Rover 214

novaro
Příspěvky: 5
Registrován: stř říj 10, 2007 14:18

Rover 214

Příspěvek od novaro » stř říj 10, 2007 14:26

Zdravím,

přemýšlím o 200 1.4 16V 76kW
Chci ho v 5- dvéřáku...většina z nich je 3 :(

Ale k věci :
Můžete mi říci jak je to s náhradními díly, spotřebou, poruchovostí, vážnými problémy¨..

- klady
-zápory

Četl jsme dost článku, ale uvital bych názor od odborníku, navíc se zkušenostmi s tímto vozítkem

PS.: Pokud by měl někdo nabídku na tento typ (nejlépe tmavá barva)..určo se mi ozvěte na mail novaro@email.cz

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommi_82 » čtv říj 11, 2007 7:26

Ahoj, mám ho v pětidveřové verzi z roku 96 asi měsíc a půl (k vidění je kupodivu stále ještě na http://auta.yauto.cz/rover/rover-200/ro ... 83651.html ), stál mě nakonec jen 64 a prvotní investice byly asi 14 tisíc(výměna těsnění, oleje, filtru, svíček, seřízení geometrie atd). Je to auto s dobrým motorem ale jak se všude dočteš, jsou náchylné na závadu těsnění pod hlavou válců. Taky jsem to musel vyměnit a zbytky oleje mi cirkulují v chladícím okruhu ještě teď. Každopádně je to podle mě spíše kosmetická vada, kterou ale není radno podceňovat. Snaž se sehnat auto, které je skutečně z roku 1997, protože ty starší mají jiné neduhy. Moje auto má v techničáku napsáno 1997 ale i přesto už bylo vyrobeno v roce 1996 a nejvíce mi vadí, že za studena na nerovnostech se z palubovky ozývá nepříjemné skřípání. Já ho zatím přebíjím autorádiem :-). Jinak bývá problém že ze v pátých (třetích) dveřích překousávají kabely a hadička ostřikovače. U mého auta už je obojí domácky spraveno a vše funguje jak má. Mívá potíže s elektrikou (takže pokud cokoli v elektrice nefunguje a nemaj v tom prsty pojistky, tak bych to auto asi nebral), odcházej tomu brzdy, ale to záleží na stylu jízdy. Jinak se s tím autem sžiješ celkem brzy a při jízdě mimo město je to zábava. Je samozřejmě trošku tvrdší v pérování takže si na okreskách připadáš kolikrát jak jezdec rallye, ale myslím že to je fakt dobrý auto. Při koupi v té cenové relaci šlo sehnat jen starý střepy, nebo felicie a oproti nim je Rouvee nadupaný fáro. Já bych v dohledné době fakt neměnil, maximálně teda až budu mít peníze na rover 75 :-))

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommi_82 » čtv říj 11, 2007 7:32

spotřeba kombinovaně 7-7.3 litrů při jízdě 30 procent ve městě a 70 procent mimo město. Zatím ještě jezdím jak splašenej blesk, a stojím furt na plynu ale časem až si auta pořádně užiju tak budu jezdit dědečkovsky a jsem zvědavej jak se to projeví na už tak velice slušné spotřebě. V kopcích si připadám jako král silnic a na rovných táhlých stoupáních předjíždím felicie jak namydlenej bleska soutěžím s autama mnohem silnějšíma.

novaro
Příspěvky: 5
Registrován: stř říj 10, 2007 14:18

Příspěvek od novaro » čtv říj 11, 2007 21:51

No já ho chci každopádně v 5-dvéřáku, a rád bych kdyby byla bílá palubovka jak máš ty...no ty závady mě celkem děsí, cenové díly v pohodě i dostupnost...jinak to autíčko jede co...jenže bude to moje první auto...a nerad bych dotoho naflákal moc penez při opravě

novaro
Příspěvky: 5
Registrován: stř říj 10, 2007 14:18

Příspěvek od novaro » čtv říj 11, 2007 21:59

Toto by se mi dost zamlouvalo...

Jenže v té cene mužu mít lepší auto..co by ste mi doporučili ?

http://auta.yauto.cz/rover/rover-200/ro ... 28668.html

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommi_82 » čtv říj 11, 2007 22:29

to cos poslal je fakt krasnoucky, fakt lepsi nezto moje, pokud bue i jinak v pohode tak ti ho budu snad i zavidet. Dily levny nejsou ale dneska uz to tak je u spousty jinejch aut taky. Dostupnost dilu nejaka je, ja bych se toho nebal, rekl bych ze kdo sed snazi dily sezene. s nejakyma vydajema musis pocitat, dej si bokem tak deset tisic i kdybys mel jist rohliky. Do kazdyho auta z bazaru musis po koupi investovat. Od doby co jsme koupili dieselovou vectru s udajne novyma rozvodama a po ujeti asi 500 km ty rozvody selhaly a potkalo se co se potkat nemelo uz proste radeji proveruju nez bych duveroval. Rozhodne si vem nekoho s sebou. Pokud to auto bude po projeti mit v nadrzce chaldici kapaliny náznak takove jakoby kapucinove peny, tak muzes rovnou pocitat s vymenou toho tesneni coz je oprava za nekolik tisic. Jak rikam hlavne aby tam byla v cajku elektrika. preju mnoho stesti pri koupi.

Pavel77
Příspěvky: 2
Registrován: pát říj 12, 2007 8:35

Re: Rover 214

Příspěvek od Pavel77 » pát říj 12, 2007 8:51

novaro píše:Zdravím,

přemýšlím o 200 1.4 16V 76kW
Chci ho v 5- dvéřáku...většina z nich je 3 :(

Ale k věci :
Můžete mi říci jak je to s náhradními díly, spotřebou, poruchovostí, vážnými problémy¨..

