Výměna rozvodu

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Výměna rozvodu

Příspěvek od Hombre » stř bře 11, 2009 6:32

Taky si myslím, ževýměna rozvodů u motorů Rover je jedna z jednodušších, není tam ani špatný přístup, ani žádná past, kola jsou dobře značená, takže pokud si někdo troufne a rozvody už někdy viděl, není problém, to samé platí i o výměně těsnění hlavy. Jediný problém je, že někteří opraváři těží z toho, že je Rover považován za neznámou až exotickou značku a vykládají všude bludy o složitosti a náročnosti oprav aby jim pak práce, kterou ještě předraží spadla do klína. Když jsem koupil svoje auto, taky jsem musel měnit těsnění a jelikož se pohybuju v okruhu různých autoopravářů, hned se našel jeden, který to nedávno dělal, tak jsem mu volal, abych se jako zeptal, na co se mám připravit, jestli tam je něco zvláštního a jediné, co jsem do telefonu slyšel bylo:"Jestli jsi to ještě nedělal radši se na to vykašli, dej mi tři tisíce a já ti to udělám, to se musí udělat pořádně". Tak jsem ho s takovýma radama poslal někam, udělal jsem si to sám, v garáži, na žádný problém jsem nenarazil a zjistil jsem, že výměna těsnění a rozvodů na Roverech je jednoduchá. Samozřejmě, že pokud někdo nemá žádné zkušenosti s výměnama rozvodů, neměl by se do toho pouštět, ale pokud je má, nezáleží na tom, jestli to dělá v servise na kachličkách, v garáži na betoně nebo na zahradě v trávě, i když připouštím, že ta poslední možnost je velmi nepraktická a nepohodlná.
Takže pokud někdo chcete s něčím poradit, klidně se ptejte, rád vám pomohu. :wink:
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

mich
Příspěvky: 30
Registrován: čtv led 31, 2008 16:14

Re: Výměna rozvodu

Příspěvek od mich » stř bře 11, 2009 13:56

Jj přesně tak. Já sem sice nechodím moc často ale taky rád pomůžu. A doporučuji si pořídit program vivid workshop a autodata tam je i návod na rozvody krok po kroku vhodné pro začátečníky i pokročilé. Je načase udělat z rovera jednoduché auto taky tak bylo vyrobeno. Čím víc informací tím jednodušší je práce.
Rover 220SDi 77kw r.v. 1997. Jezdím Jezdím!!!!!! Parádní svezení do 130!!!!!!

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 1309
Registrován: sob říj 04, 2008 9:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna rozvodu

Příspěvek od seba » čtv bře 12, 2009 10:20

mich píše:Problém tohoto fóra je jeho mínění že se rover opravuje jen v servise. Přitom je to auto jako každé jiné. Proč by rozvody na Opeláckém fóru na tigře 1,6 16V udělat v domácích podmínkách šli a na 214si nešli. Je to nějaký speciální motor "není". Dělal jsem rozvody na hodně autech a když je plán z wokshopu nebo s autodat tak na tom nic není. Je to pár kladek a když to člověk neodflákne tak je to udělané stejně jako v servisu. Na těchto stránkách se někomu něco po... a místo rad čím to bude si z něj děláte srandu a že vy by jste to dali do servisu. Proč tady spíš nedáte výstrahy jak to nedělat a na co si dát pozor. Rover 200 z roku 1996 dneska nestojí zase tolik tak proč s ním jednat jak s luxusním autem a draze ho servisovat.
Naprostá pravda. :idea: Do servisu jen na diagnostiku, víc ani ťuk.A taky jedna univerzální odpověď co tu je:Napiš welince do UNipartu:-D:-D:-D:-DTo je taky něco když tam ty díly stojej jeden píst 14000kč:-D:-D


Normal polohu rozvodaku označit lakem na nehty vuči kladkám.přenyst znacky na novej rozvodak a dat proti znackam na kladkach a nemuze se nic zkazit.
Miluji Rover Club. T16 turbo power.

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Výměna rozvodu

Příspěvek od Hombre » čtv bře 12, 2009 10:48

Proč rovna lakem na nehty? :D :D nemůže být třeba fix nebo mastná křída? Někdo tu radil i podélně rozříznout starý rozvoďák napůl a pak k té půlce tam přidat nový :roll: , způsobů je zpousta, včetně počítání zubů od jednoho kola k druhému, ale asi nejspolehlivější je nastavit všechny kola na značky a nasadit řemen. Chyba je vyloučená, o zub se nemůžeš splést, to by některá značka musela být o centimetr mimo a to snad vidí i slepej a vyloučí se možnost, že řemen nasadíš stejně blbě jak byl ten starej - pokud třeba přeskočil o zub a nebo se někdo předtím netrefil a pak se mu zdálo, že felicie jede líp jak rover:wink:
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 1309
Registrován: sob říj 04, 2008 9:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna rozvodu

Příspěvek od seba » čtv bře 12, 2009 10:57

Lak se nesmyje je to tutovka:-DJinak já řemen zatim jen dundal takže nevim:-DDole rozvodove kolečko má značku a na olejove pumpe je protiznacka či co???Ja zadnou nevidel myslim.
Miluji Rover Club. T16 turbo power.

