R 200 (olej, filtr,otáčky)
R 200 (olej, filtr,otáčky)
OLEJ
Chtěl bych se zeptat jaké množství je v převodovce oleje?
Nebo jaký typ oleje tam dát? Mám Rover 200 r.99
Problém:
Auto je jak Kocourkov. Částečně při stání se objevovaly malé fleky čistého oleje, ale ted se nic neobjevuje. Dále jen někdy dojde k špatnému řazení. Při najetí cca 600 km se mi to stalo 3x. Při jizdě nejdou zařadit převodpvé stupně, neškrá o zuby nic. Jenom jako kdyby tomu něco zavazelo. Pomůže but prošlapání spojky nebo řazení s meziplynem.
FILTR
Pokud mám klimu v autě tak musím mít i pylový filtr a kde se nachází?
OTÁČKY
Je to v lanku nebo v sondě na volnoběžné otáčky?
Problém:
Při vyřazení rychlosti mi drží otáčky 3000 - 5000. Při následné zařazení rychlosti klesnou, ale při volnoběhu zase zastaví. Dnes se mi stalo, že otáčky se dostaly na 7000. Jediné co pomůže tak zastavit a vypnout motor a potom mohu hned nastartovat a vše bez problémů.
Hrozně moc díky za tipy
Chtěl bych se zeptat jaké množství je v převodovce oleje?
Nebo jaký typ oleje tam dát? Mám Rover 200 r.99
Problém:
Auto je jak Kocourkov. Částečně při stání se objevovaly malé fleky čistého oleje, ale ted se nic neobjevuje. Dále jen někdy dojde k špatnému řazení. Při najetí cca 600 km se mi to stalo 3x. Při jizdě nejdou zařadit převodpvé stupně, neškrá o zuby nic. Jenom jako kdyby tomu něco zavazelo. Pomůže but prošlapání spojky nebo řazení s meziplynem.
FILTR
Pokud mám klimu v autě tak musím mít i pylový filtr a kde se nachází?
OTÁČKY
Je to v lanku nebo v sondě na volnoběžné otáčky?
Problém:
Při vyřazení rychlosti mi drží otáčky 3000 - 5000. Při následné zařazení rychlosti klesnou, ale při volnoběhu zase zastaví. Dnes se mi stalo, že otáčky se dostaly na 7000. Jediné co pomůže tak zastavit a vypnout motor a potom mohu hned nastartovat a vše bez problémů.
Hrozně moc díky za tipy
Re: R 200 (olej, filtr,otáčky)
Ahoj,
bylo by dobré upřesnit, co máš za auto.
Problém s řazením může být od nedostatku, nebo od nevhodného oleje.
bylo by dobré upřesnit, co máš za auto.
Problém s řazením může být od nedostatku, nebo od nevhodného oleje.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: R 200 (olej, filtr,otáčky)
Možná bych se mrknul ještě na tyčky řazení. Pokud vím, tak 214i i Si nemá lanovody, ale tyčky. Možná je tam nějaký kamínek nebo nečistota - olej to samozřejmě může být taky.
Pylový filtr by měl být pod přihrádkou spolujezdce.
Pylový filtr by měl být pod přihrádkou spolujezdce.
Rover 214Si
http://rejacz.rajce.idnes.cz/Rover_214Si/
http://rejacz.rajce.idnes.cz/Rover_214Si/
Re: R 200 (olej, filtr,otáčky)
Rover 200 r.99 76kW Typ: RF Varianta:4.3 ,obsah 1,4 VIN SARRFMWHMYD443240KDB píše:Ahoj,
bylo by dobré upřesnit, co máš za auto.
Problém s řazením může být od nedostatku, nebo od nevhodného oleje.
Nedostatek to nevím. Nedávno jsem naplnil na plno. Je pravda, že jsem olej jenom doléval, ale neměnil
Na tyčky jsem se díval a jsou bez problémů, ale přemýšlel jsem co je to za převodovku. Na to, že má tyčky tak to je spíše Peugot né?rejacz píše:Možná bych se mrknul ještě na tyčky řazení. Pokud vím, tak 214i i Si nemá lanovody, ale tyčky. Možná je tam nějaký kamínek nebo nečistota - olej to samozřejmě může být taky.
Pylový filtr by měl být pod přihrádkou spolujezdce.
Pokud tam je tak ho najdu

Re: R 200 (olej, filtr,otáčky)
Měl by tam být
, klimatizaci sice v 214Si nemám, ale ta přihrádka tam je
, někdy v létě jsem na to koukal.
Pokud jde o to řazení - olej je lepší vyměnit, pokud tam byla již stará náplň. Jinak teda řazení nebylo nikdy žádný med
, příjde mi takové tužší už od doby, kdy bylo auto nové
. Složitější byla vždy 1 a 3.


