
O případu v tomhle vlákně si myslím své....odfláklá práce.
Umístění termostatu zavinilo původní určení motoru - do městského auta - rychlý ohřev, nízké emise. Pak to koupila bílomodrá vrtule, nebyly prachy, spolupráce s Hondou v trapu, tak se improvizovalo. když byly potřeba větší obsahy a ne všechno se odladilo do důsledku.
Zmiňované šrouby jsou součástí konstrukce, která umožnila postavit lehký, výkonný a úsporný motor.
Je fakt, že na určité věcí je extrémně citlivý, na druhou stranu v mém prvním kabrioletu dělal p.Mareda těsnění pod hlavou v 170.000km, ve 180.000 při výjezdu k tunelu pod Mt. Blankem praskla hadice topení a já opojen alpskými motivy si toho všiml, až když byl teploměr těsně pod červeným a motor samozřejmě bez vody.
Po opravě hadice a dolití vody z bystřiny jsem dokončil dovolenou (6.000km) a jezdil až do 240.000km, kdy se utrhlo silikonové těsnění a začala kapat voda po bloku. Po sundání hlavy je motor ve fyzicky výborném stavu - minimální opotřebení.
Ještě jeden příklad - motor v mém kombíku vypadal po sundání hlavy katastrofálně - vložky nic moc, v hlavě min 0,5mm rýhy od těsnících kroužků. V časové tísní jsem motor složil jen s novým těsněním....a kupodivu šlapal jako hodinky. Až po 11.000km (182.000 tacho), když jsem i v teplých dnech jezdil s "dečkou" před motorem se blok asi natáhl víc než těsnění uneslo a fouklo znova. Podotýkám, že teplota kapaliny byla v normálu.
Jak se říká nic není zadarmo, ani malá váha, výkon, úspornost....
P.S. nejen Rover......:
http://img704.imageshack.us/img704/8007/58451627.jpg
http://img218.imageshack.us/img218/9205/33438959.jpg
http://img682.imageshack.us/img682/7002/19110655.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/9011/26065779.jpg