat. Pro sychr nový gufera a noví těsnění víka ventilů. Pokud nejsi, že se ti musí motor lesknout a neděláš loužičky, tak se na to vyprdni a kontroluj stav oleje-semtam dolití tě vyjde levnějc, než práce v servisu. Ale to je na tobě.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Re: Tesneni pod hlavou
je to jak rikate, je tam cerne viko a pak dalsi dil pod vikem - prosakuje to.
mno nejsem takovy abych melnalesteny motor, ale uvazuji o jeho umyti.
kdyz jsem auto kupoval pred 2,5 lety tak nic neprosakovalo... zacalo to delat po roce - roce a pul provozu. tak jetli to neni tragedie.
motorovy prostor planuji nejak umyt nebo myti sverit nekomu kdo to rozumi... uz by je na case aby se to tam sve vypucovalo
jsem zjistil vcera, ze musim pridat kapalinu do posilovace rizeni - nevite nahodou jaky typ se tam dava a zda se to meni cele nebo se jen dolejva ?
mno nejsem takovy abych melnalesteny motor, ale uvazuji o jeho umyti.
kdyz jsem auto kupoval pred 2,5 lety tak nic neprosakovalo... zacalo to delat po roce - roce a pul provozu. tak jetli to neni tragedie.
motorovy prostor planuji nejak umyt nebo myti sverit nekomu kdo to rozumi... uz by je na case aby se to tam sve vypucovalo
jsem zjistil vcera, ze musim pridat kapalinu do posilovace rizeni - nevite nahodou jaky typ se tam dava a zda se to meni cele nebo se jen dolejva ?
Re: Tesneni pod hlavou
Zdravím,
čítal som túto diskusiu od začiatku, lebo sa ku mne dostal rover 214 si, s nie prvý krát prepáleným tesnením pod hlavou. Dosť ma zarazilo to "nebrúsenie hlavy" - hlavy už brúsim pár rokov, a na žiadnej nebolo po nejakej tvrdenej vrstve ani pamiatky. Proste obyčajný hliníkový odliatok, bez nejakých úprav povrchu. Konkrétne na tomto kuse bolo viac dôvodov, prečo bolo tesnenie prepálené - okrem iného aj nerovná hlava, otočené piesty,nevhodné hlavové skrutky atď. Ale - nikde som tu nečítal ani zmienku o tom, ako niekto kontroloval presah vložiek nad blok motora. Nie je to ani v manuáli. Pri kontrole som zistil, že vložky sú zarovno s blokom. Po porade zo skúsenejšími sa dali vyrobiť na zákazku medené tesnenia pod vložky valcov - hrúbka 0,15 mm. Do 5 dní od zadania rozmerov som mal všetky 4 podložky doma, a za stálo to len 7 eur. Hlava musela ísť dolu o 0,25 mm, bola naozaj krivá od nie jedného prehriatia a vyžratá od nevhodnej chladiacej zmesi. Nové komplet všetky skrutky, čo držia hlavu, všetky tesnenia, rozvody, vodná pumpa, termostat, dokonca aj chladič, starý bol úplne nanič. Zatiaľ je na aute iba niečo cez 500 km, všetko drží, (ťuk ťuk na drevo, nech to vydrží aspoň 100 000 km). Voda ani olej sa netratia, emulzia na vrchnákoch sa nerobí, motor má oveľa krajší zvuk aj chod. Takže myslím si, že hlavný problém týchto motorov sú utopené vložky, proste keď sú zarovno bloku a hlava sa dotiahne na predpísaný moment, tesnenie sa nemá o čo oprieť a časom jednoducho musí povoliť. Uvidím, keby sa niečo zmenilo, alebo by ani teraz tesnenie nevydržalo, tak sem napíšem.....
