Sportovní filtr
Sportovní filtr
Má někdo z vás na dvoustovce sportovní filtr-kužel,např. green atd.
Máte někdo zkušenosti?
Máte někdo zkušenosti?
- Petr.stefl
- Příspěvky: 510
- Registrován: sob říj 20, 2007 23:21
- Bydliště: Studená
Mám taky kužel Green,ale na iTD,výkon to moc nepřidalo,jen se mi zdá,že lépe snáší vyšší otáčky,tyhle filtry jsou spíš stavěný na benzíny do pořádných otáček,kdy mají super zvuk,u dieselů je zase slyšet nasávání turba
ale stojí to za to,osobně toho nelituju...a teplo od motoru neřeším,mám mezichladič 


Já po nějakym Greenu taky pokukuju,ale bojim se větší "hlučnosti".Když jedu kratší vzdálenosti tak mi to nevadí,ale jet 1000km na dovolenou 130kou (to mam cca.3500ot/min a hlučnost od motoru je i tak vyšší) tak bych se z toho asi zcvoknul,ale je to možná jen mylná představa,nebo ne?A jak je to se spotřebou?
Rover 214Si 12/97, Rover 75 Tourer Contemporary SE 12/04
Nazdaaaaar, taky tam mam filt od Greena. Se zvukem bych si nedelal vubec hlavu. Rekl bych ze hlavni zvuk filtr dostava od ctyrech tisic. Je slyset i u velice nizkych otacek, ale toho si clovek vsimne jen kdyz vi ze ho tam ma... Je pravdou ze u mne to bude i tim ze filtr mi prerve ladeny vyfuk, ktery zase nadela nejvic randalu od 2000-3500 ot. Na spotrebe to neni zadnej velkej rozdil. Jedine pokud se ti zalibi zvuk filtru, tak budes autu vic slapat, ale to je na tobe samozrejmne....
takze muj nazor je urcite kladny. Hlavni vyhodou bych rekl ze auto uplne bez problemu nastartuje na prvni pootoceni klice. Jinak co se tyce privodu studeneho vzduchu, tak nemuzu uplne posoudit, ale ja ho mam pridelany primo u motoru a zatim se zadny problem nevyskytl... Auto se nedusi a nevypada ze by melo ujmu na vykonu. Jinak je samozrejmne lespi pokud si upravis a privod vzduchu.... Pokud budes mit zajem tak ti muzu pripadne poslat fotku, ale nic zavratneho se na ni nedozvis 
Jinak pokud pojedes na sraz a potkame se tam, tak muzem ode mne filtr vymontovat, dat ho k tobe a muzes si to zkusit. to je otazka deseti minut nasadit novy filtr....