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Výměna rozvodu

Příspěvek od Hombre » čtv bře 12, 2009 11:50

Dole je značka na řemenici a na plastovém krytu - ty musí být proti sobě, po sundání řemenice jsou dvě tečky na ozubeném kole a výstupek na bloku - ten musí být mezi těma tečkama. Mrkni se na video, odkaz je na první stránce tohoto tématu.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 1309
Registrován: sob říj 04, 2008 9:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna rozvodu

Příspěvek od seba » čtv bře 12, 2009 12:09

Jo dík, asi jsem zapoměl dodat že mam DOHC.. z 620Ti...Ale nějak to udělam až na to přijde:)
Miluji Rover Club. T16 turbo power.

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Výměna rozvodu

Příspěvek od Hombre » čtv bře 12, 2009 12:12

No vidíš, to jsem ve fóru o dvoustovkách nečekal :D , ale značky jsou tam vždycky, kdyžtak prostuduj RAVE, tam to bude nakreslené.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 1309
Registrován: sob říj 04, 2008 9:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna rozvodu

Příspěvek od seba » čtv bře 12, 2009 13:05

No tak oni se do těch vašich mašinek taky dávaly ne?Jinak RAWE sem prostudoval o vačkách tam něco je ale o rozvodovym kole asi nic.Možná že to zajištuje ten pin.No nebudu se tim tet zabývat:)
Miluji Rover Club. T16 turbo power.

Uživatelský avatar
Ptech
Příspěvky: 95
Registrován: pát pro 26, 2008 22:32
Bydliště: United Kingdom
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna rozvodu

Příspěvek od Ptech » pon bře 23, 2009 11:12

Par doplneni k tem rozvodum, kdyz uz se do nich poustite sami:
(spousta z vas, ci asi vsichni, mate pristup k autodatum, ci nejakemu vyobrazeni jak jsou rysky atd, tak tim se zaobirat nebudu)

kdyz si natocite motor na rysky (1. valec v HU) cili z pohledu na rozvody bude na pravem (vyfukovem) kole carka EXHAUST proti levemu kolu INLET, vemte si, kdo nemate pripravek, nejakej kousek gumy a nozikem z nej vyrezte neco co se bude dat vsunout mezi kola aby se pak nepootocily (nejakej obrazek jak ten pripravek vypada tady snad nekde mate.
zkontrolujte spodni tecky na klikovem ozubi, povolte napinak a v klidu sundejte remen. Tot o obavach s ryskama nahore.

S vymenou vodni pumpy je to tak, ze starej rozvodak nemel takove napnuti jako novej, po dani noveho ze zvetsi radialni sila na lozisko pumpy a ta jde do pr**** pryc :lol: , tak asi doporucuju vymenit

Dalsi chyba ktera se dela, je sila napnuti remene. Nesmi byt moc napnuty (kdo ma typ s automatickym napinakem, vyhrava bonus), jinak zacnou zpivat vacky, ktere jsou jen v hliniku a delato fakt takovy divny zvuky.

Posledni, sroub (matka) na napinaku je dotazena na nejakej moment (viz Autodata), kdo to bude rvat na krev, docili toho ze napraskne sroub(zavit) a jednoho dne se to utrhne. Nemejte strach ze kdyz to neni na krev, ze se to povoli. Kdo ma strach, muze si tam kapnout barvu a dotahnout to (original pripravek se jmenuje Nutlock).

At se dari.... :)

Uživatelský avatar
Kamart
Příspěvky: 246
Registrován: pát led 18, 2008 15:03
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna rozvodu

Příspěvek od Kamart » pon bře 23, 2009 15:40

Ptech píše:Par doplneni k tem rozvodum, kdyz uz se do nich poustite sami:
(spousta z vas, ci asi vsichni, mate pristup k autodatum, ci nejakemu vyobrazeni jak jsou rysky atd, tak tim se zaobirat nebudu)

kdyz si natocite motor na rysky (1. valec v HU) cili z pohledu na rozvody bude na pravem (vyfukovem) kole carka EXHAUST proti levemu kolu INLET, vemte si, kdo nemate pripravek, nejakej kousek gumy a nozikem z nej vyrezte neco co se bude dat vsunout mezi kola aby se pak nepootocily (nejakej obrazek jak ten pripravek vypada tady snad nekde mate.
zkontrolujte spodni tecky na klikovem ozubi, povolte napinak a v klidu sundejte remen. Tot o obavach s ryskama nahore.

S vymenou vodni pumpy je to tak, ze starej rozvodak nemel takove napnuti jako novej, po dani noveho ze zvetsi radialni sila na lozisko pumpy a ta jde do pr**** pryc :lol: , tak asi doporucuju vymenit

Dalsi chyba ktera se dela, je sila napnuti remene. Nesmi byt moc napnuty (kdo ma typ s automatickym napinakem, vyhrava bonus), jinak zacnou zpivat vacky, ktere jsou jen v hliniku a delato fakt takovy divny zvuky.