- klady
-zápory

Četl jsme dost článku, ale uvital bych názor od odborníku, navíc se zkušenostmi s tímto vozítkem

PS.: Pokud by měl někdo nabídku na tento typ (nejlépe tmavá barva)..určo se mi ozvěte na mail novaro@email.cz

Ahoj Navaro,

ja jsem koupil 3dv. Rover200 - 1.4 76kW a divil jsem se, ze je to prvni 3dv. Rover s timhle motorem, vsechny ostatni totiz byly 5dv.
Ten muj je z roku 1998, podle tachace ma 88 tis. porizovaci cena 48 tis KC. Vymenil jsem tlumice a poskozenou planzetu, dal jsem tam novy rozvody, zkontroloval brzdy, vymenil filtry. Vsechno tohle me prislo na 12.700 is s praci. Tudiz celkem me to auto prislo na 60.700.
S nahradnima dilama opravdu neni problem, ten chlap co mi to opravoval, sam rikal, ze byl prekvapenej, jak snadno ty dily sehnal.

Urcite bych za Rovera pri porizeni nedal vic jak 55 tis, kdyz budes sledovat pravidelne http://www.cars.cz nebo tipcars nebo annonci, najdes 5dv rovera v tyhle cenovy relaci jako nic.

good luck

Pavel

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommi_82 » pát říj 12, 2007 9:59

pavle přeju ti mnoho šťastných kilometrů v Rouvíkovi a zároveň obdivuji tvoji odvahu. Auto z roku 1998 s 88 tisíci kilometry za 48 000 mě přijde jako dobrej vtípek (mám na mysli ty kilometry, i když musím uznat že to není podstatný). Každopádně se ti zadařilo a snad budeš i nadále velice spokojen. Cena za opravu se mi taky zdá sympatická na to že jeden tlumič stojí 2500 kč, a sada rozvodů s napínací kladkou stojí kolem tří tisíc. Gratuluju, máš štěstí, važ si toho.

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2271
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

1.6, 1.8

Příspěvek od Austin » pát říj 12, 2007 22:14

doporučím větší objem = větší výkon = stejná spotřeba
1.4 jsou relativně zdechliny proti 1.6 16V twincam
musí se ale hledat......to je fakt, ovšem štěstí přeje připraveným :idea:

good luck

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommi_82 » sob říj 13, 2007 14:08

vetsi objem rovna se vetsi vykon, ale stejna spotreba??? Tak to bych covece asi ani nerekl. Když chceš říct o 214 že je zdechlá tak by mě zajímalo co říkáš na ostatní auta jako je felicie. Nikdo netvrdí že 216 není živější, otázkou je, využiješ to nějak? Jinak s tím že je potřeba hledat, nelze než souhlasit.

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2271
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

spotřeba

Příspěvek od Austin » sob říj 13, 2007 20:06

No ale je to tak,
dále se silnější motor "unaví" později neboli víc vydrží. Doporučím vyhnout se 8 -mi ventilu, ne že by se stím nedalo jezdit ale ty zvuky co vyluzují majitelé 214 po svezení mým jsou děsivé, a jelikož jsou kamarádi, tak nelžou, po Brně se drží mezi 8 až 9 litry /100km jako já.
A 90km/h na venkově taky umím 5,7 l. Ale 90 km/h nejezdím.
Pojistka je stejná. Výkon se vždy hodí. Klima a topení žerou výkon. atd...

Uživatelský avatar
MOOG
Příspěvky: 172
Registrován: pon zář 17, 2007 5:42
Bydliště: BRNO
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MOOG » ned říj 14, 2007 9:18

PRESUNUTO:
donutil píše:Čauec chlapi.Je vidět,že každá liška chválí svůj ocas a ta která ho nemá tvrdí,že neljepší je být bez něho.Austin má auto v automatu a tam je spotřeba problematičtější.Dříve bylo moje a já s ním jezdil za 7,4 a to se mě zdálo moc a to jsem taky do devadesáti nejezdil,spíš hodně přes stodvacet.Proto jsem přešel na 75 v dieselu a jezdím kolem šesti a to hodně přes stotřicet.Ale o tom to není,je to zas o té lišce.Ale teď jsem koupil manželce 200 v 8 ventilu a ta spotřeba je 5,5l,takže nevím proč ten kdo se sveze v 16 ventilu skučí závistí.Asi jde o to kdo je závodník a kdo využívá auto k potřebě se někam dostavit.Automat je kouzelnej,ale zase ručně řazená převodovka,když to člověku nedělá potíže,tak ani neví,že tam nějaký motor má.D.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommi_82 » ned říj 14, 2007 15:07

Jasný, každej si bude chválit to svoje, já jezdím víceméně většinou sám, takže mi ta 214Si stačí. Rozjet se umí taky celkem obnstojně a člověk si s ní může zablbnout taky.

Jelikož mám to auto krátce, tak bych se rád na něco zeptal. Přijde mi že to auto má hodně tvrdou spojku, a tím pádem je nějaký rozjíždění po městě více méně pro mě utrpením. Máte to taky tak nebo bych měl pomalu uvažovat o kontrole/výměně??

donutil
Příspěvky: 914
Registrován: pát zář 28, 2007 11:07
Bydliště: Mor.Třebová

Rover 214

Příspěvek od donutil » ned říj 14, 2007 19:57

Jo je to tak ,dvoustovka má moc sportovní tvrdou spojku,že si někdy připadám jako začátečník,hlavně když je auto studené.D.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommi_82 » ned říj 14, 2007 20:02

No právě, na tu spojku se musí fakt citlivě, jsem rád, že ten problémek není jen u mě. :-))

Odpovědět