
chiptuning
chiptuning
poslední dobou čímdál víc uvažuji nad načipováním moji 76kw 200vky.pokud už to někdo máte udělaný prosím napište mi sem svůj názor.není to drahý a přitom nárust o 11 koní.http://maxpower.cz/index.php?chiptuning ... bilka-o/49 

-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Nemyslel benzín, ale diesel, 220Sdi má kolem 76 kW. Já osobně bych svoji 214Si nečipoval protože ty výhody bych plně pocítil až v otáčkách a v těch moc často nejezdím. Jezdím dost a na předjíždění mi to stačí, dám tam trojec a plnej a auto je celkem živý a když nemám moc místa tak prostě nepředjíždím. O čipu bych uvažoval jedině kdybych měl diesel, tam to poznat je.dipp píše:no hele ale 76kw je 214si a tam je chiptunning jen na 216ctku
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Nevím, podle mě přečipování tomu dieselovýmu agregátu nějak vážně neuškodí, pokud ti teda nějakej amatér při to tunění neodpálí kompjůtr nebo ti tam místo SW nahraje nějakej Tetris a neshrábne prachy za nic. To že to jsou vyhozený penízky je už jiná věc. Na druhou stranu pokud by to znamenalo úsporu nafty tak se to teoreticky může vrátit.
To je právě věčná debata, ublíží nebo neublíži.
Jalo logicky je nějakej důvos proč má ten motor 77Kw. Kdyby ho automobilka prodávala jako 90 Kw měla by zaručeně větší prodejnost. Takže proč ho tak neprodávala ? Je to určitě o životnosti, čipnutí zvíší u nafty hlavně plnící tlak vzduchu. Takže bude trpět turbo. Spotřeba zůstane uplně stejná. Ale v případě plynu na podlaze to bude žrát víc než před tím, a samozřejmě to bude mít větší výkon.
U benzínu bez turba je pak čipování uplně nanic. protože tam není nic, čím by šel výkon jednoduše zvednout. Takže ani nevím čím to dělaj. Asi předstih, a více paliva. jen ve vysokejch otáčkách...
Jalo logicky je nějakej důvos proč má ten motor 77Kw. Kdyby ho automobilka prodávala jako 90 Kw měla by zaručeně větší prodejnost. Takže proč ho tak neprodávala ? Je to určitě o životnosti, čipnutí zvíší u nafty hlavně plnící tlak vzduchu. Takže bude trpět turbo. Spotřeba zůstane uplně stejná. Ale v případě plynu na podlaze to bude žrát víc než před tím, a samozřejmě to bude mít větší výkon.
U benzínu bez turba je pak čipování uplně nanic. protože tam není nic, čím by šel výkon jednoduše zvednout. Takže ani nevím čím to dělaj. Asi předstih, a více paliva. jen ve vysokejch otáčkách...
já teda nesouhlasím!
Výkon dieselového motoru je už ve výrobní továrně přiškrcen na nižsí výkon! Proto se chipováním motoru nijak neublíží, např u roveru 75, kde CDT má 85kw a CDTI 110Kw je to ten sám motor akorát CDTI je prostě o něco výkonější, proč? prostě chtěli mít dva různé výkony v zastoupení dieselových motorů.... Že se nesníží spotřeba? kdo to řek, ať si jednu pleskne!!! Spotřeba se sníží a to třeba z důvodu - větší výkon v nižších otáčkách! tzn. že motor jezdí v nižších otačkách stejně jako před tím ve vyšších! Tohle má na starosti turbodmychadlo... Že se více turbo kazí? proč by mělo? stačí po každé jízdě nechat turbodmychadlo pár vteřin zchládnout tím že necháte nastartovný motor! což se má dělat i bez chipu, ale moc lidí to nedělá a tím turbu hodně škodí!
Myslím že si to stejně převrátíte podle toho jak se to hodí vám, takže tahle snaha o vysvětlení že chiptuning nikomu a ničemu neuškodí byla marná!
to nevadí
Výkon dieselového motoru je už ve výrobní továrně přiškrcen na nižsí výkon! Proto se chipováním motoru nijak neublíží, např u roveru 75, kde CDT má 85kw a CDTI 110Kw je to ten sám motor akorát CDTI je prostě o něco výkonější, proč? prostě chtěli mít dva různé výkony v zastoupení dieselových motorů.... Že se nesníží spotřeba? kdo to řek, ať si jednu pleskne!!! Spotřeba se sníží a to třeba z důvodu - větší výkon v nižších otáčkách! tzn. že motor jezdí v nižších otačkách stejně jako před tím ve vyšších! Tohle má na starosti turbodmychadlo... Že se více turbo kazí? proč by mělo? stačí po každé jízdě nechat turbodmychadlo pár vteřin zchládnout tím že necháte nastartovný motor! což se má dělat i bez chipu, ale moc lidí to nedělá a tím turbu hodně škodí!
Myslím že si to stejně převrátíte podle toho jak se to hodí vám, takže tahle snaha o vysvětlení že chiptuning nikomu a ničemu neuškodí byla marná!
to nevadí