čítal som túto diskusiu od začiatku, lebo sa ku mne dostal rover 214 si, s nie prvý krát prepáleným tesnením pod hlavou. Dosť ma zarazilo to "nebrúsenie hlavy" - hlavy už brúsim pár rokov, a na žiadnej nebolo po nejakej tvrdenej vrstve ani pamiatky. Proste obyčajný hliníkový odliatok, bez nejakých úprav povrchu. Konkrétne na tomto kuse bolo viac dôvodov, prečo bolo tesnenie prepálené - okrem iného aj nerovná hlava, otočené piesty,nevhodné hlavové skrutky atď. Ale - nikde som tu nečítal ani zmienku o tom, ako niekto kontroloval presah vložiek nad blok motora. Nie je to ani v manuáli. Pri kontrole som zistil, že vložky sú zarovno s blokom. Po porade zo skúsenejšími sa dali vyrobiť na zákazku medené tesnenia pod vložky valcov - hrúbka 0,15 mm. Do 5 dní od zadania rozmerov som mal všetky 4 podložky doma, a za stálo to len 7 eur. Hlava musela ísť dolu o 0,25 mm, bola naozaj krivá od nie jedného prehriatia a vyžratá od nevhodnej chladiacej zmesi. Nové komplet všetky skrutky, čo držia hlavu, všetky tesnenia, rozvody, vodná pumpa, termostat, dokonca aj chladič, starý bol úplne nanič. Zatiaľ je na aute iba niečo cez 500 km, všetko drží, (ťuk ťuk na drevo, nech to vydrží aspoň 100 000 km). Voda ani olej sa netratia, emulzia na vrchnákoch sa nerobí, motor má oveľa krajší zvuk aj chod. Takže myslím si, že hlavný problém týchto motorov sú utopené vložky, proste keď sú zarovno bloku a hlava sa dotiahne na predpísaný moment, tesnenie sa nemá o čo oprieť a časom jednoducho musí povoliť. Uvidím, keby sa niečo zmenilo, alebo by ani teraz tesnenie nevydržalo, tak sem napíšem.....
-
- Příspěvky: 1106
- Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
- Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz
Re: Tesneni pod hlavou
@baho
Přesah vložek se dělal u škodovek ale ty měly měkké těsnění.Rover má těsnění ocelové a tam se ti nic nezmáčkne.A u rovera se žádné podložky ani nedodávají a nebo o tom nevím.Když koupíš novou vložku tak se montuje bez podložky.
Přesah vložek se dělal u škodovek ale ty měly měkké těsnění.Rover má těsnění ocelové a tam se ti nic nezmáčkne.A u rovera se žádné podložky ani nedodávají a nebo o tom nevím.Když koupíš novou vložku tak se montuje bez podložky.
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L
Re: Tesneni pod hlavou
jestli už nebyla ta hlava přebroušená a proto byla "vyžratá"
Re: Tesneni pod hlavou
Viem že sa tesniace-vymedzovacie podložky nedodávajú, preto píšem, že sa dali vyrobiť na zákazku. Neboj, aj oceľové tesnenie sa potlačí, už som videl aj roztrhnuté.
Hlava už bola raz brúsená, ale to vyžraté bolo proste vyžraté od chladiacej kvapaliny. Keď dáš nevhodnú zmes, dokáže v hliníkovej hlave narobiť aj diery hlbšie ako 1 mm - ak chceš, pošlem ti foto takej hlavy z alfy.....
Hlava už bola raz brúsená, ale to vyžraté bolo proste vyžraté od chladiacej kvapaliny. Keď dáš nevhodnú zmes, dokáže v hliníkovej hlave narobiť aj diery hlbšie ako 1 mm - ak chceš, pošlem ti foto takej hlavy z alfy.....
Re: Tesneni pod hlavou
To samozřejmě vím, a viděl jsem taky pár fridexem sežraných hlav. Proto je možná na originál hlavě ten povrch, co o něm psal pan Beneš. Nevím, jestli přímo nějaký povlak, nebo jen přeleštěný povrch, aby se agresivní kapalina nedostala do hloubky.
-
- Příspěvky: 1106
- Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
- Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz
Re: Tesneni pod hlavou
Jasné je to,že opravená a broušená hlava nevydrží tolik jako ta původní.
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L