1500 RPM na volnoběh (studený i zahřátý)

Odpovědět
Ondra_cz
Příspěvky: 14
Registrován: sob led 05, 2008 12:04
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

1500 RPM na volnoběh (studený i zahřátý)

Příspěvek od Ondra_cz » úte bře 22, 2011 7:07

Ahojte,

tak dneska ráno přijdu k autu (R25 1.4 76kW r.2000), nastartuju (stejně jako jindy bez problémů), a otáčky vyletí na 1500 za minutu a držely 1500 ot. i když se motor zahřál. Na jízdě to nepoznám, ohřál se standartní rychlostí, nepřehřívá se, jde hezky do otáček, standartní jízda, jen ten volnoběh... Přitom včera to bylo v pohodě (podmínky stejné - teplota kolem nuly, ze začátku cca 1000-1100 ot. a postupně klesají)..

..možná to má souvislost s krokovým motorkem, protože občas se stávalo, že "bzučel" a rezonoval (pravděpodobně rychle pořád dokola zavíral a otvíral) jenže na jízdu ani na automatický sytič to vliv nikdy nemělo.. možná to tak má být, ale to "bzučení" (slyšitelné při otevřené kapotě) bylo divný :-)

mám tento:

Obrázek


Má najeto 170tkm, tak jsem si už dřív říkal že by stálo za to vyčistit škrtící klapku, ale spíš myslím že to bude nějaké čidlo... Máte nějaké nápady? Díky za tipy :-)
Rover 214Si cabrio, 1996 ..na léto
Rover 25 1.4 16v, 2000 ..na zimu

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: 1500 RPM na volnoběh (studený i zahřátý)

Příspěvek od Hombre » úte bře 22, 2011 8:04

Někde to na volnoběh saje moc vzduchu, takže: Možná ti jen vypadla nejaká hadička ze sacího potrubí, pak bych zkontroloval tu klapku, jestli úplně zavírá. Krokový motorek je taky možnost.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: 1500 RPM na volnoběh (studený i zahřátý)

Příspěvek od Trunda » úte bře 22, 2011 10:56

... tak tak... proste vseobecne - vycistit saci soustavu. Servo prostriknout WDckem a hlavne vycistit ten tunylek, do ktere zajizdi kuzel, pac ten byva dost casto pekne zasvineny ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Miras
Příspěvky: 196
Registrován: čtv kvě 27, 2010 14:15
Bydliště: Praha

Re: 1500 RPM na volnoběh (studený i zahřátý)

Příspěvek od Miras » stř bře 23, 2011 23:07

Jo, jo, jo... presne tenhle regulator, co je na obrazku, mi taky blbnul na MG ZR 160. Nekdy na podzim, prijel jsem rano k praci a otacky asi 1.200 a nesly dolu. Ten regulator byl zaspineny karbidem a moc nebehal.Procistil jsem to WD a bylo. Je to divne, ale zrejme se obcas vraci zazech do sani, protoze to je za filtrem a tak by tam nemel byt zadny hnus... Anebo se tam dostanou sragory z horejsku hlavy...
Vydrzelo mi to tedy pul roku a pred tydnem znova. Ted uz jsem sundal i cele sani a zjistil, ze je tam louzicka oleje. Takze je to vylito a vycisteno. Uvidime jestli to vyrzi dele. Jinak regulator koupim novy...
Mini Cooper S, 2007 - 1,6l turbo, 128 kW

Ondra_cz
Příspěvky: 14
Registrován: sob led 05, 2008 12:04
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1500 RPM na volnoběh (studený i zahřátý)

Příspěvek od Ondra_cz » pát bře 25, 2011 18:24

tak jsem to dneska rozdělal a tunýlek byl čistý, překvapilo mě že s kuželem šlo pohnout jen hodně ztuha. Zasunul jsem ho dovnitř a už se nevrátil do původní zavřené polohy. No, tak jsem to zase sešrouboval a zkusil natočit (studený) motor. Otáčky vyletěly na 3000 a pak pomalu spadly na 1500. Zkusil jsem to odpojit, zapojit, a žádná změna.. zkusil jsem přidat plyn a začaly se dít věci :-) otáčky samy od sebe začaly lítat od 3000 do 1500, furt dokola, tak jsem vypnul motor, znova jsem to natočil a už to bylo v pohodě (motor už byl částečně zahřátý a otáčky cca 950). Zítra zkusím namontovat motorek z kabria (Rover 214 kabrio, mimochodem na prodej kdo by měl zájem ;) ) tak uvidíme co to nakonec bude :-P
Rover 214Si cabrio, 1996 ..na léto
Rover 25 1.4 16v, 2000 ..na zimu

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: 1500 RPM na volnoběh (studený i zahřátý)

Příspěvek od Trunda » pát bře 25, 2011 18:56

S tim kuzelem se NESMI dat odocit... jestli jsi s nim otocil, tak jsi ho s nejvetsi pravdepodobnosti poskodil :roll:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Ondra_cz
Příspěvky: 14
Registrován: sob led 05, 2008 12:04
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1500 RPM na volnoběh (studený i zahřátý)

Příspěvek od Ondra_cz » pát bře 25, 2011 19:57

já s ním neotáčel, ale zkoušel zatlačit (otevřít/zavřít). když jsem ho měl venku asi před půl rokem, normálně šel otevřít prstem a sám se vracel (zavíral). Dneska to tak zlehka nešlo.
Rover 214Si cabrio, 1996 ..na léto
Rover 25 1.4 16v, 2000 ..na zimu

Ondra_cz
Příspěvky: 14
Registrován: sob led 05, 2008 12:04
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1500 RPM na volnoběh (studený i zahřátý)

Příspěvek od Ondra_cz » sob bře 26, 2011 18:09

Tak po dnešku můžu téměř s jistotou říct, že problém je v potenciometru, který snímá polohu škrtící klapky. Při dnešním startu po vyčištění klapky (nebylo moc co čistit) bylo všechno ok, tak jsem zkoušel odpojovat konektory. Při odpojení potenciometru otáčky vyletěly na 1500, po zapojení klesly, takže to vypadá že občas funguje, občas nefunguje (dneska měl teda dobrý den :-) ). Budu to chvíli sledovat a uvidím.. Díky všem za tipy.
Rover 214Si cabrio, 1996 ..na léto
Rover 25 1.4 16v, 2000 ..na zimu

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: 1500 RPM na volnoběh (studený i zahřátý)

Příspěvek od Hombre » ned bře 27, 2011 16:28

Tak zkus ještě očistit a prostříknout a trochu přiohnout kontakty v té zásuvce, aby měly lepší kontakt. Třeba to je jen tím.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Odpovědět