vodní pumpa

Odpovědět
peshak
Příspěvky: 15
Registrován: ned čer 08, 2008 11:32
Bydliště: Dačice okr.J.Hradec
Kontaktovat uživatele:

vodní pumpa

Příspěvek od peshak » pát čer 20, 2008 11:09

zdravím,vlastním rovera 200 teprve kratkou dobu a chystam se měnit vodní pumpu.chci se optat jestli má tulák vypouštěcí kohout nebo se to řeší stáhnutím hadice.nikde sem ho totiž nenašel jestli jsem se teda dobře díval.za rady děkuji

Uživatelský avatar
lukasek1234
Příspěvky: 51
Registrován: pon říj 22, 2007 18:28

Re: vodní pumpa

Příspěvek od lukasek1234 » ned čer 22, 2008 7:32

vypouští se to přez hadici ale hůř se to odvzdušňuje nevim co máš za motor ale 1,4 8v má za rozdělovačem malý šroubek tak tam to musíš odvzdušnit (alespoň já to tak dělal) když ti sepne ventilátor a do cca minuty se nevypne tak je to špatně odvzdušněný a musíš odvzdušnit znovu

Uživatelský avatar
Igi
Příspěvky: 4
Registrován: stř črc 16, 2008 17:02
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Aky je postup pri vymene?

Příspěvek od Igi » sob črc 26, 2008 12:30

Mam Rover216Si. Viete mi poradit ako postupovat pri vymene vodnej pumpy na tomto motore? Ktoru hadicu vypustit, ako pumpu vymenit (budu sa menit aj rozvody) a ako urobit po naliati zmesy odvzdusnenie?
ROVER 216Si

peshak
Příspěvky: 15
Registrován: ned čer 08, 2008 11:32
Bydliště: Dačice okr.J.Hradec
Kontaktovat uživatele:

Re: vodní pumpa

Příspěvek od peshak » sob črc 26, 2008 18:11

ahoj vymenu uz mam za sebou je to docela pakarna zabralo mi to asi 4hod ale dalo se to.jinak uzitecny odkaz k rozvodum a pumpe http://video.google.co.uk/videoplay?doc ... q=cam+belt aspon si udelas obrazek jak to tam vypada.hadici jsem stahnul dole na pravy strane,vypodloz motor,shod dekly,natoc si motor at vacka a klika ukazujou na rysky a zajisti proti pootočení.odsroubuj silentblok motor budes muset trochu vyzdvihnout abys mohl vytahnout srouby.K těm sroubum,vsechny jsou davany na mikrokapsle takze povoluj s citem at je neurves.zpatky jsem je daval na barvu melo by to stacit ony ty mikrokapsle jsou dost drahy.sundej napinaca kladku,stahni si ke strane rozvodak at se tam lip dostanes a odsroubuj pumpu asi 4 srouby.do zlabku na novy pumpe si dej trochu zaruvzdornyho silikonu at ti tam lip drží tesneni az jitam budes davat.no a opakuj vsechny ukony v obracenym poradi.snad sem na nic nezapomnel a snad ti to trochu pomuze.neni spatny si vzit k ruce nekoho s malima rukama je tam na h...o pristup.odvzusnuje se to vpravo u rozdelovace je tam na trubce sroubek,popisoval to tu lukasek na predchozi strance.takze at ti to vrci a snad se nekde potkame na silnici ahoj pesak

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: vodní pumpa

Příspěvek od Fujitsu » ned črc 27, 2008 10:22

Po kolika km by se měla vodní pumpa měnit? A hrozí nějaké větší riziko, když se zanedbá její výměna? Asi za měsíc budu dělat rozvody a nevím jestli jí vyměnit taky, nebo ne.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: vodní pumpa

Příspěvek od Tommi_82 » ned črc 27, 2008 14:26

Měnit se má po 90 tisících stejně jako rozvody.Co ti hrozí těžko říct, ale můžu ti popsat jak umřela mě.

