Motor KO

Albin
Příspěvky: 23
Registrován: pát srp 20, 2010 11:14

Motor KO

Příspěvek od Albin » stř zář 01, 2010 11:10

Čau chlapi, hodně tu čtu a jsem rad že jsem tohle forko našel. Potřebuju pomoc se svým Rover 214 SI.
Nedavno jsem ho koupil, s tím že ho přípravím na technickou. Ale dnes jsem chtěl zase popojet s autem a už se mi to nepodařilo. Motor měl snahu se nastartovat, ale nepodařilo se mu to, baterka funguje. Pod autem je kaluž oleje, kape to rychlostí asi kapku za pět min. Olej skoro nemam vůbec co jsem koukal. Mam tu par fotek, tak mi pradte prosím co mam všechno vymenit. Jsem laik.
Obrázek
Obrázek
Banka na destilku je uplně prazdna, takže to asi taky někde teče. Zatím jsem udělal předběžný seznam věcí, co bych vyměnil, byl bych rad kdyby jste mi řekli na kolik by to asi tak vyšlo, počítam tak do ty desítky max snad. Destilku, vyčistit potrubí a nalejt novou. Mozna vyměnit baňku. Dále bych rad udělal rozvody, tady jsem četl že je dobré s tím vyměnit i termostat, že je to levná součastka, dale vodní pumpu, altík, kterej mám celej od oleje. Svíčky a olej. Budu rad za všechny vaše rady. Díky :P

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Motor KO

Příspěvek od Hombre » stř zář 01, 2010 11:49

Napřed zjisti, proč to nechytá, ale dolej tam aspoň litr nějakého levného oleje, abys viděl na měrce, že tam něco je a nenadělal víc škody než užitku. Jestli je nádržka na chladicí kapalinu zevnitř špinavá, nemusíš ji měnit - dá se vypláchnout horkou vodou a pak technickým benzínem, ale budeš muset odstranit příčinu - vadné těsnění pod hlavou. Při tom je dobré vyměnit rozvody včetně vodní pumpy, termostat, olej, chladicí kapalinu a v tvém případě i těsnění pod ventilovým víkem.
Takže na tvém místě bych asi postupoval takto:
dolít nějaký olej do motoru a obyčejnou vodu do chladicí soustavy, pak zjistit příčinu, proč to nejde nastartovat, až se to podaří udělat zkušební jízdu a po ní kontrolovat únik oleje (hlavně odkud teče), stav a čistotu chladicí kapaliny. Při jízdě sleduj teplotu chladicí kapaliny. No a pak to podle nálezu necháš všechno opravit. Alternátor měnit taky nemusíš, protože je špinavý, stačí ho umýt.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3382
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Motor KO

Příspěvek od Keksin » stř zář 01, 2010 12:01

Kdybys nám sdělil odkud jsi(třeba větší město v okolí), třeba nekdo doporučí dobrýho mechanika.

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor KO

Příspěvek od AnderN » stř zář 01, 2010 12:29

Ale pokud budeš servisovat všechno, co jsi uvedl, tak osobně dost pochybuju, že to bude "tak do ty desítky max" ... leda by sis to dělal komplet sám.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Motor KO

Příspěvek od Trunda » stř zář 01, 2010 13:33

Kurnik to vypada jako dost zanedbane auto :-( Doufam ze to aspon za ten kup stalo... Kolik ma najeto a jaky to je rocnik? Z vlastnich zkusenosti to rozhodne do desitky nebude... jen za praci to bude silenych penez, pac cistit to vsechno da celkem zabrat... No tak snad se to povede ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor KO

Příspěvek od J0hny » stř zář 01, 2010 17:07

Tak to bych nechtěl, takhle to dopadá když si někdo koupí auto aniž by se optal nekoho kdo tomu rozumí na tohle se určitě stačilo podívat :roll: určitě to musí dělat někdo kdo trochu ví co a jak a málo si za to neřekne
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

lenham3
Příspěvky: 2349
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Motor KO

