214i, samá závada

Odpovědět
Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 4:58

Re: 214i, samá závada

Příspěvek od Roman620ti » čtv úno 11, 2010 20:05

Jj nemusí se stát nic, ale je tam to ale :lol:
2x Rover 620ti

klevis
Příspěvky: 322
Registrován: sob zář 22, 2007 16:01
Bydliště: Kojetín
Kontaktovat uživatele:

Re: 214i, samá závada

Příspěvek od klevis » čtv úno 11, 2010 20:21

Když jsem marodil tak jsem měl baterku vytaženou tři týdny a nestalo se vůbec nic. Při úplném vybití baterky může v těchto mrazech zamrznout a prasknout. Kdyby to potom povolilo a ten elektrolyt tekl po motoru tak asi nic moc já bych ji raději vytáh.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: 214i, samá závada

Příspěvek od Tommi_82 » čtv úno 11, 2010 20:59

tak tak, H2SO4 tekoucí po čemkoli, to není uplně ideální. Je fakt že baterka už buchla nejednomu motoristovi.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Angličan
Příspěvky: 219
Registrován: úte zář 18, 2007 17:01
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Re: 214i, samá závada

Příspěvek od Angličan » čtv úno 11, 2010 21:14

S tim bouchnutim baterky uz opravdu jdeme do extremu - presto se dovolim primluvit za jeji vytazeni.
To se fakt nenajde v okoli jedinej gentleman?!
:-)
Potiz je jinde: kdyz je jednotka dlouho uplne bez proudu, muze se "smazat".
Je tam sice mala baterie, ktera udrzuje pamet funkcni. Je to jako u pocitace: udrzi datum systemu i kdyz je vyndanej ze zdi... ze jo?
No protoze ma taky malou "systemovou baterku". Ale kdyz umre i ta, tak dokaze pocitac ztratit datum.
No a ta jednotka je vlastne malej pocitac. A pro tu malou baterku plati to samy, co pro velkou - takze pokud je na kraji zivotnosti, tak ji mraz "udola".
Omlouvam se za spatny zpravy.
Ne, nemusis delat vubec nic - ale pak nerikej, ze jsem Te nevaroval!
:-)

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 4:58

Re: 214i, samá závada

Příspěvek od Roman620ti » čtv úno 11, 2010 21:24

Angličan

Když už tady padlo téma na záložní baterku, co jsem četl v návodu, tak by tam (R620ti) měla někde být záložní baterie alarmu. Předpokládám, že jí naposled měnil Franc Josef a tak bych se chtěl zeptat, jestli by jsi mi neporadil kde jí hledat :?: Případně kde by mohla být i tato záložní pro jednotku :twisted: Díky moc :wink:
2x Rover 620ti

René
Příspěvky: 806
Registrován: pon lis 03, 2008 20:43
Bydliště: Slezské Rudoltice

Re: 214i, samá závada

Příspěvek od René » čtv úno 11, 2010 21:42

Na to jsem zvědav.
R 400 SDI 99

Angličan
Příspěvky: 219
Registrován: úte zář 18, 2007 17:01
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Re: 214i, samá závada

Příspěvek od Angličan » čtv úno 11, 2010 22:11

Zalozni baterie alarmu je v ridici jednotce alarmu... a stejne jako "baterie" v ECU se normalne nemeni.
Ony to vlastne nejsou baterie, ale kondenzatory... takze se vzdycky znova nabijou pri behu motoru a kdyz bylo auto novy, tak byly staveny na rok bez napeti...
Jsou uvnitr tech jednotek = dokaze je vymenit jen velmi zrucny autoelektrikar nebo pocitaocovy technik.
Musi se otevrit jednotka, kondenzator vymenit a zase poskladat.
Ma to 2 uskali: - pro vetsinu lidi rozebrat jednotku znamena ji zahodit a koupit novou... a baterka se jako dil neprodava.
:-(
Takze jedina rada je dbat, aby nejjisteji jednou za mesic "nekdo" pripojil akumulator zpatky... asi na 12 hodin. Staci od rana do vecera.
Nedelat nic nepomuze - protoze "mrtvej" akumulator zadny napeti neposkytuje = vysledek bude brzo stejnej...
:?

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: sob srp 02, 2008 23:15
Bydliště: U Kolína

Re: 214i, samá závada

Příspěvek od Vilém » čtv úno 11, 2010 22:49

Je fakt, že mě se tulák pomátl, když jsem ho po koupi dával do kupy. Byl několik dní bez baterky a pak se mu nechtělo startovat. Seklej alarm či co.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: 214i, samá závada

Příspěvek od Tommi_82 » pát úno 12, 2010 7:02

Angličan píše: Takze jedina rada je dbat, aby nejjisteji jednou za mesic "nekdo" pripojil akumulator zpatky... asi na 12 hodin. Staci od rana do vecera.
Nedelat nic nepomuze - protoze "mrtvej" akumulator zadny napeti neposkytuje = vysledek bude brzo stejnej... :?
S první radou(jednou měsíčně připojit baterku na den) naprosto souhlasím.
Ten druhej řádek už bych si dovolil rozporovat. Nevěřím že by na autobaterii která je částečně zamrzlá (zcela zamrznout nemůže v reálném životě asi nikdy) by bylo napětí 0 Voltů, to fyzicky po pár týdnech v zimě není možné. Takž nějaké napětí tam dle mého názoru vždy je. To že nižší napětí (např 0,8*6= 4,8 Voltů) možná nestačí pro dobíjení těch kondíků může být pravda(ale taky se klidně může stát že stačí). To už se ale dopouštím polemizování bez konkrétních podkladů..
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Angličan
Příspěvky: 219
Registrován: úte zář 18, 2007 17:01
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Re: 214i, samá závada