Jinak pokud pojedes na sraz a potkame se tam, tak muzem ode mne filtr vymontovat, dat ho k tobe a muzes si to zkusit. to je otazka deseti minut nasadit novy filtr....
Šqírka
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Nejspíš jsem hloupej ale jakej vliv by to mělo mít na výkon a spotřebu (zejména benzínového motoru) když máme vstřikovací jednotky které vhání vzduch POD TLAKEM a mixují poměr vzduchu a benzínu přesně dle pokynů řídící jednotky???
Koncový prvek jakým filtr bezesporu je má na řízení těchto chodů zanedbatelný vliv(teda pokud si tam někdo místo filtru nedá starou drátěnku z kuchyně která jako filtr asi fungovat nebude a do motoru se budou dostávat sračky ze vzduchu).
Vliv teploty vzduchu až tak nepopírám, protože nevím přesně jakým způsobem to MAP senzor měří. Ale vliv na spotřebu to opět asi mít nebude. Každopádně pokud někdo nasává vzduch od země jak nějakej vysavač tak se mu ten filtr asi dřív zasere a o to dřív mu přijde ztráta výkonu vlivem ucpanýho filtru.
Celý proces "tunningu filtru" tedy nejspíše nepřinese žádné zaznamenatelné změny (kromě obsahu peněženky).
Pokud se pletu (což je možný) rád se poučím.
Koncový prvek jakým filtr bezesporu je má na řízení těchto chodů zanedbatelný vliv(teda pokud si tam někdo místo filtru nedá starou drátěnku z kuchyně která jako filtr asi fungovat nebude a do motoru se budou dostávat sračky ze vzduchu).
Vliv teploty vzduchu až tak nepopírám, protože nevím přesně jakým způsobem to MAP senzor měří. Ale vliv na spotřebu to opět asi mít nebude. Každopádně pokud někdo nasává vzduch od země jak nějakej vysavač tak se mu ten filtr asi dřív zasere a o to dřív mu přijde ztráta výkonu vlivem ucpanýho filtru.
Celý proces "tunningu filtru" tedy nejspíše nepřinese žádné zaznamenatelné změny (kromě obsahu peněženky).
Pokud se pletu (což je možný) rád se poučím.
- wlassto
- Příspěvky: 146
- Registrován: úte říj 09, 2007 22:48
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
hej, máš pravdu, zmysel športového filtra je len o imidži a zvuku, nič viac, spotreba a výkon neporastie, a oddeliť od teplého vzduxu sa to musí, pretože na výkone môžeš stratiť...
-možno sa vám to bude zdať smiešne, ale celkom ľahké na pochopenie.... poviem to tak ľudsky, filter a aute je niečo ako tvoj nos, ak si ho dáš dole mi xceš povedať že budeš lepšie dýxať a podávať lepšie výkony v behu? asi nie, v prvom rade potrebuješ mať veľké pľúca a silné nohy a byť ľahký ...
-možno sa vám to bude zdať smiešne, ale celkom ľahké na pochopenie.... poviem to tak ľudsky, filter a aute je niečo ako tvoj nos, ak si ho dáš dole mi xceš povedať že budeš lepšie dýxať a podávať lepšie výkony v behu? asi nie, v prvom rade potrebuješ mať veľké pľúca a silné nohy a byť ľahký ...
ak prave neboxujem, tak makam vo fitku L O V E & H A T E
K té teplotě : Filtr se chrání před teplým vzduchem hlavně proto že molekuly teplého vzduchu sou dále od sebe. Tudíš má teplej vzduch menší hustotu. Takže když s ním naplníte litrovou nádobu, máte ho méně, než když naplníte stejnou nádobu vzduchem studeným. = čili pokud si válec nasaje teplej vzduch, tak ho nasaje méně.
Rozdíl mezi teplým vzduchem v létě, dejmě tomu 30C a studeným v zimě -5C může bejt i několik koní. Tedy v zimě je motor výkonější.
No a druhá výhoda že studenější vzduch udrží motor při nižší teplotě. Ale to nejspíš uplně neznatelně...
Každopádně z vás co máte namontovanej filtr, nemáte kameru, nebo mikrofon. Moc toužím po nahranám zvuku z Rovera. Ideální by bylo nahrát zvuk na stejném místě s klasickým filtrem a potom se sportovním
Rozdíl mezi teplým vzduchem v létě, dejmě tomu 30C a studeným v zimě -5C může bejt i několik koní. Tedy v zimě je motor výkonější.
No a druhá výhoda že studenější vzduch udrží motor při nižší teplotě. Ale to nejspíš uplně neznatelně...
Každopádně z vás co máte namontovanej filtr, nemáte kameru, nebo mikrofon. Moc toužím po nahranám zvuku z Rovera. Ideální by bylo nahrát zvuk na stejném místě s klasickým filtrem a potom se sportovním

Tak sportovní filtr jsem původně chtěl koupit, ale nakonec mi to rozmluvil mechanik, výkon to nepřidá a změna zvuku je minimální. Pokud chci zvuk, tak koupit novej vejfuk...
ačkoliv s tím výkonem u 200 koní už to není rozdíl
A životnost motoru to podle něj taky nezmění...nebo úplně minimálně...takže mi to rozmluvil a přitom na tom mohl mít procenta, takže mu věřím.
ačkoliv s tím výkonem u 200 koní už to není rozdíl

A životnost motoru to podle něj taky nezmění...nebo úplně minimálně...takže mi to rozmluvil a přitom na tom mohl mít procenta, takže mu věřím.
prodany Rover 620ti 
Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den

Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den
No už jsme to řešili ve foru pro čtyřstovky.
Třeba tohle to udělá s 1.2 Polem
http://www.youtube.com/watch?v=O2CvIFKQ ... re=related Polo 1.2 Sound mit Green Luftfilter
Ale tvůj mechanik měl asi pravdu že v autě kde máš turbo to zvuk nezmění. Maximálně to přidá turbu na hlasitosti. U nás co turbo nemáme, je pak slyšet až "do motoru"
Ale na vlastní ušiska sem to eště neslyšel 
Třeba tohle to udělá s 1.2 Polem
http://www.youtube.com/watch?v=O2CvIFKQ ... re=related Polo 1.2 Sound mit Green Luftfilter
Ale tvůj mechanik měl asi pravdu že v autě kde máš turbo to zvuk nezmění. Maximálně to přidá turbu na hlasitosti. U nás co turbo nemáme, je pak slyšet až "do motoru"


