V nádržce ta voda zase tak moc nekoluje, aby se ohřála, je to jen expanzka - vyrovnává tlak v chladicím okruhu pomocí určitého objemu vzduchu, proto má být naplněna jen do poloviny.
Možná ten tvůj nový termostat otevírá příliš brzo a zavírá pozdě, to můžeš vyzkoušet, když ho povaříš v hrnci se zavařovacím teploměrem.
Termostat chlazení
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostat chlazení
Na druhou stranu, tam ale může něco přitéct tou hadičkou nahoře (viz obr.). Takže to cirkulovat může, ale určitě se z toho nedá vycházet, rozhodně podle teploty vody v expanzce se nedá určit skoro nic.

Re: Termostat chlazení
No právě, ta hadička je přepad z chladiče a z hlavy, ale to by se muselo napřed pořádně zahřát, aby tam něco přiteklo.
Re: Termostat chlazení
Kdyby tak byla možnost se v tom vrtat doma až do takové hloubky,ale není.
Zkusím prozkoušet v hrnci ten původní termostat,jestli je OK,či KO.
Ještě dneska jsem zkusil sjet kopec na neutrál,dyť se ta teplota ani nehla z normálu
Dá se nějak teplotou hadic přibližně zjistit,jestli je ten termostat vadný?
Jestli to třeba opravdu neblbne to čidlo. Netušíte od kolika C° má začít měřit? Zkusil bych před jízdou zahřát motor na pár minut a ohmátnout tu hadici,kde to čidlo je,kbyby bylo už opravdu horké a ručička by ukazovala nějakou malou pozici. Protože kdyby se do oběhu takovým způsobem hrkla studená voda,nebo naopak horká,jak kolikrát ukáže ručička,tak ten motor by z toho 2x nadšený nebyl.
Špatný nový termostat by byl opravdu pech.
Ale díky za schéma,super
Zkusím prozkoušet v hrnci ten původní termostat,jestli je OK,či KO.
Ještě dneska jsem zkusil sjet kopec na neutrál,dyť se ta teplota ani nehla z normálu

Dá se nějak teplotou hadic přibližně zjistit,jestli je ten termostat vadný?
Jestli to třeba opravdu neblbne to čidlo. Netušíte od kolika C° má začít měřit? Zkusil bych před jízdou zahřát motor na pár minut a ohmátnout tu hadici,kde to čidlo je,kbyby bylo už opravdu horké a ručička by ukazovala nějakou malou pozici. Protože kdyby se do oběhu takovým způsobem hrkla studená voda,nebo naopak horká,jak kolikrát ukáže ručička,tak ten motor by z toho 2x nadšený nebyl.
Špatný nový termostat by byl opravdu pech.
Ale díky za schéma,super

Rover 216Si ,Rover 75 V6 2.0,Toyota Hilux 1KZ-TE
Re: Termostat chlazení
Vadný termostat se nejlépe pozná podle toho, jak dlouho v zimě trvá zahřátí motoru tak, aby ručička teploměru ukazovala normální hodnotu (těsně před půlkou stupnice). Ale samozřejmě je třeba mít v pořádku teploměr a čidlo. Podle toho, jak jsem to sledoval při zahřívání motoru se zapojenou čtečkou ŘJ, tak od 0 do asi 40° ručička teploměru leží bez hnutí dole. Pokud je vodorovně na začátku stupnice, je teplota asi 50-60°, ppak plynule stoupá a zahřátý motor má 90°C. Konkrétně na mém autě je motor zahřátý z 0° na těch 90° asi za 5 minut jízdy po městě (asi 2,5-3 km) Pokud se ti zahřeje motor do 5 km, je to OK. Taky bych chtěl dodat, že motor s vadným termostatem nevychladne při jízdě z kopce na neutrál, protože v tomto režimu motor spaluje asi 1l benzínu za hodinu a tím se udržuje teplota, navíc běží pomalu a chladící kapalina téměř nekoluje, ale při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí, protože v tomto režimu se žádný benzín nespaluje, výměna chladicí kapaliny mezi chladičem a motorem probíhá rychle.
V Rave určitě budou hodnoty elektrického odporu, který má mít čidlo teploměru při různých teplotách, tak ho můžeš vymontovat a proměřit třeba při 20° a pak v horké vodě.
V Rave určitě budou hodnoty elektrického odporu, který má mít čidlo teploměru při různých teplotách, tak ho můžeš vymontovat a proměřit třeba při 20° a pak v horké vodě.
Re: Termostat chlazení
Tak abych vymontoval čidlo je potřeba vypustit vodu z okruhu? Do toho se mi moc nechce,pod auto se dostávat a odtamtud vypouštět,ještě v takové zimě.
Původní termostat jsem vyvařil a při stoupání teploty začali první příznaky otevírání při cca 81C°a u 88C° otevřen,když teplota klesala,tak u 85-86C° byl už uzavřen.Toť otázka,jestli je vadný,či dobrý.
Původní termostat jsem vyvařil a při stoupání teploty začali první příznaky otevírání při cca 81C°a u 88C° otevřen,když teplota klesala,tak u 85-86C° byl už uzavřen.Toť otázka,jestli je vadný,či dobrý.
Rover 216Si ,Rover 75 V6 2.0,Toyota Hilux 1KZ-TE
Re: Termostat chlazení
To se mi zdá jako dobrý termostat, špatný zůstane slepený do 100°C, nebo naopak nedosedne ani po vychladnutí (někdy vlivem deformace). Čidlo bych zkusil vymontovat s vodou, jen si musíš nachystat šroub se stejným závitem a rychle ho tam našroubovat jako ucpávku, ty dvě deci co utečou nevadí..
Re: Termostat chlazení
Zkusím to čidlo,musím pohledat v návodu kolik by to mělo vykazovat odpor při určitých teplotách.
Jen netuším,jak dobře to půjde vymontovat,je zespod.
Jen netuším,jak dobře to půjde vymontovat,je zespod.
Rover 216Si ,Rover 75 V6 2.0,Toyota Hilux 1KZ-TE