Posledni, sroub (matka) na napinaku je dotazena na nejakej moment (viz Autodata), kdo to bude rvat na krev, docili toho ze napraskne sroub(zavit) a jednoho dne se to utrhne. Nemejte strach ze kdyz to neni na krev, ze se to povoli. Kdo ma strach, muze si tam kapnout barvu a dotahnout to (original pripravek se jmenuje Nutlock).

At se dari.... :)
Jen dodám, že ten přípravek na zajištění kol se dá koupit na ebay a výjde na necelých 150Kč :wink:
Rover 25 2.0 iDt 74kW 2003

rejacz
Příspěvky: 67
Registrován: úte led 20, 2009 13:26
Bydliště: Praha

Re: Výměna rozvodu

Příspěvek od rejacz » pon bře 23, 2009 21:13

Pěkně popsané, jsem zvědavý jak si s tím servis poradí, ve středu bych měl dostat autí zpátky s novými rozvody, sice je to sranda je dělat ve 40tkm, ale spíš tam asi hraje roli to stáří.

Ještě mě napadá jedna věc, která možná patří do jiného vlákna. Jak se řeší výměna těsnění pod hlavou - to je záležitost "kilometrová", tj. stává se to např. kolem těch 100 tis. km, nebo na to může mít vliv i stáří? Předpokládám, že když má auto najeto 40tis. km, ale je mu dvanáct let, tak by to těsnění ještě mělo zvládat, nebo se pletu?

mich
Příspěvky: 30
Registrován: čtv led 31, 2008 16:14

Re: Výměna rozvodu

Příspěvek od mich » pon bře 23, 2009 22:17

Těsnění nemá žádný výměnný interval předepsaný výrobcem. Pokud je v pořádku nemusí se měnit. Zítra připíšu pro 214 si všechny výměnné intervaly t Tec Docu. Mám to v práci tak to není problém.
Rover 220SDi 77kw r.v. 1997. Jezdím Jezdím!!!!!! Parádní svezení do 130!!!!!!

rejacz
Příspěvky: 67
Registrován: úte led 20, 2009 13:26
Bydliště: Praha

Re: Výměna rozvodu

Příspěvek od rejacz » pon bře 23, 2009 22:22

Oki, spis jde o to, ze kdyz uz budou dole rozvody, jestli to neudelat komplet. Pokud by tesneni melo odejit napr. za 40-50tis. km, tak zase musi rozvody dolu a je to dvoji prace. Asi to necham a uvidime :-)
mich píše:Těsnění nemá žádný výměnný interval předepsaný výrobcem. Pokud je v pořádku nemusí se měnit.

mich
Příspěvky: 30
Registrován: čtv led 31, 2008 16:14

Re: Výměna rozvodu

Příspěvek od mich » úte bře 24, 2009 12:25

Rover 214Si 76Kw informace z TecDoc

Množství náplní a specifikace
Motorový olej s filtrem - 4,50 Litr
Specifikace motorového oleje - ACEA A2

Mechanická převodovka
Převodovka R 65 1,80 Litr
Převodovka PG1 2,00 Litr

Specifikace oleje mechanické převodovky
Převodovka R 65 SAE 75 W 80
Převodovka PG1 > Originální olej

Posilovač řízení - 0,30 Litr
Specifikace oleje posilovače řízení - Dexron II D
Chladicí kapalina - 5,50 Litr
Brzdová kapalina při výměně - 1,20 Litr
Specifikace brzdové kapaliny - DOT 4
Chladivo klimatizace - 615 - 665 Gram
Specifikace chladiva - R 134a
Olej klimatizace - 135 cm³
Specifikace chladicího oleje - PAG 46

Intervaly výměn
Interval výměny ozubeného řemene motorového rozvodu - každých 100.000 km
Testovací režim ozubeného řemene motorového rozvodu - výrobcem nepředepsáno
Interval výměny vzduchový filtr - každých 60.000 km
Interval výměny palivového filtru - každých 80.000 km
Interval výměny zapalovací svíčky - každé 40.000 km / 2 roky
Interval výměny brzdové kapaliny - každé 2 roky
Interval výměny chladicí kapaliny motoru - poprvé po 60.000 km, pak každých 40.000 km
Interval výměny motorového oleje a filtru - každých 20.000 km / jednou ročně
Interval výměny filtru vnitřního prostoru - každých 20.000 km / jednou ročně
interval výměny brzdové kapaliny - Každé 2 roky

Jinak doporučuji vyměnit i olej v servu (zkuste si čichnout jak je spálenej) hydraulické oleje mají běžně výměnu po dvou letech.
Rover 220SDi 77kw r.v. 1997. Jezdím Jezdím!!!!!! Parádní svezení do 130!!!!!!

Odpovědět