Příspěvek od Angličan » pát úno 12, 2010 9:30

Tommi,
to je rozdíl mezi vybitou baterkou... a "mrtvou" baterkou.
Vybitá baterka už nestačí na nastatování, ale kondíky udrží ještě dlouho funkční.
Vybitá baterka se pozná podle toho, že po nabití znova funguje - i když většinou už má větší samovybíjení = musí se nabíjet častěji a hůř snáší mrazy.
Baterky považuju za mrtvou, když dojde k destrikci vnitřní desky - nejčastěji tedy olověné destičky.
Ta při každém cyklu trochu zeslábje - mikroskopicky - a dříve nebo později se fyzicky zlomí = baterie se vntřně zkratuje.
V tom okmažiku je z baterie jen plastová bedna s nálevem kyseliny a kousků kovu... bez elektrickýho vyýstupu na pólech.
Poznáš ji podle toho, že nabíječka začne po připojení mávat ručičkou... a nezklidní se ani po pár minutách.
Ostatně je to příznak "smrti na jazyku" - když po připojení nabíječka chvíli mává ručučkou... ale pak se uklidní.
To způsobuje kovový prach, usazený na dně akumulátoru. Ale desky musí být ještě vcelku.
Takovou baterku lze ještě ošetřit - trochu surově, ale jde to: prostě se nabije a v nabitém stavu se vyleje elektrolit. Baterka se vypláchne za tím účelem prodávanými roztoky pro výplach akumulátorů... a pak znovu naplní NOVÝM elektrolitem
Je to sázka. Cca v 50% u té operace umře. Asi v 50% případů jí přidáš asi rok.
:wink:

Veronika
Příspěvky: 187
Registrován: čtv lis 01, 2007 10:50

Re: 214i, samá závada

Příspěvek od Veronika » pát úno 12, 2010 12:30

Nemám si prostě koupit novou baterku? Co budu dělat, až mi vybouchne? Kámoš s kabelama je k dispozici, ten by mi to nastartoval, ale teď budu celou dobu myslet na to, že mi to vybouchne! :-))))

Angličan
Příspěvky: 219
Registrován: úte zář 18, 2007 17:01
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Re: 214i, samá závada

Příspěvek od Angličan » pát úno 12, 2010 13:54

Verunko toho bych se až tak nebál... :lol:
Dělám u aut asi 20 let - a nic takovýho jsem ještě neviděl.
Jen se o tom občas vyprávějí historky... já myslím, že to je něco jako Yeti = zní to zajímavě, strašidelně... ale to je tak asi celý.
Něco jinýho je pouchnutí bateky při nabíjení... ale v autě Ti nebouchne.
:roll:

Angličan
Příspěvky: 219
Registrován: úte zář 18, 2007 17:01
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Re: 214i, samá závada

Příspěvek od Angličan » pát úno 12, 2010 13:56

šmánkote... a netykám vůbec neoprávněně?!
:oops:

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: 214i, samá závada

Příspěvek od Tommi_82 » pát úno 12, 2010 14:16

Tak takhle mrtvou baterku jsem ještě nezažil, jsem holt mladý kuře. :D

To bouchání baterky tobě Veroniko asi nehrozí. To hrozí taky při startování přes kabely(při nevhodným zapojení záporného pólu na nabíjeném autě) a ještě musej být kvalitní kabely(levný kabely fungují jako pojistka, velké proudy neumí přenést). Toho Yettiho jsem taky ještě neviděl, ale hodně jsem o něm četl. :D :D

V principu jde o to že do zmrzlé baterie teče z té druhé hodně velký proud, velkej proud pak udělá rychlé změny teploty v baterii a prokřehlý promrzlý plast baterie pak může teoreticky rupnout. Dneska už to fakt tolik nehrozí, možná tak když promrzlá baterka je levná "hypermarketová" a ta ze které je nabíjeno je kvalitní baterka, která umí dávat velké stratovací proudy(typicky baterie pro dieselové motory).

Při nabíjení je to zas tím, že se baterie taktéž nabíjí velkým proudem, z H2SO4 se odpařuje vzduch a vzniká přetlak pokud baterie nemá vhodně dimenzované přetlakové ventily tak buchne

Angličan má pravdu že se to asi stává jen málokdy...

Jo a jestli budeš baterku vytahovat, pamatuj že se nesmí moc naklánět. Přenášet pokud možno ve vodorovné poloze(nenosit ji za jedno ucho).
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 4:58

Re: 214i, samá závada

Příspěvek od Roman620ti » pát úno 12, 2010 16:28

Angličan píše:Zalozni baterie alarmu je v ridici jednotce alarmu... a stejne jako "baterie" v ECU se normalne nemeni.
Ony to vlastne nejsou baterie, ale kondenzatory... takze se vzdycky znova nabijou pri behu motoru a kdyz bylo auto novy, tak byly staveny na rok bez napeti...
Jsou uvnitr tech jednotek = dokaze je vymenit jen velmi zrucny autoelektrikar nebo pocitaocovy technik.
:?
Aha, no tak to je jiná. Já se bál, aby po tolika letech třeba nezačala boptnat, vytékat nebo prostě neumřela. Když je to rešené kondenzátory, určitě bych nenechal zbytečně rozhrabat jednotky. Každopádně Ti moc děkuji za odpověď, zase vím dálší věc o svých Rourkách :P :wink:
2x Rover 620ti

Odpovědět