Příspěvek od lenham3 » stř zář 01, 2010 18:54

Napis odkud jses a mrkni do sz

Albin
Příspěvky: 23
Registrován: pát srp 20, 2010 11:14

Re: Motor KO

Příspěvek od Albin » stř zář 01, 2010 19:03

Auto jsem si hodně dobře prohlédl, jediná neřest je ten motor. Auto je r.v 1999 a ma najeto 140, podle netknutýho volantu a neprosezených sedaček, s nějakou tou historií , asi i poctivých. Mechanika mam, je to znamí a je šikovnej, takže to budu mít v dobrých rukách :) ale moc děkuju za rady, co nejdřív to tak udělám a začnu řešit. Kolik myslíte teda že by to mohlo tedy stat? důvod proč to tady rozebírám jsou hlavně finance. Koupil jsem ho za 15 000 s tím že na motor se nesáhlo dva- tři roky. :mrgreen:

Albin
Příspěvky: 23
Registrován: pát srp 20, 2010 11:14

Re: Motor KO

Příspěvek od Albin » stř zář 01, 2010 19:12

Je dobré kupovat nový motor za 12-13 000 nebo tenhle opravit? :roll:

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 4:58

Re: Motor KO

Příspěvek od Roman620ti » stř zář 01, 2010 19:21

Albin píše:Je dobré kupovat nový motor za 12-13 000 nebo tenhle opravit? :roll:
jestli myslíš "nový" z vrakoviště, tak raději tenhle opravit...jinak to budeš dělat za pár měsícu i na tom "novým" :lol:
2x Rover 620ti

lenham3
Příspěvky: 2349
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Motor KO

Příspěvek od lenham3 » stř zář 01, 2010 19:30

Musis pocitat ,prebrouseni a odtlakovani hlavy,tesneni pod hlavu,a srouby plus ostatni tesneni,termostat.rozvody,vodni pumpa,nejlepe i nova zadka na nadobku,olej a nemrznoci smes,komplet vycisteni.
Pokud je takovej sajrajt i v nadobce a hadicich tak i nove hadice jinak ty stare jsou tak nasakle olejem ze zacnou praskat

Albin
Příspěvky: 23
Registrován: pát srp 20, 2010 11:14

Re: Motor KO

Příspěvek od Albin » pát zář 03, 2010 8:03

Čekám na výplatu, tak zatím budu dělat některý věci sám, jakej prostředej je nejlepší na puštění toho sajrajtu z motoru? A tu banku na chladicí kapalinu mam uplně prazdnou a špinavou vevnitř (je na obrazku) tak tu mam odpojit a vyčistit teda tím benzínem?
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Motor KO

Příspěvek od Trunda » pát zář 03, 2010 8:05

Nooo ja hadice nemenil... toz doufam ze jeste neco vydrzi ;-)
No jako jak to s motorem dojde takhle daleko, tak je to financni pruser... tyhle motory se po 100000 musi pretesnit automaticky... no urcite bych s koupi jineho motoru dost vahal, protoze to muze byt to same... lepsi tohle zrepasovat, pokud teda neni neco s hlavou a pak muzes v klidu spat, protoze budes vedet, ze motor je v cajku ;-) Mluvim z vlastni podobne zkusenosti.... jinak takova repase me vysla na cca 15000,-, ale rozvody se nechaly puvodni, pac nemely moc najeto... dnes uz ale vim, ze to byla blbost... takze sakumprdum... k 20000,- to bude ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Motor KO

Příspěvek od Hombre » pát zář 03, 2010 8:57

Čistit nádobku nemá cenu, když není vyměněné to těsnění.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Motor KO

Příspěvek od Trunda » pát zář 03, 2010 9:02

Tak zbezne od toho nejvetsiho hnusu ji vycistit muze... ... jde o to, ze az se motor nahodi, naleje se voda, tak se to musi cele prohnat cisticim sajrajtem a ten ti zas do te nadobky vyplavi dalsi hnus, takze poradne vycistit to ma smysl az bude cisty vsechno ostatni...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět