Zdravim,
delsi dobu jsem nejezdil autem(asi 3mesice) a tak se mi vybila baterka.Po vytazeni s auta mela 6,5V.
Dal jsem ji na nabijecku a ani po osmi hodinach nabijeni nebublala,tak jsem ji odpojil nebot jsem
ji nechtel nechavat pres noc.Rano jsem ji zmeril a ma 12,V.
otazka je muze byt baterka odepsana?
napeti sice ma ale docetl jsem se ze pokud je pripojena na nabijecku a je nabyta musi plynovat.
Dalsi otazka , po zapojeni do auta ,bude fungovat dalkac a imobilizer?
tady na foru jsem se docet ze se to musi nejak sparovat podle nejakeho kodu k imobilizeru,
ten ja ale nemam.
dik moc
J.
nabijeni autobaterie
Re: nabijeni autobaterie
Odpověď na 1. otázku cituji z návodu k olověnému aku:
"pokud akumulátor zcela vybijete, a ponecháte jej takto několik dnů, dostane se do stavu
hlubokého vybití, měřené napětí bez zatížení poklesne pod úroveň 10V, uvnitř článků se nastartujte
proces zvaný sulfatace. Síra, původně obsažená v elektrolytu, se vlivem vybíjení tzv. nasákne do
aktivních hmot olověných desek (elektrod). Nabíjením by došlo k jejímu opětovnému vytlačení, potažmo
znovusmíchání s tekutou složkou (elektrolyt). V opačném případě reaguje s olovem, na jehož povrchu se
začne vytvářet povlak – síran olovnatý. Tento proces je v pokročilém stádiu nevratný a akumulátor je
nevratně poškozen."
Takže asi napětí mít bude, ale kapacita bude malá.
Ten centrál a imobilizér musíš zkusit, připoj baterku a mačkej střídavě zamykací a odemykací tlačítko na DO, až se auto zamkne (zpravidla po čtvrtém zmáčknutí), pak je to v pohodě, jestli se to ale podaří po takové přestávce, to nevím.
"pokud akumulátor zcela vybijete, a ponecháte jej takto několik dnů, dostane se do stavu
hlubokého vybití, měřené napětí bez zatížení poklesne pod úroveň 10V, uvnitř článků se nastartujte
proces zvaný sulfatace. Síra, původně obsažená v elektrolytu, se vlivem vybíjení tzv. nasákne do
aktivních hmot olověných desek (elektrod). Nabíjením by došlo k jejímu opětovnému vytlačení, potažmo
znovusmíchání s tekutou složkou (elektrolyt). V opačném případě reaguje s olovem, na jehož povrchu se
začne vytvářet povlak – síran olovnatý. Tento proces je v pokročilém stádiu nevratný a akumulátor je
nevratně poškozen."
Takže asi napětí mít bude, ale kapacita bude malá.
Ten centrál a imobilizér musíš zkusit, připoj baterku a mačkej střídavě zamykací a odemykací tlačítko na DO, až se auto zamkne (zpravidla po čtvrtém zmáčknutí), pak je to v pohodě, jestli se to ale podaří po takové přestávce, to nevím.
Re: nabijeni autobaterie
dik takze se zacinam koukat po nove baterce.
dneska jsem ji zkusil zmerit hustomerem a plovak je dole ani se nehnul nahoru.
dneska jsem ji zkusil zmerit hustomerem a plovak je dole ani se nehnul nahoru.
Re: nabijeni autobaterie
No, než se ráno rozčilovat na parkovišti, to si raději kup novou baterku a máš pokoj.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: nabijeni autobaterie
vidím to taky na novou baterku.