Tesneni pod hlavou

Odpovědět
baho
Příspěvky: 4
Registrován: pon led 05, 2009 18:05

Re: Tesneni pod hlavou

Příspěvek od baho » čtv led 29, 2009 9:28

Zakar píše:Jasné je to,že opravená a broušená hlava nevydrží tolik jako ta původní.


A to ti kto povedal? opravená a prebrúsená hlava nemá nijako obmedzenú životnosť, čo okrem vyrovnania a vyhladenia sa jej stane??? Blbec dokáže uvariť aj novú hlavu, normálny človek, ktorý vie čo znamená zohriať motor a nechať ho vychladnúť v živote s hlavou problém mať nebude.

PS: opakujem, zatiaľ na žiadnej hlave som nevidel nejakú ochrannú vrstvu, ani nič podobné. Nie je dôvod, hlava sa mechanicky nederie, je namáhaná len teplom a tlakom + pôsobením kvapalín a horiaceho benzínu. To nie je ako valec, kde je priamy styk s piestom a krúžkami, tam nikasil dokáže tiež obmedziť trenie a zlepšiť prestup tepla.

Zakar
Příspěvky: 1098
Registrován: pon zář 17, 2007 8:39
Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz

Re: Tesneni pod hlavou

Příspěvek od Zakar » čtv led 29, 2009 15:59

To mi nikdo nepovedal.Mám to z vlastní zkušenosti.Když dám opravit hlavu která je vyžraná od nekvalitní nemrznoucí směsi a oni ji zavaří a přebrousí tak jsou ty sváry mnohem měkčí než původní dosedací plocha hlavy.
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L

baho
Příspěvky: 4
Registrován: pon led 05, 2009 18:05

Re: Tesneni pod hlavou

Příspěvek od baho » čtv led 29, 2009 19:20

Zakar píše:To mi nikdo nepovedal.Mám to z vlastní zkušenosti.Když dám opravit hlavu která je vyžraná od nekvalitní nemrznoucí směsi a oni ji zavaří a přebrousí tak jsou ty sváry mnohem měkčí než původní dosedací plocha hlavy.


Pokiaľ je hlava vyžratá mimo dosadaciu plochu tesnenia valcov, tak to netreba riešiť. Zvar býva práveže tvrdší ako okolitý materiál, a keď sa to nevyžíha, môže mimo zvaru prasknúť. Málokto to robí poriadne, preto tie povery...

Moja vlastná dlhodobá skúsenosť: pred 10-timi rokmi sme doviezli Citroena BX s prasknutým tesnením pod hlavou. auto malo poctivých 125 000 km. Hlava sa prebrúsila, nové tesnenie atď. Predával sa, ked na tacho bolo 265 000 km, bez akýchkoľvek problémov s motorom.

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2271
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Tesneni pod hlavou

Příspěvek od Austin » stř říj 13, 2010 21:12

Mám R216 16V twincam CVT 99, a přibližuje se doba, kdy budu muset vyměnit těsnění /100tkm/.
Pročetl jsem forum, telefonicky prokonzultoval,
pročetl mj. http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=180729 a takovéto mám resumé:

měnit se má:
cam cover gasket
exhaust manifold gasket
inlet manifold gasket (if you need to take off the inlet manifold)
coolant outlet elbow gasket (and be prepared to spend 30 minutes scraping off the old one!)
thermostat (if you have not got a receipt for it being done recently)
water pump (as stat)
cambelt(s) (as stat)
sump jointing compound (if you are doing the rail)
exhaust downpipe gaskets (to mani and cat - if you are doing the rail)
oil filter +coolant+oil



tj. plánuji postup:
sundat a prohlídnout hlavu, pokud jí nic není a je rovná, nebrousit, použít těsnění Elring, v sadě s kovovými vodícími kolíky
pokud je potřeba líznout, zbrousit, použít dvouvrstvý pokovený těsnění BHP , nebo možná Elring
vyměnit termostat určitě
vyměnit případně u rozvodů dvě gufera na vačce
šrouby neměnit
rozvody Contitech
kladku aut. INA
čerpadlo SKF
zkontrolovat těsnění na sacím koši /přisávání vzduchu = špatné chlazení = problém s přehřátím = problém s těsněním , budoucí/
těsnění víka + výfuk
no a kapalinu + olej + filtr

máte někdo nějaký komentář (kromě toho že byste koupili nové šrouby za 3000 :-D ) ??
palivový filtr mám nový

přemýšlím kde a za kolik koupit hadice, co jsem viděl bylo dost drahé , co kus to 29,99 GBP ap.

včil mudrujte msm:
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesneni pod hlavou

Příspěvek od AnderN » stř říj 13, 2010 21:54

Máš to vymyšlené ... proč nechceš měnit šrouby (kromě ceny)?
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 1309
Registrován: sob říj 04, 2008 9:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesneni pod hlavou

Příspěvek od seba » stř říj 13, 2010 21:55

To budeš dělat preventivně?Pokud jo tak hlavu nerovnej jen to všechno oškrábej čepelí z odlamovacího nože a odmasti..Pumpu bych vzal od GRAF rozvody guates and INA.
Ty kovový vodící kolíky jsou ty 2 trubičky co se daj do bloku a hlavy?NA tičku byyl pravě palstový:(
Miluji Rover Club. T16 turbo power.

Dan_zx12r
Příspěvky: 18
Registrován: ned kvě 23, 2010 8:59

Re: Tesneni pod hlavou

Příspěvek od Dan_zx12r » čtv říj 14, 2010 8:57

šrouby jsem kupoval minulý týden a 3000 nestáli. Vyšli mě na 1300 což není zas takový ranec a když už to děláš, tak bych na tom nešetřil...

Uživatelský avatar
mara00
Příspěvky: 562
Registrován: čtv srp 20, 2009 18:41
Bydliště: Svitavy

Re: Tesneni pod hlavou

Příspěvek od mara00 » čtv říj 14, 2010 17:35

jj srouby jsou v poho neco kolem 1000 kc v elitu...dokonce skladem(brno) i kdyz pravda ze jsem je take nemenil kdyz jsem delal tesneni...
-peace and love-

Dan_zx12r
Příspěvky: 18
Registrován: ned kvě 23, 2010 8:59

Re: Tesneni pod hlavou

Příspěvek od Dan_zx12r » čtv říj 14, 2010 18:57

já sem se na chtěl původně vykašlat, ale pak jsem se dočetl, že se mají dát nový, protože snad mají tendenci se natahovat a když už jsem to dělal, tak sem chtěl mít jistotu, že to nebudu muset kvůli tomu znovu rozdělávat.

Odpovědět