Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?

Buky
Příspěvky: 71
Registrován: stř pro 26, 2007 19:58
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?

Příspěvek od Buky » sob úno 05, 2011 15:38

No dneska sem to byl trochu pošťourat a projet cca 5km. Koukal jsem ,že při přidání více plynu (při jízděě nad 3tiscíe ot.) to více kouří z výfuku - namodralý kouř. Motor klape skoro jako by jel na 3 válce. A když jsem to chcípnul, šel chvíli trochu dým zpět ze sání. Že by kroužky i podpálený venitly najednou? Nebo by mohlo jít tolik oleje přes dříky ventilů? To se mi nezdá. Každopádně jsem k aut po 14dnech stání přišel a na druhý otočení motoru naskočilo, torchu se zhouply otáčky, že skoro chcípl, ale pak se ustálily. motor byl do kilometru ohřátý..Což nevím, jestli je taky uplně v pořádku, i když je dnes tepleji. Mám pocit, jako by byl trochu cíti benzín z výfuku. Podobně to bylo cítit, když jsem měl před rokem podpálený venitly - v jednom válci to špatně hořeloa šel tak benzín do výfuku..
MG ZR 2.0 turbodiesel

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?

Příspěvek od Hombre » sob úno 05, 2011 19:23

Sání je spojené s klikovou skříní tou hadicí - proto ten kouř. To, že se to zahřálo na kilometru je normální, když je teplo. Taky je tam asi víc ztrátového teplaa, než u motoru, který je OK. Nejlepší bude, když ty tlaky ještě změříš.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

René
Příspěvky: 806
Registrován: pon lis 03, 2008 20:43
Bydliště: Slezské Rudoltice

Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?

Příspěvek od René » sob úno 05, 2011 21:34

Pro mě novinka, to s tou klapkou, ale proč ne. Nikdy jsem to nedělal a výsledku jsem se doměřil vždycky. Já bych to viděl podle chování na kroužky, jenže to se blbě pozná i když se sundá hlava. Když to tak moc žere olej tak jak to musí bejt vidět na výfuku ne? Můžou to dělat i těsnění na ventilech. Válec bez komprese může mít i zaklepaný sedla ventilů. No každopádně změř tlaky a pak hlava dolů. Není to tolik práce na R414.[/quote]


To není žádná novinka, kompres se takto měříval vždycky, i v dobách karburátorů, tzn. při otevřené klapě ;)
R 400 SDI 99

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: sob srp 02, 2008 23:15
Bydliště: U Kolína

Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?

Příspěvek od Vilém » ned úno 06, 2011 12:08

René píše:Pro mě novinka, to s tou klapkou, ale proč ne. Nikdy jsem to nedělal a výsledku jsem se doměřil vždycky. Já bych to viděl podle chování na kroužky, jenže to se blbě pozná i když se sundá hlava. Když to tak moc žere olej tak jak to musí bejt vidět na výfuku ne? Můžou to dělat i těsnění na ventilech. Válec bez komprese může mít i zaklepaný sedla ventilů. No každopádně změř tlaky a pak hlava dolů. Není to tolik práce na R414.
To není žádná novinka, kompres se takto měříval vždycky, i v dobách karburátorů, tzn. při otevřené klapě ;)
Si někdy udělám srovnání.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?

Příspěvek od Hombre » ned úno 06, 2011 12:51

Fakt Viléme, bylo to i manuálu ke kompresiometru Motex :D
No a to jestli to jsou podpálené ventily se právě pozná po přidání toho oleje - olej se rozleje po obvodu pístu a utěsní kroužky. Takže pokud se tlak zvýší, je to kroužkama a pokud ne, je to ventilem.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Buky
Příspěvky: 71
Registrován: stř pro 26, 2007 19:58
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?

Příspěvek od Buky » ned úno 06, 2011 17:33

Hombre píše:Sání je spojené s klikovou skříní tou hadicí - proto ten kouř. To, že se to zahřálo na kilometru je normální, když je teplo. Taky je tam asi víc ztrátového teplaa, než u motoru, který je OK. Nejlepší bude, když ty tlaky ještě změříš.
Právě, že jsem tu hadici měl odpojenou, aby se mi to tak nedusilo...Tedy přesněji řečeno obě, který vedou do sání. Jedna před škrtící klapku a druhá před vstřikama ...
MG ZR 2.0 turbodiesel

René
Příspěvky: 806
Registrován: pon lis 03, 2008 20:43
Bydliště: Slezské Rudoltice

Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?

Příspěvek od René » ned úno 06, 2011 17:47

Vilém: to klidně můžeš SMOKE:
R 400 SDI 99

Uživatelský avatar
Feri
Příspěvky: 169
Registrován: pát pro 10, 2010 19:05
Bydliště: Chynorany Slovakia

Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?

Příspěvek od Feri » ned bře 06, 2011 11:41

Buky tak ako to dopadlo ten tvoj problém, čo tie krúžky? Bolo by dobre to tu uverejniť aby sme mali z toho ponaučenie aj ostatný
majitelia podobných vozítiek a mňa osobne to zaujíma ako to meranie s tým olejom dopadlo a dúfam že už máš po probléme ostávam s pozdravom.

Odpovědět