topeni a fukary

Uživatelský avatar
mara00
Příspěvky: 562
Registrován: čtv srp 20, 2009 18:41
Bydliště: Svitavy

topeni a fukary

Příspěvek od mara00 » pon zář 21, 2009 13:16

zdravicko pratele,mam takovy problem...kdyz zapnu topeni do polohy jen foukani na skla tak mi jde na predni sklo teply vzduch ale z fukaru prednich jako normalne jak jsou treba na strednim panelu jde studeny----je to normalni??myslim ze ne?popripade kde muze byt problem....dekuji
-peace and love-

mackoco
Příspěvky: 298
Registrován: úte pro 02, 2008 11:35
Bydliště: bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: topeni a fukary

Příspěvek od mackoco » pon zář 21, 2009 15:22

Mas pod tymi otocnymi gombikami ako na ventilator a leplotu este posuvne pačky na cirkulaciu vzduchu, ktorou si regulujes vnutorny a vonkajsi obeh keby si nevedel. No a vedla nej nalavo mas dalsiu packu a tou si regulujes cerstvy vzduch do prednych furakov na palubovke, takze daj si ju do polohy napravo, myslim ze tam je gulicka a predne fukare sa ti vypnu.
Ak ti toto nejde tak rozobrat a treba opravit...
Rover 214Si 16V 1996, hrdzoblato

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: topeni a fukary

Příspěvek od Tommi_82 » pon zář 21, 2009 18:35

jojo jak píše mackoco. Je to normální, máš to akorát blbě nastavený.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
mara00
Příspěvky: 562
Registrován: čtv srp 20, 2009 18:41
Bydliště: Svitavy

Re: topeni a fukary

Příspěvek od mara00 » stř zář 23, 2009 7:38

dekuji za radu jiz je to ok....to je tim ze nectu manual...:)dikec chlapi...
-peace and love-

eltazar
Příspěvky: 92
Registrován: pát čer 13, 2008 12:17
Bydliště: okr. Příbram

Re: topeni a fukary

Příspěvek od eltazar » stř zář 23, 2009 12:46

přidám se - mě to totiž u 416 dělá to samé (tam je ona "páčka" přímo mezi středními venťáky). ať si jí dám do jaké polohy chci, ze středních panelů fouká studeňák pořád...
75 2.0 CDT

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: topeni a fukary

Příspěvek od Tommi_82 » stř zář 23, 2009 13:02

Tak holt rozdělat palubovku a spravit klapku.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: topeni a fukary

Příspěvek od F.i.s.h.men » stř zář 23, 2009 13:11

Panove ja jsem celou jednu zimu a jeste pul te druhe jezdil se zamlzenyma oknama, protoze sem mel porad vnitrni okruh. To pro me byl svetovej napad prepnout to na cestvy vzduch z venku. Hold mlady ucho. jeste se mam co ucit :D
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: topeni a fukary

Příspěvek od Tommi_82 » stř zář 23, 2009 13:14

:D :D :D Nejsi jedinej, takových expertů jsem zažil dost.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

eltazar
Příspěvky: 92
Registrován: pát čer 13, 2008 12:17
Bydliště: okr. Příbram

Re: topeni a fukary

Příspěvek od eltazar » stř zář 23, 2009 14:48

Tommi_82 píše:Tak holt rozdělat palubovku a spravit klapku.
asi jsem zapomněl dodat, že to dělá pouze při poloze "odmlžování". pokud dám polohu "nohy-xicht", fouká krásně teplej. takže tou klapkou to asi nebude, spíš asi někde přímo v nastavení polohy ventilátoru, což?
75 2.0 CDT

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: topeni a fukary

Příspěvek od Tommi_82 » stř zář 23, 2009 14:55

Ovšem to docela mění situaci. V poloze odmlžování se hrne do auta maximum vzduchu z venku, takže je jasný že když je venku zima tak je hold krapet studenej. :D
Akorát nevím jestli se bavíme o tom samým, pro mě je odmlžování poloha většinou zvaná MAX. DEF., prostě ventilátory na maximum. Nevím jestli ty nemluvíš o poloze kdy to fouká na čelní sklo a to by pak měla klapka podle mě středový průduchy uzavřít.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

eltazar
Příspěvky: 92
Registrován: pát čer 13, 2008 12:17
Bydliště: okr. Příbram

Re: topeni a fukary

Příspěvek od eltazar » stř zář 23, 2009 15:03

Tommi_82 píše:Ovšem to docela mění situaci. V poloze odmlžování se hrne do auta maximum vzduchu z venku, takže je jasný že když je venku zima tak je hold krapet studenej. :D
Akorát nevím jestli se bavíme o tom samým, pro mě je odmlžování poloha většinou zvaná MAX. DEF., prostě ventilátory na maximum. Nevím jestli ty nemluvíš o poloze kdy to fouká na čelní sklo a to by pak měla klapka podle mě středový průduchy uzavřít.
huh, asi teď máme oba trochu zmatek :D

jde o rozdíl při odmlžování (poloha ventilátoru vpravo - obrázek okna a nohy, příp. jen okno), kdy za jakýchkoliv podmínek (klapka, ohřátej motor) prostě ze středových panelů fouká studený vzduch, kdežto z krajních krásně teplej.

oproti jakékoliv jiné poloze (xicht, nohy, kombinace) kdy fouká teplej ze všech otvorů stejně. zde opět vstupuje do hry středová klapka - vyzkouším teď, až pojedu domů z práce, jak se chová při této poloze a přepínání na studenej/teplej vzduch.

/edit - tak jsem to zkoušel včera odpo i dneska ráno a výsledek je takový, že poloha středového přepínače nemá žádný vliv na teplotu vzduchu foukaného ven :) rozdíl se děje pouze v případech popsaných výše.
75 2.0 CDT

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: topeni a fukary

Příspěvek od AnderN » čtv zář 24, 2009 10:52

Funguje ti to normalne. Kdyz chces teplym vzduchem ofukovat okna, tak z tech stredovych vydechu na palubni desce jde proste studeny. Reseni -- uzavrit stredove vydechy na palubce. Az prepnes foukani na cestujici misto na okna, tak si je zase otevri.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

eltazar
Příspěvky: 92
Registrován: pát čer 13, 2008 12:17
Bydliště: okr. Příbram

Re: topeni a fukary

Příspěvek od eltazar » čtv zář 24, 2009 15:27

AnderN píše:Funguje ti to normalne. Kdyz chces teplym vzduchem ofukovat okna, tak z tech stredovych vydechu na palubni desce jde proste studeny. Reseni -- uzavrit stredove vydechy na palubce. Az prepnes foukani na cestujici misto na okna, tak si je zase otevri.
no lol, tak z toho jsem trochu zmaten (věřím, ale nejde mi to do hlavy). jaký to má význam? to foukání studeňáku ze středu na okna, když chci odmlžit?
75 2.0 CDT

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: topeni a fukary

Příspěvek od AnderN » pát zář 25, 2009 12:24

Z prostrednich vydechu to na okna snad nefouka ... nebo mas nejaky "tuning" palubni desky?
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: topeni a fukary

Příspěvek od Tommi_82 » pát zář 25, 2009 12:26

Fouká Ondro, ale jen na to zadní. :D
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Odpovědět