Byl krásný slunečný den. Stojím na pumpě a zamilovaně se skoukám na svoje auto a najednou vidím že mi to kape. Okamžitě ve stresu co se zase dosralo. Popojedu na parkoviště a koukám co to je. Teče to někde z pod rozvodů. Dojedu 5 km k rodičům a koukám pod rozvodovej plastovej kryt kterej je zespodu mokrej a dedukuju že už snad jedině pumpa. Běžím na forum a dočítám se že s největší pravděpodobností pumpa. Jedu 150 km do Rover servisu (po cestě poctivě asi 3x dolívám destilku, čím vyšší otáčky tím větší úbytek vody na 100 km) a nechávám vyměňovat. Platím asi 1200 za pumpu a 3hodiny*350 korun za práci.
Dožila se 160 tisíc kilometrů a umřela tak náhle. Všechnu čest jí a třikrát běda předchozímu majiteli za to že ji nevyměnil společně s rozvodama.

Byl jsem překvapen že žila tak dlouho.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 421
Registrován: pon zář 17, 2007 15:39
Bydliště: Libřice

Re: vodní pumpa

Příspěvek od Jarda » ned črc 27, 2008 17:41

Já bych nad tím moc nepřemejšlel,jestli deš za měsíc na rozvody tak nech rovnou vyměnit i pumpu,může se ti stát že ti v servisu nedaj záruku na rozvody,nebo ti je nebudou chtít udělat bez pumpy,toť můj názor :wink:
Rover 214Si 12/97, Rover 75 Tourer Contemporary SE 12/04

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: vodní pumpa

Příspěvek od Tommi_82 » ned črc 27, 2008 19:51

Tomu že nedaj záruku na rozvody bych teda moc nevěřil, teda spíš bych nevěřil tomu že by s takovým blábolem obstáli. Ohledně toho jestli to budou nebo nebudou chtít dělat těžko říct. Mylsím že se nebudou zlobit když se za nima za X tisíc km vrátíš a přihrneš jim další prašulky.

Každopádně doporučuju vyměnit i pumpu ať neplatíš práci dvakrát a nemusíš se zbytečně strachovat dalších 90 tis. km, kdy ti začne týct. Nějakejch 1000 korun navíc při výměně rozvodů už zas není takový drama.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: vodní pumpa

Příspěvek od Fujitsu » ned črc 27, 2008 20:35

Asi jo, asi to nechám udělat i s tou pumpou a bude klid...jediné co mě bude ještě vrtat v hlavě je to těsnění pod hlavou aby mi někde nefouklo. Dneska jsem ještě jednou koukal na ten motor, odkud mi teče ten olej a je to to těsnění co je nejvýš, hned pod tím černým kovovým krytem, takže to bude asi to ventilové. Nevim teda, kde je to třetí těsnění, jak tu psal Hombre...já tam viděl jenom dvě ať jsem koukal jak jsem koukal.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: vodní pumpa

Příspěvek od Hombre » pon črc 28, 2008 6:34

Tak to máš jednoducé, odpojíš kabely od svíček a vyšroubuješ těch pár malejch šroubků dokola víka + 2 hadičky a máš víko dole. Jestli nechceš objednávat nové tesnění, snad by pomohlo to staré umýt v benzínu (není to papír) a plochy kde těsnění dosedá na hlavu a na víko namazat těsnícím tmelem na motory. Mě to teče z těsnění, které je těsně nad držákem alternátoru, a teď tu psal Eny, že mu to teče ze šroubutoho držáku, tak se musím podívat.

Vodní pumpu URČITĚ vyměň s rozvodama, protože jestli se ti zadře pumpa, přetrhne se i rozvodový řemen a pak už záleží kdy se ti to stane, většinou to je ale při nějakém delším výkonu - typycky při jízdě po dálnici. A když se ti ve 130 utrhne rozvoďák, tak z toho motoru většinou moc nezbude.vačkové hřídele se zastaví a písty dále běhají ve vysokých otáčkách (poháněny přes převodovku silou toho rozjetého auta dokud si to neuvědomíš a nesešápneš spojku) a samozřejmě narazí do ventilů, které zůstaly otevřené, ty se ohnou, ulomí, rozbijou píst, střepy poškrábou válec, někdy je i ohlá ojnice a nbo prasklá vačka. Pumpa stojí okolo 1000 Kč, takže se to určitě vyplatí. Nevím, jak dlouho pumpa má vydržet, ale nechávat ji tam do další výměny řemene - to znamená, že by tam běhala 200 tisíc km, to určitě neriskuj.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Odpovědět