Ahoj tak říkáš že nemáš žádnej problém z cukáním atd.? To je jediný čeho sem se bál abych to nějak nerozhodil.Tak asi do toho půjdu.Rover má celkem sportovní zvuk už sám o sobě-když se vytočí.Vím jak se dá filtrem docílit pěknýho zvuku u felície-která přitom v sériovým stavu není skoro vůbec slyšet a do sportovního zvuku má daleko.Má na to třeba vliv i velikost filtru,?vím že green jich má strašně moc na výběr.Ale jdu do tohoŠqírka píše:Nazdaaaaar, taky tam mam filt od Greena. Se zvukem bych si nedelal vubec hlavu. Rekl bych ze hlavni zvuk filtr dostava od ctyrech tisic. Je slyset i u velice nizkych otacek, ale toho si clovek vsimne jen kdyz vi ze ho tam ma... Je pravdou ze u mne to bude i tim ze filtr mi prerve ladeny vyfuk, ktery zase nadela nejvic randalu od 2000-3500 ot. Na spotrebe to neni zadnej velkej rozdil. Jedine pokud se ti zalibi zvuk filtru, tak budes autu vic slapat, ale to je na tobe samozrejmne....takze muj nazor je urcite kladny. Hlavni vyhodou bych rekl ze auto uplne bez problemu nastartuje na prvni pootoceni klice. Jinak co se tyce privodu studeneho vzduchu, tak nemuzu uplne posoudit, ale ja ho mam pridelany primo u motoru a zatim se zadny problem nevyskytl... Auto se nedusi a nevypada ze by melo ujmu na vykonu. Jinak je samozrejmne lespi pokud si upravis a privod vzduchu.... Pokud budes mit zajem tak ti muzu pripadne poslat fotku, ale nic zavratneho se na ni nedozvis
Jinak pokud pojedes na sraz a potkame se tam, tak muzem ode mne filtr vymontovat, dat ho k tobe a muzes si to zkusit. to je otazka deseti minut nasadit novy filtr....

Jenom malo poznámku: u benzinovýho auta se vzduch nevhání pod tlakem, ale motor si ho saje sám, a nasaje ho právě tolik, kolik mu dovolí škrtící klapka ovládaná plynovým pedálem a vzduchový filtr. Pak si jednotka spočítá podle údajů z MAP, potenciometru škrtící klapky a čidla teploty nasávaného vzduchu kolik toho vzduchu je a podle toho vypočítá množství paliva, tak aby ho bylo přesně 1:14,7 se vzduchem a to tam vstříkne. Jinak si ale taky myslím, že ten filtr žádnou změnu nepřinese, možná by bylo možné naměřit nějaký rozdíl na brzdě, ale na cestě je to jen o pocitu.Tommi_82 píše:Nejspíš jsem hloupej ale jakej vliv by to mělo mít na výkon a spotřebu (zejména benzínového motoru) když máme vstřikovací jednotky které vhání vzduch POD TLAKEM a mixují poměr vzduchu a benzínu přesně dle pokynů řídící jednotky???
Koncový prvek jakým filtr bezesporu je má na řízení těchto chodů zanedbatelný vliv(teda pokud si tam někdo místo filtru nedá starou drátěnku z kuchyně která jako filtr asi fungovat nebude a do motoru se budou dostávat sračky ze vzduchu).
Vliv teploty vzduchu až tak nepopírám, protože nevím přesně jakým způsobem to MAP senzor měří. Ale vliv na spotřebu to opět asi mít nebude. Každopádně pokud někdo nasává vzduch od země jak nějakej vysavač tak se mu ten filtr asi dřív zasere a o to dřív mu přijde ztráta výkonu vlivem ucpanýho filtru.
Celý proces "tunningu filtru" tedy nejspíše nepřinese žádné zaznamenatelné změny (kromě obsahu peněženky).
Pokud se pletu (což je možný) rád se poučím.
No jestliže si jednotka spočítá kolik má vzduchu, tak i kdyby ho tam fitr pustil víc, tak jednotka si ho ubere škrtící klapkou. Tím pádem to výkon navíc přinést ani nemůže.Pak si jednotka spočítá podle údajů z MAP, potenciometru škrtící klapky a čidla teploty nasávaného vzduchu
Ale je tu jedna vyjímka, a to je právě měření na brzdě, nebo taky jízda s plynem na podlaze. Tam je klapka maximálně otevřená, a tudíš zavisí na filtru kolik vzduchu pustí.
Zní to logicky... ?
Ale řídící jednotka nemůže ovládat škrtící klapku, pouze sleduje úhel jejího otevření. Takže: Filtr pustí víc vzduchu a řídící jednotka zjistí, že podtlak v sání je menší (vzduchu tam jde víc) a podle toho upraví množství paliva. Mohlo by se zdát, že spotřeba by se měla zvýšit, ona se taky většinou zvýší, protože nadšený řidič využívá většího výkonu. Ale tzv. měrná spotřeba se sníží, je to podobný efekt, jako u motorů přeplňovaných turbodmychadlem, ale mnohem menší. Turbodmychadlo vyvine v sání přetlak asi 0,8-1 atm. a to už je poznat.Eny45 píše: No jestliže si jednotka spočítá kolik má vzduchu, tak i kdyby ho tam fitr pustil víc, tak jednotka si ho ubere škrtící klapkou. Tím pádem to výkon navíc přinést ani nemůže.
Ale je tu jedna vyjímka, a to je právě měření na brzdě, nebo taky jízda s plynem na podlaze. Tam je klapka maximálně otevřená, a tudíš zavisí na filtru kolik vzduchu pustí.
Zní to logicky... ?