chiptuning

R4ms3S
Příspěvky: 1496
Registrován: úte úno 05, 2008 18:12
Bydliště: Brno / Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning

Příspěvek od R4ms3S » pon čer 23, 2008 20:02

A kde to je?
Kurva jestli to je někde daleko tak to bude zase peněz v <|> :(
Ale za to to stojí :-D
Obrázek
CTR EP3 - http://www.r4ms3s.cz/ctr/" onclick="window.open(this.href);return false; - track car
MG ZR 160 - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=462" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
Rover 214Si - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=104" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning

Příspěvek od Tommi_82 » pon čer 23, 2008 20:10

Stojí? jsi si jistej? Nárůst o 6 koní možná ani nepoznáš a jestli o podobnou hodnotu naroste krouťák v otáčkách kolem 2500 tak to nejspíš taky prd poznáš. Každopádně i přes to že jsem skeptik tak jsem zvědavej jak to dopadne. Když nic tak si aspoň uděláš výlet do Kladna. Cena je dost dobrá, i když za to nic je to možná až moc. :lol:
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 421
Registrován: pon zář 17, 2007 15:39
Bydliště: Libřice

Re: chiptuning

Příspěvek od Jarda » pon čer 23, 2008 21:06

Ja myslim ze to poznas urcite,kamos ma ciplyho Megana a rikal ze to nemusi tolik vytacet a ze se mu znatelne snizila spotreba.Je jasny ze ten narust nebude jak u 2.0TDi ale me de spis o optimalizaci vykonu.Jinak v praci mame ciplou Feldu v kombiku 1.3ku a 180 po dalnici neni zadnej problem,je o dost sviznejsi nez necipla a to ma nalitano pres 260000!!a muzes mi verit ze ji nikdo opravdu nesetri.
Rover 214Si 12/97, Rover 75 Tourer Contemporary SE 12/04

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 4:58

Re: chiptuning

Příspěvek od Roman620ti » úte čer 24, 2008 11:05

no jestli ta Felda neni svižnější právě proto, že jí nikdo nešetří, brácha měl kdysi v práci Fábošku 1.2 a byla nejsvižnější z Fábek 1.2, každej jí dával plnej už při prvních km a šla krásně...ale daň zato byla nadměrná spotřeba oleje a kouřila jak stará 120cítka :lol:
každopádně dejte vědět jak to dopadlo... :P
2x Rover 620ti

majko321
Příspěvky: 256
Registrován: čtv dub 03, 2008 21:04
Bydliště: Čachtice , Trenčiansky kraj , SK
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning

Příspěvek od majko321 » úte čer 24, 2008 17:49

U aut s vyssim obsahom pojde spotreba dole a u aut s mensim obsahom, pojde spotreba hore.Dnes to spomynal moj kolega v praci.Trochu som tomu nepochopil preco,ale asi to je pravda. :roll: :roll: :roll:
Rover 45 2.0, r.v.2001, strieborna metaliza

max80

Re: chiptuning

Příspěvek od max80 » úte čer 24, 2008 18:01

.

Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 421
Registrován: pon zář 17, 2007 15:39
Bydliště: Libřice

Re: chiptuning

Příspěvek od Jarda » úte čer 24, 2008 18:25

Mame feldy 3,vsechny maj nejeto pres 200000 ale ta jedina cipla je z nich nejsviznejsi,ale treba je to necim jinym,jine zkusenosti s tim nemam.Tak nevim,jestli do toho jit nebo ne :roll:
Rover 214Si 12/97, Rover 75 Tourer Contemporary SE 12/04

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning

Příspěvek od Tommi_82 » úte čer 24, 2008 19:27

no spotřeba dolu nepůjde, ta už dole je :-) Jinak jako já nemám zkušenost s čipováním, takže pokud říkáš že ta felda jede líp tak já ti věřím. To že zvednutí výkonu nepůjde poznat klidně odvolám pokud se ukáže že to poznat jde. Každopádně dokud to nezkusíte tak to vědět nebudem. Jestli do toho někdo půjde a podělí se s náma o zkušenosti tak tím líp pro nás ostatní.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning

Příspěvek od AnderN » stř čer 25, 2008 13:06

Hmm ... docela by me zajimalo, na zaklade ceho stanovuji ceny? Chiptuning 220 SDi stoji 5300,- Kc, chiptuning 420/620 SDi stoji 8300,- Kc -- pritom motor je uplne stejny a uprava bude taky naprosto shodna. Vetsi auto = movitejsi zakaznik? A Rovery 25/45/75 jsou nejdrazsi jen proto, ze jsou novejsi? Zvlastni, ze u nich je cena stejna, pritom 75 ma uplne jiny motor (a taky je nejvetsi ;-) ) ... Taky nevim proc, ale hodnoty, o kolik se zvysi vykon a moment, mi prijdou az podezrele unifikovane napric ruznymi typy vozidel (nejen Roveru).
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 12:34
Bydliště: Upice

Re: chiptuning

Příspěvek od Eny45 » čtv čer 26, 2008 9:20

Já bych bral za zásadní informaci, že ten původní software daj člověku na CD. A v případě problémů ho nahrajou zpět. protože už to je záruka toho, že neobejdou řídící jednotku nějakým univerzálním čipem, co zvedá výkon.
Tohle znamená že se musej napojit na řídící jednotku, a upravit jí jen softwerově.