ROVER 75 2.0 CDT Limousine
No budeš se divit, ale souhlasím s tebou. 
Jenže jen v přápade Roveru 75. Ten má opravdu přiškrcenej motor od Baworáku, at už byli důvody jakékoli.
Ale v případě Roveru 200 - 400 bych se čipu bál. To je motor Rover, a pokud vím nikdy neměl přes těch 77Kw.
Spotřeba: Zase částečně souhlasím. Například 1,6ka může mít menší spotřebu než 1,4ka. Pokud s nima jezdí stejnej člověk. Protože na tu 1,4ku musí víc šlapat. Například ševrolet matiz 0,8 kterej má kamarád mu žere dobrejch 8 /100 protože jinak než plyn na podlaze nejezdí.
Ale abych to uplně nepřechválil. Jestli zvýším tlak v turbu a dostanu do válce víc vzduchu, nejsem si jistej jak moc to stačí na zvednutí výkonu. Asi částečně jo, do nějaké meze. Jenže pak už to výkon nepřidá, ba naopak. A logicky mi vyjde že pokud chci výkon ještě zvednout, musím přidat ke vzduchu i palivo. To můžu zase dělat až do té doby než toho tam bude tolik, že se to bude zapalovat předčasně a samo. U benzínu tu předčasnost mohu oddálit kvalitnějším palivem například 100 oktan. U nafty netuším. No a další zvyšování už je mimo mé znalosti.
Takže dle mého ta spotřeba závisí na způsobu čipování. Jestli se zvedne jen tlak vzduchu ve válci, teoreticky tam pude pořád stejně paliva, a nějakej výkon navíc dostanu.
Druhá možnost, zvedne se tlak vzduchu, jednotka to sama pozná a zvedne množství nafty.
Třetí možnost, čipováním se zvedne množství vzduchu, i množství paliva. Což by byl asi největčí nárůst výkonu.
Čtvrtá možnost
kecám tu blbiny
Jinak platí to co říkáš. Jestliže mám při stejnejch otáčkách větčí výkon, nemusím na to tolik šlapat, a spotřeba se sníží. Ale otázka je jestli ten zvýšenej výkon nenastal v důsledku více paliva.

Jenže jen v přápade Roveru 75. Ten má opravdu přiškrcenej motor od Baworáku, at už byli důvody jakékoli.
Ale v případě Roveru 200 - 400 bych se čipu bál. To je motor Rover, a pokud vím nikdy neměl přes těch 77Kw.
Spotřeba: Zase částečně souhlasím. Například 1,6ka může mít menší spotřebu než 1,4ka. Pokud s nima jezdí stejnej člověk. Protože na tu 1,4ku musí víc šlapat. Například ševrolet matiz 0,8 kterej má kamarád mu žere dobrejch 8 /100 protože jinak než plyn na podlaze nejezdí.
Ale abych to uplně nepřechválil. Jestli zvýším tlak v turbu a dostanu do válce víc vzduchu, nejsem si jistej jak moc to stačí na zvednutí výkonu. Asi částečně jo, do nějaké meze. Jenže pak už to výkon nepřidá, ba naopak. A logicky mi vyjde že pokud chci výkon ještě zvednout, musím přidat ke vzduchu i palivo. To můžu zase dělat až do té doby než toho tam bude tolik, že se to bude zapalovat předčasně a samo. U benzínu tu předčasnost mohu oddálit kvalitnějším palivem například 100 oktan. U nafty netuším. No a další zvyšování už je mimo mé znalosti.
Takže dle mého ta spotřeba závisí na způsobu čipování. Jestli se zvedne jen tlak vzduchu ve válci, teoreticky tam pude pořád stejně paliva, a nějakej výkon navíc dostanu.
Druhá možnost, zvedne se tlak vzduchu, jednotka to sama pozná a zvedne množství nafty.
Třetí možnost, čipováním se zvedne množství vzduchu, i množství paliva. Což by byl asi největčí nárůst výkonu.
Čtvrtá možnost

Jinak platí to co říkáš. Jestliže mám při stejnejch otáčkách větčí výkon, nemusím na to tolik šlapat, a spotřeba se sníží. Ale otázka je jestli ten zvýšenej výkon nenastal v důsledku více paliva.