Pokud jde o to řazení - olej je lepší vyměnit, pokud tam byla již stará náplň. Jinak teda řazení nebylo nikdy žádný med


Rover 214Si
http://rejacz.rajce.idnes.cz/Rover_214Si/
http://rejacz.rajce.idnes.cz/Rover_214Si/
Re: R 200 (olej, filtr,otáčky)
Tohle se mi dělo taky, otáčky se držely na volnoběh poměrně vysoko 3-4 tis. Někdy pomohlo vypnout motor a znovu nastartovat. Neblbne ti někdy topení? Páč mě pak začalo blbnout i topení, pak najednou z ničho nic mi stoupla teplota, no a nakonec byla v háji vodní pumpa a těsnění pod hlavou... 

Re: R 200 (olej, filtr,otáčky)
Topení je v naprostém pořádku. Rozvody jsou nově dělané. Tak v tom to asi nebudeTommyLee píše:Tohle se mi dělo taky, otáčky se držely na volnoběh poměrně vysoko 3-4 tis. Někdy pomohlo vypnout motor a znovu nastartovat. Neblbne ti někdy topení? Páč mě pak začalo blbnout i topení, pak najednou z ničho nic mi stoupla teplota, no a nakonec byla v háji vodní pumpa a těsnění pod hlavou...
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: R 200 (olej, filtr,otáčky)
Ohledně převodovky:
Takže podle VIN, máš převodovku R65 (což se dalo čekat) takže olej tam patří 75W/85W, vlezou se tam asi 2 litry.
Ohledně vysokejch otáček:
Jestli on to nebude nějakej bordel v sání... Takže vyčistit krokovej motorek, klapku atd. Prostě klasika...
Jinak nechci strašit ale ta tvoje spojka se taky nechová nějak extra vzorově...
Takže podle VIN, máš převodovku R65 (což se dalo čekat) takže olej tam patří 75W/85W, vlezou se tam asi 2 litry.
Ohledně vysokejch otáček:
Jestli on to nebude nějakej bordel v sání... Takže vyčistit krokovej motorek, klapku atd. Prostě klasika...
Jinak nechci strašit ale ta tvoje spojka se taky nechová nějak extra vzorově...

