Z automatické na manuální převodovku ...?
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: stř dub 18, 2012 9:09
- Bydliště: Praha 9
Z automatické na manuální převodovku ...?
Pozn. moderátora - Jenda volfík to tu promazal takže není úplně jasné na co se ptal ale pro jakostakous informační hodnotu to zde nechám. A.
-
- Příspěvky: 1098
- Registrován: pon zář 17, 2007 8:39
- Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz
Re: Z automatické na manuální převodovku ...?
Je to nesmysl a také by to bylo finančně náročné.To si raději kup auto s manuálem.A jaký k tomu máš důvod to předělávat ??? Auto s převodovkou CVT funguje bezvadně !!!
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L
Re: Z automatické na manuální převodovku ...?
... no ono to asi nebude ani tak o specifikovani problemu jako spis o tom, ze by potrebovala generalku.... to samozrejme neco stoji. Ale!... nebude to o moc vic, jako sehnani manualni prevodovky a montaz a hlavne, budes vedet co mas v aute... kdyz sezenes jetou manualni prevodovku, tak se taky muze stat, ze po par tisicich budes muset menit loziska.... takze jak rika Zakar, je nesmysl to vymenovat za manualni....
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6964
- Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Z automatické na manuální převodovku ...?
Osobně bych v tomto případě dal přednost prověřenému servisu, kde už takovou převodovku viděli (a v KAPS už ji viděli) před větší vzdáleností. Samozřejmě pokud seženeš někoho v bližší vzdálenosti, kdo to spolehlivě opraví, tak je to plus, ale nebyl by to pro mě argument číslo jedna. A se servisem bych zbytečně neotálel. Pokud je něco v té skříni špatně, tak další provoz taky může znamenat mnohem větší škody.
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2271
- Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Z automatické na manuální převodovku ...?
to není problém, takto se ta převodovka chová, je připravena na záběr. Musíte stát na brzdě, a pokud to bude více jak 10 s je lepší vyřadit.jendavolfik píše:Funguje bezvadně... ALE! .....po zastavení na semaforech se chová, jakoby chtěla pořád jet...
To co popisujete je pravděpodobně způsobeno značným opotřebením všech pěti lamel, asi s tím před Vámi jezdil závodník.
Doporučuji přesně dbát na pokyny se zacházení s převodovkou (kdy mačkáte a nemačkáte knoflík na páce při pohybu pákou,
dále kdy se co řadí a zda někdo nevyřazoval za jízdy z kopce.
Být na Vašem místě asi bych naplánoval nějaký výlet na sobotní moravský sraz, domluvil si na pátek před polednem diagnostiku v KAPS
a nesnažil bych se na fóru pomocí písmenek diagnostikovat problém. Asi se tam dozvíte co přesně je potíž.
Otázka : víte, co máte v převodovce za olej ? a kdy byl měněn naposled ? jste si 100% jist že je tam ten správný olej (který se neprodává na každém rohu) ?
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2271
- Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Z automatické na manuální převodovku ...?
No to je zvláštní, mi nic takového neříkali, a dobře opravili /výměna ložiska/. Otázka je s kým jste mluvil.....
Díly jsou dostupné
1. přes Automaticchoice.com a je zde velký sklad ND s okamžitou expedicí. Mám tam přístup ale nemám distribuční smlouvu.
2. v ČR má možnost opravit CVT několik firem, např. http://www.morava-info.cz/zacek/index.php?akce=home
jejich webshop je zde http://www.prag-info.cz/_shop/CVT-MTE4N ... op_rubrika
mají díly na převodovky VAN DOORNE CVT, ovšem obchod jim blbne a cpe tam slova jako Ford CVT lexus cvt apod.
Název převodovky je VAN DOORNE CVT a tyto převodovky mají Austiny, Rovery, Volva, BMW Mini a další.
Van Doorne později skončil v koncernu ZF.
Co třeba nemají nebo je drahé, je možné koupit u Rimmerbros (čidla-vyzkoušeno)
Kaps mají mormální ceny
celková repasní sada OHK /těsnění ap./ stojí 1326,- Kč,
sada pěti lamel 923,- Kč
vodící ložisko 623,-
hlavní ložiska sada 1290,-
olejový filtr 350,-
olej CVT 20L 300,- za litr
samozřejmě při opravě je cena práce krát x hodin /práce asi 450-600,-/ a ta převodovka ven, oprava, dovnitř věru není za hodinu.
Běžně jim oprava trvá dva i tři dny dle průseru co je vevnitř. Že je to tam složité se nemusíme bavit.
Kaps je specialista na závodní převodovky apod. a domnívám se, že tomu rozumí.
Zkuste si najít okolo Prahy někoho, kdo to zvládne a má běžný přístup (placený) na data (stojí 370€ ročně)
POkud máte převodovku v R25 je to eCVT převodovka, a má na sobě o 5 čidel navíc než do roku 2000.
