
olej v převodovce
olej v převodovce
ahoj, chci vyměnit olej v převodovce, přetěsnit ten spodni šroub (vypustní), ale nejsem si jist kama se to tam lije
Je to otvor zakrytovany plasotvym víčkem zhruba dole vzadu za vzduchovym filtrem? moc diky za odpoved

Re: olej v převodovce
no tak jo, bylo to to víčko...jinak hučeni převodovky se tim teda moc neodstranilo, zlepšeni je asi tak o chlup, čekal sem víc:-(
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: pon zář 17, 2007 9:47
- Bydliště: Prostějov
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: pon zář 17, 2007 9:47
- Bydliště: Prostějov
Tak jsem po dlouhém bádání zjistil, že moje 214Si má převodovku R65 (od Peugeotu), a tam patří uplně jiný olej než do převodovky G1. Jedná so o oleje se specifikací 75w/80w, konkrétně dle výrobce:
- ESSO Gear oil BV 75w/80w
- MOBIL Mobilube 1 SHC
- SHELL SF5288 75w/80w
- UNIPART Gear oil BV 75w/80w
Vše jsem vyčetl z RAVE manuálů. Je tam zmínka i o tom, že se má měnit těsnění šroubu. Tak se chci zeptat jestli jste ho měnili a jaký to těsnění má být. A jinak se to lije otvorem kontrolního šroubu?Já nejdřív myslel že se to lije do otvoru pod tím plastovým krytem na převodovce,ale to je dle manuálu odvětvrávací otvor a jak jsem to pochopil,tak se to doplňuje právě tím otvorem pro kontrolní šroub.
- ESSO Gear oil BV 75w/80w
- MOBIL Mobilube 1 SHC
- SHELL SF5288 75w/80w
- UNIPART Gear oil BV 75w/80w
Vše jsem vyčetl z RAVE manuálů. Je tam zmínka i o tom, že se má měnit těsnění šroubu. Tak se chci zeptat jestli jste ho měnili a jaký to těsnění má být. A jinak se to lije otvorem kontrolního šroubu?Já nejdřív myslel že se to lije do otvoru pod tím plastovým krytem na převodovce,ale to je dle manuálu odvětvrávací otvor a jak jsem to pochopil,tak se to doplňuje právě tím otvorem pro kontrolní šroub.
Rover 214Si (76kW)
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: stř zář 26, 2007 0:37
- Bydliště: IRSKO
olej
leje sa podla manualu kontrolnym srobom ale stratite pri tom nervy najjednoduksie ne to cez vrchny odvetravaci krit pod vzduchovym filtrom nic sa tym nepokazi co sa tyka oleja 75/80 a tesnenie pod vypustny srob je mozne zohnat v akejkolvek autotechne je to v podstate medena podlozka a co sa tyka toho silikonu tak take ponizenie pre tak pekne auto by som nezniesol silikon sa moze pouzit tak akurat na nejaku zhnitu skodovicu a nie na ROVER
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: olej
Myslím, že tím silikonem spíš mysleli těsnící pryž na motory. Je to sice prasárna, ale svůj účel to splní, ale to bych tam dával, až když by byl strhlej závit. Ty těsnící kroužky snad nejsou problém sehnat. To ten olej byl horší oříšek...best rover píše:leje sa podla manualu kontrolnym srobom ale stratite pri tom nervy najjednoduksie ne to cez vrchny odvetravaci krit pod vzduchovym filtrom nic sa tym nepokazi co sa tyka oleja 75/80 a tesnenie pod vypustny srob je mozne zohnat v akejkolvek autotechne je to v podstate medena podlozka a co sa tyka toho silikonu tak take ponizenie pre tak pekne auto by som nezniesol silikon sa moze pouzit tak akurat na nejaku zhnitu skodovicu a nie na ROVER
2x Rover 620ti
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: pon zář 17, 2007 9:47
- Bydliště: Prostějov
Já to poznal tak, že jsem si vytiskl ze servisních manuálu oba návody (obou typů) na výměnu oleje v převodovce, a podle obrázku jsem poznal že ta Peugeotácká vypadá trochu jinak než ta druhá.A ty druhý(ted nevím jestli origoš rover)se dávaly co vím do dieselů a 1,8ček(ale u toho si nejsem jistý)Jarda píše:Mozna blba otazka,ale jak zjistim jakej typ prevodovky mam na sve 214Si 97?Jen vim ze nema sinchron na zpatecce.
Rover 214Si (76kW)