Re: R 200 (olej, filtr,otáčky)
Tommi_82 píše:Ohledně převodovky:
Takže podle VIN, máš převodovku R65 (což se dalo čekat) takže olej tam patří 75W/85W, vlezou se tam asi 2 litry.
Ohledně vysokejch otáček:
Jestli on to nebude nějakej bordel v sání... Takže vyčistit krokovej motorek, klapku atd. Prostě klasika...
Jinak nechci strašit ale ta tvoje spojka se taky nechová nějak extra vzorově...
Díky za ten olej aspon vím co mám koupit. Na to sání jsem se chtěl podívat a vyčistit. Doufám, že nebude vadná sonda volnoběžných otáček.
Ted nerozumím té spojce, spojka mi funguje jak má. Mohl by jsi to rozvést?
PS: Olej 75/85W. Nejsou leje jenom 75/80W nebo 75/90W ?
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: R 200 (olej, filtr,otáčky)
Vycházel jsem z původních materiálů k převodovce. Nekontroloval jsem jestli se to ještě vyrábí nebo ne a jestli je to u nás k dostání. Za téhle situace bych vzal 75W-80(je zmiňovanej na některých britských fórech v souvislosti s R65 a výměnou oleje). Například něco takovýho.. http://maziva.heureka.cz/total-transmis ... ecifikace/
S tou spojkou to jsem narážel na tuhle větu:
"Při jizdě nejdou zařadit převodpvé stupně, neškrá o zuby nic. Jenom jako kdyby tomu něco zavazelo. Pomůže but prošlapání spojky nebo řazení s meziplynem."
S tou spojkou to jsem narážel na tuhle větu:
"Při jizdě nejdou zařadit převodpvé stupně, neškrá o zuby nic. Jenom jako kdyby tomu něco zavazelo. Pomůže but prošlapání spojky nebo řazení s meziplynem."
-
- Příspěvky: 298
- Registrován: úte pro 02, 2008 11:35
- Bydliště: bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: R 200 (olej, filtr,otáčky)
AHoj, skontroloval by som pedal spojky či v nom neni vúle, da sa totiz lanko pritiahnut ako na brzdach bicykla.
Tie otačky mne sposobovala nefunkcna lambda, doporucam diagnostiku.Taku malu kontrolu si mozes spravit aj multimetrom ak si v tomto smere zdatny, da sa zmerat vyhrievanie lambdy ako odpor. Su to dva kable rovnakej farby ako šeda alebo biela a ked nic nenameras tak je to vaďas.
Tie otačky mne sposobovala nefunkcna lambda, doporucam diagnostiku.Taku malu kontrolu si mozes spravit aj multimetrom ak si v tomto smere zdatny, da sa zmerat vyhrievanie lambdy ako odpor. Su to dva kable rovnakej farby ako šeda alebo biela a ked nic nenameras tak je to vaďas.
Rover 214Si 16V 1996, hrdzoblato
Re: R 200 (olej, filtr,otáčky)
INFORMATION
4 CAPACITIES, FLUIDS AND LUBRICANTS
Manual gearbox - R65
Use the following oils for refill or topping-up:
ESSO Gear oil BV 75w/80w
MOBIL Mobilube 1 SHC
SHELL SF5288 75w/80w
UNIPART Gear oil BV 75w/80w
The following oils may be used for topping-up only:
BP Hypogear TL 75w/80w
CASTROL EPX 75w/80w
DUCKHAMS Hypoid PT 75w/80w
Manual gearbox - PG1
Use the following oils for refill or topping-up:
TEXACO MTF 94
UNIPART MTF 94
The following oils may be used for topping-up only:
Use oil meeting the requirments of RES.22.OL.G4 or
CCMC G4 and a viscosity of 10W/40
Automatic gearbox - CVT
Use the following oils for refill or topping-up:
ESSO CVT Fluid
UNIPART CVT Fluid
The following oil may be used for topping-up only:
Automatic Transmission Fluid meeting Dexron II D
specification.
Power Steering
TOPPING-UP: Use Unipart Power Steering Fluid or
an Automatic Transmission Fluid meeting Dexron II
D specification.
COMPLETE FILL: Use Unipart Power Steering Fluid
or a fluid meeting PSF-V specification.
Gear linkage - Manual
Use grease Part No. AFU 1500 containing 3%
Molybdenum Disulphide.
General Greasing
Use Multipurpose Lithium Base Grease N.L.G.I.
consistency No. 2.
Bonnet latch
Lubricate cable and latch with oil.
Locks, Latches and Hinges
Use Door Lock and Latch Lubricant, Part No. VWN
10075.
Osobně mám vyzkoušený .:http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1093 http://www.nove-autodily.cz/p-961731/so ... litry.html
http://www.nove-autodily.cz/p-1455373/s ... litru.html
Důležité je to API GL4+
4 CAPACITIES, FLUIDS AND LUBRICANTS
Manual gearbox - R65
Use the following oils for refill or topping-up:
ESSO Gear oil BV 75w/80w
MOBIL Mobilube 1 SHC
SHELL SF5288 75w/80w
UNIPART Gear oil BV 75w/80w
The following oils may be used for topping-up only:
BP Hypogear TL 75w/80w
CASTROL EPX 75w/80w
DUCKHAMS Hypoid PT 75w/80w
Manual gearbox - PG1
Use the following oils for refill or topping-up:
TEXACO MTF 94
UNIPART MTF 94
The following oils may be used for topping-up only:
Use oil meeting the requirments of RES.22.OL.G4 or
CCMC G4 and a viscosity of 10W/40
Automatic gearbox - CVT
Use the following oils for refill or topping-up:
ESSO CVT Fluid
UNIPART CVT Fluid
The following oil may be used for topping-up only:
Automatic Transmission Fluid meeting Dexron II D
specification.
Power Steering
TOPPING-UP: Use Unipart Power Steering Fluid or
an Automatic Transmission Fluid meeting Dexron II
D specification.
COMPLETE FILL: Use Unipart Power Steering Fluid
or a fluid meeting PSF-V specification.
Gear linkage - Manual
Use grease Part No. AFU 1500 containing 3%
Molybdenum Disulphide.
General Greasing
Use Multipurpose Lithium Base Grease N.L.G.I.
consistency No. 2.
Bonnet latch
Lubricate cable and latch with oil.
Locks, Latches and Hinges
Use Door Lock and Latch Lubricant, Part No. VWN
10075.
Osobně mám vyzkoušený .:http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1093 http://www.nove-autodily.cz/p-961731/so ... litry.html
http://www.nove-autodily.cz/p-1455373/s ... litru.html
Důležité je to API GL4+
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.