Můj rover 25 1.4i 62KW... ach jo.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Můj rover 25 1.4i 62KW... ach jo.

Příspěvek od KDB » úte dub 06, 2010 22:08

A zase pře (ne)dokonalosti K serií :mrgreen:
O případu v tomhle vlákně si myslím své....odfláklá práce.
Umístění termostatu zavinilo původní určení motoru - do městského auta - rychlý ohřev, nízké emise. Pak to koupila bílomodrá vrtule, nebyly prachy, spolupráce s Hondou v trapu, tak se improvizovalo. když byly potřeba větší obsahy a ne všechno se odladilo do důsledku.
Zmiňované šrouby jsou součástí konstrukce, která umožnila postavit lehký, výkonný a úsporný motor.
Je fakt, že na určité věcí je extrémně citlivý, na druhou stranu v mém prvním kabrioletu dělal p.Mareda těsnění pod hlavou v 170.000km, ve 180.000 při výjezdu k tunelu pod Mt. Blankem praskla hadice topení a já opojen alpskými motivy si toho všiml, až když byl teploměr těsně pod červeným a motor samozřejmě bez vody.
Po opravě hadice a dolití vody z bystřiny jsem dokončil dovolenou (6.000km) a jezdil až do 240.000km, kdy se utrhlo silikonové těsnění a začala kapat voda po bloku. Po sundání hlavy je motor ve fyzicky výborném stavu - minimální opotřebení.
Ještě jeden příklad - motor v mém kombíku vypadal po sundání hlavy katastrofálně - vložky nic moc, v hlavě min 0,5mm rýhy od těsnících kroužků. V časové tísní jsem motor složil jen s novým těsněním....a kupodivu šlapal jako hodinky. Až po 11.000km (182.000 tacho), když jsem i v teplých dnech jezdil s "dečkou" před motorem se blok asi natáhl víc než těsnění uneslo a fouklo znova. Podotýkám, že teplota kapaliny byla v normálu.
Jak se říká nic není zadarmo, ani malá váha, výkon, úspornost....


P.S. nejen Rover......:
http://img704.imageshack.us/img704/8007/58451627.jpg
http://img218.imageshack.us/img218/9205/33438959.jpg
http://img682.imageshack.us/img682/7002/19110655.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/9011/26065779.jpg
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj rover 25 1.4i 62KW... ach jo.

Příspěvek od Tommi_82 » stř dub 07, 2010 6:16

Tos nasadil těžkej kalibr. :D

Oproti HTP je K-series dokonalost sama.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj rover 25 1.4i 62KW... ach jo.

Příspěvek od AnderN » stř dub 07, 2010 12:54

Hlavně je pravda i ten zbytek, co KDB napsal. Zrovna tak se přikláním k názoru, co psal Zakar. Nikdo netvrdí, že K-series je nejlepší motor pod sluncem, je to holt technika vyžadující specifickou pozornost a znalosti mechaniků. To, že jsi měl opakované problémy svědčí spíš o tom, že se k tomu v DS autoservisu možná dostal někdo ne zrovna schopný a důsledný, taky jsem tam měl pár negativních zkušeností s R600. Ale to už je úplně jiná písnička ...
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj rover 25 1.4i 62KW... ach jo.

Příspěvek od Tommi_82 » stř dub 07, 2010 14:29

vcelku se ani není o čem bavit začalo to tím že trunda řekl že těsnění pod hlavou a špatně udělaný rozvody nejsou u K-series typickým problémem. Já tady na fóru dnes a denně vidím že jsou.

To že mechanik něco udělá blbě taky neřeším, však jsem se tu ani nezmínil že mi špatně nasadili hadici a v důsledku toho jsem svoji dvoustovečku poprvé a naposledy v životě uvařil při cestě ze servisu z Brna domů do Šumperka ještě ten den kdy jsem ji v servise vyzvedl. Ohledně toho DS jsem psal jen o tom že jsem měl olej ve vodě a byl jsem tam s tím několikrát a při poslední návštěvě mi při předávání pan Švihálek řekl že už nevědí co s tím, že to naštěstí teče jen trochu, tak že si mám zvyknout nebo sehnat novej motor.

Jinak bych chtěl říci že moje smýšlení o motorech K-series je pozitivní (myslím že má jen pár zanedbatelných much) a že bych se vůbec nebál mít v autě tento motor(za předpokladu že má dobrou minulost, ne jako ten můj předchozí).
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Odpovědět