Brzdové kotouče

Ondra_cz
Příspěvky: 14
Registrován: sob led 05, 2008 12:04
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Brzdové kotouče

Příspěvek od Ondra_cz » pon úno 25, 2008 14:48

Někde jsem četl že řada 200 je náchylná na kroucení kotoučů, zrovna se chystám na jejich výměnu na svém Roveru 200 1.4 16v kabrio - (jsou jednoduché nevětrané). Mám je tam dva roky a už jsem je jednou dával na stáčení, ale kopání do volantu se zase objevilo. Stylem jízdy to asi nebude, nijak je nešetřím, ale razantně nebo dlouze taky nebrzdím...Můžete mi někdo doporučit výrobce kotoučů u kterého se mi tohle nestane? Díky za odpovědi.

Uživatelský avatar
tobias
Příspěvky: 1163
Registrován: úte říj 16, 2007 18:38
Bydliště: PRAHA

Příspěvek od tobias » pon úno 25, 2008 14:53

Zdravim, tohle by mě docela zajímalo. Poslední dobou mě moje 620ka začíná docela mlátit a vůbec sem netušil, že kotouče jdou nějak srovnat. Kde a jak se to dělá a kolik tak za to chtěj? Jestli nevyjde levněji kopit nový :) Díkes
prodany Rover 620ti :(
Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den

Ondra_cz
Příspěvky: 14
Registrován: sob led 05, 2008 12:04
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondra_cz » pon úno 25, 2008 15:00

No zvládne to šikovnej strojař na soustruhu, za hodinu nemá co dělat =) vetšinou se bere pár desetin, ale klidně to můžou být i 2mm, záleží na stavu kotouče a hlavně dosavadní tloušťce, jestli to má ještě smysl. Zkusil bych menší dílny zpracovávající železo nebo soukromníky.

Mě to stálo 300..

Uživatelský avatar
tobias
Příspěvky: 1163
Registrován: úte říj 16, 2007 18:38
Bydliště: PRAHA

Příspěvek od tobias » pon úno 25, 2008 15:07

Tak to je super...mam prave kotouce v docela dobrym stavu, ale pri prudsim brzdeni to trochu poskakuje a tohle vypada jako dobry reseni :) Diky a hodne zdaru s dalsim hledanim.
prodany Rover 620ti :(
Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2271
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Brakes

Příspěvek od Austin » pon úno 25, 2008 20:54

Pokusím se odpovědět obecně a stručně:

- když jsou kotouče moc levné, samosebou to nebude
- levné kotouče mohou být z příliš měkkého materiálu - brzké opotřebení
- příliš tvrdé (často levné) brzdové desky brzy odrovnají kotouče
- opotřebovávat se mají desky víc a kotouče míň
- nekupovat "závodní desky" , potřebují pro správnou funkci zahřát (500C)
- stáhnout kotouče jednou jde, ale :!: bacha na limity, na tenkých
plátečcích nezabrzdíte a brzy se ohnou ještě víc
- neostýchejte se navštívit odborné prodejny (v Brně třeba Ferodo u Zvonařky)
A v neposlední řadě např. Austin Rover servis Brno je mj. Brzdové centrum ATE tj. byli školeni (neměli by si vymýšlet).
Mně řekli, že mi pískají brzdy kvůli levným destičkám a že na jaře mám vyměnit oboje. No a co je důležitějšího než brzdy a olej, že.

R4ms3S
Příspěvky: 1496
Registrován: úte úno 05, 2008 18:12
Bydliště: Brno / Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od R4ms3S » pon úno 25, 2008 23:33

Taky mi začli teď u mého Rovera pískat. Sem tam to prostě sepne a pak zase přestane atd.
Tak jsem to šoupnul kamarádovi do servisu a divil se že tím dokážu brzdit.
Říkal jsem si že brzdí nějak málo ale newadilo mi to :wink:

No tak mi je vymění a ve středu ho mám tady i s výfukem :lol:
Každopádně nepodcenit, nekupovat žádné levné šmejdy, na delší trase potom měknou a je to jako kdyby tam nebyly vím co mluvím u své felicie jsem to měl také :wink:
Obrázek
CTR EP3 - http://www.r4ms3s.cz/ctr/" onclick="window.open(this.href);return false; - track car
MG ZR 160 - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=462" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
Rover 214Si - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=104" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno

Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 421
Registrován: pon zář 17, 2007 15:39
Bydliště: Libřice

Příspěvek od Jarda » úte úno 26, 2008 19:45

Já mám kotouče i desky Ferodo Premier a brzdí bez problému,nijak nevadnou a po 30000 co mám na nich za rok najeto nejsou nijak zkroucené,ale jezdim většinou tak,abych nemusel brzdit na krev.
Rover 214Si 12/97, Rover 75 Tourer Contemporary SE 12/04

Jirka2
Příspěvky: 45
Registrován: pát lis 02, 2007 10:50

Příspěvek od Jirka2 » stř úno 27, 2008 9:03

Jarda píše:Já mám kotouče i desky Ferodo Premier a brzdí bez problému,nijak nevadnou a po 30000 co mám na nich za rok najeto nejsou nijak zkroucené,ale jezdim většinou tak,abych nemusel brzdit na krev.
Ahoj taky mám pocit že u mé 214 si už je to na výměnu.Píská to a mám pocit že brzdí už snad jenom pravá strana.Kolik si mám připravit na nový kotouče + destičky,+ zadní obložení.Cca i z prací?