Jinak jak se píše nahoře :) Někdo to zkuste, a vsadím se že pak nás bude víc :)

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 12:34
Bydliště: Upice

Re: chiptuning

Příspěvek od Eny45 » čtv čer 26, 2008 9:57

Jinak tohle je graf z testu, pře a po výměně vzduchového filtru, s přívodem chladného vzduchu. Všimněte si, že reálnej výkon nedosahuje ani 100 koní. Bud stářím auta, nebo třením a strátama.
jedná se o 1,4ku :)
Obrázek


A tohle je čiplá 1,4ka navíc s filtrem KN. Všimněte si hlavně toho, jak i po načipovaní má 100 koní :) což je více než předešlej graf, ale rozdíl je zanedbatelnej. Autor píše že 400 metrů ujel za 18s, a teď to ujede za 17,1s. A z 0 na 60Mph (95km tuším) se odstal za 9,8s a teď za 9,4... Což mě příjde na hraně měřitelnosti. Co se týče točenáku, čipnutí ho přesunulo z původní maximálny na 4500 na nové otáčky 5000. A dle autora je 125nm, přičemž tovární udaj je maximum 123. (ale reálnej udaj po zahrnutí opotřebovanosti auta, a tření byl před čipováním a filtrem cca 115Nm.
Obrázek


Takže jesti dobře počítám, vzduchovej filtr + čipnutí přidalo cca 8 koní v 6000 otáčkách. Což je zhruba 9% navíšení proti předešlému stavu... Co se týče točenáku, tam je to podbné cca 7-9%...

(musím ale podotknout že každej graf je jené auto. I když obě sou 1,4.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning

Příspěvek od Tommi_82 » čtv čer 26, 2008 16:01

NO konečně vidím křivky pro stejnej motor jak mám já. Dík moc!!! :)
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Lindman
Příspěvky: 11
Registrován: pon črc 21, 2008 10:47
Bydliště: Bruck in der Oberpfatz
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning

Příspěvek od Lindman » stř črc 23, 2008 11:32

Jak to takhle procitam, tak jsem si vzpomel, jak nam nas mistr dokazoval, ze felicie 1.6 a octavie 1.6 maji zhruba stejne motory. Zapojily jsme do felicie ridici jednotku z octavky. Tak to byl mazec, docela problem se rozjet( na dvojku v pohode). Pri razeni ze 4 na 5 a pri trochu seslaplem plynu to rvalo asfalt. S bezpecnou jizdou to nemelo nic spolecneho, ale zazitek dobry.

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 12:34
Bydliště: Upice

Re: chiptuning

Příspěvek od Eny45 » čtv črc 24, 2008 8:13

Kdybyste měl někdo hodně času. Našel jsem forum, kde je 12 stránek povídání o filtrech. Jedná se sice o fordy, ale ta hlavní otázka použít filtr či ne, je stejná. http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... 99cbb7c260
já už jsem na 6 straně :)

wnemone
Příspěvky: 17
Registrován: sob zář 06, 2008 23:07

Re: chiptuning

Příspěvek od wnemone » pon zář 08, 2008 19:08

jj ja ma tiez forda, focusa a o filtroch je cela teroria .. ked chce niekto mat filter (nie kvoly zvuku, ale vykonu) v prvom rade ho musi odizolovat, aby nenasaval teply vzduch z motora a podobne , tak sa ziskat mozno par konikov, ale nic svetoborne, potom este existuje naporove sanie, pre orig airbox, zaujimava teroria tiez, zvacsit vstupne otvory do airobxu a spravit bud vyduchy na kapote, alebo v narazniku, ale zevraj tiez nic moc ... filter je iba skladacka v mozaike, chces vacsi vykon ? Zacni od filtra skonci cez zvody, komplet vyfuk... potom vykon pocitis ...
|Co sa tyka Chipu, na benzinoch by som to neriesil, vela prachov a malo muziky, u diesela je to uz ina kava :wink: chip skodi, to je fakt, napr. veci na motore (kluka vacky a podobne ) su nadymenzovane trebars na 100%, pri normalnej jazde ich namahas tak na 85 % ...priestor pre chip , mozno cca 15% agresivne chipovatie nici motor! moj nazor ..co sa tyka spotreby ... ma ford focus 1.8 TDCi 85 kw verziu, rozmyslal som nad chipom, mozno by to dalo nieco cez 100 kW kamarat ma a skok je riadne citelny, je tu niekto taky z VAs, ktory by jazdil po chipe takym istym stylom ako pred chipom ? :P takze spotreba sa o nieco zdvihne, ale asi nie radikalne ... ak sa bude jazdit ako predtym , klesne ...

Odpovědět