Tato mohou mít poruchu /jedno dvě/ a ne všechna jsou na okruhu diagnostiky.
Vyčerpal jsem své povšechné znalosti, takže končím. Mailem vám mohu poslat ještě pár pdf a článků, nákresů ap.
Olej doporučuji koupit v Liberci u Vejvody MILLERS OILS ale nevím kdo Vám ho bude měnit bo je to náročné, dělá se to
při zahřátém motoru,
na zvedáku,
nejméně dva mechanici
a za chodu motoru,
pokud jste to nedělal , nepouštěl bych se do toho. Musí se úměrně lít a vypouštět.
Taky si nehrajete třeba na zubaře a shodneme se že vytrhnout zub není vlastně nic složitého.
Díly jsou dostupné
1. přes Automaticchoice.com a je zde velký sklad ND s okamžitou expedicí. Mám tam přístup ale nemám distribuční smlouvu.
2. v ČR má možnost opravit CVT několik firem, např. http://www.morava-info.cz/zacek/index.php?akce=home
jejich webshop je zde http://www.prag-info.cz/_shop/CVT-MTE4N ... op_rubrika
mají díly na převodovky VAN DOORNE CVT, ovšem obchod jim blbne a cpe tam slova jako Ford CVT lexus cvt apod.
Název převodovky je VAN DOORNE CVT a tyto převodovky mají Austiny, Rovery, Volva, BMW Mini a další.
Van Doorne později skončil v koncernu ZF.
Co třeba nemají nebo je drahé, je možné koupit u Rimmerbros (čidla-vyzkoušeno)
Kaps mají mormální ceny
celková repasní sada OHK /těsnění ap./ stojí 1326,- Kč,
sada pěti lamel 923,- Kč
vodící ložisko 623,-
hlavní ložiska sada 1290,-
olejový filtr 350,-
olej CVT 20L 300,- za litr
samozřejmě při opravě je cena práce krát x hodin /práce asi 450-600,-/ a ta převodovka ven, oprava, dovnitř věru není za hodinu.
Běžně jim oprava trvá dva i tři dny dle průseru co je vevnitř. Že je to tam složité se nemusíme bavit.
Kaps je specialista na závodní převodovky apod. a domnívám se, že tomu rozumí.
Zkuste si najít okolo Prahy někoho, kdo to zvládne a má běžný přístup (placený) na data (stojí 370€ ročně)
POkud máte převodovku v R25 je to eCVT převodovka, a má na sobě o 5 čidel navíc než do roku 2000.
Tato mohou mít poruchu /jedno dvě/ a ne všechna jsou na okruhu diagnostiky.
Vyčerpal jsem své povšechné znalosti, takže končím. Mailem vám mohu poslat ještě pár pdf a článků, nákresů ap.
Olej doporučuji koupit v Liberci u Vejvody MILLERS OILS ale nevím kdo Vám ho bude měnit bo je to náročné, dělá se to
při zahřátém motoru,
na zvedáku,
nejméně dva mechanici
a za chodu motoru,
pokud jste to nedělal , nepouštěl bych se do toho. Musí se úměrně lít a vypouštět.
Taky si nehrajete třeba na zubaře a shodneme se že vytrhnout zub není vlastně nic složitého.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2271
- Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Z automatické na manuální převodovku ...?
Hydraulicky operované CVT od VanDoorne se bojí i školení odborníci.
Když nic jiného tak potřebujete speciální ořechy/hvězdy a sem tam speciální "přípravek" servisní.
A asi tam není vše samostavitelné, některé vůle se musí vymezovat a nemám tušení jak zjistit hodnoty a pořadí.
Nikdy byste to dohromady nedal, pokud denně neděláte převodovky.
Pokud už máte za sebou třeba zástavbu hayabusy do nějaké zadokolky tak si možná poradíte. Nevím.
A teď tedy rada: zkus se obrátit na člena klubu http://www.roverclub.cz/bb3/memberlist. ... ofile&u=95
a zkus s ním se domluvit na "jiném" postupu. Mrkni třeba kde bydlí.
Když nic jiného tak potřebujete speciální ořechy/hvězdy a sem tam speciální "přípravek" servisní.
A asi tam není vše samostavitelné, některé vůle se musí vymezovat a nemám tušení jak zjistit hodnoty a pořadí.
Nikdy byste to dohromady nedal, pokud denně neděláte převodovky.
Pokud už máte za sebou třeba zástavbu hayabusy do nějaké zadokolky tak si možná poradíte. Nevím.
A teď tedy rada: zkus se obrátit na člena klubu http://www.roverclub.cz/bb3/memberlist. ... ofile&u=95
a zkus s ním se domluvit na "jiném" postupu. Mrkni třeba kde bydlí.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97