vojtaodg
Příspěvky: 14
Registrován: úte říj 30, 2007 13:14
Bydliště: Krnov

Příspěvek od vojtaodg » stř úno 27, 2008 11:53

Nekupujte!!! jete kotouce. Nove stoji i s destickama a praci asi 5000kc a to sem pridal rezervu.
Jete kotouce jsou zajete na svoje desticky takze to bude ze zacatku hazet i tak. Musite tomu dat cas nebo je nechat sjet na freze a to je asi lepsi koupit nove.Na 214 si sedi presne dily z Hondy,tak vam to kazdy servis objedna,pokud rikaji ze ne,tak asi nemaji internet. :-)
Tobiasi,vymenil si desticky s tema kotoucema ktere si tam dal? Pokud ne,tak si do uz tak zajetych kotoucu doslova vybrousis nove drazky a bude to hazeni jeste horsi.
A ani nezvazujte po vymene kotoucu nechavat stare desticky. Skonci stejne jako ty stare a zase to bude "kopat" jak rikate.

Jo a Austine piskani desticek muze taky zpusobovat neodborne vymeneni. Pokud ste si to delali sami,tak pozor na rozvorku,ktera vraci desticky zpet do puvodni polohy.To se stalo me, na funkcnosti to nic nemeni,ale piskaji.Zkus to sam,pokud piskaji a zmacknes brzdy,tak na chvili prestanou... Pokud ne,tak je to jak si rikal.

Zdravim a preji mnoho stastnych km.

Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 421
Registrován: pon zář 17, 2007 15:39
Bydliště: Libřice

Příspěvek od Jarda » stř úno 27, 2008 16:02

No ja nevim proc vsechno davat do servisu,ti co sou aspon trochu zrucni si to udelaj klidne na parkovisti.Ja sem menil na ulici cepy v zadnich trmenech a trvalo mi to asi pul hodky a hlavne si to udelam peclive,moje zkusenosti ze servisu jsou takove,ze jen "vymeni" kus za kus a o nic jineho se nestaraj a kdyz si pak zpocitam ze hodina jejich prace stoji 500 tak by me kleplo.Ale zase si clovek nezaspini ruce :lol:
Rover 214Si 12/97, Rover 75 Tourer Contemporary SE 12/04

roman.slezar
Příspěvky: 40
Registrován: pon zář 17, 2007 8:47
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od roman.slezar » stř úno 27, 2008 17:41

Jirka2 píše: Ahoj taky mám pocit že u mé 214 si už je to na výměnu.Píská to a mám pocit že brzdí už snad jenom pravá strana.Kolik si mám připravit na nový kotouče + destičky,+ zadní obložení.Cca i z prací?
Já měnil přední kotouče a destičky minulý měsíc, mechanik vše koupil v AutoKelly přímo na můj typ Rovera a i s prací a výměnou svíček (včetně ceny svíček) to přišlo na 3700Kč. Hold mě vůbec nemrzí že už nejsou autorizvovaný servisy na ROVERY :D
Rover 214Si (76kW)

Ondra_cz
Příspěvky: 14
Registrován: sob led 05, 2008 12:04
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondra_cz » stř úno 27, 2008 17:52

na autokelly jsem se uz taky dival, maji tam kotouce PILENGA a pak drazsi FERODO.. no kdyz vezmu ferodo tak asi chybu neudelam, ne?
Rover 214Si cabrio, 1996 ..na léto
Rover 25 1.4 16v, 2000 ..na zimu

R4ms3S
Příspěvky: 1496
Registrován: úte úno 05, 2008 18:12
Bydliště: Brno / Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od R4ms3S » stř úno 27, 2008 18:37

shodou okolnosti jsem teď také měnil všechny brzdy + rozvody + olej + filtr a za všechno jsem dal 8 000,-
A také to kamarád bral za AutoKelly.
Obrázek
CTR EP3 - http://www.r4ms3s.cz/ctr/" onclick="window.open(this.href);return false; - track car
MG ZR 160 - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=462" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
Rover 214Si - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=104" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno

Jirka2
Příspěvky: 45
Registrován: pát lis 02, 2007 10:50

Příspěvek od Jirka2 » čtv úno 28, 2008 19:37

roman.slezar píše: Já měnil přední kotouče a destičky minulý měsíc, mechanik vše koupil v AutoKelly přímo na můj typ Rovera a i s prací a výměnou svíček (včetně ceny svíček) to přišlo na 3700Kč. Hold mě vůbec nemrzí že už nejsou autorizvovaný servisy na ROVERY :D
Děkuju,to by nebylo tak hrozný tahle cena.Na brzdách zas nemá cenu šetřit.Dneska sem jel ze služebním peugeotem partnerem a divil sem se jak to brzdí,takže já to mám asi sjetý už dost.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommi_82 » čtv úno 28, 2008 20:33

"Ahoj taky mám pocit že u mé 214 si už je to na výměnu.Píská to a mám pocit že brzdí už snad jenom pravá strana.Kolik si mám připravit na nový kotouče + destičky,+ zadní obložení.Cca i z prací?"

Jaký obložení? Vzadu jsou taky kotouče.


"Dneska sem jel ze služebním peugeotem partnerem a divil sem se jak to brzdí,takže já to mám asi sjetý už dost."

S partnerem jsem jezdil taky ten brzdi rozhodne lip jak rover. Stejně tak jak když jezdím s kolegovým Meganem .
Jinak vyměnil jsem vzadu kotouče i destičky protože už to nestálo za nic a změnu jsem nepocítil, to snad leda bych vyměnil předek, ale ten je ještě ok.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Odpovědět